sukunimen vaihdos...

47 posts, 3 pages, 18,376 views

Progress

Posts: 955

#1 • • Progress
Kertokaapa ihmiset rehellinen mielipide asiasta. Mun nykyinen sukunimi on Tanskanen ja oon miettiny jo vuosia että vaihtaisin sen esi-isieni mukaisesti, eli sitten se olisi Danske.
Kumpi parempi? Hommaan liittyy NIIN paljon paperityötä, kuten ajokortin + muitten korttien vaihtoa, että parempi olla varma...*hymy*

*piis*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#2 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Rels

Posts: 796

#3 • • Rels setämies

Progress, 1.11.2005 19:25:
Kertokaapa ihmiset rehellinen mielipide asiasta. Mun nykyinen sukunimi on Tanskanen ja oon miettiny jo vuosia että vaihtaisin sen esi-isieni mukaisesti, eli sitten se olisi Danske.
Kumpi parempi? Hommaan liittyy NIIN paljon paperityötä, kuten ajokortin + muitten korttien vaihtoa, että parempi olla varma...*hymy*

*piis*



ääh, ei siihen NIIN paljon liity paperihommia! jos oikeesti haluat vaihtaa nii mikäs estää! kulujahan siihen tulee tosin (90e muistaakseni hakemus, hyväksyttiin tai hylättiin) ja kaikki kortit ja passi pitää vaihtaa (jos haluaa) ja joutuuhan sitä odottelemaankin monta kuukautta. olikohan muistaakseni 3kk - 6kk.



*piis*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson

mariq

Posts: 2,154

#5 • • mariq
nimi on identiteettijuttu; jos luulet, että sulla ois parempi olo esi-isiesi nimisenä, ni suosittelen.

ite vaihdoin nimeni tän vuoden alussa; isän nimestä äidin nimeen. kovin moni ei tajunnu, miks halusin sen muuttaa, mut mulle tuli parempi fiilis. '

mun mielestä parempi on siis se, kumpi tuntuu omalta.

91 maksaa se päätös. 3kk on aikaa uusia passit, ajokortit ym. tuleehan niistäkin lisäkustannuksia 40 laaki.. mulle se ainakii oli sen arvosta.

toivottavasti löydät omasi! *hymy*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Freja

Posts: 8,774

#6 • • Freja Sihteeri
Mä oon jo kauan mietiskellyt sukunimeäni sitten, kun olen naimisissa. Mä en oo löytänyt paljoakaan hyviä puolia siitä, että ottaisin äijän sukunimen. Mulla on kai joku hirvee tarve jatkaa sukua, koska miehiä ei tässä suvussa ole enää siinä iässä ettäkö lapsia rupeisivat tekemään. Eli pidän varmaankin sukunimeni hautaan saakka, olin sitten naimisissa tai en. Ja mähän saan sitten poikavauvan joka sitten jatkaa meidän sukua *lmao*
Tässä aiheessa kyllä haettiin hieman eri vastausta mutta kerroimpa nyt tähän omia mietiskelyjäni. Ei varmasti aiheen aloittajaa häiritse jos muutkin keskustelevat omista sukunimen vaihdoksistaan? Vai? *hih*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Juhgu

Posts: 7,921

#7 • • Juhgu Virnistelijä

Freja



Jatkuuhan se suku vaikka nimi vaihtuisikin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Freja

Posts: 8,774

#8 • • Freja Sihteeri

Juhgu, 1.11.2005 19:57:

Jatkuuhan se suku vaikka nimi vaihtuisikin.


No perkele. olimpa laittanu sekavasti *ding* tarkoitin silti siis sitä että haluan tällä sukunimellä jatkaa tämän sukunimen sukua. Öh. Mulla on siihen vaan muutamia syitä miksi tahdon niin. *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Juhgu

Posts: 7,921

#9 • • Juhgu Virnistelijä

Freja, 1.11.2005 20:00:
---
Tarkoitin silti siis sitä että haluan tällä sukunimellä jatkaa tämän sukunimen sukua. Öh. Mulla on siihen vaan muutamia syitä miksi tahdon niin. *joo*



Okei :) mikä mahtaa olla sukunimesi?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

domi

Posts: 7,069

#10 • • domi Työn sankari.
Hmm, maksaako muka sukunimen vaihtaminen? *ding* Otin itse kolmannen nimen (siis ekan ja tokan lisäksi) tuossa kolme vuotta sit, eikä se maksanut mitään. Siinä tapauksessa jos homman oisi perunut, ni sitten ois tullut jotain vajaa 100e toimistokuluja.
Avatar
#12 • • Jaska Guest
Ohhoh.... *whaat*
Aamu

