Internet ja väkivallan tosi-tv

59 posts, 3 pages, 12,316 views

Bio

Posts: 4,429

#41 • • Bio The Bullies / Pinky
niissä teloitusvideoissa pahinta on ne tapettavin ihmisten äänet.. siis aivan hirvittäviä!
kyl täytyy olla onnellinen et on syntynyt turvalliseen maahan, vaikka voihan täälläkin päästä hengestään kun on väärässä paikassa väärään aikaan.
Samu

Posts: 517

#42 • • Samu Bodhisattva
Juu noi videot, joista kesyimpiä on tv-uutisissakin näytetty, on äärimmäisen epämiellyttävää nähtävää. Se tuskin on olennaista se, että miten se toimenpide on kulloinkin suoritettu ja miten raaka se on? Tai keitä ovat ne asianosaiset ja taustalla painavat aatteet ja tavoitteet. Joka ikiseltä videolta välittyy aina aivan käsittämätön pelko.

No se pelon välittäminenhän noiden surmavideoiden tarkoitus onkin! Kyllä ne huppupäät tuntuu olevan enempi tosissaan ja valmiimpia käyttämään kaikkia keinoja äänensä läpi kuulumiseen, kuin sitten ne samaiset kaverit, jotka jättää jälkeensä vain ruumiin ja lehtiuutisoinnin. Videolla tapettu amerikkalainen näyttää enempi naapurinmieheltä, kuin sama asia sanomalehdessä kerrottuna. Jokainen on varmaan kuullut ja lehdistä lukenut, miten esim Gongossa kivitetään aviorikoksen tehneitä ja siihen osallisena olleita kuoliaaksi. Asian julmuus ja todellisuus realisoituu ja iskee tajuntaan usein vasta kun näkee liikkuvaa kuvaa itse tapahtumasta. Kelatkaapa tota, mitä Nomicci heitti; "Mitä jos olisin ollu sen tilalla?" Siinä tapetaan vittumaisella, rituaalinomaisella tavalla ihmistä, joka on usein täysin sivullisena joutunu varoittavaks esimerkiks!! Näitä tuntemuksia nää teloittajat haluaa välittää. "Tää kaveri voisit olla sinä, koska olet osa vastustamaamme yhteisöä ja periaatetta".

Miten nää sapelisankarit ja julmat teloittajat sitten voi katsoa peiliin? No eipä se heille varmaan mikään ongelma ole, koska "tarkoitus pyhittää keinot". Ihmismieli toimii joskus erittäin laskelmoidusti ja konemaisesti.

No miksi en minäkään ole vaihtanu kanavaa kun on tommosta näytetty? Ehkäpä se kanavan vaihtaminen vois tuntua asian kieltämiseltä ja vastuun pakoilulta? Ehkäpä me koetaan olevamme osallisia ja osin syypäitäkin noihin tekoihin? Ainakin ne antaa meille paljon ajateltavaa ja tuo näkökulmiin perspektiiviä, jos nyt ahdistusta aiheuttaakin.

No pitäiskö noiden jakelua rajoittaa? Pitäisi! Ipanat tuskin pystyy käsittelemään tällaista ja niin kipeetä ku se onkin ni on porukkaa, joka saa jotain käsittämätöntä tyydytyksen tunnetta ja viboja noista. Nää on kyllä varmasti jossain määrin todellisuudesta vieraantuneita persoonia.

Olennaista noissa ei ole se tilanteen raakuus, vaan se, että miksi tota tapahtuu?

Karmeeta!! Ja Karpo jakaa kinkkuja elämässään katkeroituneille uusavuttomille...

Mun viissenttinen. Ei mulla muuta...

