ville, 3.8.2005 20:52:
Sillä oikeesti on ihan helvetisti väliä, jos reikihoitaja väittää, että kykenee parantamaan noiden energioiden avulla jonkin taudin. Tätä hän ei kykene tekemään.
Kuten jo 10 kertaa sanottua, reikiä ei läheskään aina kohdisteta juuri siihen tiettyyn tällä hetkellä vallitsevaan tiettyyn sairauteen. Sitä käytetään ennaltaehkäisevänä, henkistä ja fyysistä terveyttä ylläpitävänä hoitona. Tietenkään kukaan ei estä ottamasta reikiä esimerkiksi syöpään. Syövän hoidossa pidän itsekin perus koululääketiedettä tehokkaampana hoitomenetelmänä.
On kuitenkin, missä sairas ihminen on parantunut saadessaan reikiä.
Jos saan syövän, menen toki lääkäriin.
Ennen kuin saan syövän, turvaudun mahdollisesti reikiin jotta riski saada itse syöpä olisi pienempi.
Mulla ei sinällään ole mitään reikejä sun muita vastaan, mutta potilaalle pitäisi mielestäni aina tehdä selväksi, että kyseisen hoitomuoden toimivuutta ei ole havaittu tieteellisissä testeissä. Siten hoidon antajan pitäisi aina tunnustaa se tosiseikka, että hoito on 100% riippuvainen hoidettavan mielentilasta ja halusta uskoa hoitoon, ei mistään muusta. Käsittääkseni kukaan ei tee näin ja siitä syystä pidän kategorisesti kaikkia tämäntyyppisiä hoitoja suoranaisena valehteluna jossa hyväksikäytetään ihmisten hyväuskoisuutta.
Kun joskus itse sairastun vakavasti ja haen syöpälääkkeen sijaan vaihtoehtoista hoitoa, saan sitä toivottavasti puolisosta, joka osaa lohduttaa. Vaikuttava ainesosa on 100% sama kuin reikissä sun muissa energiahoidoissa.
Nyt ollaankin asian ytimessä. Reiki _on_ rakkautta. Rakkaus on "energiaa". Reikissä rakkautta vain kanavoidaan potilaaseen perinteistä lohduttamista erilaisella, tehokkaammalla menetelmällä.
Nyt vain odottelemaan epäilijän kysymyksiä siitä, että missä tieteellisissä tutkimuksissa rakkautta on kyetty mittaamaan.
Jokainen tietää että rakkaus on olemassa. Kukaan ei ole sitä kuitenkaan tieteellisesti todistanut.
Vai väittääkö joku silti, että rakkautta ei ole koska sitä ei ole tieteellisesti todistettu?
Minulla ei ole tiedettä vastaan mitään. Tiede on hyvä luomaan malleja erilaisista ilmiöistä ja asioista. Tiedettä ei kuitenkaan tulisi sotkea uskontoon.
EDIT:
Miten esimerkiksi selitätte seuraavat paranormaalit ilmiöt:
Kaverin sisko joutui onnettomuuteen. Samalla hetkellä kaverini oli suihkussa, ja sai jonkinsortin fläsärin siitä, että nyt on sisko-rakas joutunut onnettomuuteen. Samantien puhelinsoitto siskolle, joka ilmoitti olleensa kolarissa.
Minun hyvä ystäväni tappoi nuorena itsensä. Hän osoitti tiettyjä masentuneisuuden merkkejä, mutta että hän tekisi itsemurhan - ei tullut pieneenkään mieleeni. Eräänä päivänä kuitenkin puhelin soi, ja äitini alkaa välittömästi puhelimeen vastaamisen jälkeen itkemään. Saman tien päähäni tuli tieto siitä, että Tuomas on nyt mennyt tekemään jotakin peruuttamatonta.
Äiti lopettaa puhelun, kysyn, mikä hätänä. Äiti vastaa, "Tuomas on tappanut itsensä.."
Tällaisten ilmiön vuoksi uskon ihmisten luonnolliseen telepaattisuuteen. Tällä on mielestäni tekemistä myös reikin kanssa.