Ajankohtaista lähipäivinä

223 posts, 12 pages, 76,417 views

mayah

Posts: 11,313

#1 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Bileet löytyvät kalenterista, mutta entäs se kaikki muu? Yleensä havahdun vasta illalla, että tänäänhän oli sellainen ja sellainen päivä/tapahtuma. Tässä siis yleisluontoinen topikki ajankohtaisista kansainvälisistä/kansallisista tapahtumapäivistä (esim. Savuton päivä, autoton päivä, AIDS-päivä jne.) ja ajankohtaisista näyttelyistä tms. jossa keskustelu saa rönsyillä sen mukaan, mikä kulloinkin on ajankohtaista :)

Huomenna torstaina 22.09.2005 vietetään siis kansainvälistä Autotonta päivää. Näkyykö tämä sinun toimissasi?

http://www.autotonpaiva.net/

--
Being happy is what I do best ^_^

Damien

Posts: 2,882

#2 • • Damien [tr3ox]
Jos pitäisin vapaapäivän eikä tarvitsisi poistua pihapiiristä, niin silloin näkyisi. Mutta kun ei ole varaa vapaalle, niin autoakin joutuu käyttämään. Bussit liikkuu tunnin välein eikä siihenkään ole varaa, tosin ei olisi bensaankaan mutta minkäs teet.
tigger

Posts: 178

#3 • • tigger
lopetin autolla ajamisen 2,5 kuukautta sitten ja rahaa jää enemmän taskuun kun kulkee julkisilla. tosin huomenna joudun palaamaan kotiin iskän kyydissä koska kotiin pitäis viedä jotain kamoja joten ei näy.
Hansu

Posts: 481

#4 • • Hansu
Mulla on jokainen päivä autoton päivä, koska ei ole edes ajokorttia ;)

No, tällä kai tarkoitetaan henkilöautotonta päivää. Joukkoliikennettä tulee käytettyä päivittäin työmatkoihin ja polkupyörää kauppareisuuihin yms. Täytyy kyllä myöntää, että ottaisin riemumielellä vastaan oman auton työmatkoille, vaikka yksityisautoilua muuten vastustankin enemmän tai vähemmän. Nykyisellään työmatkoihin menee kellonajasta riippuen 35-60 min, omalla autolla pääsisin 15 minuutissa...
Dinsku

Posts: 186

#5 • • Dinsku
Näkyy sen verran etten omista autoo.. Ukolla on auto, mut ei paljoo mua auta, ku en osaa ajaa manuaalivaihteisella autolla *poks*
Verano

Posts: 4,649

#6 • • Verano Merituuli
Nälkäpäivä(t) 22.-24.09 osuu muuten samaan aikaan Autottoman päivän kanssa.
Epailija

Posts: 5,636

#7 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Verano, 21.9.2005 12:21:
Nälkäpäivä(t) 22.-24.09 osuu muuten samaan aikaan Autottoman päivän kanssa.



No kai nyt, kun eivät ihmiset pääse kauppoihin ilman autoja!

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sphyxia

Posts: 3,308

#9 • • Sphyxia Maracujá!
En itse ole "päässyt" ajaamaan rakkaalla autollani muutamaan viikkoon, kun matkaa "meidän" välillä on ollut about 500 kilsaa. Mutta viikonloppuna vihdoinkin ... !!! *lmao* Ihan oikeasti, kyllä ilman sitä autoakin pärjäilee, kunhan vain sellaisessa paikassa asuu, jossa sitä ei tarvitse (esim. lyhyiden matkojen vuoksi jne.). Toisaalta minulla oli vielä vuosi sitten noin kymmenisen kilometrä matkaa yliopistoon (okei, ei nyt ehkä niiiin paljon, mutta kuitenkin *vink*), ja bussiyhteydet olivat suorastaan päin metsää. Kyseisen linjan bussit niin aasilta, ettei melkein uskonut niillä lainkaan matkustaa (number of breakdowns, jolloin itse tai joku kaveri olen ollut kyydissä: varmaan 3-5 viimeisien vuosien aikana). Elikkä silleen ...
Verano

Posts: 4,649

#10 • • Verano Merituuli

Epailija, 21.9.2005 12:22:

No kai nyt, kun eivät ihmiset pääse kauppoihin ilman autoja!



Haja-asutusalueilla tämä voi olla todellinen ongelma.

Kaiken kukkuraksi 23. päivänä on syyspäiväntasaus. Niin ja tänään on Mervin nimpparit, joita varten Mattikin vapautui juuri sopivasti.
Avernian

Posts: 7,451

#11 • • Avernian Kerettiläinen

T-mu, 21.9.2005 12:27:
Tänään on kansainvälinen rauhanpäivä. Tarkoituksena saada tulitauko aikaan edes yhdeksi päiväksi maailman sotatantereilla.



Paras päivä hyökätä : kun vihollinen pitää rauhanpäivää *vink*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Nacu

Posts: 1,293

#12 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

Verano, 21.9.2005 12:21:
Nälkäpäivä(t) 22.-24.09 osuu muuten samaan aikaan Autottoman päivän kanssa.



Ja oon vuositolkulla saanu koulussa synttärien (22.9) kunniaks ohravelliä sun muuta pöperöö...

Pitäskö potee huonoo omaatuntoo kun taasen väännän nälkäpäivänä kavereille kakkukestit? *ding*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

MaSari

Posts: 1,986

#13 • • MaSari space jammer
Meinaan ainakin laittaa rahaa nälkäpäivä-keräykseen. Joku sitä rahaa tarttee enemmän ku minä. *piis*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

domi

Posts: 7,069

#14 • • domi Työn sankari.
Rahaa menee nälkäpäiväkeräykseen, mut autoton päivä melko mahdoton viettää - ellei sit ota palkattoman vapaan *nauru*
UnityF

Posts: 15,721

#15 • • Edited UnityF joo just se

mayah, 21.9.2005 11:34:

http://www.autotonpaiva.net/



aaaw... *plur*
Matkustaminen julkisilla kulkuvälineillä on edullista Autottomana päivänä edullista. Aikuiset maksavat niin seutuliikenteessä kuin Espoon, Helsingin ja Vantaan sisäisessä liikenteessä lipusta euron, lapset puoli euroa ja alennusryhmät arvolipuista puoli euroa.


muutenkin kyl oon aina yleisillä kulkenu.. *hymy*

*jiihaa*
domi

Posts: 7,069

#16 • • Edited domi Työn sankari.

mayah, 21.9.2005 14:55:
Mihis muuten nälkäpäiväkeräyksen tuotot menee tänä vuonna? (Vai siis niinku onko niillä ylipäätään mitään erityistä kohdetta?)


Teemana: Naisten ja lasten terveys. Tuotot menee mm. Darfurin pakolaisleireille Tshadissa sekä Mosambikissa, Myanmarissa ja Pohjois-Koreassa.

http://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/nalkapaiva2005/
UnityF

Posts: 15,721

#17 • • UnityF joo just se
Ajankohtainen:

"Kuka kurkkii puutarhassa? - näyttely Villa Elfvikin luontotalossa vie katsojansa ihmettelemään puutarhan salaperäistä maailmaa. Marjatta Karjalaisen satuaiheisista maalauksista ja piirroksista henkii ihmettely. Työt vievät paitsi metsään, myös mielen maisemiin - alueille, joissa sanat loppuvat."

Espoon Laajalahti,
Elfvikintie 4.
Avoinna ma-pe klo 9-16
ja la-su klo 10-16.
näyttely on auki 24.8.-9.10.2005.
Vapaa pääsy.

http://tinyurl.com/cvzpk

ihana ajankohtainen näyttely jonne olis kiva mennä kun revin jostain aikaa *joo*
Sapelille ideasta kiitos ja tänne kyl viel juostaan *joo*
Fyrisch

Posts: 4,525

#18 • • Fyrisch
20.07.2006

http://www.worldjumpday.org/

Its estimated that 600 000 000 million ppl in the world are going to jump at the same time causing the world to change its orbit!
sapeli

Posts: 11,768

#19 • • sapeli jokukukamikä?

Fyraett, 22.9.2005 17:10:
Its estimated that 600 000 000 million ppl in the world are going to jump at the same time causing the world to change its orbit!



Ei taida ihan vielä olla tarpeeks populaa sit tohon *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Fyrisch

Posts: 4,525

#20 • • Fyrisch

sapeli, 22.9.2005 17:19:
---
Fyraett, 22.9.2005 17:10:
Its estimated that 600 000 000 million ppl in the world are going to jump at the same time causing the world to change its orbit!

---


Ei taida ihan vielä olla tarpeeks populaa sit tohon *hih*



Ei vielä :) mut onhan täs viel reilusti aikaa!