Lontoon pommi-iskut

183 posts, 10 pages, 47,559 views

juGis

Posts: 563

#61 • • juGis
ihan levotonta meininkiä kyl taas, huh huh *uuh*
vaavu

Posts: 1,324

#62 • • vaavu vara-vana
Kyllä IMHO Irakin sota tähän iskuun liittyy. Ensin Madridin ja nyt Lontoon pommi-iskut osoittaa selvästi, että al-qaida kyllä valitsee iskujensa kohdemaat hyvin tietoisesti. Ei se ole sattumaa että esim. Saksa ja Ranska eivät ole ensimmäisinä listalla.


mekaanikko, 7.7.2005 20:00:
Eniten toivon et UK:ssa hallinto ja kansalaiset ei nyt liikaa provosoidu ja lähde just sille tielle mitä ainakin klassiset terroristit (RAF jne.) aina ovat tavoitelleet eli noitavainoja, kansalaisvapauksien leikkausta, yleistä paranoiaa jne. jne. joka lopulta teorian mukaan johtaa valtion romahtamiseen terroristien syliin.



Mielenkiintoista oli, millä tavoin Blair korosti BBC:llä esitetyssä nauhoituksessa islamin roolia. Blair erityisesti mainitsi, että valtaosa maailman muslimeista kunnioittaa elämää ja lakia siinä missä muutkin. Lisäksi useaan kertaan tuli mainittua se, että terroristit pyrkivät juuri hyökkäämään vapaata ja avointa yhteiskuntaa vastaan, ja että terroristien ei pitäisi päästä jakamaan kansaa (tässä viitattiin siis selvästi Britannian muslimeihin).

No, vaikka Blair ja muut johtajat vakuuttelisivat vakuuttelemasta päästyään, että muslimit ovat yleensä ystäviä, ei ole sanottua, että kansa tätä kuitenkaan purematta nielee. Joka tapauksessa, propseja Blairille ja muille brittiviranomaisille sen korostamisesta, että avointa yhteiskuntaa ei saa sulkea näiden iskujen vuoksi.

Olihan siinä Blairin puheessa toki ne pakolliset "we will defeat them" -tyyliset vakuuttelut. Mutta kun tuon puheen retoriikkaa vertasi Bushin vastaavaan, oli Blairin sanoma paljon humaanimpi ja monisyisempi.
Avatar
#63 • • Annakins Guest

mekaanikko, 7.7.2005 20:00:
No tuskinpa sentään, vaik Iranin keikka taitaa kyllä olla nyt off for good (http://english.aljazeera.net/NR/exeres/A3B7E6C5-B473-4779-8402-8D48A7299A35.htm) joten jos jonnekin halutaan lähteä sapelia kalistamaan niin Syyria olis kai se luontevin next step (P-Korea on liian paha nakki, sinne ei lähdetä ellei ole aivan pakko). Mutta epäilenpä et rahat ja kansansuosio ei kyl ihan heti riitä uuteen sotaan.



En makaan usko etta ne ihan heti tanne marssii, ihan jo taloudellisista ja kansansuosiollisista syista, mutta oon aarettoman mielenkiintoista seurata Bushin & co. uhkailuja Syyriaa kohtaan kun itse on taalla.

Iran olis kylla mun mielesta jo vahan liian iso pala USA:lle, ihan jo sen takia, etta siella on huomattavasti enemman halukkaita martyyreja kuin taalla, ja ehka enemman sisua taistella. Syyria ei ole hankkinut uusia aseita yli 20 vuoteen, ja muutenkin armeija on hieman ruosteisessa kunnossa.

Mutta seuraillaan tilannetta.

A
Waakku

Posts: 158

#64 • • Waakku
Ei mitään väliä, kuolleet oli vain ihmisiä.

--
- ? -

esp

Posts: 73

#65 • • esp -God is a Dj-
ketä kiinnostaa? *ding* -ei minua-

tietenkin omaisia mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu? *ding*
Tarsu

Posts: 2,449

#66 • • Tarsu
^
^^
Voi vittu !!!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Android

Posts: 3,908

#67 • • Android

esp, 7.7.2005 22:08:
ketä kiinnostaa? *ding* -ei minua-



Oletko sokea, vai etkö näe että monia ihmisiä kiinnostaa? Tämä topic on yksi esimerkki siitä.



tietenkin omaisia mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu? *ding*



Eli muiden ihmisten kuin omaisten kärsimys tai kuolema ei voi järkyttää tai saada myötätuntoa osakseen? Oli kyseessä sitten terrori-isku, nälänhätä, luonnonkatastrofi, kansanmurha jne.

Suhtaudutko myös esim holocaustiin asenteella "ketä kiinnostaa, tuskinpa siellä ketään suomalaista kuollut"?
esp

Posts: 73

#68 • • esp -God is a Dj-

Android, 7.7.2005 22:15:
---
esp, 7.7.2005 22:08:
ketä kiinnostaa? *ding* -ei minua-
---


Oletko sokea, vai etkö näe että monia ihmisiä kiinnostaa? Tämä topic on yksi esimerkki siitä.

---


tietenkin omaisia mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu? *ding*

---


Eli muiden ihmisten kuin omaisten kärsimys tai kuolema ei voi järkyttää tai saada myötätuntoa osakseen? Oli kyseessä sitten terrori-isku, nälänhätä, luonnonkatastrofi, kansanmurha jne.

Suhtaudutko myös esim holocaustiin asenteella "ketä kiinnostaa, tuskinpa siellä ketään suomalaista kuollut"?




no ei mua kyllä liikuttanyt yhtään... harmillist mut minkäs teet? iteppä on sekin ansaittu...
Android

Posts: 3,908

#69 • • Android

esp, 7.7.2005 22:17:
no ei mua kyllä liikuttanyt yhtään... harmillist mut minkäs teet? iteppä on sekin ansaittu...



Millä tavalla viattomat lontoolaiset ansaitsivat kuolla? Millä tavalla miljoonat holocaustissa henkensä menettäneet ja kidutetut ihmiset ansaitsivat kohtalonsa? Mikä oli heidän rikoksensa?
Freja

Posts: 8,775

#70 • • Freja Sihteeri

esp, 7.7.2005 22:08:
ketä kiinnostaa? *ding* -ei minua-

tietenkin omaisia mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu? *ding*



Mua _niin_ kiehuttaa tommoset idioottimaiset turhanpäiväiset "mua ei kiinnosta"-postaukset!*kivatsulle* Ihmisiä todellakin kiinnostaa, etkö näe? Ja myös muita kuin omaisia kiinnostaa. Ja vaikka ei olisi (toivottavasti ei) suomalaisuhreja niin kyllä kiinnostaa. Se, mitä tapahtuu maailmalla, kiinnostaa. Moni ihminen ei tuijota vain napaansa, ja on aidosti kiinnostunut ja huolissaan asioista ja mitä myös muille kuin itselleen ja muualla tapahtuu.

Ps. Anteeksi jos sanomani on hieman sekava mutta olen vaan niin raivoissani, tuo on ihan v'tun tyhmää. Kasva aikuiseksi.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Grass

Posts: 237

#71 • • Grass fiilistelijä

Freja, 7.7.2005 22:22:
---
esp, 7.7.2005 22:08:
ketä kiinnostaa? *ding* -ei minua-

tietenkin omaisia mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu? *ding*

---


Mua _niin_ kiehuttaa tommoset idioottimaiset turhanpäiväiset "mua ei kiinnosta"-postaukset!*kivatsulle* Ihmisiä todellakin kiinnostaa, etkö näe? Ja myös muita kuin omaisia kiinnostaa. Ja vaikka ei olisi (toivottavasti ei) suomalaisuhreja niin kyllä kiinnostaa. Se, mitä tapahtuu maailmalla, kiinnostaa. Moni ihminen ei tuijota vain napaansa, ja on aidosti kiinnostunut ja huolissaan asioista ja mitä myös muille kuin itselleen ja muualla tapahtuu.

