Millainen on oikeasti täydellinen(toimiva) parisuhde?

238 posts, 12 pages, 55,413 views

Daverian

#61 • • Daverian
Sellainen jossa molemmat pitävät samoista asioista. Että ei tarvitse jokaisesta asiasta nostaa väittelyä. Myös luottamusta täytyy olla. Että toinen saa olla kavereidensa kanssa rauhassa, vaikka nämä olisivat eri sukupuolta. Että ei tarvitse aina kun näkee kavereita selittää kumppanille että seurana oli vain kaveri eikä mitään muuta. Täytyy myös osata kertoa asioista toisille. Esim. jos on kavereiden kanssa lähdössä ulos illalla niin asiasta ei ilmoita sillon kun astuu ovesta ulos, vaan hyvissä ajoin että toinenkin voin suunitella illaksi jotain. Tämäkin tarvitsee luottamusta. Että ei heti epäile kumppanin hyppäävän toisen kainaloon baarissa/klubissa. Toinen mitä tarvitaan on myös itsehillintä. Että osaa pitää näppinsä erossa muista vaikka kumppania ei ole lähellä.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

Jutu

#62 • • Jutu Blondi

Daverian, 26.5.2005 11:38:
Sellainen jossa molemmat pitävät samoista asioista. Että ei tarvitse jokaisesta asiasta nostaa väittelyä.

Mä olen hiukan erimieltä tuosta samojen asioiden pitämisestä. Musta se on parempi jos toinen tykkää eri asioista kuin minä, koska silloin se mielenkiinto pysyy yllä. Ainahan toista voi yrittää "aivopestä" pitämään niistä samoista asioista, mutta sekin voi olla vähän niin ja näin *joo* Eikä kaikesta tarvitse väitellä. Toimivaan parisuhteeseen kuuluu se kompromissien tekeminen.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Neryana

#63 • • Neryana duracelpupu
Mun mielestä on aika tärkeetä, että on suht. samanlainen musamaku ja huumorintaju...Jos ei ymmärrä toisen heittämää läppää ni ei siitä kyl mitään tuu...
hrdkvr

#64 • • hrdkvr KURGO

Neri, 26.5.2005 12:00:
Mun mielestä on aika tärkeetä, että on suht. samanlainen musamaku ja huumorintaju...Jos ei ymmärrä toisen heittämää läppää ni ei siitä kyl mitään tuu...

no eiköhän nää selvitetä ennen suhteen aloittamista

--
-keep it hard-

Cassu

#65 • • Cassu Vieras omassa elämässä
mulla ja min rakkaalla on aivan erilaiset musamaku, eikä siinä ole mitään ongelmia....soitellaan milloin mitäkin.....
Mutta parisuhde toimii silloin kun molemmat haluavat vain sen toimivan....paljon täytyy tottakai tehdä kompromissejä ja ymmärtää.....suora puhe on ihan välttämätöntä...jos toinen salailee jotain ja hauduttelee jotain tiettyä ongelmaa eikä sitä kerro on odotettavissa jomman kumman kyllästyminen.....

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

anri

#66 • • anri team parempi pitäjä

Daverian, 26.5.2005 11:38:
Sellainen jossa molemmat pitävät samoista asioista. Että ei tarvitse jokaisesta asiasta nostaa väittelyä.

Vaikka pitäis eri asioista, nii ei se sitä meinaa et tarttis nostaa väittelyä. Toisen mieltymykset voi hyväksyä, vaikka ei itse niistä pitäisikään.

--
don't go halfway - go all the way

Neryana

#67 • • Neryana duracelpupu

hardikaveri, 26.5.2005 12:04:
---
Neri, 26.5.2005 12:00:

---

no eiköhän nää selvitetä ennen suhteen aloittamista

Niin, no se on kyl totta, mut lähinnä tarkotin sitä, että huumori on suhteessa tärkeetä. Ja jos tykkää saman tyylisestä musasta, ni on kivempi käydä bilettämässäkin yhessä. Ettei tarvi esim. poikaystävää raahata konemusabileisiin, jos se saa siitä lähinnä vaan päänsäryn...
Epailija

#68 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Sellainen, mikä on aina kaikilla muilla, mutta ei koskaan sinulla.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Daverian

#69 • • Daverian

Jutu, 26.5.2005 11:45:
Mä olen hiukan erimieltä tuosta samojen asioiden pitämisestä. Musta se on parempi jos toinen tykkää eri asioista kuin minä, koska silloin se mielenkiinto pysyy yllä. Ainahan toista voi yrittää "aivopestä" pitämään niistä samoista asioista, mutta sekin voi olla vähän niin ja näin *joo* Eikä kaikesta tarvitse väitellä. Toimivaan parisuhteeseen kuuluu se kompromissien tekeminen.

Ilmaisin itseni vähän huonosti. Päässäni tarkoitin että on hyvä pitää joistain samoista asioista. Ei tietenkää ole mitään järkeä suhteessa jossa tehdään kaikkia samoja asioita. On mukavaa vaan välillä siirtyä sen oman jutun pariin omaan rauhaansa. Mutta on hyvä että pitää suurimmasta osasta samoista asioista.

--

Daverian

#70 • • Daverian

anri, 26.5.2005 12:06:
Vaikka pitäis eri asioista, nii ei se sitä meinaa et tarttis nostaa väittelyä. Toisen mieltymykset voi hyväksyä, vaikka ei itse niistä pitäisikään.

Pidemmän päälle suhde ei kyllä kestä jos ei pidetä samoista asioista. Tähänkin tarkennukseksi että on hyvä että molemmat pitävät suurinpiirtein samoista asioista. On toki hyvä olla joku juttu josta on vähän eri mieltä toisen kanssa. Niin pysyy mielenkiinto yllä.

--

Jutu

#71 • • Jutu Blondi

Daverian, 26.5.2005 14:30:
-clips-

Asia pihvi. Nyt tajusin että mitä sä tarkotit ja aika lailla samalla linjalla mäkin olen *iloinen*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Daverian

#72 • • Daverian

Jutu, 26.5.2005 14:35:
Asia pihvi. Nyt tajusin että mitä sä tarkotit ja aika lailla samalla linjalla mäkin olen *iloinen*

Loistavaa. Hyvä että sain kantani ilmaistua oikein. Vaikka se pienen selvennyksen vaatikin.

--

Chatte

#73 • • Chatte Team Teknolipat :)
Voi vaan olla - ja on tosi hyvä olla. *plur*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Nauskiss

#74 • • Nauskiss
Sellanen suhde, jossa kumppani on hyvä ja luotettava ystävä ensisijaisesti. Tämän päälle hän saa toki olla ihana rakastettu. *plur*

Mä en kaipaa arkielämääni eksotiikkaa tai jännitystä juur ollenkaan. Mulla riittää ihan oma mielikuvitus itseni viihdyttämiseen ja dramatiikan nälän tyydyttämiseen, mutta itseni YSTÄVÄ en osaa olla yhtä hyvin kuin joku toinen ihminen osaa.

Johonkin hommaan mäkin siis miestä tarviin! *vink**iloinen*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

#75 • • GoA Guest
Semmonen et vaiks se toinen osapuoli välillä saattaiskin ärsyttää tai olla likainen tai muuten vaan inhottava niin silti siitä tykkää.
Tajuta se ettei täydellistä luultavasti koskaan saa.
Molemmat haluavat ylläpitää suhdetta, ei se itsekseen toimi.
Tietenkin luottamus.
Mitähän muuta.

Noh, enivei, iteltä tuntuu ainaskin tosi hyvältä nykysessä. :) Vaikka välillä mulle vähän suututaankin. *blush*
-P

#76 • • -P
valhetta, utopiaa, 5 vuotinen suunnitelma... ai, eikö tämä topic käsitellytkään neuvostoliittoa ;)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

extramppa

#77 • • extramppa hengailija

GoA, 27.5.2005 10:06:
Tajuta se ettei täydellistä luultavasti koskaan saa.

Niinpä. Vaikka musta välillä tuntuu, että meidän suhteesta puuttuu joitain asioita ja mietin, että kuinka merkittävissä määrin niitä kaipaan, niin päädyn aina siihen tulokseen, että tuskin voin kuitenkaan löytää ikinä sellaista miestä, joka on muuten samanlainen kuin kultani+ne kaipaamani jutskat. Ei mun kulta olis enää se persoona, mihin oon rakastunut, jos siinä olis niitä piirteitä.*pihkassa**hali*
Toki jos edes välillä vähän jotain, niin ois jees...*vink*
antonsonin

#78 • • antonsonin laserpoint.

Daverian, 26.5.2005 14:34:
---
anri, 26.5.2005 12:06:

---

Pidemmän päälle suhde ei kyllä kestä jos ei pidetä samoista asioista. Tähänkin tarkennukseksi että on hyvä että molemmat pitävät suurinpiirtein samoista asioista. On toki hyvä olla joku juttu josta on vähän eri mieltä toisen kanssa. Niin pysyy mielenkiinto yllä.

Siinä tapauksessa minä en pääse nauttimaan täydellistä suhdetta ikinä *plur*
#79 • • Edited AnniHelena Guest
siis "täydellinen parisuhde"???ei ole olemassa kuin täydellisiä rakastumisia,jonka huumassa syntyy keskinkertaisia parisuhteita.läheisriippuvuus on myös aika kiva ja antoisa olotila,silloin tietää että kaikki on niin saatanan täydellistä.ain`t love grand!
lillikutti

#80 • • lillikutti hyppivä jyvä

I-NA,
Tuskin me nyt kumminkaan huudetaan jos ei oo yhtään mitään syytä*piru*

kyllä äijätkin huutaa. nehän ne vasta huutaakin*dissaa*

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-