Lost (tv-sarja)

490 posts, 25 pages, 152,568 views

hallucinogen

#101 • • hallucinogen Edain

Jone, 10.1.2006 06:47:
Haluaako joku selittää mulle uutuussarjojen webistä etukäteen lataamisen ihanuuden kun täälläkin niin monet kokevat ilmeisesti puolen homman hienoudesta piilevän siinä?

No eipä sitä jaksa oottaa koska Suomen tv:stä tulee joku sarja/tuotantokausi tai tuleeko edes ollenkaan. Itse olin katsonut kaikki tähän asti ilmestyneet lostin jaksot ennen kun näin ensimmäistäkään mainosta, että nelosella pyörähtää toi sarja ruutuun. Tosin olisin kuitenkin hakenut netistä koska ei vaan jaksa puolta vuotta ootella, että näkee jonkun tuotantokauden kun saman homman voi hoitaa parissa krapulapäivässä ;) Tosin aion kyllä katsoa jaksot kun ne neloselta aikanaan tulevat.

Suomalaisilla tv-kanavilla on ainakin muutaman oman lempisarjan kohdalla ollut pahana tapana lopettaa sarjan esittäminen jossain välissä vaikka tuotantokausia olisi vielä monta jäljellä :(

--
pikku-*possu*

hallucinogen

#102 • • hallucinogen Edain
Asiasta toiseen eli monien odottama battlestar galactica alkaa myös mutta miksi ihmeessä monen sarjan nimi pitää koittaa suomentaa? Taisteluplaneetta galactica kuulostaa jotenkin hirvittävältä :D

--
pikku-*possu*

diorite

#103 • • diorite 180+

hallucinogen, 10.1.2006 07:24:
Asiasta toiseen eli monien odottama battlestar galactica alkaa myös mutta miksi ihmeessä monen sarjan nimi pitää koittaa suomentaa? Taisteluplaneetta galactica kuulostaa jotenkin hirvittävältä :D

Sama juttu monien muiden sarjojen/leffojen nimien kanssa. Antais olla vaan ihan alkuperäisillä nimillä. Yks huippuesimerkki näistä "oivalluksista" on viritetyt vehkeet *toktok*

--
Kuka? Minäkö?

Damien

#104 • • Damien [tr3ox]

Jone, 10.1.2006 06:47:
Haluaako joku selittää mulle uutuussarjojen webistä etukäteen lataamisen ihanuuden kun täälläkin niin monet kokevat ilmeisesti puolen homman hienoudesta piilevän siinä?

Mä en vaan tajua tota. Kyllä mullakin on joidenkin sarjojen kohdalla kipaissut mielessä hakea seuraava jakso webistä tai edes lukaista storylineä jonkin verran eteenpäin, mutta enpä sit oo kuitenkaan taipunut tekemään niin, koska musta merkittävä osa kokemusta hyvien sarjojen kohdalla on jänskäillä sen viikon verran et mitähän sitä seuraavaksi lähteekään tapahtumaan tai mitä tietystä käänteestä tarinassa seuraakaan.

No omalla kohdalla kiehtoo se laatu, HDTVstä alaspäin samplätty laatu mikä on kuitenkin korkeampi kuin esim. DVD-kiekossa. Siihen sitten 5.1 äänet piälle ja ollaa jo valmiiks niin kaukana kotomaan DVB-systeemistä, että ihan oksettaa katsoa postimerkin kokoisiä pikseleitä lähetyksissä.

Toisekseen mulle on just se viikon odottelu ihan liikaa jos nyt kritisoidaan Season kerrallaan tapahtuvaa katselmusta, mutta suurimmaksi osaksi sitä joutuu katselemaan jenkki tv:n aikataulujen mukaisia lähetyksiä, eli sama homma venaa viikko.

Lost:n kohdalla veikkaan että suakin alkaa vituttamaan, kun eka venaat viikon ja sitten seuraava jakso on sellaista huttua että juonta ei viedä niin minnekkään. IMHO alkupään ekat 15 jaksoa pitäis katsoa putkeen. Siinä on sen verran taustatarinoita yhdessä salaperäisen saaren paljastusten kanssa, että ne menee ohi viikon intervalleilla.
hallucinogen

#105 • • hallucinogen Edain

diorite, 10.1.2006 08:14:
Sama juttu monien muiden sarjojen/leffojen nimien kanssa. Antais olla vaan ihan alkuperäisillä nimillä. Yks huippuesimerkki näistä "oivalluksista" on viritetyt vehkeet *toktok*

Kerran nauroin shieldissä suomentajan käännökselle. Oli suomentanut "asshole" = "pissapää" :D Ei jotenkin sopinut kyseiseen kohtaan ja tilanteeseen :D

--
pikku-*possu*

Damien

#106 • • Damien [tr3ox]

zeuzz, 24.11.2005 02:54:

Ensimmäiset 4-5 jaksoa olivat aika koukuttajia, jääkarhujen löytyminen saarelta aiheutti ihmetystä ja varoitusviestistä sai sellaisia kylmänväreitä että oksat pois.