Ps. Anteeksi jos sanomani on hieman sekava mutta olen vaan niin raivoissani, tuo on ihan v'tun tyhmää. Kasva aikuiseksi.



niinpäniin, ja vielä tuo loppukaneetti "mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu?" tähän vois sanoo yhtälailla "ketä kiinnostaa"
esp

Posts: 73

#72 • • esp -God is a Dj-

Android, 7.7.2005 22:22:
---
esp, 7.7.2005 22:17:
no ei mua kyllä liikuttanyt yhtään... harmillist mut minkäs teet? iteppä on sekin ansaittu...

---


Millä tavalla viattomat lontoolaiset ansaitsivat kuolla? Millä tavalla miljoonat holocaustissa henkensä menettäneet ja kidutetut ihmiset ansaitsivat kohtalonsa? Mikä oli heidän rikoksensa?



EI KUKAAN ANSAITSE KUOLLA! OLENKO NIIN SANONUT?! ihmeellistä...
no joo antaa olla... se on mielipide... tästä vois jutella kuinka paljon kuin vain haluaisi...
viattomia kuolee ns. "sodissa" ( sehän on selvä )... näin on monet ISOJEN maiden johtajat sanonut ja ei sitä voi estää... tyhmää puuhaa, mut... en voi kyllä ymmärtää sitä että miksi siviilejä, mutta terroristit on mitä on... haluaa jtn esille, jne... paskaa... ois paljon parempi jos ei ois sotia... ei kuolis siviileja eikä muitakaan...
Kimbou

Posts: 608

#73 • • Kimbou

Freja, 7.7.2005 22:22:
---
esp, 7.7.2005 22:08:
ketä kiinnostaa? *ding* -ei minua-

tietenkin omaisia mutta tuskin siellä yhtään suomalaista kuollu? *ding*

---


Mua _niin_ kiehuttaa tommoset idioottimaiset turhanpäiväiset "mua ei kiinnosta"-postaukset!*kivatsulle* Ihmisiä todellakin kiinnostaa, etkö näe? Ja myös muita kuin omaisia kiinnostaa. Ja vaikka ei olisi (toivottavasti ei) suomalaisuhreja niin kyllä kiinnostaa. Se, mitä tapahtuu maailmalla, kiinnostaa. Moni ihminen ei tuijota vain napaansa, ja on aidosti kiinnostunut ja huolissaan asioista ja mitä myös muille kuin itselleen ja muualla tapahtuu.

Ps. Anteeksi jos sanomani on hieman sekava mutta olen vaan niin raivoissani, tuo on ihan v'tun tyhmää. Kasva aikuiseksi.



Toisia kiinnostaa,toisia ei ja toiset taas esittävät että kiinnostaa. ei kai siinä mitään pahaa oo, jooh.. mut paska juttu et jengii kuoli. Mä lähen nyt ostaa jädee.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

littlebig

Posts: 753

#74 • • littlebig aaat-chi kung
ihan mukava asua maassa jossa ei oteta kantaa irakin sotaan tai jenkkien politiikkaan maailman poliisina
ei tarvitse pelätä metrossa ja busseissa
eikä katsoa sivusta kun joku pelle huutelee intialaisille tai kenelle vain jolla on kaapua vaatteena (jenkeissä jo tapahtunut heidän suuressa viisaudessaan)
odottelen tässä tietoa kavereilta menikö ketään tuttua
toivottavasti ei, kuitenkin osumat oli niillä asemilla joita itsekin käytin siellä asuessani ja kaverini edelleen siellä joten...

rauhaa ja voimia niille joiden tuttuja ja itseään tapahtuma on koskettanut

--
straight ______

gay ^______^

Android

Posts: 3,908

#75 • • Android

esp, 7.7.2005 22:29:
---

EI KUKAAN ANSAITSE KUOLLA! OLENKO NIIN SANONUT?! ihmeellistä...
..



"itepä on sekin ansaittu", vai miten sanoitkaan. Ehkä ymmärsin väärin. Toivottavasti.
esp

Posts: 73

#76 • • esp -God is a Dj-

Android, 7.7.2005 22:32:
---
esp, 7.7.2005 22:29:
---

EI KUKAAN ANSAITSE KUOLLA! OLENKO NIIN SANONUT?! ihmeellistä...
..