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Avatar
#43 • • ALIEN Guest

nomic, Vähän aiheesta poiketen; Vähän aikaa sitten tuli nähtyä pätkä, jossa jotkut idässä otti koiria kiinni, toiset piti kiinni, yks sahaa käpälät irti, nylkee elävältä, hakkaa maahan ja mihin tahansa ja jättää kitumaan *poks* Mikä helvetti saa ihmisen tekee tommosta? Tuleeko siitä mielihyvää, kun pääsee kokeilemaan omia rajoja, että miten paljon voi tuottaa kärsimystä?



Varmaan sama syy, mikä saa lapset tappamaan hyönteisiä? Arvostakaa elämää oli se hyönteisen, koiran tai ihmisen.
Neko

Posts: 943

#44 • • Neko No äläpä kerro enempää

Kolera, 15.5.2005 17:50:
Sama varmuus mikä saa meidät syömään hymysuin ilman tunnontuskia tuotteistettua lihaa.

Poissa silmistä poissa mielestä.


Totta. Jos useimmin näytettäisiin "tuotantoeläinten" (vihaan koko sanaa *eiei*) huonoja elinoloja ja huonoa kohtelua, niin voisi vaihtoehtoinen ravinto alkaa kiinnostamaan kummasti. Itse kyllä syön lihaa joskus, mutta kasvissyönti on alkanut kiinnostamaan kummasti. Ja esim. ns. tavallisia häkkikananmunia en syö, kenties olematon teko mutta kuitenkin.

(Toivottavasti tästä ei sukeudu perinteinen "käytäthän sä nahkakenkiäkin" -keskustelu *poks*)
bates

Posts: 707

#45 • • bates Tirehtööri

Samu, 16.5.2005 20:33:
Jokainen on varmaan kuullut ja lehdistä lukenut, miten esim Gongossa kivitetään aviorikoksen tehneitä ja siihen osallisena olleita kuoliaaksi. Asian julmuus ja todellisuus realisoituu ja iskee tajuntaan usein vasta kun näkee liikkuvaa kuvaa itse tapahtumasta.



Niinpä. Kyllähän sitä lehteä selaillessa ohittaa ilman mitään sen suurempaa oksennusreaktiota sen viidennellä sivulla olevan parin palstan mittaisen amerikkalaissotilaan teloitusuutisen, mutta jos se samainen uutinen tulisi videoclipin kerä töllöstä, niin kanava vaihtuisi todennäköisesti aika nopsaan.

Itse olen tosin kummastellut kyllä monen monituista kertaa myös sitä, mikä laittaa ihmisen ostamaan esim. iltapäivälehden sen takia, että sen lööpissä lukee suurin mustin kirjaimin vaikkapa: "perheenäiti surmasi lapsensa ja aviomiehensä".

--
The best way to predict the future is to invent it.

Kolera

Posts: 4,256

#46 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

bates, 17.5.2005 08:44:
Itse olen tosin kummastellut kyllä monen monituista kertaa myös sitä, mikä laittaa ihmisen ostamaan esim. iltapäivälehden sen takia, että sen lööpissä lukee suurin mustin kirjaimin vaikkapa: "perheenäiti surmasi lapsensa ja aviomiehensä".


Yhtenä syynä voi olla se, että tuolla tavalla pystyy vertaamaan asioita omaan elämäänsä ja todeta, että ompas minulla asiat hyvin. Samalla voi sitten päivitellä, että mitä kaikenmaailman hulluja sitä onkaan oikeasti liikenteessä ei vaan ennen vanhaan.
Kyllähän sitä ihmiset tulee töllistelemään onnettomuuspaikoillekin ruhoja ja tuhoja. Katsovathan ihmisetkin jotain vaarallista urheilulajia odotellen koko ajan vain sitä, että jokin onnettomuus käy.
Itsekin tulee katsottua noita ihmisten tekemiä videopätkiä joistain Ultimate fightingin parhaista tyrmäyksistä tai jotain muita "NYT SATTU!" videoita. Kyllä siinä aina jonkinlaista lapsenriemua tuntee, kun näkee esim. amerikkalaisessa futiksessa pimeästä kulmasta tulevia todella rankkoja taklauksia ja liha lentää. Sekunnin päästä sitä kuitenkin samalla ajattelee, että mitkähän paikat siinäkin meni paskaksi ja ura/elämä mahdollisesti vituillaan.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#47 • • Annakins Guest

Saara, 15.5.2005 17:31:
...mutta pitää tähän väliin todeta: Kun järki loppuu, väkivalta alkaa.



Järjen "loppumisella" ei ole mitään tekemistä väkivallan alkamisen kanssa. "War is politics by other means", vai miten se Clausewitzin lausahdus nyt menikään, ja sota on väkivaltaa. Kuitenkaan sodan aloittamisella ei ole mitään tekemistä ajattelun loppumisen kanssa.

Terroristi ei räjäytä pommia sen takia, että on tyhmä ja on lopettanut ajattelun, vaan koska on tullut siihen johtopäätökseen, että se on ainoa tapa saada oma pointtinsa esiin. Miten taistella armeijaa vastaan jos ei ole omaa valtiota? Kaikissa näissä Irakin sodan tuottamissa teloitusvideoissa pointti on ollut nimeomaan pelko, kuten joku mainitsi. Pelko vaikuttaa ihmisiin ja terroristi haluaa saada massat tajuamaan, että tämä ei lopu ennen kuin te lähdette.

Yhden miehen terroristi on toisen vapaustaistelija.
Saara

Posts: 1,954

#48 • • Saara #2970

Annakins, 17.5.2005 09:20:
klips



Mä en ihan tota ajanut takaa. Tarkoitin lähinnä perheväkivaltaa ja sellasta mikä tulee satunnaisesti kadulla vastaan.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Avatar
#49 • • Annakins Guest

Saara, 18.5.2005 10:28:
---
Annakins, 17.5.2005 09:20:
klips

---


Mä en ihan tota ajanut takaa. Tarkoitin lähinnä perheväkivaltaa ja sellasta mikä tulee satunnaisesti kadulla vastaan.



Mä otin yleisesti kantaa tähän keskusteluun (joka näyttää tyrehtyneen, valitettavasti).

Mutta olen silti sitä mieltä, että puolisoaan hakkaava ihminen ei ole lopettanut ajattelemista vaan ajattelee saavansa pointtinsa paremmin perille nyrkin avulla. Tekojen takana on yleensä motiivi, ja motiivi vaatii edes jonkinasteista ajattelua (vrt. ulkomaalaisten pahoinpitely omien aatteiden takia).

A.
malishousu

Posts: 182

#50 • • malishousu Dr. Philth

ALIEN, 16.5.2005 20:43:
---
nomic, Vähän aiheesta poiketen; Vähän aikaa sitten tuli nähtyä pätkä, jossa jotkut idässä otti koiria kiinni, toiset piti kiinni, yks sahaa käpälät irti, nylkee elävältä, hakkaa maahan ja mihin tahansa ja jättää kitumaan *poks* Mikä helvetti saa ihmisen tekee tommosta? Tuleeko siitä mielihyvää, kun pääsee kokeilemaan omia rajoja, että miten paljon voi tuottaa kärsimystä?

---


Varmaan sama syy, mikä saa lapset tappamaan hyönteisiä? Arvostakaa elämää oli se hyönteisen, koiran tai ihmisen.



Uskosin että tässä on kyse myös vallantunteesta ja sen tuottamasta mielihyvästä(?), ja tappaa pikkulapset isompiakin eläimiä, ikävä kyllä. Kun moraali ei ole vielä kehittynyt sille asteelle että elukoiden, saati sitten ötököiden tappaminen tuntuisi pahalta (eikä se kaikilla koskaan kehitykkään), niin mikäs sen helpompaa kiksien hankkimista kun vallantunteen tuoma tyydys jonkun viattoman luontokappaleen kustannuksella. Ja se että (itseoikeutetusti) päättää toisen
elollisen elämästä on valtaa suurimmillaan.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

malishousu

Posts: 182

#51 • • Edited malishousu Dr. Philth

Annakins, 17.5.2005 09:20:
---
Saara, 15.5.2005 17:31:
...mutta pitää tähän väliin todeta: Kun järki loppuu, väkivalta alkaa.
---


Järjen "loppumisella" ei ole mitään tekemistä väkivallan alkamisen kanssa. "War is politics by other means", vai miten se Clausewitzin lausahdus nyt menikään, ja sota on väkivaltaa. Kuitenkaan sodan aloittamisella ei ole mitään tekemistä ajattelun loppumisen kanssa.

Terroristi ei räjäytä pommia sen takia, että on tyhmä ja on lopettanut ajattelun, vaan koska on tullut siihen johtopäätökseen, että se on ainoa tapa saada oma pointtinsa esiin. Miten taistella armeijaa vastaan jos ei ole omaa valtiota? Kaikissa näissä Irakin sodan tuottamissa teloitusvideoissa pointti on ollut nimeomaan pelko, kuten joku mainitsi. Pelko vaikuttaa ihmisiin ja terroristi haluaa saada massat tajuamaan, että tämä ei lopu ennen kuin te lähdette.

Yhden miehen terroristi on toisen vapaustaistelija.



Hmm, jos Irakin sodan aloittamisesta puhutaan, en usko että kyse oli järjen ja ajttelun loppumisesta, koska Bushin kohdalla näitä ei missään vaiheessa ole ollutkaan *nauru*

No mutta vakavissan, toi terroristien motiivijuttu on mielestäni hyvin sanottu. Sitten kun Amerikka vielä uskoisi ettei terroristitoiminta lopu uusia sotia julistamalla, ampumisella, painostuksella ja pommituksilla.

Keskustelin juuri eilen illalla muutaman kaverini kanssa siitä kuinka U.S.Alla tuntuu olevan jatkuva tarve sotia kokoajan jotain vastaan. Jos ei terrorismia tai toista valtiota vastaan niin vaihtoehtoja kyllä löytyy. Esim, sota huumeita vastaan tai kun työllisyystilannetta ja kotimaan ekonomiaa hakutaan kohentaa, julistetaan sota köyhyyttä vastaan.

Ja maita ei valloiteta, ne vapautetaan. Irakilaisillakin on varmaan todella vapautunut olo kun sotilaita on jokapuolella, ammuskelu ja räjähdykset lähes tauotonta ja kodit pommitettu perunalastuiksi..

Saanko kysyä, mitä vittua?!

Seuraavaksi nuo julistanevat sodan sotaa vastaan.

"I'm not the expert on how the Iraqi people think, because I live in America, where it's nice and safe and secure." —George W. Bush, Washington, D.C., Sept. 23, 2004

"See, free nations are peaceful nations. Free nations don't attack each other. Free nations don't develop weapons of mass destruction." —George W. Bush, Milwaukee, Wis., Oct. 3, 2003

Ja City-lehdestä suomennettu lainaus Bush nuoremmalta:
"Minä vain haluan teidän tietävän, että kun me puhumme sodasta, me todellisuudessa puhumme rauhasta." Niinpä.

Lisättäköön vielä, että en missään nimessä pidä terroritekoja oikeutettuina enkä Saddamia kivana ja mukavana hallitsijana. Meni vaan hiukan anti-amerikkalaisuuden puolelle tällä kertaa..

Ja kevennyksenä hupaisa flash-peli aiheesta: linkki.

Edit: Vielä yksi flash, avaa linnki ja valitse 'Watch film' linkki.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

kilobitti

Posts: 2,419

#52 • • kilobitti 1-2-3 techno
Mulle tuli tosta pätkästä sellanen olo, että olen nähnyt goren saralla kaiken, eikä mun tarvi enää nähdä mitään. Sinänsä ihan positiivista.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

mandalafreak

Posts: 82

#53 • • mandalafreak
Niin kauan ku ihmisen sisäinen maailma on sekasorrrossa, on ulkoinen maailma aivan samanlainen. Ulkoinen maailma ja yhteiskunta on suora ilmaus ihmisten sisäisestä tilasta.

