Ana-5000, 18.5.2005 21:42:
Joo, mä mietin sitä myös siltä kannalta että mulla on pelkkä 9kk miehistökoulutus (linnakkeen lääkintämies / ambulanssinkuljettaja), eli pääseekö sinne edes pelkällä SA-Int miehistökoulutuksella, vai pitääkö olla vähintään res. alik?
Mielestäni vaatimuksena on A-miehen paperit, hyvä terveydentila, hyvä tulos kuntotesteistä (vai olisiko ollut peräti minimitulos rajana?), tyydyttävä englanninkielen taito sekä arvo vähintään reservin alikersantti.
Olen kaverin kanssa haaveillut lähteväni samaan aikaan rauhanturvaajaksi ja mahdollistahan tuo edelleen olisikin. Intti on tosin vielä käymättä (alkaa heinäkuussa), mutta sieltä aukin kautta ja hakemukset eteenpäin, ei ei pitäisi olla mikään mahdottomuus ollenkaan.
Itseäni vain mietityttää se, että kutsunnoissa minulle länttästiin A-paprut käteen, vaikka ilmoitin omista allergioistani ja astmasta. Kai nuo B-paperit menisivät läpi, jos jostain kumman syystä pääsee gonahtamaan...?
Mutta jos täytän kaikki kriteerit ja haen rauhanturvaajaksi, niin voivatko he silti evätä minulta pääsyn terveydellisiin syihin vedoten, vaikka olen asepalvelukseni suorittanut A-miehen papereilla?
Mitä itse olen noista hommista muilta kuullut, niin todella löysää se homma on ollut.