MushiNico, 6.2.2006 18:19:
mites minkätakia sitten laserpoint 2003 yleisöäkin sohittiin isoilla lasereilla ihan päin näköä (hienoo se kyllä oli mutta ei turvallista)... esim peilipalloihin suunnattiin usein lasereita ja ne heijastu mihin sattuu.
2003:ssa oli käytössä siellä sivuissa skobejen päällä kaks kunnon laseria, jotka eivät osuneet yleisöön. Lavan päällä oli kaks laseria, joista toinen monivärilaser ja toinen se vihreä joka piirtää (nähty esim illuissa). Mä en muista mikä ton vihreän laserin tekniikka on, mutta jotenkin olen ymmärtänyt, että tämä laser ei lopulta ole kovin tehokas. Kyseinen laitehan ei tarvii edes vesijäähyä. Sen sijaan se värilaser oli ihan kunnon tykki.
Tuolloin 2003 ainoa laser joka ampui yleisöön oli se vihreä. Kaikki muut ampuivat ylös. Ja edelleen: se vihreä ei taida olla kovin tehokas.
muutama henkilö lavalla joipa otti käteen jonkun laserin ja sohi ihmisiä suoraan. ja muutenkin sillon laserit oli kuvioitu ihan yleisön sekaankin. ei tainnu stukes sillon paljon puuttua paitsi sitten 2004 ku laserosoittimetkin kiellettiin yleisöltä. ja 2004 vuoden tapahtumakin oli ihan kämänen 2003 verrattuna.
Sen kummemmin ottamatta kantaa kuka sillä tehokkaalla käsilaserilla (se siis oli tarkoitettu käsimalliksi) ampui, niin kyseistä laitetta ei mielestäni missään vaiheessa suunattu niin että se olisi osunut yleisöä silmiin. Laserin omistaja kyllä tiesi sen tehon .....
miksei kuvioita tehty nytten?? ja ei ole verkkoja mihin piirtää niitä??
Siksi koska kaikki laserit eivät osaa kuvioita piirtää. En tiedä oliko tällä kertaa pääarennalla sellainen joka kuviota piirtää, mutta veikkaisin että ei ollut. Jos kuvioita ei kyetä piirtämään ei verkoilla tee oikeestaan mitään.
tässä esimerkkikuva laserin säteistä mitkä osuu sinne sun tänne.
Kuva on mun ottama, se on otettu vanhan _parvelta_ eli noin 8m tanssivien ihmisten yläpuolelta.