Laserpoint 2006 4.2.2006 @ Helsinki

573 posts, 29 pages, 179,024 views

Temazepam

Posts: 246

#521 • • Temazepam Forever N00B
Kiitokset ihananmahtavangigamegahienosta illasta *jiihaa* *tanssittel* *aplodit*
Fiilis oli kyllä niin hyvä, että vaikka millanen musiikki ois menny. Aika paljolti aika meni 'pääsalissa' ja muualla tuli vain pyörähdettyä ja vilkuiltua. Illan paras oli kyllä WCDJ.org ja Maija Mehiläinen *pepsodent**lmao*
Mukava oli myös nähdä ihmisiä ja tutustua muutamaan uuteen, kaikille ehottomasti *hali*

Tunteita on hymiöin ilmaistu niin, että kertoo erittäin hyvin tiivistetysti *tirsk*
*plur* Ensi vuotta odotellessa *pihkassa*

--
-Your Lordy Mistress-

LunarDust

Posts: 149

#522 • • LunarDust Yks-kaks-RAX!
Oli tosi hienot bileet! Mahtavat valot ja kiva katsoa niitä "cirkus" konsteja. Valoteknikkot olivat mielestäni onnistununeet hyvin.

Kolme vuotta putkes oon käynyt Trance Energyssä hollantis, ja en uskonut että Laserpoint antois mulle monster hyvä fiilis. Olinpa vääräs.
Tää oli eka kerta kun olin isoissa bileissä Suomessa ja kyllä varmasti meinaan käydä uudestaan.
Skenemursu

Posts: 1,568

#523 • • Skenemursu Vastarannan Kuha


---
Ovkoors. Ozzi oli varmasti henkilökohtaisesti vastuussa, että järjesti Anitan samaan kaupunkiin meidän kanssa. Luulis sen jo tietävän, että kaupunki on liian pieni meille sekä Anitalle. Ozzi on niin ihanan kamala. *senkin*



ai että mun suosikki vokalistini oli näin lähellä, mutta silti niin kaukana.. harmi jos olisin tiennyt olisin jättänyt kyllä lasersodan väliin ja lähtenyt katsoon anitan kikkaroita, no ens kerralla sitten..
Skenemursu

Posts: 1,568

#524 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Rubicon, 6.2.2006 18:54:
---
Jone, 6.2.2006 12:08:
---
Ni Shi, 5.2.2006 23:38:

En muista hirveästi illasta, havaintoja otetaan vastaan.

---

Olit hilpeä kuin mikä ja halasit & pussasit kunnes sut roudattiin eteenpäin. Kokemus oli hämmentävä. *nauru*

---


second that, mulle sattui susta useempikin tällainen havainto*nauru*



joo yhdyn edellisiin puhujiin, mutta mulla on semi tuoreessa muistissa meidän about puolituntia kestänyt keskustelu suomen klubikulttuurista ja voidaan kokeilla uusiksi vaikka tässä vkolla ja katsotaan montako asiaa muuttuu parissa päivässä ihan vaan testin vuoksi vaikka :)
Skenemursu

Posts: 1,568

#525 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
parasta musiikillista antia imho sai kuulla Ben: iltä ja Kaiu & Sakura, päästage oli mageeksi laitettu ja viimevuoden laserpointeissa en ollut mutta kyllä mulle toimi noi laserit hyvin nytkin aina tietty vois olla, enemmän, paremmin, mulle, tänne, heti kaikki, mutta suomen oloissa toi oli aivan bueno. Ja joogalle propsit niistä trussiasetteluista - toimi!!

bileet meni duunia tehdessä mutta jatkoilla pääsi sitten vähän jo tassahtelemaankin ja niin hassua kun se onkin taisin ekaa kertaa kuullu Unik: in setin livenä ja se oli kyllä *super* ! ja sitten se hassu britti joka soitti perään soitti alkuun ihan kivaa technoa, mutta kyllä se vaan alko enemmän ja enemmän kuulostaa joltain uk hardhouselta mitä pidempään sitä kuunteli ja sitten olikin aika lähtee himaan.

ai niin ja auto perkele ei käynnistynyt kaapelin pihassa :( ja kysyin about 20 ihmiseltä kaapeleita mutta kellään ei ollut ja ollaan kuitenkin kaapelitehtaalla... eh, öh no joo. Elikkä tästä lähin kun olette bileissä ja autonne ei käynnisty pihassa - jos löydättä mut sieltä niin nyt omistan kaapelit ja osaan jopa käyttää niitä!

telkkä kuittaa - ensi vuoteen
SESSIONS2

Posts: 532

#526 • • SESSIONS2 [ fotogeeninen sielukommuuni ]
061.jpg

Jonen kuvat tapahtumasta SESSIONS2:ssa.

Tuomaksen, Martin ja Mikon kuvat sekä Jarin video tulossa. *joo*
remotion

Posts: 5,283

#527 • • Edited remotion nostatus guru

Skenemursu, 7.2.2006 00:20:
ai että mun suosikki vokalistini oli näin lähellä, mutta silti niin kaukana.. harmi jos olisin tiennyt olisin jättänyt kyllä lasersodan väliin ja lähtenyt katsoon anitan kikkaroita, no ens kerralla sitten..



lälläs lää, sepäs olikin samalla lennolla kumpaankin suuntaan kun kävin kanarialla, ja nähtiin se hoippumassa siellä mestoillakin vielä!*nalle*


Jone, tosi hienoja kuvia!! *kuolaa*
Jone

Posts: 8,258

#528 • • Jone Archibald Haddock

Remotion, 7.2.2006 00:47:
Jone, tosi hienoja kuvia!! *kuolaa*



Kiitsat - hauskaa kuulla että maistuvat. *hihu*
Mar6

Posts: 2,178

#530 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri
Voi helvetti mitä vääntöä..*plur*

Muttajuuh, palautteen aika.
-
Bileet olivat äärimmäisen hyvin järkätty narikkaa+muuta sisäänpääsyä myöten ja kaikki sujui erittäin jouhevasti (olihan meillä taas tutut ja hyvät poket duunissa ja mahtava henkilökunta)

-Porukkaa oli mutta ei liikaa ja tilaa oli kyllä tampata tosin äänentoisto jakautui niin ettei pääareenan takaosaan paljoa kuule(mikä helpottaa baaritiskillä ja pöytienääressä juttelua)
Näkyvyys ja siten fiiliksiinpääsy vähänkään ns.keskiporttejen takaa näin lyhyeltä ihmiseltä erittäin huono (sehän ei ole välttämättä bileiden vika)

Olihan se kaapeli hemmetin hienoksi laitettu ja löytyhän sieltä moving headia, laseria ja muuta vastaavaa tuikkua aika paljon ja pakkohan se on sanoa että pelkästään shown katseleminen oli nautinto. Itselläni oli henk.koht syistä fiilikset aika syvältä noissa bileissä+armoton väsymys (johtuisko pre partyjen pitkästä yöstä tai jo keskiviikkona aloitetusta unirytmin sekoittamisesta)
Loppuillasta taas alkoi verensokeri laskemaan ja eihän sitä pringlespurkkia tai protskupatukkaa sattunut taskussa olemaan enää siinä vaiheessa. Sitten olinkin jo ovella jakamassa flaikkua ja
itseasiassa pitkän polkkaustauon jälkeen Proteuksen setti,etenkin loppupuoli kuulosti aivan hemmetin hienolta ja Venla toi lämpöä eteishuoneeseen kun tuli siinä hieman jalkaa nostettua.
Rank1 ja Signum taas eivät sataprosenttisesti vastanneet odotuksia, vaikka pari tuttua ja ah niin hypetettyä biisiä sieltä tulikin, Orkidea soitti mukavaa saundia ja pari suosikkibiisiäkin. Tulishow+akrobatia oli ihan kivaa vaihtelua ja tunnelmannostattajaa.
Tuttuja bileissä oli kohtuullisesti mutta myöskin hirvittävästi tuntematonta porukkaa. Itse pääsen parempiin tanssi+bilettämisfiiliksiin intiimimmissä, huomattavasti pienemmissä kesteissä missä kontakti dekkejen taakse on erilainen sekä tunnelman imuttaminen ja kanssakäyminen dj:n kanssa helpompaa ja tunteita herättävämpää kun teräsaidan takaa "maailman hypetetyimmän Dj Mag 100 poll Nr.1:sen" palvominen"

Sitten lähdinkin jo aamuihin ja vaikka nyt koomailu ja nukkuminen seisaaltaan oli aluksi kuvioissa, antoi nosturin tuoreet banaanit potkua ja voi että sitä fiiliksen ja euforian määrää minkä viimeisen vajaan tunnin sai irti *plur*

Erittäin merkittävän hienot kestit oli sekä vuoden odotetuimpia rataputkia, kiitoksia järjestäjille, kunnioitan jokaista hikikarpaloa joka näiden järkkäämiseen on uhrattu, se ei varmasti ole ollut helppoa.Kiitoksia! *joo*

--
-Where there is house there is a home-

diskoeno

Posts: 673

#531 • • diskoeno
Noniin, "megareivit" takana.

Järjestelyt näyttivät toimivan moitteettomasti vaikka väkeä oli melkoisesti. Hima & Sali:ssa oli tosiaankin tärykalvot koetuksella, mutta onneks ei siellä tarvinnut kauaa olla :)
Levareillako ei voinut soittaa basson vuoksi? Oiskohan pari Free Float:eja auttanut?

Rauta-huoneessa tuli kelpo saundia, mutta oishan se tekno toiminu isommassakin tilassa...

Omat (ja yleisönkin, otaksun) fiilikset hieman laskivat teknohuoneen äänen jäädessä pääsalin ja wcdj:n mölyn alle, ainakin loppuillasta... Ensi kerralla eri sijainti tai tukevampi PA? :)

Ja kiitos vielä niille ketkä lattialla heiluivat settini aikana, oli hauska soittaa vastoinkäymisistä huolimatta :)
Mellu-

Posts: 4,006

#532 • • Mellu-
jep jep.. ekat laserit takana ja fiilis ihan jees, pakko vaan ny sanoa se AINOA miinus joka oli niin tämä ei selkeästikkään tykkää _noin_ isoista bileistä (eli syy siis ei ole järjestäjän) liikaa tilaa,liikaa ihmisiä, liikaa tuttuja ja liian vähän aikaa...

väsymys alkoi myös painoo jossakin välissä kun ravasi edestakas koko mestaa kun ei oikeen osannut päättää mitä kuuntelisin :S lopulta kuitenkin pääsalin puolella tuli hengailtua enimmäkseen tokan kanssa ja valoja pällistellessä ja bisukkaa naukkailessa :)

valoista sen verran ettei se tulishow tai tanssijat päässy oikee oikeuksiinsa niiden valojen takia.. ehkä niit ois pitänä ajaa toisella tapaa.. ajoittain oikeen kivan näköstä kuitenkin jne *joo*

protsku ja co. rokkas mutta wcdj.org kyllä pisti hymyilemään ja hima&sali puoli natsaili kanssa muttei ilman tulppia viihtyny tää siel ku hetken :)

mutta hey, kuiteskin kiitos laserin järjestäjille , oli kokemus *plur* ja kamuille kiitokset kyydesitä ja seurasta ja kaikesta :) nomsulle erikois kiitokset , tiedät kyllä mistä *iloinen*

ps. mitä porukka oikee kitisee niistä lasereista... nehä oli ihan hienot *ding* eikä vissii muissa bileis vastaavii pääse ees pällisetelemään?

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Succa

Posts: 1

#533 • • Succa
yllätys minä taas ollu ilman paitaa tanssimassa.. =)) wolverine siinä sivussa mutta vielä kerran mun puolesta oon pahoillani jos kuosatiin liikaa =D mutta silti oli vuoden toisiks parhaat bileet. pacifiqueta odotellessa...
LauriA

Posts: 109

#534 • • LauriA Creative

Skenemursu, 7.2.2006 00:23:
---
Rubicon, 6.2.2006 18:54:
---
Jone, 6.2.2006 12:08:
---
Ni Shi, 5.2.2006 23:38:
En muista hirveästi illasta, havaintoja otetaan vastaan.
---
Olit hilpeä kuin mikä ja halasit & pussasit kunnes sut roudattiin eteenpäin. Kokemus oli hämmentävä. *nauru*
---
second that, mulle sattui susta useempikin tällainen havainto*nauru*
---
joo yhdyn edellisiin puhujiin, mutta mulla on semi tuoreessa muistissa meidän about puolituntia kestänyt keskustelu suomen klubikulttuurista ja voidaan kokeilla uusiksi vaikka tässä vkolla ja katsotaan montako asiaa muuttuu parissa päivässä ihan vaan testin vuoksi vaikka :)



Plur vaan kaikille! ;)

Hmm.. jos vaikka ens vuonna vähän vähemmän viinaa (ja enemmän haleja?). Mitä tulee mielipiteisiin suomen klubikulttuurista, niin paha ennustella muutoksia, kun ei oo mitään muistikuvaa, muuta kuin et näin sut ja et ne flabat ei ollutkaan jarkon duunaamia. :)

Otetaan uusiks viimestään vaikka dance republicissa. :)

Piis aut!

