Kenestä seuraava presidentti?

956 posts, 48 pages, 396,492 views

innae

Posts: 1,377

#223 • • innae PaskaJätkä

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 24.11.2005 03:00:
---
_mane_, 24.11.2005 02:57:


Joo-o. Kerro miks varakkaita SYRJIVÄ verotus pitäis saada pois. Enemmän niillä varakkailla on sitä rahaa käytössä kuin keskiluokalla, vaikka verotus pysyisi nykyisenä. Alkaa suoraan sanottuna ahdistamaan se , että Suomikin alkaa olla täynnä tuollaisia itsekkäitä mulle kaikki ja heti tyyppejä, joilla ei ole mitään käsitystä normaalista elämästä.
Ja mainitseppas joku hyvinvointivaltio jossa yhteiskunta toimii kannattamallasi verotuksella.

---


Jos joku on tehny pitkään duunia tai keksinyt jonkun uuden hyvän liikeidean, miksi hänen täytyy silloin kustantaa kaikkien sossupummien elämää. Mielestäni jokaiselle on oikeus nauttia itse tienaamistaan rahoista. Eestis ja jenkeissä homma toimii. *iloinen*




Ei toimi jenkeissä niin hyvin, kuin hehkutukseltasi voisi kuvitella.
Asia riippuu ihan missä osavaltiossa ollaan.
Onpas siellä esim. terveydenhoito ja peruskoulutus tosi hyvässä jamassa.
Ei niillä verorahoilla pelkästään "sossulaisten" elämää makseta. Vai pitäisikö SINUN mielestäsi poistaa ilmainen peruskoulu, terveydenhuolto, vanhustenhuolto, ilmainen ruokailu koulussa, opintotuet, opintolainat ja muut tällaiset turhuudet?

Erittäin hyvä tuttuni omistaa Nerportissa (Newport, NH) oman firman. Roy on sitä puhunut, ettei se rahan tekeminen sielläkään ole niin helppoa. Ihan samalla tavalla siellä joutuu makselemaan kaikenlaisia "turhia" maksuja. Kyllä Roy nettoaa firmallaan ihan kiitettävästi, mutta hän on tehnyt töitä yli 60 vuotta ;)
Eikä jenkeistäkään kaikki ole niitä omaan napaan tuijottelioita, ei todellakaan.
Kyllä sielläkin ihan samalla tavalla autetaan toisia ihmisiä.

Oma ääneni taitaa mennä Haloselle.
Niinistön "duunarin pressa"-kampanja ei todellakaan iskenyt minuun.
Sen ideologia ei ole lähellekkään sama kuin mun. Mutta mä olenkin pieni-/keskituloinen turha duunari.

--
PaskaJätkä

hallucinogen

Posts: 8,190

#224 • • hallucinogen Edain

_mane_, 24.11.2005 04:01:
Edelleen --- keskivertoihmisellä oli asiat paremmin.


Niin koko valtiota pyöritettiin mukavasti orjatyövoiman kanssa :D Järjettömiä tekaistuja syytteitä -> syyllinen- > siperiaan työleirille 25v
Kivoja pakkosiirtoja et saadaan jengiä asuttomille alueille duuniin. Maansisäinen passijärjestelmä ettet päässy pois sieltä minne sut oli väkisin roudattu jne :D

--
pikku-*possu*

lohikarme

Posts: 1,730

#225 • • lohikarme RitariVittupää
Arto *tirsk*

--
Qualis artifex pereo

hallucinogen

Posts: 8,190

#226 • • Edited hallucinogen Edain
Ihan metkaa huomata, että ei se mitään jos Suomelta on viety vääryydellä maat 60v sitten mut sit ulistaan kun palestiinalaisilta on viety maat väärydellä ja niiden pitäs saada ne takaisin mut karjalaa ei missään nimessä :P

Ei siinä mittään, kyllähän 10% lisää maa-alaa ois varmaan kiva valtiolle( jos ei löydy entistä omistajaa/perillisiä) Sit ois tietenkin se kysymys, että mitä tapahtuisi alueella nykyisin asuvalle väestölle ja kuinka kalliiksi neuvostoliiton aikasten paskojen siivoaminen ja korjaaminen maksaisi.

Niin ja itse en vaadi karjalaa takaisin ja en meinaa äänestää Arperia vaan Niinistöä :)

--
pikku-*possu*

domi

Posts: 7,069

#227 • • domi Työn sankari.
Alkaa muuten vituttaa vaalit jo tässä vaiheessa. Pari järjen jättiläistä oli saanut ideaksi spammata koko firmaan jotain Sauli Niinistön vaalimainoksia, tietysti kuvilla ja animaatioilla varustettuna. No, "vahingossa" sitten accountit katosivat, ja pieni sananvaihto siinä sitten käytiin.