Joo toudellakin jätetään jatkossa kaikenmaailman spoilaukset pois....
hallucinogen

#107 • • hallucinogen Edain

Damien, 10.1.2006 08:21:
Joo toudellakin jätetään jatkossa kaikenmaailman spoilaukset pois....

Vois erikseen perustaa topicin yleisesti kaikista tv-sarjoista keskusteluun jossa spoilaus on sallittua

--
pikku-*possu*

Jone

#108 • • Jone Archibald Haddock

Damien, 10.1.2006 08:16:
No omalla kohdalla kiehtoo se laatu, HDTVstä alaspäin samplätty laatu mikä on kuitenkin korkeampi kuin esim. DVD-kiekossa. Siihen sitten 5.1 äänet piälle ja ollaa jo valmiiks niin kaukana kotomaan DVB-systeemistä, että ihan oksettaa katsoa postimerkin kokoisiä pikseleitä lähetyksissä.

No toi alkaa jo olemaan ihan ymmärrettävä syy kyllä, myönnetään. Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa? *ding*

Lost:n kohdalla veikkaan että suakin alkaa vituttamaan, kun eka venaat viikon ja sitten seuraava jakso on sellaista huttua että juonta ei viedä niin minnekkään. IMHO alkupään ekat 15 jaksoa pitäis katsoa putkeen. Siinä on sen verran taustatarinoita yhdessä salaperäisen saaren paljastusten kanssa, että ne menee ohi viikon intervalleilla.

Tämä jää nähtäväksi, mutta täytyy myöntää et odotan kyl jossain määrin mielenkiinnolla. Toisaalta mun maailmani ei kaatune siihen jos Lost vaikka paukkaisikin vähän ohisektoriin syystä tai toisesta, koska musta tuntuu että telkkaria tulee nytkin katsottua jo ihan liikaa.
Jone

#109 • • Jone Archibald Haddock

hallucinogen, 10.1.2006 08:25:
Vois erikseen perustaa topicin yleisesti kaikista tv-sarjoista keskusteluun jossa spoilaus on sallittua

Tai sit vois käyttää näitä spoiler-tageja kun sellaisetkin kuitenkin on. *joo*
hallucinogen

#110 • • hallucinogen Edain

Jone, 10.1.2006 13:06
Tai sit vois käyttää näitä spoiler-tageja kun sellaisetkin kuitenkin on. *joo*

no eipä tullu moista mieleen mutta käytetään noita sitten jos spoilataan :) mut kuitenkin joku yhteienn topic tv-ohjelmista keskusteluun ois hyvä kun sarjoja joista halutaan puhua on aikasta paljon :/ tuskin kukaan halua 1000+1 topicia eri tv-sarjoista ;)

--
pikku-*possu*

z

#111 • • Edited z

hallucinogen, 10.1.2006 08:19:
---
diorite, 10.1.2006 08:14:

---

Kerran nauroin shieldissä suomentajan käännökselle. Oli suomentanut "asshole" = "pissapää" :D Ei jotenkin sopinut kyseiseen kohtaan ja tilanteeseen :D

eikös Taisteluplaneetta ollut suomennettu jo silloin aikoinaan, kun tuli eka kerran?

ensi viikolla ensi iltaan Jarhead => Merijalkaväen Mies. (mainos näköjään tuossa vieressä)

mitenköhän tuo Lost olisi 'pitänyt' suomentaa?
RantaPalleroinen

#112 • • RantaPalleroinen
jos tuo jotenkin pitäs suomentaa niin nelosen tapahan on se paras tapa: desperate housewives -> "täydelliset naiset" *hih*

lost - "päivä marokossa"

--
a weekend wasted is never a wasted weekend

UzU

#113 • • UzU [33100]

Jone, 10.1.2006 08:26:
Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa? *ding*

Oot väärässä. Itse en suostu netistä(kään) katsomaan kuin dvd-laatuista / vastaavaa kuvaa. Eli mitään pikselimössöä tai cameja ei kiitos. Onneksi nykyään lähes kaikista suuremmista tuotoksista on saatavilla varsin hyvälaatuista kuvaa. Ja en katso niitä pieneltä monitorilta vaan ihan videotykillä seinälle heijastelen. 5.1 ääni on ja kaikkee.. :) Kyllä mä pidän nautintona...

niin ja itse sarjaan.. KOUKUSSA! .. eka tuotantokausi reilussa puolessa välissä.. Ei vaan ole aikaa katsoa enempää kui jakso pari päivässä.
Sankari

#114 • • Sankari
Kyllä ite kanssa katon ihan HDTV/DVD laatusina noita. Ei oo edes tullu vielä mitään sellasta vastaan mikä pitäis nähdä heti jonain camina....

