Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,842,136 views

Snowie

Posts: 601

#2781 • • Snowie Ihku Hiutale

hallucinogen, 16.2.2007 20:20:
---
Android, 16.2.2007 20:18:
Sitäpaitsi ihmettelen edelleen sitä, miksi gamma saa niin paljon julkisuutta kun GBL kuitenkin aiheuttaa enemmän övereitä ja on GHB:tä haitallisempi.

---

GBL kun taitaa olla lääkeainelistalla ja GHB huumausainelistalla. Jos siis asiat ei ole muuttunut sitten kun viimeksi kuullut.


Tuohan tarkoittaa käytännössä sitä että lakasta saa pienemmät sakot kuin gammasta. Voi älykkyyden multihuipennus. Lakka kuitenkin miltei syövyttää tiensä suolen läpi, kuten kaikkien muidenkin elimien eli gamma on siihen verrattuna terveysjuoma. Huh.
thebbo

Posts: 346

#2782 • • thebbo free spirit

Elvirith, 17.2.2007 14:30:
Tuohan tarkoittaa käytännössä sitä että lakasta saa pienemmät sakot kuin gammasta. Voi älykkyyden multihuipennus. Lakka kuitenkin miltei syövyttää tiensä suolen läpi, kuten kaikkien muidenkin elimien eli gamma on siihen verrattuna terveysjuoma. Huh.


Se on myöskin laillinen teollisuusliuotin ja yleisesti käytössä eri prosessiteollisuuden toiminnoissa.

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

NextAce

Posts: 2,505

#2785 • • NextAce Alienated


Mies joka toi gamman suomeen! *nauru*

--
-Alienation-

-----

hallucinogen

Posts: 8,190

#2786 • • hallucinogen Edain

NextAce, 21.2.2007 20:57:



Mies joka toi gamman suomeen! *nauru*


Siis onko tossa muokattu ääntä ja sit laitettu tekoviikset ja parta tolle jannulle? :D

--
pikku-*possu*

NextAce

Posts: 2,505

#2787 • • NextAce Alienated

hallucinogen

Siis onko tossa muokattu ääntä ja sit laitettu tekoviikset ja parta tolle jannulle? :D



On joo*hih*

--
-Alienation-

-----

Mikki

Posts: 833

#2789 • • Edited Mikki

Ios, 21.2.2007 20:19:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/V-lehti+veti+helmikuun+numeron+jakelusta+huumekirjoituksen+vuoksi/1135225285584?ref=rss

Jopas alkoi v-lehti kiinnostamaan. Ei kukaan sattumalta kerennyt nappaamaan tuota lehteä ja voisi skannata tuon jutun interwebbiin ?



Ite luin kans just artikkelin hesarista, ja rupesin miettimään että ehtikö joiku napata lehden?

Joku vois skannata ko. artikkelin V:stä ja lähettää mulle s.postiin.

--
Names are for friends, so I dont need one.

toma

Posts: 2,009

#2790 • • toma Tototoototo
Tässä skannaus artikkelista.

http://ihku.org/~jesse/v.pdf

Noi kuvat on kyl suht hupaisia sisältöön nähden :)

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Avatar
#2791 • • -Loyal- Guest

NextAce, 21.2.2007 20:57:



Mies joka toi gamman suomeen! *nauru*

Vittu mikä urpo... Mennä nyt telkkariin selittämään, että gammasta ei ole mitään vaaraa.
Avatar
#2792 • • