F1-Kenestä tulee maailmanmestari 2007

495 posts, 25 pages, 196,049 views

hallucinogen

#181 • • hallucinogen Edain
Joo-o, nopeudessa ei tänäkään vuonna tunnu olevaan vaan pojat säästää rahaa muttereissa ja pistää näköjään kaiken kiinni erikeepperillä :( Kyllähän noita ennenkin nähny, että takasiipi lähtee mutta et oman auton rengas jonka ripustus pettää ja töytäisee siiven irti. Onneksi ei ollut kauheasti vauhtia kun se rengasmeni auton alle ja tuli pienoinen pomppu, kovemmilla vauhdeilla ois voinu pompata pahemmin. Saas nähdä tappaako toi pakollinen vaijeri renkaassa ketään kuljettajaa, vaijerihan tuli pakolliseksi kun eräs kuljettaja ajoi miljoonaa varikkoalueelta lähdettäessä päin seinää ja rengas lensi ratavirkailijaa päin :/

--
pikku-*possu*

antOn°

#182 • • antOn° 02200
Eipä tämäkään sirkus hirveämmin innosta, mut eilisen tulosruudun perusteella voitaneen todeta Räikkösen turvautuvan tulevanakin kautena yhden pyörähdyksen taktiikkaan..
Jocular

#183 • • Jocular Janni
Huisin jännä kisa *aplodit*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Pauha

#184 • • Pauha
Pitää kyllä sanoo et enne jaksanu yleensä kattoo vaa lähdön kisasta nii nyt pysy koko kisan ajan telkun äärellä. Toivottavasti pysyy yhtä jänninä kisat!

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Lost-Soul

#185 • • Lost-Soul los pallos

Pauha, 12.3.2006 15:45:
Pitää kyllä sanoo et enne jaksanu yleensä kattoo vaa lähdön kisasta nii nyt pysy koko kisan ajan telkun äärellä. Toivottavasti pysyy yhtä jänninä kisat!

Jännityksen pysymisestä ei tule olemaan pelkoa. Heti kun siirrytään noille vanhoille radoille, millä ei enää ole kunnon ohituspaikkoi, niin kisat muuttuvat varikkokikkailuiksi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

vaavu

#186 • • vaavu vara-vana

Lost-Soul, 12.3.2006 17:31:
Jännityksen pysymisestä ei tule olemaan pelkoa. Heti kun siirrytään noille vanhoille radoille, millä ei enää ole kunnon ohituspaikkoi, niin kisat muuttuvat varikkokikkailuiksi.

Ei se ole pelkästä radasta kiinni, vaikka sillä toki on suuri vaikutus. Jonkun laskelmien mukaan sunnuntain kisassa oli 57 ohitusta, kun viime vuonna Bahrainissa ohituksia oli vain 14. Yksi selittävä tekijä on vaihteleva ja äkillinen tuuli, joka vaikuttaa autojen aerodynamiikkaan. (Nythän yksi suurimmista esteistä ohituksille on, että autot eivät saa määräysten puitteissa luoda pitoa rataan renkailla, vaan pito pitää tehdä downforcella. Niinpä toisen auton perässä ajaessa likainen ilma heikentää auton pitoa, ja tekee auton seuraamisen lähellä hyvin vaikeaksi.) Eli pitää toivoa vaihtelevaa tuulta, niin saadaan hyviä kisoja! :)

Joka tapauksessa, kyllähän noita Tilken ratoja on tulossa kaudella vielä lisääkin.
vaavu

#187 • • vaavu vara-vana
Harmin paikka että missasin sunnuntain avauskisan pakollisen menon vuoksi, oli ilmeisesti todella loistokas kisa.

Erityisen iloinen täytyy olla Rosberg Jr:n saavutuksista. Ensimmäinen kisa F1:ssä, 7. sija, joka sekin ajettiin viimeiseltä sijalta (ilman kolarointia palkintokoroke olisi ollut varma), ja kisan nopein kierros historian nuorimpana kuljettajana, rikkoen Alonson aiemman ennätyksen. Itse asiassa, kisan kymmenestä nopeimmasta kierroksesta kuusi oli Nicon nimissä, ja 50:stä nopeimmasta kierroksesta 19 oli Nicon nimissä. Nico oli siis sekä nopea että konsistentti, eikä nopein kierros ollut mikään onnenkantamoinen.

