xl8r, 9.12.2006 21:27:
---
lauhde, 9.12.2006 21:06:
Kannattaa muistaa myös että luottamuesmies ja työsuojeluvaltuutettu ovat työpaikalla olemassa ihan syystä, ja he ottavat asian vakavasti, jos kovasti ahistaa ja tuntuu siltä ettei itse pysty hoitaan juttua kuntoon työnantajan kanssa...
---
Paitsi kun on kyseessä vuokratyövoima, joka ei isossa firmassa kauheesti kiinnosta luottamusmiestä (he kun eivät ole talon työntekijöitä) ja joiden oman järjestymisen ja luottamusmiehen valitsemisesta ei ole apua, koska työpaikka ei ole missään määrin lain puitteessa velvollinen vastaamaan talon ulkopuolisten työntekijöiden edustajalle yhtään mistään. Vuorafirmojahan tunnetusti työntekijöidensä olot kiinnostavat suunnilleen saman verran kuin rakettiteknologian viimeiset edistysaskeleet sammakoita.
Ymmärrän kyllä näkökulmaasi, että tällaistakin voi esiintyä, mutta eikös se ole usein myös niin että työnantajan pelossa vuokratyöntekijät itse eivät halua keskustella luottamusmiesten kanssa, koska pelkäävät ettei sopimusta uusita... näin ainakin meidän virmassa, että kyllä luottamusmiehillä on ollut tahtoa ajaa myös vuokratyövoiman asioita mutta vuokratyöntekijät itse sitä ovat monin osin vastustaneet koska pelkäävät "hankalan työntekijän" mainetta..