---


"itepä on sekin ansaittu", vai miten sanoitkaan. Ehkä ymmärsin väärin. Toivottavasti.




"itepä on sekin ansaittu", mikä maa oli mukana irakin sodassa, afganistanin ja todella monessa muussakin? meinasin siis armeijan meininkiä... voiko olettaa, että kukaan ei tee mitn, jos perhe ammutaan, kodit tuhotaan? on ne "muutkin" siviileja...
esp

Posts: 73

#77 • • esp -God is a Dj-

esp, 7.7.2005 22:39:
---
Android, 7.7.2005 22:32:
---
esp, 7.7.2005 22:29:
---

EI KUKAAN ANSAITSE KUOLLA! OLENKO NIIN SANONUT?! ihmeellistä...
..

---


"itepä on sekin ansaittu", vai miten sanoitkaan. Ehkä ymmärsin väärin. Toivottavasti.

---



"itepä on sekin ansaittu", mikä maa oli mukana irakin sodassa, afganistanin ja todella monessa muussakin? meinasin siis armeijan meininkiä... voiko olettaa, että kukaan ei tee mitn, jos perhe ammutaan, kodit tuhotaan? on ne "muutkin" siviileja...




MUTTA eihän niistä puhuta kun VAIN 100 000 ihmistä kuolee?!

Android

Posts: 3,908

#78 • • Android

esp, 7.7.2005 22:42:
MUTTA eihän niistä puhuta kun VAIN 100 000 ihmistä kuolee?!



Ymmärrän mihin pyrit, ja oletkin osittain oikeassa.Kaikkien siviilien tappaminen on väärin. Minun silmissäni viattomien irakilaisten tappaminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin viattomien amerikkalaisten tai brittiläisten tappaminen. Ja kyllä, jonkinlaista reaktiota on tietysti odotettavissa jos oma perhe ammutaan ja talo pommitetaan maan tasalle. Ei epäilystäkään. Se, mikä itseäni järkyttää, on se, että jatkuvasti ihmiset jotka eivät mitenkään ole osasyyllisiä siihen saavat kärsiä siitä. Niin kuin tänään lontoossa kävi.
esp

Posts: 73

#79 • • esp -God is a Dj-

Android, 7.7.2005 22:54:
---
esp, 7.7.2005 22:42:
MUTTA eihän niistä puhuta kun VAIN 100 000 ihmistä kuolee?!

---


Ymmärrän mihin pyrit, ja oletkin osittain oikeassa.Kaikkien siviilien tappaminen on väärin. Minun silmissäni viattomien irakilaisten tappaminen ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin viattomien amerikkalaisten tai brittiläisten tappaminen. Ja kyllä, jonkinlaista reaktiota on tietysti odotettavissa jos oma perhe ammutaan ja talo pommitetaan maan tasalle. Ei epäilystäkään. Se, mikä itseäni järkyttää, on se, että jatkuvasti ihmiset jotka eivät mitenkään ole osasyyllisiä siihen saavat kärsiä siitä. Niin kuin tänään lontoossa kävi.




pitäisi jotenkin päästä yhteis ymmärryksee tai jtn sellaista...
luulisi että ihminen olisi oppinut jtn 5000 vuodessa mut ei... *ding*... ( 5000 vuotta oli "heitto"*hymy* )....
Mosh

Posts: 137

#80 • • Mosh Adonis
Parempi ettei syyllistä edes julkaista, vaikka se olisi tiedossa.

Terroristit tekevät iskunsa vain saadakseen mainosta medioiden kautta. Ei vaan paljasteta tekijää, niin iskut jäävät ilman kaikua. Kaikkihan sen arvaa, mutta alotetaanpa oikea sota hiljaisuuden aseella. Ilman medioita terroristi-iskuja ei olisi.

--
Naiset eivät ikinä ole ovelia. Naiset ovat vain katalia.