Mikä latistaa kiinnostuksesi mieheen / naiseen

1,392 posts, 70 pages, 462,503 views

stimbeh

Posts: 400

#321 • • stimbeh Moriheimoreilee.
Epärehellisyys.
Teeskentely.

--
Flow with the go.

Nauskiss

Posts: 532

#322 • • Nauskiss
Tulee mieleen, että nämä:

- epärehellisyys isoissa asioissa. (Pienet valkoset valheet sulatan kyllä.)
- itsekeskeisyys ja itsekkyys sekä empatiakyvyn puute, jotka ilmenevät mm.: jatkuvana omien tekemisten/mielipiteiden korostamisena, kyvyttömyytenä sopia/suunnitella asioita yhdessä, selkeänä laiminlyömisenä ja unohtamisena.
- materialistisuus ja/tai esineellistävä ihmiskäsitys.
- jos on abt mun isän ikänen tai vanhempi / jos on alle 20-vuotias.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Avatar
#323 • • ALIEN Guest

Lene
PS. Tässä asiassa ihmiset sitten varmaan ovat erilaisia. En itse haluaisi ryhtyä tarkoituksellisiin etsintätoimiin vaan nimenomaan haluaisin, että se putkahtaisi jostain, kun sitä vähiten odottaisi.



miksi sä sitten täällä klubbarissa hengaat päivät pitkät? *hih*
homppa

Posts: 731

#324 • • homppa
Allekirjoitan ton Lenen vastauksen kyl täysin, vaikka netti on varmaan kätevä ja niin edelleen, mä ainakin nään samanlaisia kauhukuvia siitä et kehitys kulkee koko ajan juuri tuohon verkossa rankkaamisen suuntaan. Se tuntuu jotenkin niin niin epämukavalta ajatukselta ja, no kuitenkin on varmaan todella paljon hyviäkin puolia, mut mä pidän ajatuksesta että livenä kohtaa toisen ensimmäistä kertaa..

Vaikka täytyy sanoa, etää harmillisen ja turhan usein näin käy ainostaan baareissa...se on itseaasiassa varsin rasittavaa, mua kun saa tulla tökkimään keskellä kirkasta päivääkin...mutta harvapa niin tekee
ville

Posts: 3,780

#326 • • ville olen oikeasti ujo

Lene, 22.6.2005 22:58:
Se ei silti kerro yhtään, miten kemiat pelaavat niiden ihmisten välillä, joilla on samat preferenssit tai eri. Tai miten jotkut asiat sittenkin voivat mennä niidenkin asioiden edelle, joita on pitänyt itselleen tärkeinä kriteereinä.



No tämä on totta. Välillä alkuihastus paljastuukin ihan urpoksi, eikä tässä ole väliä onko se alkuihastus tavattu netissä vai kaupan tiskillä.


Mielestäni asioiden teoreettisella tavalla listaaminen etäännyttää aikalailla käytännöstä. Jos ratkaistaisiin asioita tällä tavalla etäisesti - esim. näyttöpäätteen ääressä deitti.netissä - jotain jää näkemättä ja kokematta, kaikkiin käsillä oleviin mahdollisuuksiin ei ikäänkuin pysähdyttäisi.



En kyllä ihan allekirjoita tätä.

Tapaamalla ihmisen livenä olet tiettyjen ennakkoluulojen valtaama ja siten et oikeassa elämässä pysähdy kaikkiin mahdollisuuksiin. Esteitä voivat olla vaikka väärä pituus, rumat silmälasit, syljeskely, hassu puhetapa jne. Netissä ei ole näitä esteitä, vaan esteet ovat toisenlaiset kuten herra x kirjoittaa tupakoivansa, tämä typoaa jne.

Siten molemmissa ei todellakaan pysähdytä kaikkiin käsillä oleviin mahdollisuuksiin vaan esikarsintaa tapahtuu hyvin paljon. Syyt vain ovat erilaiset.


Onkos tällaisia deittejä sitten muita kuin sokkotreffejä? Eikös yleensä ole tullut jo jonkin verran juteltua sen ihmisen kanssa, jota on treffeille pyytänyt?



En tiedä paljonkon sinä olet jutellut ennen ensimmäisä treffejä, mutta ainakin itse olen saanut käsityksen, että mitenkään poikkeuksellista ei ole, että mahdollisen parin kanssa on vaihdettu vain muutamia tyhjänpäiväisiä lauseita, välillä jopa päihtyneenä. Tämän jälkeen menneään treffeille ja oikeesti väitän, että tietotaso toisesta on tällöin aika nollan luokkaa. Tietysti asia on erikseen, jos lähdetään treffeille vaikka vanhan tutun kanssa, mutta ainakin itse ymmärsin, että tässä puhutaan nyt uuden etsimisestä uudesta piiristä.


