490 posts, 25 pages, 153,097 views
UzU, 10.1.2006 14:26:
---
Jone, 10.1.2006 08:26:
Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa?
---
Oot väärässä. Itse en suostu netistä(kään) katsomaan kuin dvd-laatuista / vastaavaa kuvaa. Eli mitään pikselimössöä tai cameja ei kiitos. ....
AndyE, 15.1.2006 10:39:
Lisäksi se lentokoneen olemassaolo ja yhdistäminen johonkin saarelaiseen alkoi tuntua liian sellaiselta että kaikki yhteydessä kaikkeen.
Jone, 10.1.2006 06:47:
Haluaako joku selittää mulle uutuussarjojen webistä etukäteen lataamisen ihanuuden kun täälläkin niin monet kokevat ilmeisesti puolen homman hienoudesta piilevän siinä?
Mä en vaan tajua tota. Kyllä mullakin on joidenkin sarjojen kohdalla kipaissut mielessä hakea seuraava jakso webistä tai edes lukaista storylineä jonkin verran eteenpäin, mutta enpä sit oo kuitenkaan taipunut tekemään niin, koska musta merkittävä osa kokemusta hyvien sarjojen kohdalla on jänskäillä sen viikon verran et mitähän sitä seuraavaksi lähteekään tapahtumaan tai mitä tietystä käänteestä tarinassa seuraakaan. Jos sarja on pirun hyvä, niin keskustelen siitä myöskin mielelläni ystävieni kanssa sitä mukaa kuin hommat etenee ja jotenkin musta tuntuis jälkeenjääneeltä bissen äärellä sanoa niille läpänheiton sijaan et "Joo, season 6 episode 12 menossa - ei toi Suomen telkkarissa tulossa oleva season kakkonen oo vielä oikein mistään kokoisiin." Itseasiassa mun frendit varmaan katsoivat mua virallisella "vittu mikä daiju"-ilmeellä tollasista lausahduksista.
phanatic, 15.1.2006 13:11:
---
AndyE, 15.1.2006 10:39:
Lisäksi se lentokoneen olemassaolo ja yhdistäminen johonkin saarelaiseen alkoi tuntua liian sellaiselta että kaikki yhteydessä kaikkeen.
---
Sen sarjan ideahan on se että kaikki liittyy kaikkeen ja kaikella on tarkoitus. Vaikka en enää uskokaan että tuosta mitään uskottavaa pakettia saadaan kursittua kasaan.
Paras jakso hetkeen, palautti taas uskon Lostiin.
edit: mikä v*ttu noisssa spoiler-tageissa on vialla?
Ana-5000,
Se tippunut lentokone varmaan liittyy siihen projektiin, sillä sinnehän on tippunut nyt sarjan aikana ainakin kolme konetta.
Jatkana tähän ku ne tosiaan temppuilee noi tagit.
Hyvin todennäköistä. Mutta mikä se projekti on? Magneettikenttien hallintaa vanhoilla amstradeilla ja kelanauhoilla ;)? No joo, ite oon vaan tyytyväinen että juoni etenee taas vaihteeksi, eikä olla fläsärien armoilla liikaa. Yks mikä ois kanssa mielenkiintoista nähdä, on Walt:n erikoiskyvyt kunnon näytöksessä.
Pojassahan mainittiin olevan jotain "erikoista", niissä sen mutsin kirjeissä season ykkösessä. Mut jos se on pelkkää itsensä projisointia niin baah, ryhmä X kehiin vaan...
Air, 15.1.2006 13:10:
---
UzU, 10.1.2006 14:26:
---
Jone, 10.1.2006 08:26:
Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa?
---
Oot väärässä. Itse en suostu netistä(kään) katsomaan kuin dvd-laatuista / vastaavaa kuvaa. Eli mitään pikselimössöä tai cameja ei kiitos. ....
---
No sähän suurella otoskoolla todistat Jonen olevan väärässä. Mun havaintojen mukaan taas ehkä yli puolet katselee ne tietsikan monitorilta.
Ja vaikka tosiaan etäisyys-kokosuhde pysyisi vakiona niin itse tykkään kyllä enemmän löhöillä sohvalla. Sarjoista ehkä puolia seuraan telkusta ja puolia netistä, just sen takia et "pitkittää nautintoa" ja myöskin voi keskustella kavereiden kanssa kun kaikki (telkusta seuraavat) on samassa kohdassa. Vähä erilaista kuin jälkeenpäin vain tokaista että "ihan ok seasoni, olipas paljon jänniä koukkuja".
tomppi, 16.1.2006 11:01:
<ot>24 season 5 alkoi jenkeissä eilen</ot>
Jone, 10.1.2006 14:58:
---
terat-o-genic, 10.1.2006 14:48:
mikäs siinä vaikka katseleekin sitä läppärin ruudulta. seuraamani sarjat, taikka leffat, eivät kuitenkaan perustu efektimässäilyyn niin paljon että sillä olisi jotain merkitystä vaikka kuva olisikin hieman suttuinen (siis hieman. tarkoittaen ei ihan hifistelyä kuitenkaan mutta hieman persiilleen viritetyn analogitvkuvan tasoa kuitenkin).
---
Musta laadultaan paskan tai liian pienen kuvan tuijottaminen on todella piinallista. Efektimenoa tai ei, mutta oon katsonut läppärin ruudulta eläessäni vissiin muutaman jakson Ducktalesia darrassa enkä vastaisuudessakaan ole ajatellut moiseen liukua. Vastaavasti myöskään suttuista kuvanlaatua en todellakaan viitsi varsinkaan vapaa-ajallani katsoa.