Miten muuten kokoomusehdokas voi käyttää slogania "työväen presidentti" ?
kilobitti

Posts: 2,419

#228 • • kilobitti 1-2-3 techno

_mane_, 24.11.2005 04:12:
Se vaan on fakta, että jos keksit jotain merkittävää niin rikastut aivan liikaa jo nyky verotuksellakin.



Suomessa voi rikastua kolmella tavalla;

-lotto-voitolla
-perimällä
-myymällä oman erittäin hyvin menestyvän yrityksensä

Yrittäjyyteen ei juurikaan kannusteta. Palkanmaksu on niin hävyttömän kallista, että yrittäjillä ei ole varaa maksaa itselleen palkkoja, ja osinkoakin saa muistaakseni maksaa vaan 1/10 vapaasta pääomasta. Heikko yrittäjyys on kokonaistaloudellisesti ajateltuna hemmetin huono juttu; jo nyt monet suomalaiset yritykset ovat siirtäneet toimistonsa Viroon tai muualle. Millä ylläpitämämme sosiaalijärjestelmä on tarkoitus ylläpitää, jos maastamme puuttuu kokonaan kasvavat yritykset, tulevaisuuden suuret veronmaksajat?

Siinä mielessä tossa Niinistön "työväen presidentti"-linjassa on ideaa; on kaikkien etu, että valtion talous on kunnossa. Se, millä perusteilla Niinistö on ottanut ton sloganin käyttöön, on toinen asia.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

dubious

Posts: 158

#230 • • dubious ribidim
Vaikka itse mielelläni näkisinkin vähän erilaisen presidentin ohjaksissa, niin eiköhän toi Halonen jatka vielä toiset kuus.
Individual

Posts: 10,942

#231 • • Individual HYPNO!

dubious, 24.11.2005 10:03:
Vaikka itse mielelläni näkisinkin vähän erilaisen presidentin ohjaksissa, niin eiköhän toi Halonen jatka vielä toiset kuus.


Joo, ihmeitä täytyy tapahtua jos ei jatkaisi, koska vaaleihin on enää muutama hassu kuukausi aikaa ja tuollaista suosiota ei niin vaan hetkauteta. Veikkaanpa, että suurin jännitys kohdistuu siihen meneekö Halonen ekalla kierroksella jo läpi vai vasta toisella.
Avernian

Posts: 7,451

#232 • • Avernian Kerettiläinen

hallucinogen, 24.11.2005 09:34:
--Ei siinä mittään, kyllähän 10% lisää maa-alaa ois varmaan kiva valtiolle---



Miksi? Eihän me käytetä kuin hyvin pientä osaa maa-alastamme nytkään.
[ot][pieni]Ja omasta mielestäni Suomi on hädintuskin asuttavalla ilmastovyöhykkeellä muutenkin.[/pieni][/ot]

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Avatar
#233 • • Annakins Guest

hallucinogen, 24.11.2005 09:34:
Ihan metkaa huomata, että ei se mitään jos Suomelta on viety vääryydellä maat 60v sitten mut sit ulistaan kun palestiinalaisilta on viety maat väärydellä ja niiden pitäs saada ne takaisin mut karjalaa ei missään nimessä :P



Mä en kyllä kovin helposti lähtis vertaamaan Karjalaa ja Palestiinaa.
Claquesous

Posts: 3,206

#234 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
Arto Lahti on joku oikeistopopulistinen huru-ukko! Miten joku oikeesti tosissaan vaatii jotain Karjalaa takaisin, koska se on "vääryydellä meiltä anastettu!" Me menetettiin ne alueet sodassa, mutta se on menneen talven lumia. Meitä suomalaisia ei nytkään ole tarpeeksi asuttamaan tätä maata, josta rakennettua on jotain 10%. Loput on metsää ja vettä. Lisäksi siitä tulisi ihan törkeä lasku veronmaksajille (vähän samaan tapaan kuin Saksojen yhdistymisestä entisille Länsi-Saksan kansalaisille).

Ainoat, jotka haluaa Karjalaa takaisin ovat nostalgisissa unissa elävät eläkeläiset, jotka haikailevat takaisin sitä Wanhaa Cunnon suvun mökkiä ja perunamaata. Siellä oli kaikki paremmin kuin hyvin eikä tarvinnut asua kauheissa kerrostaloissa. No joo taitaapa nuo oikeistohörhötkin, jotka on flipanneet Isänmaasta, Sankarillisista Sotaveteraaneista ja Pahoista Kommareista, haluta sitä periferiaa Suomen yhteyteen.