Ihmisten yhteys elämään, totuuteen ja itseensä on pahasti katkolla. Ihmisten kosketus omaan ikuisuuteensa,henkeensä... katkolla.

ihmisten elämää hallitsee suuresti pelko, pelko ties mitä asiaa kohtaan.

Ihmiset kokee olevansa erillisiä maailmasta, sinä ja minä... suomalainen ja venäläinen.

Kovin monta syytä ihmisten järjettömyydelle...

Mut paineen alla voi syntyä jotain uutta. Täl pallon pääl tullaan kokeen viel monenmoista asiaa, joka saa ihmisen kyseenalaistamaan asioita, ehkäpä jopa heräämään elämään. Kärsimys on mahdollisuus.
Karski

Posts: 6,049

#54 • • Karski Pomon kätyri

mandalafreak, 19.5.2005 14:03:
Kovin monta syytä ihmisten järjettömyydelle...



Eihän järkevyys oo mikään humanismin peruskivi,
pikemminkin vois sanoa et mitä rationalisoidumpi
järjestelmä, sitä ahtaammalla yksilö on. Ja se on
mun mielestä yks suurimpia syitä siihen miks
ihmiset kokee elämänsä jotenkin rajoittuneeks
ja hakee vapautusta erilaisista äärijutuista.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#55 • • Aziz Combat Fighter

kuilu saa ehdot, 22.3.2006 10:29:
---
malishousu, 15.5.2005 16:27:
Miksi väkivalta kiehtoo?
---

Väkivalta kiehtoo lähinnä sellaisia, jotka eivät ole sitä kokeneet, joilla ei ole siitä mitään käsitystä... Ja sitten ovat ne, joille väkivalta on positiivista viihdettä, joille se tuottaa peräti tyydytystä ja nautintoa, eli sadistit.

Muunlaisia ihmisiä väkivalta ei kiehdo.

- väkihymiövalta -



Aika karkea yksinkertaistus, ja siten epätarkka.
hallucinogen

Posts: 8,190

#56 • • hallucinogen Edain

Ana-5000, 22.3.2006 10:37:
Aika karkea yksinkertaistus, ja siten epätarkka.


Samaa mieltä, en pitäisi esimerkiksi potkunyrkkeilyä harrastavaa kämppäkaveriani sadistina vaikka sen mielestä on kiva mennä kehään mättäämään mut kysymys on yleensä siitä, että katsotaan omat kyvyt ja kumpi on parempi. Ei siitä kuinka paljon saa aiheutettua toiselle kipua ja vielä, että nauttisi sitä enemmän mitä toinen kärsii.

Mikä on raja, että on kokenyt väkivaltaa? piesty teholle? haavoittunut sodassa? Painittu nakkikioskilla? Eiköhän suhteellisen moni, ainakin mies oo kokenu ainakin kerran jonkin sortin väkivaltaa. Kunnon tappelussa en oo koskaan ollut mutta kyllä sitä on joskus naamaan yms jotain pikkaisen tullut. Niin ja nautin sotaelokuvista ja en pidä itseäni sadistina ja muhun iskee elokuvat jotka on mahdollisimman aitoja ja mitä enemmän sodassa tapahtuvia karmeuksia näytetään sen parempi, realismi roks.

