Järki vai tunteet?

160 posts, 8 pages, 43,103 views

Tanjiz

#1 • • Edited Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Kertokaa rakkaat ihmiset kumpaa näistä tulee kuunnella enemmän? Voiko suhde, joka on kaiken järjen mukaan hyvä juttu toimia, jos tunteet eivät ole ihan täysin 100% mukana? Entä jos tämä henkilö, kehen omia tunteita riittäisi 110% onkin täysin järjen vastainen ajatus? Kannattaako täysin järjetöntä mutta 'ihania yökkäyksiä' -aiheuttavaa juttua lähteä edes yrittämään, jos siis siinä ei oikesti ole mitään järkeä, ja tietää jo aika varmasti etukäteen, että se juttu olis tuhoon tuomittu?! Ylittääkö rakkaus kaikki esteet, ja hullu, järjetön juttu saattaisikin toimia? Entä ensisijaisesti järkeen perustuva suhde; onko mahdollista, että se voimakas rakkauden liekki leimahtaisikin jossain vaiheessa, vai onko niin, että jos jo alussa huomaa, ettei sitä juttua ole, niin ei se sieltä yht'äkkiä ilmestykkään?! Ainahan toista voi oppia rakastamaan, mutta onko se loppujen lopuksi niin yksinkertaista, vai pitääkö kestävän suhteen alussa aina olla se salama? Tietenkin pitää miettiä, mitä itse elämältä haluaa, mutta eihän tunteitaan vastaan voi taistella..

Kokemuksia ihmiset? Kertokaaaa!!!

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Bio

#2 • • Edited Bio The Bullies / Pinky
Kyllä mä yleensä kahden tai kolmen treffien jälkeen jo tiedän kannattaako jatkaa suhdetta.

edit: eli siis tunteella vaan
Mellu-

#3 • • Edited Mellu-
aika henkilöistä ja asenteista ja vähän kaikesta kiinni.. mä oon aina järkeilly.. pitää joskus kokeilla tota tunne juttuaki *igor*mut kyl sen yleesä huomaa et tuleeko toimeen vai ei.. mut eihän täst ollu vissii kyse?

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Nectarine

#4 • • Nectarine Rouva T
kun ei ole järkeä mitä käyttää niin mennään tunteilla.

--
Prinsessa Ruusunen

Hyzenthlay

#5 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Molempia sopivasti. Sitten kun menee 100% tunteella ja 0% järjellä, kuten esim. minä, on ongelmissa.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jutu

#6 • • Jutu Blondi
Järki, ja joskus sitä on ihan liikaa *nauru* Pitäis opetella tekemään ja päättämään asioita myös tunne pohjaltakin.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

sapeli

#7 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Riippuu mitä suhteelta hakee - te saatatte hakea eri asioita. Järjellä kannattaa mennä enemmän silloin jos haluaa pitkäaikaista suhdetta ja vakautta; tunteella kannattaa puksuttaa silloin jos haluaa elää elämää sekä ylä- ja alamäet. En usko että puhtaalla järjellä löytää onnea paitsi itselleen valehtelemalla, mutta uskon että puhtaalla tunteella eläessä on sydän paljon arpisempi loppujen lopuksi. Päätä sitten siitä kumpi on parempi... *hih*

Toisin sanoen, molempia oikeassa suhteessa. *yingyang* Se mikä se oikea suhde on riippuu taas ihmisistä.

edit: mutta ihan nyt periaatteesta pitää sanoa että enemmän pitää suhdeasioissa mennä tunteen pohjalta, imo *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

jeesboks

#8 • • jeesboks p u p u
Kummassakin on puolensa. Tilanteen mukaan sitä sit mennään.

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

#9 • • Annakins Guest
taa nyt on taas naita muna-vai-kana kysymyksia johon ei loydy vastausta (vai oonks ma vaan niin tyhma etten tajuu tota muna-kana -juttua?).
Fyrisch

#10 • • Fyrisch
Aluks mennää tunteilla, sit myöhemmin järjellä (jos ei järkee löydy nii sit on aika hiljast saada mitää toimivaa aikaseks) ja sit molempia sekasin E;
TiiTu

#11 • • TiiTu
kyllä ne tunteet yleensä vie mennessään, ainakin aluksi. Sen jälkeen se järki tulee kuvioihin, ja sen mukaan on ratkaisuja tehty. En sitten tiedä onko nekään ollu niitä hyviä ja oikeita ratkaisuja...
Juhgu

#12 • • Juhgu Virnistelijä
Molempia tarvii. Jos jompikumpi loppuu, niin unohda koko juttu :P

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Prime Number

#13 • • Prime Number UG-///
Fiiliksen mukaan.

--
Repikää siitä

peepe

#14 • • peepe

Tanjiz, 1.9.2005 21:22: Ylittääkö rakkaus kaikki esteet, ja hullu, järjetön juttu saattaisikin toimia? Entä ensisijaisesti järkeen perustuva suhde; onko mahdollista, että se voimakas rakkauden liekki leimahtaisikin jossain vaiheessa, vai onko niin, että jos jo alussa huomaa, ettei sitä juttua ole, niin ei se sieltä yht'äkkiä ilmestykkään?! Ainahan toista voi oppia rakastamaan, mutta onko se loppujen lopuksi niin yksinkertaista, vai pitääkö kestävän suhteen alussa aina olla se salama? Tietenkin pitää miettiä, mitä itse elämältä haluaa, mutta eihän tunteitaan vastaan voi taistella..

Kokemuksia ihmiset? Kertokaaaa!!!

Kaikki on mahdollista. Eipä sitä voi tietää ennen kuin kokeilee...mut se mitä mun silmät ovat nähneet, niin joskus tulee vaan sellaisia juttuja, et se suurinkin rakkaus on vaikeuksissa voittaakseen ne.

Ei tähän voi mitään oikeita vastauksia antaa, mutta en mä ainakaan pystyis pelkästään "järkisuhteeseen".
pirpeli

#15 • • pirpeli
Valitettavasti tunteella ensin....

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

martina

#16 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
sekä että.
mutta eniten mun päätöksiin vaikuttaa mun vaisto. se ei ole vielä kertaakaan erehtynyt.
sapeli

#17 • • sapeli jokukukamikä?

martina, 2.9.2005 00:22:
sekä että.
mutta eniten mun päätöksiin vaikuttaa mun vaisto. se ei ole vielä kertaakaan erehtynyt.

Tää oli itse asiassa aika pirun hyvä pointti *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

martina

#18 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

sapeli, 2.9.2005 00:25:
---
[

Tää oli itse asiassa aika pirun hyvä pointti *joo*

tänks *KIITOSKIITOS*
Epailija

#19 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Eikös se vaistokin ole vain tunne muiden joukossa?

Kyllä sekä järkeä, että tunnetta tarvitaan. Ilman toista ei minusta ole mitään pointtia seurustella, enkä usko, että ainakaan itse voisin saavuttaa onnen vain toisen varassa elämällä. Sanoisin, että tunne suosittelee eri vaihtoehtoja ja järki sitten parhaansa mukaan karsii näitä enemmän tai vähemmän rankemmalla kädellä. Täällä on mainostettu balanssia näiden kahden välillä ja se on minustakin ihan jees periaate - sopiva balanssi vain määräytyy tilanteen mukaan ja joskus se tarkoittaa suhdetta 100/0, joten liian helppoa ei elämä ole.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Elias

#20 • • Edited Elias Elias

Puistokemisti, 1.9.2005 22:32:
Fiiliksen mukaan.

Mitäs muuta tuohon lisäämään...

--
Because "moo" just doesn't sound right"