Williamsin Patrick Head kiirehtikin jo heti kisan jälkeen toteamaan, että sopimus Rosbergin kanssa on hyvä ja pitävä. On syytäkin, sillä tämän kisan jälkeen joku muukin saattaa olla kiinnostunut Nicon palveluksista.
vaavu

#188 • • vaavu vara-vana
Jee, sain vihdoinkin tilattua itselleni autosport atlaksen verkkoversion vuodeksi. Aika kallishan tuo on, vuodessa 42 euroa, mutta toisaalta ehdottomasti paras ja korkeatasoisin F1-saitti. Mtv3-saitin tyylisten kolmen rivin muista lähteistä kopioitujen uutisten sijaan tuolla on ihan kunnon toimituksellista aineistoa, pitkiä analyyseja ja uusimpia uutisia. Ei tarvitse enää keräillä palasia sieltä täältä, kun kaikki löytyy yhdestä paikkaa.
¡ Previous post about a year ago !
vaavu

#189 • • vaavu vara-vana
Hahaa, pitipä päästä vanhaan topikkiin vielä laittamaan tällainen huomio:

Yleensä kauden ensimmäisen kisan voitto korreloi suhteellisen hyvin koko maailmanmestaruuden voittamisen kanssa. Tätä taustaa vasten Kimin mahdollisuudet voittaa mestaruus tänä vuonna ovat aika hyvät. Varsinkin kun se voitto tuli vielä vähän liiankin ylivoimaiseen tyyliin (paalu, voitto ja sekunnilla nopein kierros kisassa).
evvk

#190 • • Edited evvk
Mitä hienoa on katsoa kun auto mene ja tulee?

Mun mielestä on paljon hienompaa katsoa kun autot ajaa pihalle ja pelti lentä ja autot räjähtää.
Android

#191 • • Android

Mark Hamilton, 18.3.2007 15:36:
Mun mielestä on paljon hienompaa katsoa kun autot ajaa pihalle ja pelti lentä ja autot räjähtää.

Tapahtuuhan tuotakin Formula ykkösissä välillä. Jos se nyt sitten niin hienoa on.
hallucinogen

#192 • • hallucinogen Edain

Android, 18.3.2007 15:39:
Tapahtuuhan tuotakin Formula ykkösissä välillä. Jos se nyt sitten niin hienoa on.

Alex Wurzilla oli varmaan hienot maisemat katsoa kun red bull pamahtaa 10cm kypärästä keulan yli, vois tulla itselle ruikut housuun siinä vaiheessa :D

--
pikku-*possu*

nomic

#193 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
KANADA!
hemuz

#194 • • hemuz kätevä emäntä
Mä en vormulaa seuraa, mut sen verra maailman menoo, et tiiän tämän vuoden olevan 2007!
Miksan

#195 • • Miksan

hallucinogen, 18.3.2007 15:44:
Alex Wurzilla oli varmaan hienot maisemat katsoa kun red bull pamahtaa 10cm kypärästä keulan yli, vois tulla itselle ruikut housuun siinä vaiheessa :D

Eihän se ollu ees lähellä*hymy*
Sitte ku kolarin jälkee avaa silmät ja maailma onki ihan pimee johtuen siitä että visiiri ihan mustana ku kaverin takarengas pyöriny sitä vasten täyttä vauhtia ni vois sanoo et on ollu jännät paikat*nauru*
Näitä kartingin ihania muistoja.
vaavu

#196 • • vaavu vara-vana

NASCAR on varmaan parempi laji sitten. ;)

En tiedä olenko jotenkin poikkeava F1-fani, mutta mun mielestä kolarit ei todellakaan ole se hienoin osa lajia. Suurimmat kiksit mä saan enemmänkin koko sirkuksesta: valta- ja taitotaistelusta, psykologisesta pelistä ja jatkuvasta saippuaoopperasta. Tässä katsannossa kisaviikonloppu on vain yksi mittauspiste, jossa vallitsevat voimasuhteet muuttuvat tai etabloituvat.
Samu81

