Vittuileeko työnantaja?

99 posts, 5 pages, 35,551 views

Samael Mighty

Posts: 102

#41 • • Samael Mighty ((( no comments )))

xl8r, 9.12.2006 21:27:
---
lauhde, 9.12.2006 21:06:
Kannattaa muistaa myös että luottamuesmies ja työsuojeluvaltuutettu ovat työpaikalla olemassa ihan syystä, ja he ottavat asian vakavasti, jos kovasti ahistaa ja tuntuu siltä ettei itse pysty hoitaan juttua kuntoon työnantajan kanssa...

---


Paitsi kun on kyseessä vuokratyövoima, joka ei isossa firmassa kauheesti kiinnosta luottamusmiestä (he kun eivät ole talon työntekijöitä) ja joiden oman järjestymisen ja luottamusmiehen valitsemisesta ei ole apua, koska työpaikka ei ole missään määrin lain puitteessa velvollinen vastaamaan talon ulkopuolisten työntekijöiden edustajalle yhtään mistään. Vuorafirmojahan tunnetusti työntekijöidensä olot kiinnostavat suunnilleen saman verran kuin rakettiteknologian viimeiset edistysaskeleet sammakoita.



Ymmärrän kyllä näkökulmaasi, että tällaistakin voi esiintyä, mutta eikös se ole usein myös niin että työnantajan pelossa vuokratyöntekijät itse eivät halua keskustella luottamusmiesten kanssa, koska pelkäävät ettei sopimusta uusita... näin ainakin meidän virmassa, että kyllä luottamusmiehillä on ollut tahtoa ajaa myös vuokratyövoiman asioita mutta vuokratyöntekijät itse sitä ovat monin osin vastustaneet koska pelkäävät "hankalan työntekijän" mainetta..

--
Innocue vivite, numen adest

DiamonDie

Posts: 676

#42 • • DiamonDie mediahippi
Joskus muutamia vuosia sitten odotin juttupalkkioita silloisesta työpaikastani. Yleensä ne tulivat parissa viikossa, mutta silloin oli vierähtänyt tyyliin reilusti yli kuukausi ja rahat olivat siinä vaiheessa toki kovasti odotettuja. Lähetin pomolle (eli päätoimittajalle) sähköpostia ja kyselin, missä palkkiot viipyivät. Vastausviesti oli äärimmäisen vittuileva ja siinä vedottiin mm. David Humen kritiikkiin induktioteoriasta - eli vaikka palkkiot olisivat aiemmin tulleet kohtuullisessa ajassa, ei tästä voi vetää sitä johtopäätöstä, että ne aina tulisivat.

Tulivathan ne rahat sieltä lopulta ja pomo oli keskimäärin koko kuusivuotisen työurani koko paikassa erittäin mukava, vaikka aina satunnaisesti sähköpostissa tuli kyllä kettuiluakin. Jokaiselle sattuu joskus huonoja päiviä ja kieltämättä oli hauskempi lukea tuollaista mukafilosofista vittuilua kuin kuunnella jotain yleistä kenkkuilua.
Axu-T

Posts: 427

#43 • • Axu-T

Equalizer, 9.12.2006 20:46:
Onks se vittuilua jos koko työvuoro puhallutetaan ovella töihin mennessä*ding*



Heh.. Ainakin se on jo mielenkiintoista. *justjoo*
laite

Posts: 2,994

#44 • • laite MastahWankah

Yallu, 2.11.2005 18:26:
Olen ollut samassa työpaikassa nyt kaksi vuotta, myyjänä osastolla. Kaikki on mennyt hyvin, ainakin omasta mielestäni. Tiedän missä mitäkin on, tunnen tuotteet ja varaston (ehkä paremmin kuin kukaan muu koko osastolla, osastopäällikkö mukaan lukien), olen kokenut asiakaspalvelija ja osaan myydä. Muutama viikko sitten minulle ilmoitettiin, että minut siirretään kassalle.. Kassalle! Nyt istun kassalla, perse homeessa, kahdeksan tuntia päivässä, koko talon parhaiten palkattuna kassana.

Vittuileeko työnantaja sinulle?


Edit: Koko sen ajan, kun olen ollut tämän saksalais-yrityksen palveluksessa, olen tullut erittäin hyvin toimeen kaikkien kanssa, tavaratalon ylintä johtoa myöten. Hieman ennen siirto-ilmoitusta, tavaratalojohtaja vaihtui, enkä ollut tavannut kyseistä henkilöä..


Anteeksi epätarkkuuteni..


Hehe, olis kannattanut vaan keitellä sitä kahvia ;D
Jusna666

Posts: 1,447

#45 • • Jusna666 Diablo

xl8r, 9.12.2006 21:27:

Paitsi kun on kyseessä vuokratyövoima, joka ei isossa firmassa kauheesti kiinnosta luottamusmiestä (he kun eivät ole talon työntekijöitä) ja joiden oman järjestymisen ja luottamusmiehen valitsemisesta ei ole apua, koska työpaikka ei ole missään määrin lain puitteessa velvollinen vastaamaan talon ulkopuolisten työntekijöiden edustajalle yhtään mistään. Vuorafirmojahan tunnetusti työntekijöidensä olot kiinnostavat suunnilleen saman verran kuin rakettiteknologian viimeiset edistysaskeleet sammakoita.



