Oiskohan ollut parempi perustaa topikki nimenvaihdoksista noin yleensä, eikä vain niin, että topikissa äänestetään/ puhutaan topikin aloittajan henk.koht. ongelmasta..
Sen jälkeen tietenkin olisit voinut avauksessa kertoa omasta tilanteestasi. Galluppikin olisi varmasti ollut mielenkiintoisempi, jossa siinä olisi otettu kantaa nimenvaihdoksiin yleensä. Eipä sillä, että ihmiset olisivat juuttuneet juuri tuohon sinun ongelmaasi :)
Itse en aio sukunimeäni koskaan vaihtaa. Kaksoisnimen voisin hyvinkin harkita ottavani siinä tapauksessa, että se sopisi oman nimeni perään, ja muutenkin olisi minulle mieleinen. Tuon kaksoisnimen kohdalla siis lähinnä asian ratkaisee ihan se, että kuinka kiva ja mukavankuuloinen nimi on kyseessä. Oman nimeni haluan säilyttää ihan periaatteesta sekä sen vuoksi, että se on myös osa identiteettiäni ja vielä satun pitämään siitä paljon. Nimi ei myöskään ole kovin yleinen.
Cera, 1.11.2005 20:56:
---
Freja, 1.11.2005 19:52:
Eli pidän varmaankin sukunimeni hautaan saakka, olin sitten naimisissa tai en. Ja mähän saan sitten poikavauvan joka sitten jatkaa meidän sukua
---
Hassua.
Nään kyl tän asian ihan eritavalla..
tai
jotenkin aina käsittänyt että vaikka pitäiskin oman sukunimen kun hmm..
avioituu tai on yhdessä toisen kanssa noin muuten, ja saa lapsen,
että sille lapselle kuitenkin annetaan sen miehen sukunimi..
Mä en ainakaan ajattele asiaa niin, että jos vanhemmilla on eri sukunimet niin lapset saisivat automaattisesti isä sukunimen. Silti omaksikin yllätyksekseni tunnun tässä asiassa ajattelevan yhteiskunnan odotuksia ja femakko sisälläni väistyy taka-alalle. Eli siis mun puolestani mahdollisille lapsilleni voisi pistää sen isän nimen. Jotenkin silloin olisi selkeämpää, kenen lapset ovat. Ihme konservatiivi mäkin
Toisaalta jos sen miehen nimi olisi aika kauhea, niin en sitä vältsysti lapsilleni haluaisi.. Tietenkin täytyisi varmaankin konsultoida myös sitä miestä tässä asiassa.
Poikaystäväni kymmenen vuoden takaa oli ehdottomasti ottamassa mun sukunimeni, jos olisimme sattuneet naimisiin joskus menemään.