Internet ja väkivallan tosi-tv

59 posts, 3 pages, 12,315 views

JustinSan

Posts: 822

#21 • • Edited JustinSan Nullius in verba
Ihminen on utelias olento. Kyllä katsoin tuon pätkän kokonaan ja täytyy sanoa, että on kyllä rankimpia pätkiä mitä on ikinä tullut nähtyä ja sanottakoon vielä, että hieman kaduttaa katsominen. Tällaiset kuvat palavat mieleen.
Sinänsä tämä threadi ei ruoki kuin itse itseänsä, kun kaikki puhuvat kuinka rankka pätkä on jne. monilla uteliaisuus vain lisääntynee.

Itseäni kaikkein eniten jäi kaikkein eniten häiritsemään tuo sanoinkuvaamaton julmuus, ei niinkään teon "graafinen brutaalius" vaikka tietysti hyvin hätkähdyttävää oli sekin.
Miten on mahdollista, että ihminen voi tehdä toiselle jotain tuollaista ja nimenomaan vain poliittisen agendan tähden? Miten veitsen varressa ollut henkilö voi ikinä katsoa peiliin ja nukkua yönsä rauhassa? Mitä hänen mielessään liikkui tekohetkellä? Voiko ihminen tosiaan tuudittaa itsensä niin valtavaan varmuuteen motiiviensa oikeamielisyydestä, että antaa itselleen oikeutuksen tuollaisiin hirmutekoihin? *eiei*

Mun mielestä linkin tuohon videoon voisi poistaa kokonaan, lyhyt sanallinen selvitys riittää aivan mainiosti. Muuten mielestäni threadi syö pohjan itseltään, oikea käsi heristää sormea samalla kuin vasen tekee sitä mille sormea heristetään.

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#22 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Saara, 15.5.2005 16:49:
Onneksi mun kone on niin paska että tää varmasti tilttais jos yrittäisin kattoa tota. Jää varmaankin parempi mieli näin.



Sama juttu mulla, en varmaan katsois kuitenkaan... *eiei*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Unik

Posts: 4,117

#23 • • Unik
Joo onhan toi tosiaan aikas rankkaa katseltavaa. Äänet tossa on kyllä pahinta melkein mun mielestä. Pistää miettimään mikä on ollut fiilis odottaa kohtaloaa ihmisellä tuossa ja kuinka kylmä, raaka ja tunteeton ihminen osaa ja voi olla. En todellakaan suosittele ketään katsomaan kyseistä videota vaikka itse katsoinkin sen. Olin kyllä nähnyt videon ja muutaman vastaavan pätkän jo aikaisemmin.
hallucinogen

Posts: 8,190

#24 • • hallucinogen Edain

JustinSan, 15.5.2005 17:31:
Miten veitsen varressa ollut henkilö voi ikinä katsoa peiliin ja nukkua yönsä rauhassa? Mitä hänen mielessään liikkui tekohetkellä?


Varmaan helpottaa kun on uskosta niin sokea et kokee olevansa jumalan asialla ja "tietää" et näin jumala haluaa ja kun kohteena oli vääräuskoinen. Noiden fanaatikkojen mielestä myös osa muslimeistakin on vääräuskoisia jos ne on missään tekemisissä amerikkalaisten yms kanssa.

--
pikku-*possu*

Juhgu

Posts: 7,921

#25 • • Juhgu Virnistelijä

JustinSan,
---
Mun mielestä linkin tuohon videoon voisi poistaa kokonaan, lyhyt sanallinen selvitys riittää aivan mainiosti. Muuten mielestäni threadi syö pohjan itseltään, oikea käsi heristää sormea samalla kuin vasen tekee sitä mille sormea heristetään.



Samaa mieltä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hallucinogen

Posts: 8,190

#26 • • hallucinogen Edain

U n i k, 15.5.2005 17:35:
Joo onhan toi tosiaan aikas rankkaa katseltavaa. Äänet tossa on kyllä pahinta melkein mun mielestä. Pistää miettimään mikä on ollut fiilis odottaa kohtaloaa ihmisellä tuossa j


Mä just mietin sitä et vaiks kuinka ois koivet ja kädet sidottu niin tulis yritettyä karkuun koska tietää et kuolee ja erittäin julmalla tavalla joten ei paljon ole menetettävää. Lähes varmasti pakoyritys ei onnistuisi mut hyvällä tuurilla ne ampuis hengiltä joka on varmasti nopeampi ja kivuttomampi kuolema.