Ei tietenkään sulje, mutta sehän nimenomaan helpottaa tätä toimintaa siinä määrin, että ne jotka ovat olleet esim. liian ujoja livenä lähestymään eivät varmaankaan tsemppaisi ja rohkaistuisi. Ja kuinka moni taas helppouden takia jäisi netin pauloihin etsimään? IMO kaikkea ei aina pitäisi tehdä helpoimman mukaan - luonne kärsii.



Tämä on tottta; joku voi jäädä selaamaan jotain deitti.nettiä kahdeksi vuodeksi saamatta mitään aikaan. Tällöin ei kuitenkaan ole täyttynyt deitti.netin, etsijän tai hakijan toiveet eli kaikki on mennyt pahasti pieleen.

Jos joku on niin ujo, että ei oikessa elämässä uskalla lähestyä, menetkö sä sanomaan sille, että älä ole luuseri vaan rohkaistu? Eikö olisi järkevämpää todeta, että henkilöllä on yksinkertaisesti liian suuri kynnys lähestyä tuntemattomia ja siten on vain ja ainostaan hyvä, että henkilöllä on ylipäätään mahdollisuus löytää kumppani?



<---klip-->
Olisi kyllä ikävää, että jos jonkinlaisesta deitti.netistä tulisi sitten jonkinlainen vallitseva tapa tavata ihmisiä. *kauhukuvia vaan*
<--klip--->

Tietävätkö? Molemmat tietävät tasan, että toinen etsii seuraa - johonkin. Netti on pelureiden pelikenttä, koska siellä on niin paljon helpompi ja kätevämpi pelata. Ei mitään hyvää ilman mitään pahaa.



Uskoisin, että viittaat molemmissa tapauksissa erityisesti deitti.nettiin, joka oikeesti on deittipalveluna lähes ala-arvoinen: käyttöliittymä surkea, ilmoitukset sisältävät paljon suoraa valehtelua ja asiattomuuksia sekä etsijöistä aika suuri osa on kusettajia. Jos ja kun deittipalveluna olisi oikeesti järkevä sivu, joka maksaa, jossa ihmiset on kuvalla ja hakevat seuraa rehellisemmin sekä "haluun pilluu" vastaukset olisivat poissa, deittaamisen käyttökokemus netissä nousisi aivan uudelle tasolle. Silloin mahdollisuus tietää toisen aikeet olisivat aivan toisella tasolla.


Mielestäni huono tapa, koska tiettyjen ominaisuuksien listaaminen ei kerro kaikkea. Olen itse tavannut netin kautta ihmisiä ja yleensä niistä, joissa olen netissä pitänyt, en ole pitänyt livenä ja jotka eivät netissä ole olleet niin kiinnostavia ovatkin olleet sitten livenä ihan toista maata. Se kohtaaminen livenä kertoo niin paljon enemmän kuin pitkällinen keskustelu nettiympäristössä. Se plussa netissä kyllä on, että pääsee tutustumaan ihmisiin, joihin ei muuten tutustuisi, mutta IMO sen nettailunkin pitäisi kietoutua jonkin yhteisen kiinnostuksenkohteen ympärille.



Mikä kertoo kaiken? Mielestäni deittaamisessa oleellista on ensivaikutelma, mikä aika harvoin on täysin yksi yhteen henkilön persoonan kanssa. Se, saadaanko ensivaikutelma netistä vai oikeasta elämästä, vaikuttaa hyvin paljon ensivaikutelmaan, mutta molemmissa tapauksissa on rajoitteita. Todellisuus toisesta paljastuu vasta sitten kun on jutellut toisen kanssa hyvin paljon.

Olen myös sitä mieltä, että pitkällinen keskustelu netissä voi avata toisen persoonaa aika paljon. Tällöin tietysti vaaditaan sitä rehellisyyttä mitä aika harvalta netissä löytyy. Jälleen asiaa auttaisi "rehellisempi" deittipalvelu.


Mielestäni kymmenet treffit lähes merkityksettömien ihmisten kanssa ei tunnu millään tavalla houkuttelevalta idealta. Vetele siinä sitten plussia ja miinuksia. Brrrr. Jotenkin niin keinotekoista.



Ihmisillä on tietysti tapoja suhtautua treffiluun aika eritavalla :)

Toinen haluaa tavata paljon ja etsiä sitäkautta ja toinen tapaa yhden vuodessa pitkän tuttavuuden jälkeen. Ensimmäiseen tapaan netti on uskomattoman kätevä, toiseen tapaan täysin väärä. Mutta vaikka itse kuuluisin (ja osittain kuulun) tuohon ryhmään kaksi, en missään nimeessä lähtisi väittämään, että ryhmän yksi tapa tavata uusia ihmisiä on huono, rajaava ja epäaito, sillä sitä se ei ainakaan omasta mielestäni faktojen puitteissa ole.


Joten netistä tavattaessa olisi hyvä tavata mahdollisimman pian ennen kuin toisesta alkaa muodostua mielikuvia ja käsityksiä. Näitä kyllä tietenkin syntyy jo pienestäkin informaatiomäärästä.



Tää on joo uskomattoman totta. On sulaa tyhmyyttä vaihtaa kuukausia posteja ja tavata, jonka jälkeen huomaa, että henkilö ei olekaan kiva. Tästä syystä netti onkin mielestäni tapa tehdä vain jonkinlaista esikarsintaa.


Mahdollista ja varmaan kiehtovampaa olisi löytää se henkilö sieltä, missä "harjoitetaan" tätä kiinnostuksenkohdetta. Siinä taas vaan astuu kuvioihin nämä jonkinlaiset sosiaalisten ympyröiden estot, ettei voi tosta noin vain mennä lähestymään toista ihmistä. Jos se vaikka antaisikin pakit tai olisikin jo varattu? Hui. Tai pitäisi pervona. Sinällään en kyllä pidä siitä, että ihmiset lähestyvät toisiaan vain tietty tarkoitus tai päämäärä mielessä. Pitäisi olla ylipäänsä kiinnostunut siitä henkilöstä, jota kiinnostaa lähestyä eikä pitää sitä jonkinlaisena objektina, joka saattaisi sopia omiin tarpeisiin



Etkö sä puhu tässä täysin ristiin. Aluksi pitäisi olla kiehtovaa mennä tapaamaan sitä jota kiinnostaa samat asiat, mutta sitten toteat, että ei saa mennä ellei ole kiinnostunut aidoisti siitä henkilöstä. Millä tavalla tämä on mahdollista, sillä toisesta tietää tässä vaihdessa karkeasti sanottuna kaksi asiaa: Tolla on sellainen kroppa, mikä miellyttää ja toi on kiinnostunut samasta asiasta kuin minä.
ezzy

Posts: 8,060

#327 • • ezzy Droid-pappa

Lene, 22.6.2005 22:58:

Mielestäni kymmenet treffit lähes merkityksettömien ihmisten kanssa ei tunnu millään tavalla houkuttelevalta idealta. Vetele siinä sitten plussia ja miinuksia. Brrrr. Jotenkin niin keinotekoista.



Mielummin odottaa "sitä oikeaa" jossain baaritiskin kulmalla? Miten sä ihmisiä sitten arvostelet/rankkaat, jos et tapaamalla ja vertailemalla omiin preferensseihisi. Musta se menee kyllä niin, että mitä enemmän juttelet ihmiseten kanssa, niin sitä enemmän se oma juttu, jota etsit, tulee esille ihmisissä. Tiedä sitten helpottaako se lopulta kumppanin löytämistä, riippuu kovin etsijästä.

Miten se ihminen, jonka treffaat, voisi jo treffivaiheessa olla sinulle "merkittävä"? Tuo ei vaan jotenkin avaudu mulle.
PieceOfMind

Posts: 628

#328 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.

Ninnininni, 22.6.2005 23:05:
- epärehellisyys isoissa asioissa
- itsekeskeisyys ja itsekkyys sekä empatiakyvyn puute
- materialistisuus ja/tai esineellistävä ihmiskäsitys.



= psykopaatti. Ei pelkästään kiinnostusta latistavaa, vaan myös vaarallista. Yöks... niille pitäisi kyllä laittaa tyyliin leima otsaan, että ihmiset osaisi varoa päästämästä niitä elämäänsä *eiei*
forge

Posts: 4

#329 • • forge Märkä pumpuli :)

ezzy, 21.6.2005 12:05:
---
forge, 20.6.2005 23:59:
Nonytkun tuli tännekkin törmättyä ni, mä en oikeasti keksi yhtään asiaa joka yksioikoisesti latistaisi hommat.

Ehkä en ole miettinyt asiaa mutta eikös se ole että jos kemiat pelaa ni ne pelaa ja ne kemiat saattaa pelata joskus täysin erilaisten ihmisten kanssa mitä et olisi ikinä edes ajatellut?

Ja nyt kun mietin niin en oikeasti edes jaksa ajatella asiaa, liika miettiminen on pahasta aivoille *ding**plur*

edit: kyssäri sinne jonneen minne se kuului.

---


Sulla on vaan rima matalalla, etkä edes huomaa *nauru*



Hahaha, toi kuullostaa kyllä melkein oikealta multa *muhaha*, ehkä joskus tulee kuitenkin se oikea ihmine vastaan *blush*.
Jutu

Posts: 3,054

#330 • • Jutu Blondi
Liiallinen alkoholin käyttö, huumeiden käyttö, liika pinnallisuus, tyhmyys (enkä tarkota nyt äo:lta), eläinviha ja huumorintajuttomuus. Jos mies omistaa noista jonkun niin se on kiitos ja hei.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Veivi

Posts: 971

#331 • • Veivi Pablo

Jutu, 23.6.2005 14:14:
Liiallinen alkoholin käyttö, huumeiden käyttö, liika pinnallisuus, tyhmyys (enkä tarkota nyt äo:lta), eläinviha ja huumorintajuttomuus. Jos mies omistaa noista jonkun niin se on kiitos ja hei.