--
32. of December

Individual

Posts: 10,942

#235 • • Edited Individual HYPNO!

mikkihiiri, 24.11.2005 12:23:
Arto Lahti on joku oikeistopopulistinen huru-ukko! Miten joku oikeesti tosissaan vaatii jotain Karjalaa takaisin , koska se on "vääryydellä meiltä anastettu!" Me menetettiin ne alueet sodassa, mutta se on menneen talven lumia. Meitä suomalaisia ei nytkään ole tarpeeksi asuttamaan tätä maata, josta rakennettua on jotain 10%. Loput on metsää ja vettä. Lisäksi siitä tulisi ihan törkeä lasku veronmaksajille (vähän samaan tapaan kuin Saksojen yhdistymisestä entisille Länsi-Saksan kansalaisille).


Se voi edelleenkin olla niille, jotka sen kotiseudun menettämisen ovat omakohtaisesti kokeneet, osa vielä kahdestikin kipeä ja arka asia, vaikkakin siitä onkin jo kulunut aikaa, muttei satoja vuosia, vaan kuusikymmentä, että sen kaipuun kotiseudulle luonnehtiminen "menneen talven lumina" on mun mielestä aika asiatonta, toki sulla on siihen oikeus. Jos sotaa julistamatta hyökätään ja sen johdosta menetetään alueita, niin kyllä silloin mielestäni luonnehdinta "vääryydellä meiltä anastettu" on paikallaan. Se, että mitä Suomi sillä sitten tekee, niin mielestäni ei yhtään mitään. Se on niin hirvittävässä kunnossa, että se pitäisi ainakin asumuksilta osin jyrätä maan tasalle ja rakentaa kaikki uudelleen ja minne Karjalassa tällä hetkellä asuva venäläisväestö sitten muuttaisi, koska eivät he ole suomalaisia, vaan venäläisiä, joten en näe, että he riemurinnoin alkaisivat Suomen kansalaisiksi.
hallucinogen

Posts: 8,190

#236 • • hallucinogen Edain

Annakins, 24.11.2005 11:53:
Mä en kyllä kovin helposti lähtis vertaamaan Karjalaa ja Palestiinaa.


Ihmiset on molemmilta mailta joutunut muuttamaan pois, jättämään omaisuutensa yms ja tilalle muutti toista kansaa. Toki onhan se ajattelu vähän eri kun kysymys on molemmille osa puolille pyhästä maasta toisin kun meillä se on vaan maata mut mun mielestä aikasta sama asia.
Aikaakin kulunut suhteellisen saman verran.

--
pikku-*possu*

Individual

Posts: 10,942

#237 • • Individual HYPNO!

hallucinogen, 24.11.2005 13:03:
---
Annakins, 24.11.2005 11:53:
Mä en kyllä kovin helposti lähtis vertaamaan Karjalaa ja Palestiinaa.

---

Ihmiset on molemmilta mailta joutunut muuttamaan pois, jättämään omaisuutensa yms ja tilalle muutti toista kansaa. Toki onhan se ajattelu vähän eri kun kysymys on molemmille osa puolille pyhästä maasta toisin kun meillä se on vaan maata mut mun mielestä aikasta sama asia.
Aikaakin kulunut suhteellisen saman verran.


Tietenkään Karjalassa, sen enempää kuin Suomessakaan ei ole aseellista vastarintaa, joka taistelee saadakseen alueelle itsenäisyyden.
Riku

Posts: 3,187

#238 • • Edited Riku The Little Prince

innae, 24.11.2005 05:20:
Ei toimi jenkeissä niin hyvin, kuin hehkutukseltasi voisi kuvitella.
Asia riippuu ihan missä osavaltiossa ollaan.
Onpas siellä esim. terveydenhoito ja peruskoulutus tosi hyvässä jamassa.

Hehe, niinpä niin. Taisivat jenkit jäädä esimerkiksi sivistystasoltaan kauas jälkeen kaikista muista länsimaista kautta linjan mitattiin mitä vain. Kyllähän ne ite hokee että ne on maailman paras valtio, mutta kyllä siinä maassa on todella monilla paljon kurjemmat oltavat kuin Suomessa keskimäärin. Muutama pärjää ja tuhat kärsii toisten menestyksestä, niinhän se on kautta historian mennyt, niin nytkin. Puhdas, vapaa markkinatalous on vain uusi nimi, ja vähän eri muotoon hiottu versio samasta vanhasta mallista.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

A-E

Posts: 528

#239 • • A-E Detroit Techno Militia
Itse äänestän ehdottomasti Niinistöä, mutta silti kyllä veikkaan Halosen saavan jatkokauden ja sosiaalidemokraatti presidenttien aika saa jatkua yhä.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

Mellu-

Posts: 4,006

#240 • • Mellu-
hmm.. voia alkaa seuraamaan tätä presidenttipeliäki ku kerta pääsen äänestämäänkin *ding*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER