Mikki, 13.3.2006 23:58:
---
wiwi,
*asianmukaista kitinää*
---
Oikeinkirjoittaminen ei ole ainakaan mulle mikään itsestäänselvyys.
Se on seuraus siitä, että tekee äidinkielen oppitunnilla jotain muuta kuin pitäisi, ja sekös näin jälkikäteen harmittaa.
Mun teksteissä vilisee em. syystä, ja kaikesta yrityksestä huolimatta tökeröitä yhdyssana-, ja pilkkuvirheitä, mutta saattepahan ainakin kunnon naurut mun postauksia lukiessanne.
Eieiei taisin ilmaista itseni epäselvästi. Siis. Ei oikeinkirjoitus ole mikään itseisarvo eikä varsinkaan täällä mitenkään olennaista. En todellakaan kirjoita itsekään täydellistä suomen kieltä eikä se kummemmin häiritse. Sanoin toivovani täällä forumilla lähinnä tekstiä, josta ajatus tulee selväksi (ja se nyt harvemmin on pilkku- tai yhdyssanavirheistä kiinni).
Mainitun kaltaiset virheet häiritsevät minua esimerkiksi tuoteselosteissa ja sanomalehdissä (ammattilaisten kirjoittamina, yleisönosasto on asia erikseen), joissa odottaisi käytettävän suht hyvää suomen kieltä. Ja tänne tulin nimenomaan niuhottamaan, kuten asiaan kuuluu.
Tarkoitus ei todellakaan ole nauraa kenenkään virheille tai etsiä virheitä toisten postauksista. Eihän se edesauta mitenkään keskustelua erilaisten mielenkiintoisten ihmisten kanssa.
edit: yhdyssanavirhe