100 posts, 5 pages, 35,875 views
Slim_Jim, 22.3.2007 22:57:
---
Jone, 22.3.2007 22:54:
---
DeeJay-Ego, 22.3.2007 21:47:
itse meinasin kokemuksen sekä verovapaan aton takia koitaa päästä rauhanturvaajaksi Kosovoon. Muilla kokemuksia sieltä? olen käsittänyt että nää tälläset hommat ois aika rahakasta? Verovapaat päivärahat? lomamatkat,asuminen,terveyshuolto ja jne...
---
Kiva et meillä on tällaisia korkeasti motivoituneita nuoria, jotka näkevät rauhanturvaajana toimimisen kutsumuksena ja ovat kiinnostuneita auttamaan maailman eri kriisipesäkkeissä.
Tsemppii hei.
---
Eivätköhän juuri tällaiset tapaukset tipu alussa kelkasta, jos ei haastatteluissa niin sitten motivaation perusteella jos ei oikeasti hommassa muu nappaa kuin verovapaa auto, jota ei kyllä taida enää pystyä edes Suomeen kiikuttamaan vai olenko vain kuullut tornareita.
Itseäni nappaisi OIKEASTI lähteä turvaamaan oloja jossain päin maailmaa mutta en kyllä keksi mitä käyttöä on kevytkonekiväärimiehellä jolla ei ole johtajakoulutusta eikä muuta kuin merkonomi ja datanomikoulutus siviilistä.
---
DeeJay-Ego, 22.3.2007 21:47:
itse meinasin kokemuksen sekä verovapaan aton takia koitaa päästä rauhanturvaajaksi Kosovoon. Muilla kokemuksia sieltä? olen käsittänyt että nää tälläset hommat ois aika rahakasta? Verovapaat päivärahat? lomamatkat,asuminen,terveyshuolto ja jne...
---
Kiva et meillä on tällaisia korkeasti motivoituneita nuoria, jotka näkevät rauhanturvaajana toimimisen kutsumuksena ja ovat kiinnostuneita auttamaan maailman eri kriisipesäkkeissä.
Tsemppii hei.
astaroth, 19.5.2005 14:57:
---
Ana-5000, 18.5.2005 21:42:
Joo, mä mietin sitä myös siltä kannalta että mulla on pelkkä 9kk miehistökoulutus (linnakkeen lääkintämies / ambulanssinkuljettaja), eli pääseekö sinne edes pelkällä SA-Int miehistökoulutuksella, vai pitääkö olla vähintään res. alik?
---
Mielestäni vaatimuksena on A-miehen paperit, hyvä terveydentila, hyvä tulos kuntotesteistä (vai olisiko ollut peräti minimitulos rajana?), tyydyttävä englanninkielen taito sekä arvo vähintään reservin alikersantti.
Olen kaverin kanssa haaveillut lähteväni samaan aikaan rauhanturvaajaksi ja mahdollistahan tuo edelleen olisikin. Intti on tosin vielä käymättä (alkaa heinäkuussa), mutta sieltä aukin kautta ja hakemukset eteenpäin, ei ei pitäisi olla mikään mahdottomuus ollenkaan.
Itseäni vain mietityttää se, että kutsunnoissa minulle länttästiin A-paprut käteen, vaikka ilmoitin omista allergioistani ja astmasta. Kai nuo B-paperit menisivät läpi, jos jostain kumman syystä pääsee gonahtamaan...?
Mutta jos täytän kaikki kriteerit ja haen rauhanturvaajaksi, niin voivatko he silti evätä minulta pääsyn terveydellisiin syihin vedoten, vaikka olen asepalvelukseni suorittanut A-miehen papereilla?
Mitä itse olen noista hommista muilta kuullut, niin todella löysää se homma on ollut.
lohikarme, 23.3.2007 10:53:
Eikös tää autoetu poistettu jo ajat sitten? syynä just tuo Jonen mainitsema nuorten "motivoituneisuus" *wirn*
Kolera, 23.3.2007 11:31:
---
lohikarme, 23.3.2007 10:53:
Eikös tää autoetu poistettu jo ajat sitten? syynä just tuo Jonen mainitsema nuorten "motivoituneisuus" *wirn*
---
No ainakin viime vuoden keväällä lähteneen jantterin blogissa vielä puhutaan verovapaan auton hakemisesta että mikä on tämä "ajat sitten"? =)
Annakins, 17.7.2006 10:50:
---
1ncarnation, 17.7.2006 10:43:
Hmm jos en sitten rauhaanturvajaksi päädy, niin meinaako toi nyt sitä että jos olen vaikka saksassa töissä 1v niin sitten voin tuoda verovapaan auton sieltä ? sori a bit offtopic :)
---
Jos asut ulkomailla vähintään yhden vuoden, voit ostaa Suomesta verovapaan auton. Auton on oltava vähintään 6 kk ulkomailla käytettävissä, eli jos menet Ugandaan, niin et voi jättää autoa Viroon. Toiseen EU-maahan vietäessä tulee autosta maksaa kohdemaan ALV, EU:n ulkopuolelle vietäessä ei tarvitse.
ezzy, 23.3.2007 12:43:
Jos asut ulkomailla vähintään yhden vuoden, voit ostaa Suomesta verovapaan auton. Auton on oltava vähintään 6 kk ulkomailla käytettävissä, eli jos menet Ugandaan, niin et voi jättää autoa Viroon. Toiseen EU-maahan vietäessä tulee autosta maksaa kohdemaan ALV, EU:n ulkopuolelle vietäessä ei tarvitse.
Eikös tuossa ole vielä sääntönä, että kulkuneuvo pitää ostaa varoilla, jotka on ansaittu ko. maassa? Tuollaista lueskelin joskus.
Kolera, 22.3.2007 22:57:
no kuinkahan moni sinne menee ihan vaan hyvää hyvyyttään?
Tsemppii hei.
Epailija, 23.3.2007 15:32:
Fincent.fi:stä:
Suomalainen lähtee kriisinhallintatehtäviin
1. Hakemaan vaihtelua (70 %)
2. Kohentamaan taloudellista asemaansa (54 %)
3. Parantamaan kielitaitoaan (65 %)
4. Ideologisista syistä (9 %)
Eipä siellä siis juuri ideologisista syistä palloilla.
Kiito, 23.3.2007 15:09:
---
Kolera, 22.3.2007 22:57:
no kuinkahan moni sinne menee ihan vaan hyvää hyvyyttään?
---
Kaikki mun tuntemani rauhanturvatehtävissä olleet ihmiset
ovat menneet ihan hyvyyttään sinne. Hyvä, että sulta
löytyy uskoa ihmisten rehelliseen haluun auttaa muita.
osaatko sanoa mitä hommaa tied.tulenjohdon kersantille voisi löytyä?Pyr0n, 23.3.2007 17:26:
Itse ollut kosovossa 2003-2004 vuosina rauhaa nimen omaan turaamassa. 2004 syksyllä olin kouluttamassa myös kosovoon lähtijöitä. Paras kaveri tällä hetkellä turvaamassa kosovossa, niin saa melko hyvin tietoa mitä siel tapahtuu ja millaseks homma sitten muuttunut sen jälkeen kun itse lähdin alueelta.
Paperit vetämässä uudestaan reissuun, sen verran avartava kokemus tuo oli itselle.