Järki vai tunteet?

160 posts, 8 pages, 43,169 views

josbe

#81 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Damien, 2.10.2005 23:37:
---
josbe,

Eli joko se mies saa sivusta tai sillä on niin orgastinen nousukiito rahan kanssa, ettei uskalla jättää sitä kesken. Silti sitä panettaa...

edit: eli järki

Veikkaisin jälkimmäistä. Tunnen tyypin. Aika tylsä. *joo*
Ei saleen ees paneta.
Metsäpiru

#82 • • Metsäpiru metsäpiruilee
Tunteet. Niin se vaan on. Olen ehkä vähän liiankin tunteikas ihminen..
twistedsushi

#83 • • twistedsushi Nihil declaro
"järki" pitää tunteet aisoissa *tirsk* *hihu*

--
Itse valitset puolesi.

Avernian

#86 • • Avernian Kerettiläinen
Järkevät tunteet.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Claquesous

#88 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Mä oon kyllä messissä jutussa tasan niin kauan kuin se tuntuu oikealta! En halua jumittua mihinkään ihmejuitsuihi, joissa molempii (taikka jompaakumpaa) ei oikee nappaa, mut siltikää ei viittitä lähtee hiihtelemää eri latui. Syynä on vaikka mitkä raha-asiat sekä "me ollaa totuttu tähä eikä nähä syytä miks pitäs lopettaa tät juttuu... vaik paneskellaanki toisii ja eletää jo muutenki enemmä tai vähemmä omii elämii".

--
32. of December

Nitta

#89 • • Nitta Sateenkaaren päässä
Tunteet kertovat tykkääkö toisesta ihmisestä ja miten paljon.
Järki taas kertoo onko suhteelle edellytyksiä.
Joskus toinen näistä voi kantaa huonojen aikojen läi vaikka toinen on paitsiossa. Hyvässä suhteessa molemmat vaihtelevat niin että syntyy tasapaino *hymy*

Sitten keskustelua voisi jatkaa klisheellä: Usko, toivo, rakkaus...
Tanjiz

#90 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

Nitta, 6.10.2005 14:04:
Tunteet kertovat tykkääkö toisesta ihmisestä ja miten paljon.
Järki taas kertoo onko suhteelle edellytyksiä.
Joskus toinen näistä voi kantaa huonojen aikojen läi vaikka toinen on paitsiossa. Hyvässä suhteessa molemmat vaihtelevat niin että syntyy tasapaino *hymy*

Sitten keskustelua voisi jatkaa klisheellä: Usko, toivo, rakkaus...

Ihanasti sanottu*piis**hihu**piis*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Dacey

#91 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
tunne höystettynä järjellä tai sitte toisinpäin *vink*

ei vaan,nyt on semmonen tilanne että pakko pistää piste, viheltää peli poikki.
Liian moni vastoinkäyminen, eikä asioille ole tapahtunut mitään vaikka paljon on ollut puhetta.
Vaikka välitänkin tästä ihmisestä aivan hirveästi en voi antaa tunteitteni satuttaa mua enempää.
Ei tätä oo luotu toimimaa.

Eli vaikka sydän tahtois itkeä verta on pakko purra huulta ja pysyä päätöksessä. Onneks maailmassa on mukavia miehiä ja varmasti löydän taas jonkun johon ihastua ja rakastua. Nyt on vaan ns kriittinen aika et tekis mieli revetä kahtia.. toinen haluais palata kärsimään ja toinen etsiä uusia miehiä ja haasteita..
Mole K