--
pikku-*possu*

malishousu

Posts: 182

#27 • • malishousu Dr. Philth

JustinSan:
Mun mielestä linkin tuohon videoon voisi poistaa kokonaan, lyhyt sanallinen selvitys riittää aivan mainiosti. Muuten mielestäni threadi syö pohjan itseltään, oikea käsi heristää sormea samalla kuin vasen tekee sitä mille sormea heristetään.



Joo, oikeessa oot. Alko mennä ehkä liian ihmiskokeen puolelle, enkä todellakaan haluu että kukaan vahingossa traumatisoi itseään.

Pahoitteluni jos näin jollekkin kävi.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Individual

Posts: 10,942

#28 • • Individual HYPNO!

JustinSan, 15.5.2005 17:31:

Miten on mahdollista, että ihminen voi tehdä toiselle jotain tuollaista ja nimenomaan vain poliittisen agendan tähden? Miten veitsen varressa ollut henkilö voi ikinä katsoa peiliin ja nukkua yönsä rauhassa? Mitä hänen mielessään liikkui tekohetkellä? Voiko ihminen tosiaan tuudittaa itsensä niin valtavaan varmuuteen motiiviensa oikeamielisyydestä, että antaa itselleen oikeutuksen tuollaisiin hirmutekoihin?



Varmaan sama varmuus motiiviensa oikeamielisyydestä mikä saa ihmisen kietomaan kranaatteja vartalonsa ympärille ja räjäyttämään itsensä täynnä naisia, lapsia ja vanhuksia olevassa ruuhkabussissa tai kauppatorilla.
malishousu

Posts: 182

#29 • • malishousu Dr. Philth

Individual, 15.5.2005 17:40:
---
JustinSan, 15.5.2005 17:31:

Miten on mahdollista, että ihminen voi tehdä toiselle jotain tuollaista ja nimenomaan vain poliittisen agendan tähden? Miten veitsen varressa ollut henkilö voi ikinä katsoa peiliin ja nukkua yönsä rauhassa? Mitä hänen mielessään liikkui tekohetkellä? Voiko ihminen tosiaan tuudittaa itsensä niin valtavaan varmuuteen motiiviensa oikeamielisyydestä, että antaa itselleen oikeutuksen tuollaisiin hirmutekoihin?

---


Varmaan sama varmuus motiiviensa oikeamielisyydestä mikä saa ihmisen kietomaan kranaatteja vartalonsa ympärille ja räjäyttämään itsensä täynnä naisia, lapsia ja vanhuksia olevassa ruuhkabussissa tai kauppatorilla.



Tai kiduttaa vankeja Abu Ghraibissa ja ottaa tapahtumasta "thumbs up- valokuvia" kavereille esiteltäviksi.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Kolera

Posts: 4,256

#30 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Sama varmuus mikä saa meidät syömään hymysuin ilman tunnontuskia tuotteistettua lihaa.

Poissa silmistä poissa mielestä.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

JustinSan

Posts: 822

#31 • • JustinSan Nullius in verba

Individual, 15.5.2005 17:40:
---

Varmaan sama varmuus motiiviensa oikeamielisyydestä mikä saa ihmisen kietomaan kranaatteja vartalonsa ympärille ja räjäyttämään itsensä täynnä naisia, lapsia ja vanhuksia olevassa ruuhkabussissa tai kauppatorilla.



Ero on siinä, että pommiliivien kantaja ei joudu kohtaamaan itseään tekonsa tiimoilta.
Ei siinä, että sillä olisi väliä, lähtökohta minulle itselleni on, että väkivalta on täydellisen väärin oli kohteena sitten vanhus, lapsi, mies, nainen, sotilas tai siviili. Naisen tai lapsen lyöminen ei ole yhtään enempää väärin kuin miehenkään lyöminen, molemmat ovat yhtä täydellisen väärin jos minulta kysytään.

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

malishousu

Posts: 182

#32 • • malishousu Dr. Philth
Se kans ihmetyttää et miten kukaan voi kuvitella, uskonnosta ja kansalaisuudesta riippumatta, et tällanen toiminta millään tapaa edistää niitä omia tarkotusperiä. Jollei ne sitten ole jatkuvan sotatilan ja vihamielisyyden ylläpitäminen.

Ja moraalipuolelta, miksei se puukottaminen leffassa ole yhtä järkyttävää. Ok, onhan se fiktiota ja lavastettua, mutta aidon näköistä, ja kaikki kuitenkin tietää et ihan vastaavaa tapahtuu oikeesti.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Kolera

Posts: 4,256

#33 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Dizmal, 15.5.2005 17:55:
Se kans ihmetyttää et miten kukaan voi kuvitella, uskonnosta ja kansalaisuudesta riippumatta, et tällanen toiminta millään tapaa edistää niitä omia tarkotusperiä. Jollei ne sitten ole jatkuvan sotatilan ja vihamielisyyden ylläpitäminen.


Se on kaikkivaltiaan jumalan tahto ja me olemme voittajien puolella ja vääräuskoiset tulevat kärsimään minkä lisäksi he ovat pahiksia ja me hyviksiä.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

malishousu

Posts: 182

#34 • • malishousu Dr. Philth

Tontsis:
Btw, sulla on sama avatar kuin Myyrmannin pommimiehellä aikoinaan. Hyi hyi :)



Jääks! Mutku se on niin pähee ja wanhat snes-rpg:t roxx bigtime. Onneks mä oon ihan kiltti :)

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Avatar
#35 • • ikj Guest
no höh. en ehtinyt nähä sitä.
Avatar
#36 • • ikj Guest
ok ehkä parempi näin.
stimbeh

Posts: 400

#37 • • stimbeh Moriheimoreilee.
Enpä nähnyt mutta luultavasti sama pätkä mikä ennenkin tullut vastaan.

Netissähän noita riittää jos vain haluaa sellasia löytää. Vaikkapa jokseenkin tunnetti "unknown_russian_soldier.mpg" joka on suht samaa teemaa, mutta lähikuvana. Itse aikoinani sen nähtyäni tunsin ahdistusta useiden päivien ajan.

En tiedä mikä tuossa sitten ihmisiä kiehtoo. Yleinen pahe uteliaisuus ainakin. Pakkohan se on nähdä kun kaikki siitä puhuvat. Ja se mikä minua noissa etoo on juuri se, että tuo on "dokumentti", ei näyteltyä. Se siis oikeasti tapahtui. Oikealle ihmiselle. Nykyaikana elokuvissa (go Takashi Miike) tapahtuu vaikka kuinka hurjia, mutta vaikka pahalta näyttävätkin, ovat silti vain hienoa meikkauslavastusnäyttelyfiktiota. Tuo tapahtui oikeasti.

Osaltaan hyvinvointiyhteiskuntakin tekee tuosta raa'an. Tällä ei ole sotaa. Täällä ei joka toinen 8-60 -vuotias mies kävele kadulla Kalashnikov kainalossa. Täällä ei ole itsemurhapommeja tai ihmisiä ammuta kaduille. Uskonsota ei kuulu tänne. Sitä vihaa ei osaa käsittää. Ja jos kivittäminen, ruoskinta, ym. Hammurabin lakeja noudattava rangaistusmenettely on vielä arkipäivää, noin raakakaan telotusmenetelmä ei silloin tunnu yhtä ahdistavalta tai silmittömältä kuten se meistä länsimaalaisista näyttää. Siis en nyt välttämättä osaa selittää mutta älkää silti vääristelkö sanojani. En missään nimessä ota mitään puolustuskantaa. Hirveää se on.

Ja kaikesta huolimatta. Se klippi on raaka. Ne kaikki on. Tekee pahaa.

--
Flow with the go.

liikkuva muna

Posts: 2,652

#38 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Hauska juttu muuten miten noita videoita löytyy. Eipä ennen ole tullut edes mieleen etsiä moisia. Noin neljäsosaminuutin googlettelun jälkeen jälkeen löysin jo helvetillisen listan päänkatkomis-, kivitys- ja hirttovideoita. *ding*

Nyt ymmärrän jo vähän mitä jotkut aikuiset tarkoittaa niillä "internetin vaaroilla".

Mutta, vitun naurettavalla anti-islam-asenteella osa noista videoista oli nettiin saatettu, päälle oli joihinkin lisätty jotain "Leave islam" -humppaa jne. *eiei*
malishousu

Posts: 182

#39 • • malishousu Dr. Philth

alek száhala, 15.5.2005 19:34:
Hauska juttu muuten miten noita videoita löytyy. Eipä ennen ole tullut edes mieleen etsiä moisia. Noin neljäsosaminuutin googlettelun jälkeen jälkeen löysin jo helvetillisen listan päänkatkomis-, kivitys- ja hirttovideoita. *ding*

Nyt ymmärrän jo vähän mitä jotkut aikuiset tarkoittaa niillä "internetin vaaroilla".