--
pikku-*possu*

Android

Posts: 3,908

#57 • • Edited Android
Varmasti perusteltu kysymys omalla kohdallanai (siis miksi katson väkivaltaisia videoita), koska katson hyvinkin paljon väkivaltaan (lähinnä sotaan) liittyviä dokkareita. En nauti niistä, pikemminkin päinvastoin, mitä enemmän näen sitä voimakkaammin nousee esille halu vastustaa ihmisiin/luontoon/eläimiin kohdistuvia rikoksia. Olen katsonut paljon Irakin sotaan liittyviä elokuvapätkiä/dokkareita, ja ne eivät ole kaunista katseltavaa eivätkä minua kiehdo. Takana on pikemminkin halu oppia asioiden todellisesta luonteesta, periaatteella "knowledge is power". On vaikeampaa vastustaa asioita joista ei tiedä paljon, ja minulle varsinkin sotiin liittyvä materiaali on ollut opettavaa. Toisaalta valtaosan ajastani vietän ihan tekstejä lukien enkä videoita katsellen.

Esim. Ogrish.com perustelee kantaansa näin (ja todettakoon nyt että ko. saitilta en imuta kuin lähinnä Irakin sotaan liittyvää materiaalia koska minua kiinnostaa sodat yhteiskunnallisena ilmiönä. Kaikki "man hit by train"-yms gore-videot skippaan suosiolla);


Q: Are you guys mentally ill? Why do you make this material available?

A: No, we are normal, well-educated persons. We do not enjoy looking at this kind of material. We do think that we are offering a service to the world by showing something the regular news will not show. Ogrish does not provide a sugar-coated version of the world. We feel that people are often unaware of what really goes on around us. Everything you see on Ogrish.com is reality, it’s part of our life, whether we like it or not. We are publishing this material to give everyone the opportunity to see things as they are so they can come to their own conclusions rather than settling for biased versions of world events as handed out by the mainstream media.

Jusna666

Posts: 1,447

#58 • • Jusna666 Diablo

malishousu, 15.5.2005 16:27:
Tänään aamulla minulla oli töissä tylsää. Pläräsin nettiä, ja päädyin uteliaisuuttani katsomaan videopätkän jossa muslimiterroristit teloittavat amerikkalaispanttivankinsa sahaamalla täm pään irti veitsellä, elävältä. Suoraan sanottuna ihan vitun hirveetä materiaalia.



toi on kyl jännä juttu. Ite en pystyny kattoo sit ekal kerral loppuu asti, mut sit pyysin duunikaverin kattoo sen ni silloin katoin uudestaan sen pätkän ja loppuun asti vaikka en olisi millään halunnut ja teki tosi pahaa kattoo sitä mut ei vaan voinu lähtä muualle.. hmmh..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Android

Posts: 3,908

#59 • • Android

Jusna666, 22.3.2006 10:55:
---
malishousu, 15.5.2005 16:27:
Tänään aamulla minulla oli töissä tylsää. Pläräsin nettiä, ja päädyin uteliaisuuttani katsomaan videopätkän jossa muslimiterroristit teloittavat amerikkalaispanttivankinsa sahaamalla täm pään irti veitsellä, elävältä. Suoraan sanottuna ihan vitun hirveetä materiaalia.


---


toi on kyl jännä juttu. Ite en pystyny kattoo sit ekal kerral loppuu asti, mut sit pyysin duunikaverin kattoo sen ni silloin katoin uudestaan sen pätkän ja loppuun asti vaikka en olisi millään halunnut ja teki tosi pahaa kattoo sitä mut ei vaan voinu lähtä muualle.. hmmh..



Tuo on kieltämättä harvinaisen vastenmielinen video, ja samantyyppisiä löytyy vaikka kuinka paljon. Varsinkin Irakissa eräät ääriryhmät yrittävät käyttää näitä "pään irtileikkaamis-videoita" ja teloituspätkiä pelottelupropagandana, eli miten käy miehittäjille tai pettureille (valtaosa uhreistahan on Irakilaisia). Useinmiten nämä ryhmät kuvaavat teloituksen jonka jälkeen ne lähettävät sen jollekin uutistoimistolle, eli haluavat nimenomaan julkisuutta.

Vaikka vieläkin katson aika paljon sotamateriaalia niin kaikki tuollaiset "beheading" ym teloitusvideot on jotain mitä nykyään kierrän hyvin, hyvin kaukaa.