#92 • • Mole K
Itse olen aika pitkälti tasapainon kannalla. Tunteet peliin, mutta järjen käyttö kuitenkin sallittu, vaikkei rakkaus sitä katsokaan onko se järkevää. Haha, tulipas sekavasti.
Rakkaushan perustuu tunteisiin, eikä sillä ole mun mielestä ainakaan järjen kanssa mitään tekemistä. Tietysti jos kaksi ihmistä pitää toisistaan, niin olisiko siinä sitten järkeä olla luomatta parisuhdetta. Selvemmin sanottuna, jos näiden kahden ihmisen väliset tunteet ovat hyvin voimakkasti kiinni toisissaan, olisi ihan järjetöntä ajatella siltä kannalta, että olisiko siinä mitää järkeä. Ajan myötä sen tulisi kuitenkin huomaamaan.
Tanjiz

#93 • • Edited Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Tosiaan, vastoin tunteita pitää nyt toimia. Eli siis tällä kertaa kuunnella järjen ääntä.

--

anis

#94 • • anis

Hyzenthlay, 1.9.2005 21:37:
Molempia sopivasti. Sitten kun menee 100% tunteella ja 0% järjellä, kuten esim. minä, on ongelmissa.

Joo..Mulla oli ennen vähän sama ongelma*uuh*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Tanjiz

#95 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Järjen ääni! Siinäpä vastaus..*uuh*

--

#96 • • ALIEN Guest

Nitta, 6.10.2005 13:26:
---
Avernian, 6.10.2005 10:42:
Järkevät tunteet.

---

Onko sellaisia olemassa *ding*

no on. Mietit ensin järjellä, että miksi tunnet asioita mitä tunnet. Onko siinä mitään logiikkaa ja kenen parasta sä siinä ajattelet, kun ajattelet "tunteilla".
Kalle

#97 • • Kalle Kiusankappale
Hmm.. Väittääkö joku ihan oikeasti tekevänsä tämän tyyppisiä valintoja minkään muiden kuin tunteiden pohjalta? *ding*
Nitta

#98 • • Edited Nitta Sateenkaaren päässä

ALIEN, 17.12.2005 05:43:
---
Nitta, 6.10.2005 13:26:
---
Avernian, 6.10.2005 10:42:
Järkevät tunteet.

---

Onko sellaisia olemassa *ding*

---

no on. Mietit ensin järjellä, että miksi tunnet asioita mitä tunnet. Onko siinä mitään logiikkaa ja kenen parasta sä siinä ajattelet, kun ajattelet "tunteilla".

Omalla kohdallani tunteet ovat niin voimakkaita että tietyn tunteen ollessa yllä tuo järkeily on sangen hankalaa. Tunnen henkilökohtaisesti myös sellaisia ihmisiä jotka pystyvät kontrolloimaan tunteitaan järjen avulla kokoaikaisesti. Jos etenee pelkästään oman tunnereaktionsa mukaan tulee tallotuksi monen ihmisen varpaille. Itsetuntemus auttaa tunnistamaan milloin lyö yli, silloin vähintään lasku kymmeneen ja järkeily. Itselläni en siis tunnista olevan järkeviä tunteita... vaan järki ja tunteet, jotka ovat kaksi eri asiaa.

Sinun kaavallasi on siis paitsi järkeviä tunteita mutta myös järjettömiä tunteita? *vink*

Entä muilla?
#99 • • ALIEN Guest

Nitta, 17.12.2005 08:28:
Sinun kaavallasi on siis paitsi järkeviä tunteita mutta myös järjettömiä tunteita? *vink*

kuis? mikä kohta tos nyt oli järjetöntä? :D
ReiNe

#100 • • ReiNe
kyllä se on tunteet kun määrää! *joo*

mun mielestä on melkeen väärin lähtee suhteeseen jos ei OIKEESTI oo tunteita ko henkilöä kohtaan! hyvä suhde perustuu rakkauteen molemminpuolin, jossa molemmat antaa kaikkensa.. on väärin jos vain toinen on kympillä mukana eikä koskaan saa osakseen yhtäpaljon kuin antaa!

en halua ees ajatella itseäni tommoseen tilanteeseen.. ihan koskee!*uuh**nyyh*

--
femalejunglist