En tiiä, sivuaako aihetta hieman, mutta lain mukaan vuokrafirman työntekijöitä on kohdeltava tasavertaisena vuokraavan firman työntekijöiden kanssa.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

xl8r

Posts: 2,227

#46 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Jusna666, 10.12.2006 16:28:
---
xl8r, 9.12.2006 21:27:

Paitsi kun on kyseessä vuokratyövoima, joka ei isossa firmassa kauheesti kiinnosta luottamusmiestä (he kun eivät ole talon työntekijöitä) ja joiden oman järjestymisen ja luottamusmiehen valitsemisesta ei ole apua, koska työpaikka ei ole missään määrin lain puitteessa velvollinen vastaamaan talon ulkopuolisten työntekijöiden edustajalle yhtään mistään. Vuorafirmojahan tunnetusti työntekijöidensä olot kiinnostavat suunnilleen saman verran kuin rakettiteknologian viimeiset edistysaskeleet sammakoita.

---


En tiiä, sivuaako aihetta hieman, mutta lain mukaan vuokrafirman työntekijöitä on kohdeltava tasavertaisena vuokraavan firman työntekijöiden kanssa.



Joo, teoriassa joo, mutta käytännössähän tuon toteutuminen on aika lailla toisenlaista..

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Jusna666

Posts: 1,447

#47 • • Edited Jusna666 Diablo

xl8r, 10.12.2006 17:05:
---
Jusna666, 10.12.2006 16:28:
---
xl8r, 9.12.2006 21:27:

Paitsi kun on kyseessä vuokratyövoima, joka ei isossa firmassa kauheesti kiinnosta luottamusmiestä (he kun eivät ole talon työntekijöitä) ja joiden oman järjestymisen ja luottamusmiehen valitsemisesta ei ole apua, koska työpaikka ei ole missään määrin lain puitteessa velvollinen vastaamaan talon ulkopuolisten työntekijöiden edustajalle yhtään mistään. Vuorafirmojahan tunnetusti työntekijöidensä olot kiinnostavat suunnilleen saman verran kuin rakettiteknologian viimeiset edistysaskeleet sammakoita.

---


En tiiä, sivuaako aihetta hieman, mutta lain mukaan vuokrafirman työntekijöitä on kohdeltava tasavertaisena vuokraavan firman työntekijöiden kanssa.

---


Joo, teoriassa joo, mutta käytännössähän tuon toteutuminen on aika lailla toisenlaista..



Pitää 110%:sti paikkansa. *joo*

Kyllä siihen keinot keksitään, että saadaan duunari pitää turpansa kii.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

NextAce

Posts: 2,505

#48 • • NextAce Alienated
Ainahan työnantajalle voi vittuilla takaisin.

--
-Alienation-

-----

luode

Posts: 287

#50 • • luode
ei työnantaja vaan kanssa työntekijä varsinkin kun tämä nyt sattuu vielä olemaan sukua. ärärärärärärää. toisinaan pelin verihousut *nauru* eli siis revin pelihousut tämän kanssa enemmän kuin kerran päivässä. kun sille sitten huomauttaa asiasta se ei edes moikkaa viikkoon kunnes alottaa taas. jesh. tietenkin pitää vittuilla takaisin. oivoi tätä noidankehää. *pepsodent*
sts

Posts: 7,969

#51 • • sts Sama pyynti aitta!
Kevyesti, mut vittuilen takas.
nuance

Posts: 1,963

#52 • • nuance cov ops, combat, sunrise
no ai vittuileeko. voi vittu mie sanon.
Avatar
#53 • • Norb Guest
Mun entinen pomo oli niiiiin ihana*sydän* Kerran muummoassa pidätti multa sairauspäivä rahat, (meidän firmassa saa olla esimiehen luvalla kolme päivää saikulla) kun faija kuoli. Olin siis kolme päivää sen luvalla saikulla. Kun tulin duuniin niin se piti puhuttelun mun silloisista "myöhästymisistä" (meillä on myös liukuva työaika) samalla hän mainitsi mun kolmen päivän saikusta. Sanoin, että mulla oli täys oikeus olla poissa silloin, kun läheinen ihminen on kuollut! Siihen se vaan totesi "on minullakin läheisiä kuollut" ja että minun kaksi sairauspäivää olivat sitten palkatonta. Aaarg, kun ois vaan tajunnu niin olisin mennyt lääkäriin hakee todistuksen. Lääkäri olisi varmasti antanut vaikka koko viikon saikun.Olin jotenkin niin järkyttynyt kun se kehtas sanoo mulle noin! Jäin vaan monttu auki tuijottaa sitä kylmää paskiaista. Onneks se ei oo enää mun pomo. Vituttaa vaan, et pitää välillä olla sen kaa jotenkin tekemisissä täälä.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#54 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Tästä puuttuu vaihtoehto "Ei. Mutta minä vittuilen sille" *hih*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#55 • • ALIEN Guest
no vittuiliski!
kiiki

Posts: 491

#58 • • kiiki hankala
Ei vittuile, mulla on ihku työnantaja *joo*
mashka

Posts: 20

#59 • • mashka
ei vittuile.Mulla on ihana espanjalainen miespomo :)))))))))))
vittuilun sijaan saan ihania korkokenkiä puoleen hintaan..*jiihaa*
pirpeli

Posts: 5,533

#60 • • pirpeli
Ei vittuile mut nihkeilee.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-