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

akir0

Posts: 2,554

#535 • • akir0 idleRPG champion 2009

benn, 7.2.2006 01:26:
Levareillako ei voinut soittaa basson vuoksi? Oiskohan pari Free Float:eja auttanut?



Sen varmemmin asiasta tietämättä, mutta käsitin, että siellä oli Free Floatit, eikä nekään auttaneet...
eclipsed

Posts: 134

#536 • • eclipsed p-p-partyboy
Huh! Siis hyvät bileet oli! Kiitos järjestäjille, kaikki toimi hyvin! Ei kitumista narikka-jonossa jne.

Itse sekosin ihan täysin kun Orkidea veti Unityn! *plur* Orkidean show oli kyl näyttävä, seuraavaa odotellessa *pihkassa*

Rank1 oli loistava!

Proteus kun alko soittamaan, aloin olee aika jurrissa, mut silti jakso "melkein" loppuun asti. Kotiinki pääsin suurinpiirtein kuoseissa :)

Kiitos kaikille, etenki niille, jotka vietty mun kanssa aikaa mainstagella (tiedätte kyllä ketkä) :)

Täällä intissä on aikaa nyt johtajana, onneks aika menee nopeesti seuraavia bileitä odotellessa!
Jooga

Posts: 11

#537 • • Jooga

ville, 6.2.2006 21:58:
---
MushiNico, 6.2.2006 21:36:
ens kerralla laserpointiin vois hommaa sitten yhden piirtävän laserinkin. näin saisi nekin ihmiset tyydytettyä jotka haluavat piirtoa. en itse valita yhtään tämänvuotisesta lasertarjonnasta, musta ne oli todella hyvät! ja oli nähty vaivaa niitten ohjelmoinnissa, tosin ne pääsi vauhtiin vasta rank1 aikaan ja varsinkin proteuksen soittaessa.

---


Jos huomasin oikein niin piirtävä vihreä laser oli hima&salin salissa. Voi kyllä olla, että erehdyin, mutta ainkin se näytti piirtävältä.

Veikkaisin, et toi vihreä piirtävä on niin heikko, että siinä ei oikein riitä teho merikaapelihalliin. Tosin voihan olla, että jt-laserilla on tehokkaampia piirtäviä. Jooga saattaisi tietää =)



Jepustin. Nyt on ilmeisesti puhe siitä Haban diodimasiinasta? Se ei ollut pääsalissa kehissä. Tuota Merikaapelin nyyttiä ajettiin yhdellä yhteisellä ohjauksella, joka on JT:n setien itse koodaama ja aikas uusikin vielä, siihen on tulossa/on osittain valmiina, tai jotain, tuo animaatio-ominaisuus. Tosin itse en kyllä kaivannut villihevosia tai vastaavaa, vaan pyrkimys oli alusta asti vetää lasereilla kohtuullisen oldskuulii abstraktiota, ja nimenomaan niin, että kaikki neljä putkea ja viisi päätä toimisivat kimpassa, edes suurinpiirtein yhtenäisen näköisenä elementtinä.

Ei pysty mitään, pakko avautua. Olin joskus -89 ekoilla valokeikoilla (ok. 12-13v.) dusaamassa Alphavilleä Virtain juhannuskekkereissä ja muistan kuinka jollain MediaLabin tursuttimella piirreltiin stagen rätteihin Peukaloisen retket -aiheista kuvastoa yms vastaavaa... Ankaraa valon kaksiulotteistamista, mun makuuni ainakin. Toimii vain todella spesifisillä hetkillä. Ei pysty kykeneen.

Tämän kertainen kattaus perustui lavan osalta keskiön pakopisteeseen ja tiettyyn syvyysvaikutelmaan, jolla pyrittiin synnyttämään tuntemus liikkeestä ja potenttiaalisesti assosiaatio siitä pakopisteestä, laserpointista - siis. Ilmeisesti onnistuttiin, koska joku hahmo oli heti pakenemassa takaisin kohtuun... mautonta sellainen, sanoisin. Joka tapauksessa jonkin tyllin virittäminen esimerkiksi salin kolmioihin olisi mielestäni sotinut muun designin esittelemää estetiikkaa vastaan. Lisäksi kaikkea ei vaan voi saada, vaikka olisi kuinka hyvin ja pihtaamatta järjestetyt tuotannolliset olosuhteet, niin kuin tämän keissin kohdalla oli. En rupea puollustelemaan mitään, mutta toi kattaus piti pystyttää ( ja pystytettiin) noin vuorokaudessa, ja aikataulu on aina yksi oleellisimmista lähtökohdista kun tehdään tämäntyyppistä designia.