Animea tulee katottua ihan tv-rippinä mutta se ei hirveesti haittaa kun telkkarin kautta kattoo *hih*
wetware

#115 • • wetware wenator

Jone, 10.1.2006 08:26:
---

No toi alkaa jo olemaan ihan ymmärrettävä syy kyllä, myönnetään. Tosin mulla on kyllä sellainen käsitys, että suurin osa webistä hommia latailevista ihmisistä katsoo ne tietokoneensa pieneltä monitorilta paskalla laadulla ja mahdollisesti vielä vaillinaisilla codeceilla - josta sit pitäis kyllä olla nautinto aika kaukana IMO. Oonkohan ihan väärässä tossa? *ding*

ihan täyspaskaa laatuahan nyt ei jaksa kukaan katsoa mutta suurin osa noistahan on kuitenin ihan passaavaa laatua. ja mikäs siinä vaikka katseleekin sitä läppärin ruudulta. seuraamani sarjat, taikka leffat, eivät kuitenkaan perustu efektimässäilyyn niin paljon että sillä olisi jotain merkitystä vaikka kuva olisikin hieman suttuinen (siis hieman. tarkoittaen ei ihan hifistelyä kuitenkaan mutta hieman persiilleen viritetyn analogitvkuvan tasoa kuitenkin).

B5 tuli katsottua aikanaan miltä lie VHSlta sitä mukaa kun frendit niitä rapakon takaa lähettelivät muutaman jakson nipuissa. Kuvan laatu ei ollut virheetön mutta erittäin katsottava kuitenkin. ja siihen nähden tuo p2p warestus on vaan parantanut yleisesti saatavuutta ja laatua.

kookas mela on bonus, mutta kyllä sitä pienemmälläkin..

ja vaillinnaiset codecit nyt on vaan osaamattomuutta...
Jone

#116 • • Jone Archibald Haddock

terat-o-genic, 10.1.2006 14:48:
mikäs siinä vaikka katseleekin sitä läppärin ruudulta. seuraamani sarjat, taikka leffat, eivät kuitenkaan perustu efektimässäilyyn niin paljon että sillä olisi jotain merkitystä vaikka kuva olisikin hieman suttuinen (siis hieman. tarkoittaen ei ihan hifistelyä kuitenkaan mutta hieman persiilleen viritetyn analogitvkuvan tasoa kuitenkin).

Musta laadultaan paskan tai liian pienen kuvan tuijottaminen on todella piinallista. Efektimenoa tai ei, mutta oon katsonut läppärin ruudulta eläessäni vissiin muutaman jakson Ducktalesia darrassa enkä vastaisuudessakaan ole ajatellut moiseen liukua. Vastaavasti myöskään suttuista kuvanlaatua en todellakaan viitsi varsinkaan vapaa-ajallani katsoa.

kookas mela on bonus, mutta kyllä sitä pienemmälläkin..

?

ja vaillinnaiset codecit nyt on vaan osaamattomuutta...

No shit, Sherlock? *nauru*

Viittasin tolla vaan siihen, että suurin osa ihmisistä ei ole datoja.
Aamu

#117 • • Aamu you had me at hello

Lost:n kohdalla veikkaan että alkaa vituttamaan, kun eka venaat viikon ja sitten seuraava jakso on sellaista huttua että juonta ei viedä niin minnekkään. IMHO alkupään ekat 15 jaksoa pitäis katsoa putkeen. Siinä on sen verran taustatarinoita yhdessä salaperäisen saaren paljastusten kanssa, että ne menee ohi viikon intervalleilla.

olen täysin samaa mieltä.

Kylläpä tää on niin hyvä sarja ettei mitään :)

--
Do you think the expansion will make me fat?

wetware

#118 • • Edited wetware wenator

Jone,
Musta laadultaan paskan tai liian pienen kuvan tuijottaminen on todella piinallista. Efektimenoa tai ei, mutta oon katsonut läppärin ruudulta eläessäni vissiin muutaman jakson Ducktalesia darrassa enkä vastaisuudessakaan ole ajatellut moiseen liukua. Vastaavasti myöskään suttuista kuvanlaatua en todellakaan viitsi varsinkaan vapaa-ajallani katsoa.

jos katseluetäisyys on suhteessa sama kuin isomman ruudun kanssa niin ei se kuva ole "pieni".

resoluutio on kuitenkin ihan hyvä.

?

eli isolta ruudulta on siisti tsekkaa ja se on ykkösvaihtoehto, mutta pienemmälläkin ruudulla sarjojen katselu on ihan ok. kauhuleffoja on kiva tsekkailla peitonalta sängyssä läppärinruudulta mielummin kuin olohuoneessa isolta telkkarilta imo
TonySt

#120 • • TonySt mediamoguli

Skenemursu, 10.1.2006 15:49:
ah tossa pöydällä lojuu eka tuotantokausi dvd paketissa (kämpis toi juuri kiinasta)... on kyll paras sarja sitten -> Twin peaksin :)

Meillä olikin kevyt jännitys päällä tullissa kun raahattiin noita DVD-bokseja ;)

--
*** Wiiskulman Wanksta ***