Internet ja väkivallan tosi-tv

59 posts, 3 pages, 12,312 views

malishousu

Posts: 182

#1 • • Edited malishousu Dr. Philth
Tänään aamulla minulla oli töissä tylsää. Pläräsin nettiä, ja päädyin uteliaisuuttani katsomaan videopätkän jossa muslimiterroristit teloittavat amerikkalaispanttivankinsa sahaamalla täm pään irti veitsellä, elävältä. Suoraan sanottuna ihan vitun hirveetä materiaalia.

Sen lisäksi, että suussani on maistunut messinki siitä asti, olen tehnyt paljon ajatustyötä asian tiimoilta.

Mikä uteliaisuus sai itseni katsomaan tuon loppuun asti vaikka tiesin hyvin mitä tuleman piti? Oliko se tarpeellista? Luulenpa että olisin pärjännyt ilmankin. Ja arvelin pärjääväni ilman jo ennen sen näkemistä, minkä ihmeen takia piti sitten katsoa? Ihmisluontoa? En tiedä.

Oma lukunsa ovatkin sitten vanhan kunnon Alibi-lehden modernit versiot ogrish.com, rotten.com ja muut vastaavat sivustot. Ogrish on myös julkaissut kaksi lnumeroa samannimistä (ja aiheista lehteä). Minkä takia joku kokee tarpeelliseksi tällaisten sivujen ylläpidon, ja mikä saa ihmiset jatkuvasti tulemaan näille sivuille kauhistelemaan ja piehtaroimaan hurmeessa?

Miksi väkivalta kiehtoo?


Ainakaan en halua nähdä yhtäkään Screamia tai muuta vastaavaa leffaa vähään aikaan.

Edit: ihmiskoe lopetettu ja linkki videoon poistettu. Jos joku sen välttämättä haluaa nähdä, etsiköön.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Avatar
#2 • • astaroth Guest
Toi video ei kyllä hyvää fiilistä tarjoa, on nähty aikaisemminkin. :/
malishousu

Posts: 182

#4 • • malishousu Dr. Philth
Aivan, toi on ehkä järkyttävintä mitä oon nähny.

Mut katoitte kuitenki loppuun asti, vaikka varotettu oli ja varmaan alussa arvas mikä on meininki? Sehän täs mun mielestä kummaa onkin.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

KooKie

Posts: 4,338

#5 • • KooKie aka. Petress Pan
Nyt sitten testataan kuinka moni paljastaa uteliaisuuttaan katsoneensa koko pätkän tämän topicin tiimoissa. *uuh*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#6 • • KooKie aka. Petress Pan

Dizmal, 15.5.2005 16:43:
Sehän täs mun mielestä kummaa onkin.



Word.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Saara

Posts: 1,954

#7 • • Saara #2970
Onneksi mun kone on niin paska että tää varmasti tilttais jos yrittäisin kattoa tota. Jää varmaankin parempi mieli näin.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

kupo

Posts: 455

#8 • • Edited kupo
Mä kyllä passaan aina vastaavat videot/kuvat/sivustot.. *eiei**eiei*
mullakin on ollut suunnattomia vaikeuksia ymmärtää, mikä aiheessa kiehtoo*ding*
hupinsa kullakin, vaikka tätä on aika vaikea ymmärtää

--
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

kupo

Posts: 455

#9 • • Edited kupo

Saara, 15.5.2005 16:49:
Jää varmaankin parempi mieli näin.


todellakin!

Tulipa vielä mieleen..
Jos on käsittämätön pakko "nauttia" väkivallasta, niin kannattaa suunnistaa
linkki

--
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

EFS55

Posts: 293

#10 • • EFS55 Aviomies

Dizmal, 15.5.2005 16:43:
Aivan, toi on ehkä järkyttävintä mitä oon nähny.

Mut katoitte kuitenki loppuun asti, vaikka varotettu oli ja varmaan alussa arvas mikä on meininki? Sehän täs mun mielestä kummaa onkin.



Totta, mut emmä loppuun asti tota kattonu, ei vaan voinu. Jää niin saakelin ontto olo tommosest.
Avatar
#11 • • . Guest
Ei kannata katsoa. Ihminen on kyllä käsittämättömän julma olento*eiei*
hallucinogen

Posts: 8,190

#12 • • hallucinogen Edain
Tossa enemmän ehkä kiehtoo se, että toi on totta eikä fiktiota. Jotenkin sitä kuitenkin haluaa tietää yhtä sun toista, jopa niistä kamalimpia asioita. Mitään huviarvoa tolla pätkällä ei mielestäni ole vaan päinvastoin.

--
pikku-*possu*

NextAce

Posts: 2,505

#13 • • NextAce Alienated
Huh, aika rankka pätkä.