#197 • • Edited Samu81 kokolihaa
Ei näis todellakaan oo urheilullises mieles juurikaan mitään mielenkiintoista. Ainoa "juttu" on toi Räkä Ferrarilla -yhtälö, se yhdessä rallin-MM:n kanssa sai minut maksamaan MAXista. Hyvin asiaa kuvaa se, että sai kokoajan vääntää ääntä lujemmalle, että pysyi hereillä seiskaan saakka.. *nukkuu*

Teknologian ylivertaisuus ja sitä myöten aivan liika kliinisyys tappaa sen mielenkiinnon, mitä normaalisti on ihan missävain ei-suomalaisia-ikinä-nähtykään -luokissa. Esim. rapakon takaiset open wheel / koppiautosarjat antavat katsojalle varmasti satakertaa enemmän nähtävää. Harmi vain että CART on hieman alamaissa, mutta NASCAR jyrää!

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

hallucinogen

#198 • • hallucinogen Edain

vaavu, 18.3.2007 16:02:
En tiedä olenko jotenkin poikkeava F1-fani, mutta mun mielestä kolarit ei todellakaan ole se hienoin osa lajia. Suurimmat kiksit mä saan enemmänkin koko sirkuksesta: valta- ja taitotaistelusta, psykologisesta pelistä ja jatkuvasta saippuaoopperasta. Tässä katsannossa kisaviikonloppu on vain yksi mittauspiste, jossa vallitsevat voimasuhteet muuttuvat tai etabloituvat.

Jep ja ne komeat kolarit yleensä aiheuttaa vaan sen, että muusta kisasti tulee enemmän ja vähemmän tylsä kun kilpailijat vähenee ja ne jotka pääsee jatkaa matkaa kolarin jälkeen on niin kaukana muista kilpailijoista, että kunnon kamppailua ei synny. Itse nautin suuresti tekniikasta, formuloiden soundista ja sitä miten limitille kalusto viritetään ja kuinka kuskit laittaa ne niin lähelle, että pikkusen kun yli niin ollaan pusikossa :).

Sitä oon naureskellut nyt, että kuinka paskasti ne renkaat on merkannu, miksi se oli valkoinen täplä kun ei kukaan erota sitä missään vaiheessa, vaikka punainen tai sininen niin ei ois sekoittunut bridgestonen valkoiseen tekstiin kun auto on liikkeessä.

Maikkarin ilmaislähetykset on kyllä paskoja. Kisasta napsittu puolet pois :(. Mut Kyllönen on niin rautaa, että tekis mieli hommaa boxi ja kortti :).

--
pikku-*possu*

Individual

#199 • • Edited Individual HYPNO!

vaavu, 18.3.2007 16:02:
---

---

NASCAR on varmaan parempi laji sitten. ;)

Miten nuo kaikki asiat sitten välittyvät kotikatsomoon, vai oletko sitten sellainen friikki, joka todellakin ahmii kaiken mahdollisen tiedon mitä formulasirkuksella on tarjota? *hih* Tällaiselle peruskatsojalle, niinkuin minä. joka kuitenkin on lajia seurannut Häkkisen ja JJ.n ekoista kisosta lähtien, todellakin tuo kisaviikonloppu on se juttu. Ei sillä, että sulkisin korvani esim. niiltä huhuilta ketä minnekin talliin ollaan viemässä ja sitä rataa. Mutta toisaalta toi Vaavun "lähestymistapa" onkin omiaan tuomaan mielenkiintoa lajiin, joka on hieman näivettynyt tiettyjen tallien täydellisen dominoinnin takia. Tallien voimasuhteita yritetään tasata mitä mielikuvituksellisempien aika-ajojärjestelyjen avulla yms.
Inferno@Tre

#200 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Jos ei Kimi ala poksutteleen Ferrarinkin konetta popkornin lailla niinkuin edellisen työnantajansa tuotetta nii ky siinä viä potentiaalia on.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.