Sit vielä sana tahi pari tuosta säännöstöstä. En usko että missään Saksassa tai muuallakaan Keski-Euroopassa vedetään tuon kokoluokan laitteilla kohti, kyllä ne kaikella todennäköisyydellä on jotain puolijohdelasereita, muutaman sadan milliwatin tehoilla ja silleen. Ja ruotsissa on käsittääkseni vielä tiukemmat säädökset kuin suomessa, niin että jos joku on siellä nähnyt moista toimintaa niin laittomasti sitä on harjoitettu, tahi tehot on olleet varsin pieniä ja puheet suuria.

Varsinaisesta lasereiden käytöstä sen verran, että niitä säästettiin tietty tositarkoituksella alkuillasta aivan kuten Mole-läjääkin (se on ilmeisesti harmistuttanut joitakin immeisiä?). Ratkaisu perustui paitsi hyvinkin maalaijärjelliseen dramaturgiseen ajatteluun, myös osin näihin laser-säädöksiin. Mitä uutta tuollakaan kattauksella voi tehdä klo 03.20., jos on pitänyt niitä kehissä ilta kahdeksasta ja kohti yleisöä ei voi alkaa tuutata? Aika vähän. Hence, kun jaksaa säästää niin on mitä vetää. :o

- Stay Black Mi Peoples, Stay Black.

Niin ja olin ensimmäistä kertaa edes osittaisessa (kattaus, Orkidea ja Proteus) vetovastuussa tässä tapahtumassa, en tiedä mitään jostain 2003 jutskista, Simo is propably da man jos niitä haluaa muistella.
genki

Posts: 872

#538 • • genki

akir0, 7.2.2006 07:58:
---
benn, 7.2.2006 01:26:
Levareillako ei voinut soittaa basson vuoksi? Oiskohan pari Free Float:eja auttanut?

---


Sen varmemmin asiasta tietämättä, mutta käsitin, että siellä oli Free Floatit, eikä nekään auttaneet...



tämä totta, kyllä varmaan muita musiikkityylejä pystyi soittamaan jotenkin, mutta kun tuossa junkassa ne subit nyt sattuu olemaan 'hieman' ylikorostetut niin homma oli aivan mahdotonta.. aina breakdowneissa joutui vetämään bassot nolliin ja sitten odottelemaan rytinän käynnistymistä ja samalla hetkellä nykästä bassot takas.. ei kovin rentouttavaa. ;]

--
crop circles in the carpet

Miksan

Posts: 1,464

#539 • • Miksan

Jooga, 7.2.2006 12:25:
Sit vielä sana tahi pari tuosta säännöstöstä. En usko että missään Saksassa tai muuallakaan Keski-Euroopassa vedetään tuon kokoluokan laitteilla kohti, kyllä ne kaikella todennäköisyydellä on jotain puolijohdelasereita, muutaman sadan milliwatin tehoilla ja silleen. Ja ruotsissa on käsittääkseni vielä tiukemmat säädökset kuin suomessa, niin että jos joku on siellä nähnyt moista toimintaa niin laittomasti sitä on harjoitettu, tahi tehot on olleet varsin pieniä ja puheet suuria.


Ruotsissa tuntuu mondaybarin pojat räiskivän noilla laasereilla aikalilla mukavasti.
Niillä on omissa bileissä tukholmassa ollu 10w laaseri jolla piirrettään aika surutta yleisön joukkoon ja ite olin niiden edellisellä risteilyllä ku paristaki huoneesta tehoja löyty siinä 5w paikeilla ja ihan suoraan yleisön sekaan ammuttiin taas.
Karski

Posts: 6,049

#540 • • Edited Karski Pomon kätyri
Ja sattumalta yks kaveri sai juuri Ruotsissa
laserista silmään pari vuotta sitten, pysyvä jälki
verkkokalvolla. Ei ollut Mondaybarin bileet, mutta
kuitenkin. Eikä myöskään ollut kiva kotimatka niistä bileistä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.