Posts: 999

#13 • • Aamu you had me at hello

Freja, 1.11.2005 19:52:
Eli pidän varmaankin sukunimeni hautaan saakka, olin sitten naimisissa tai en. Ja mähän saan sitten poikavauvan joka sitten jatkaa meidän sukua *lmao*



Hassua.
Nään kyl tän asian ihan eritavalla..
tai
jotenkin aina käsittänyt että vaikka pitäiskin oman sukunimen kun hmm..
avioituu tai on yhdessä toisen kanssa noin muuten, ja saa lapsen,
että sille lapselle kuitenkin annetaan sen miehen sukunimi..

tiettyhän jokainen tekee miten lystää.
ja ehkäpä mullakin on tässä oma kiero
ajatusmaailmani miettimässä juttuja.

--
Do you think the expansion will make me fat?

onni3mk

Posts: 3,973

#14 • • onni3mk Onni on.

Cera, 1.11.2005 20:56:
jotenkin aina käsittänyt että vaikka pitäiskin oman sukunimen kun hmm..
avioituu tai on yhdessä toisen kanssa noin muuten, ja saa lapsen,
että sille lapselle kuitenkin annetaan sen miehen sukunimi..



Mun eno ei ottanu vaimonsa sukunimeä, kun ne avioitu. Sen vaimon sukunimi on suojeltu, eli kaikki sen sukunimiset on biologisesti sukua keskenään, mun käsittääkseni. Niien kolmelle lapselle annettiin vaimon sukunimi, vaikkei ne ollu vielä sillon naimisissa, kun ne synty.

Menee nyt OT:ks mut...

--
Onni on.

Aamu

Posts: 999

#16 • • Aamu you had me at hello

onni3mk, 1.11.2005 21:02:

Mun eno ei ottanu vaimonsa sukunimeä, kun ne avioitu. Sen vaimon sukunimi on suojeltu, eli kaikki sen sukunimiset on biologisesti sukua keskenään, mun käsittääkseni. Niien kolmelle lapselle annettiin vaimon sukunimi, vaikkei ne ollu vielä sillon naimisissa, kun ne synty.



Mut jos ne lapset haluu joskus ottaa isänsä nimen,
niin eikö ne sitten pysty siihen?
vai täh :D

--
Do you think the expansion will make me fat?

mekaanikko

Posts: 1,176

#17 • • mekaanikko don selecta
Oon miettinyt puolivakavissani sukunimen vaihtoa äitini tyttönimeen, koska oma sukunimeni on melko tavanomainen kun taas tuo äitini tyttönimi on paitsi erittäin harvinainen (alle 10 kpl taitaa löytyä noita, kaikki yllättäen sukua) niin se sopisi myös ammattiini erinomaisesti. =D (Suomalaisilla muotoilijoilla/suunnittelijoilla kun on tyypillisesti ollut tällaisia nimiä kuin Kukkapuro, Wiherheimo, Katajamäki, Sarpaneva jne.)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

diorite

Posts: 437

#18 • • diorite 180+

Progress, 1.11.2005 19:25:
Kertokaapa ihmiset rehellinen mielipide asiasta. Mun nykyinen sukunimi on Tanskanen ja oon miettiny jo vuosia että vaihtaisin sen esi-isieni mukaisesti, eli sitten se olisi Danske.
Kumpi parempi? Hommaan liittyy NIIN paljon paperityötä, kuten ajokortin + muitten korttien vaihtoa, että parempi olla varma...*hymy*

*piis*



Mun rehellinen mielipide on se että niin kauan ku tarvii kysyy mitä muut olis asiasta mieltä eikä itse ole varma haluaako sitä vaihtaa niin ei kannata mennä sitä tekemään.

Sitten kun olet varma haluamastasi sukunimestä niin vaihda sitte jos tarvii *piis*

--
Kuka? Minäkö?

onni3mk

Posts: 3,973

#19 • • onni3mk Onni on.

Cera, 1.11.2005 21:24:
Mut jos ne lapset haluu joskus ottaa isänsä nimen,
niin eikö ne sitten pysty siihen?
vai täh :D



Pystyy pystyy. Eikö kuka vaan saa vaihtaa nimensä *hymy*

--
Onni on.

remotion

Posts: 5,283

#20 • • remotion nostatus guru
mä en yksinkertaisesti voi edes miettiä sukunimen vaihdosta, sillä se mätsää sen verran hauskasti oman etunimeni kanssa että jos joskun saan pojan niin se tekee asiasta vielä vaan hauskemman. kukaan ei varmaan pysynyt kärryillä, mutta ei se mitään :S

sen sijaan se on kyllä tarkkaan katsottava että naisellani tulis olee semmonen etunimi mikä soi hyvin yhteen sukunimen kanssa...