_mane_, 7.10.2005 14:56:
---
pahapaha, 30.9.2005 16:12:
Onko kukaan yrittänyt ikinä olla viikkoa ilman sokeria?
Pitää ottaa huomioon että melkein kaikkiin tuotteisiin on lisätty sokeria.
Esim. salaattikastikkeet, kanan/lihan marinaadit, suolakurkut, melkein kaikki einestuotteet esim hampurilaiset yms.
Itse olen 6 päivää viikossa ilman sokeria ja sunnutaina on karkkipäivä. Silloinkin 70% suklaata, jossa vähemmän sokeria, koska kaakaon määrä on suurempi.
Olen lopettanut myös valkoisten jauhojen käytön.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mitä sitten syöt? Miltei kaikessa on jo valmiiksi jonkin sortin sokeria. Menisin miltei väittämään että kaikissa jauhoissa on jonkin verran jotain sokeria.
Tavalliset valkoiset jauhot olen korvannut mantelijauholla, esim. pizzapohja.
Sitäkään ei viitsisi ihan hirveitä syodä, on aika rasvapitosta. Lihaa, kanaa ja kalaa. Pihviä, keittoja esim. lihakeitto, kalakeitto, kasvissosekeitto, kaalikeitto. Salaatia, raasteita, pähkinöitä, hedelmiä, kanamunia.
Ruisleipää syön välillä ja moniviljaleipää. Niissähän on sokeria, mutta aika vähän jos ajattelee päivässä 2 palaa. Kavlin lehtileipää (sis.ruisjauhoa 93 %, vettä ja kappas sokeria, mutta sitä on niin vähän että...no jaa). Melkein kaikkea saa sokerittomana esim. salaattikastiketta (Kaptenskan salaatikastike), suolakurkkuja, joita tossa mainitsinkin (muistaakseni Felix). Diapeetikko ystäväni on mua valistanut mistä löytää sokerittomia tuotteita. Onhan ne kyllä aina vähän kiven alla, mutta kun kerran löytää, niin tietää seuraavalla kerralla mistä hakea. Juomana Valion Kevyt maitojuoma(laktoositon), vesi, lighti cola, kuiva valkkari, kuiva punkku, kuiva skumppa(pahepahe!!), vodka.
Bissee, enkä sidukkaa oo ikinä juonnukka et ei paljoa menetä. Lonkeroa tekee kyl toisinaan maistettua.
Eli perusperiaattena mulla on vältellä valkoisia jauhoja ja sokeria.