--
-Alienation-

-----

malishousu

Posts: 182

#14 • • malishousu Dr. Philth

SamHard, 15.5.2005 16:59:
Ei kannata katsoa. Ihminen on kyllä käsittämättömän julma olento*eiei*



Word.

Tarkennan nyt vielä ennenkun joku syyttää mua aiheella mässäilystä, että laitoin suoran linkin sen takia että jokainen joutus hiukan testaamaan itteensä.

En siis todellakaan suosittele katsomaan, ainakaan kokonaan. Mutta oon aika varma et näidenkien puheiden jälkeen sen kyllä joku tsiigaa tappiin asti, ja siitä mun nimenomaan kiinostais kuulla, et miksi näin. Minkä takia ei paina stoppia ajoissa.

Koska mulla ei todellakaan ole pienintäkään aavistusta miksen itse painanu.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Individual

Posts: 10,942

#15 • • Edited Individual HYPNO!
Mitäs jos toi sama pätkä näytettäisiin iltauutisissa tulisiko katsomiskokemuksesta enemmän hyväksyttävää, jos nyt ihmetellään mikä tuollaisessa ihmisiä kiehtoo? Onko sillä loppujen lopuksi merkitystä, että missä yhteydessä kuvamateriaalin näkee? Tietenkin tässä ihminen tekee päätöksen katsoa nauhan ja monissa uutislähetyksissä ahdistavat kuvat voivat tulla yllättäen. Kerran iltauutisissa näytettiin hirtetyn venäläissotilaan ruumis roikkumassa keskellä Groznyn keskustaa, mutta saikohan se moniakaan lopettamaan uutisten katsomista, epäilen. Eli ontuva pointtini tässä on se, että onko kontekstilla kuinka paljon merkitystä tällaisen kuvamateriaalin kohdalla?

Edit: Toki uutisissa on yleensä tapana varoittaa siitä, että kohta seuraa ahdistavaa kuvamateriaalia, mutta se aiheuttanee kotikatsomoissa vain vielä intensiivisempää liimautumista televisioruutujen äärelle.
malishousu

Posts: 182

#16 • • Edited malishousu Dr. Philth

KD, 15.5.2005 17:11:
Topicin alottaja vois kyllä lisätä tohon ensimmäiseen postaukseen kunnollisen varoituksen. Jollain "herkemmällä" ihmisellä voi oikeesti mennä yöunet, jos ton vahingossa kattoo.



Mulla todennäkösesti meni yöunet. Varotusta lisätty.

Individual:Eli ontuva pointtini tässä on se, että onko kontekstilla kuinka paljon merkitystä tällaisen kuvamateriaalin kohdalla?



Ois toi mun mielestä uutisissa eri asia. Sen takii alussa just puhuinkin tällaselle materiaalille omistautuneista nettisivuista ja vastaavista mässäilykeskuksista. Ei tosin esittämisyhteys IMO tällasen järkyttävyyteen vaikuta. Ei kun piru vie ehkä vaikuttaakin.. Pitää miettiä lisää ennekun puhuu enempää.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Kolera

Posts: 4,256

#17 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Väkivalta ja seksi kuuluu ihmisen perusvietteihin. Siksi ne kiinnostaa.
Taino väkivalta nyt ainakin on perustavaa laatua oleva piirre ihmisessä muiden perusviettien kautta.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Juhgu

Posts: 7,921

#18 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Onkohan ton videon postaamisessa klubitukseen nyt yhtään mitään järkeä? Jos aiheesta haluaa silti juuri täällä keskustella, niin varmaan vähemmän konkreettinen todistusaineisto riittää. Myöskin noiden sivustojen osoitteiden laittaminen tänne on erittäin arveluttavaa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

onni3mk

Posts: 3,973

#19 • • onni3mk Onni on.
Mä katoin. Ennen, kun lisättiin lisää varoitusta...

Mä katoin, koska kiinnosti tietää, mistä tässä topikissa oli kyse. En oo kauheen herkkänahkanen, mut katoin ton videon silti sillai hyppien, ja kun loppuun päästiin niin suljin kyl ikkunan samantien.

Minkä takia ei paina stoppia ajoissa.



Mä en todellakaan osannut odottaa, että lopussa olisi jotain noin raakaa, joten siksi en painanut stoppia ajoissa. Tosin osasin odottaa tämän topikin viestien perusteella raakuuksia ja silti katsoin. Vaikka en tappiin asti. Mitä se sitten kertoo, en tiedä...

[pieni]Miksi mä edes vastasin tähän topikkiin...[/pieni]

--
Onni on.

Saara

Posts: 1,954

#20 • • Saara #2970
En kyllä aio kattoa tota, mutta pitää tähän väliin todeta: Kun järki loppuu, väkivalta alkaa.

:(

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.