Haha, onnea matkaan :D:D:D
Jutu

Posts: 3,054

#332 • • Jutu Blondi

Veivi, 23.6.2005 14:14:
Haha, onnea matkaan :D:D:D



Jep, huomattu on että aika vähissä tollaset, mutta kyllä se tästä *joo*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jutu

Posts: 3,054

#334 • • Jutu Blondi

Veivi, 23.6.2005 14:17:
Vähissä tai loppunut. Nyt kannattais muodin mukaan "ryhtyä" bi-sexuaaliksi, ois paljon enemmän valinnanvaraa ja naisista varmaan tuollainen löytyis? *hymy*



No on käynyt mielessä :D Mutta jos mä nyt vielä muutaman vuoden etsiskelen miestä ja jos ei oolöytynyt niin sitten tosiaan otan naikkosen jotka täyttää noi kriteerit. Kyllä, näin mä teen.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Veivi

Posts: 971

#335 • • Veivi Pablo

Jutu, 23.6.2005 14:21:
---
Veivi, 23.6.2005 14:17:
Vähissä tai loppunut. Nyt kannattais muodin mukaan "ryhtyä" bi-sexuaaliksi, ois paljon enemmän valinnanvaraa ja naisista varmaan tuollainen löytyis? *hymy*

---


No on käynyt mielessä :D Mutta jos mä nyt vielä muutaman vuoden etsiskelen miestä ja jos ei oolöytynyt niin sitten tosiaan otan naikkosen jotka täyttää noi kriteerit. Kyllä, näin mä teen.



Näin tapahtukoon. *piis*
Avatar
#336 • • emppu Guest

Veivi, 23.6.2005 14:32:
---
Jutu, 23.6.2005 14:21:
---
Veivi, 23.6.2005 14:17:
Vähissä tai loppunut. Nyt kannattais muodin mukaan "ryhtyä" bi-sexuaaliksi, ois paljon enemmän valinnanvaraa ja naisista varmaan tuollainen löytyis? *hymy*

---


No on käynyt mielessä :D Mutta jos mä nyt vielä muutaman vuoden etsiskelen miestä ja jos ei oolöytynyt niin sitten tosiaan otan naikkosen jotka täyttää noi kriteerit. Kyllä, näin mä teen.

---


Näin tapahtukoon. *piis*



EI MUL MUUTA TÄS VAIHEES KU ET VELIIIIIIIIIIII*SYDÄN*
Riku

Posts: 3,187

#337 • • Riku The Little Prince
Yksi on ylitse muiden: tiukkapipoisuus.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

twistedsushi

Posts: 211

#338 • • twistedsushi Nihil declaro
mulla itelläni se usein tulee yllättäen, kun vähiten sitä odotan ja sitten en kyllä virheitäkään huomaa... *blush* no sattuuhan niitä...
en kylläkään kävele mikään lista kädessä, ruksimassa hyviä ja huonoja puolia *lmao*
tai mitään muuta Todella typerää!
noh, suurimmalla osalla (itseni mukaanlukien) on nähtävästi aika vilkas mielikuvitus *lmao*

Pointti kumminkin se että jos nappaa niin nappaa ja vielä parempi jos se on
molemminpuolista *vink*

HYVÄÄ JUSSIA KAIKILLE! *plur*

--
Itse valitset puolesi.

lillikutti

Posts: 249

#339 • • lillikutti hyppivä jyvä

ALIEN, 13.6.2005 15:03:
...tosi miehelle irtoo vaikka sanookin seurustelevansa. kertoo vain suoraan missä mennään *vink* eikä sitä muijaa varmaa vois vähempää kiinnostaa onko se mies varattu, jos sekin vain haluaa seksiä - tilanne kohtaista tietenkin :)



yhdenillansuhteet & seksisuhteet *sars* *sars* *sars*

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

lillikutti

Posts: 249

#340 • • lillikutti hyppivä jyvä

T-mu, 13.6.2005 19:26:
---
Orfeus, 11.6.2005 23:44:
-käyttää kiloittain meikkiä, luonnonkauniit tytöt iskee*sydän*

---


Todellakin! eka mahdollinen turn-off on höyste pakkelit naamassa.



*plur*
mun yksi nimeltä mainitsematon kamu kysyi multa: "meikkaatsä koskaan?" -ai pitäiskö mun..? *justjoo*

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-