Jep, ite törmäsin tohon klippiin sontalaatikossa, ja ei paljoo tarttenu kiviä kääntää et lisää alko pulpahdella esiin.

Mutta, vitun naurettavalla anti-islam-asenteella osa noista videoista oli nettiin saatettu, päälle oli joihinkin lisätty jotain "Leave islam" -humppaa jne. *eiei*



Jep taas, ite googletin just tähän Eugene Armstrongin tapaukseen liittyen kun kiinosti vähän tietää taustoja tolle kauheudelle. Aika paljon löyty sivuja aiheella mässäillään yhtä mässäilemällä kuin ogrish:issa, mutta usa-patrioottisessa hengessä. Tyyliin "this is what our enemies are like", "this is what we're fighting against" ja niin edelleen. Lietsottiin vihaa itää ja islamia kohtaan siis paskan vertaa välittämättä "oman puolen" porukoiden tekemistä julmuuksista ynnä muusta. Ei ihme jos arabeja ahdistellaan jenkeissä *eiei*

Niin, ja yhdenden näistä, The Jawa Report-nimisen sivun slogani kuuluu: "Everything you thought you knew about Conservatism is wrong!" Mielenkiintoista..

Lisää lainauksia: "The fact that the victim is an American makes me sick and angry. I was angered by all the other videos, but I have not felt like this since Paul Johnson."

No, selasin tuota sivustoa sitten hiukan enemmän, sieltä löytyy myös paljon ihan älyllistä keskustalua aiheesta, ja muustakin (lähinnä politiikkaa ja maailmanpolitiikkaa) kiinnostuneiden kannattaa käydä vilkaisemassa ja muodostaa oma mielipiteensä, itse en osaa sanoa onko kyseessä nyt sitten 'me ollaan hyviksii ja ne pahiksii'- vouhotusta vai mitä. Niin ja on siellä kuviakin niistä videoista, mutta niitä ei heitetä yllättäen naamalle pop-upeissa tai vastaavaa. Ihan asiallinen sivusto.

Joku aikasemmin puhu esitysyhteyden vaikutuksesta kontekstiin (vai miten se meni?), tätä pätkää oli joku amerikkalainen taideopiskelija käyttänyt video-installaatio työssään..

Sitten vähän henkkoht aatoksia. En menettänyt yöuniani, ja tavallaan oikeutin (jos näin voi sanoa), pätkän näkemisen itselleni sillä, että se herätti. Muistutti siitä että kaikki ei aina ole niin plur, ja omat arkiset angstit tyyliin "yhyy, minulla ei ole varaa syödä sushia kolme kertaa viikossa" ovat aika lasten kamaa. En tue sitä, että yksittäinen henkilö ottaa kaikki maailman huolet omikseen, mutta joskus on ehkä hyvä hiukan rikkoa Kolerankin mainitsemaa 'poissa silmistä, poissa mielestä'- mentaliteettia. Tunnen itseni pikkiriikkisen älyllisemmäksi kuin toissa päivänä, ja tämä lienee hyvä asia.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

nomic

Posts: 4,120

#40 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

SamHard, 15.5.2005 16:59:
Ei kannata katsoa. Ihminen on kyllä käsittämättömän julma olento*eiei*


Tänään just koulussa kavereitten kanssa puhuttiin näistä asioista.
Oon nähnyt kyseisen pätkän, ja silloin tuli vähän semmonen olo, että "ei psyty enempää kattoo"
vielä kun kävi mielessä "mitä jos olisin ollut sen tilalla?"

Vähän aiheesta poiketen; Vähän aikaa sitten tuli nähtyä pätkä, jossa jotkut idässä otti koiria kiinni, toiset piti kiinni, yks sahaa käpälät irti, nylkee elävältä, hakkaa maahan ja mihin tahansa ja jättää kitumaan *poks* Mikä helvetti saa ihmisen tekee tommosta? Tuleeko siitä mielihyvää, kun pääsee kokeilemaan omia rajoja, että miten paljon voi tuottaa kärsimystä?

*uuh*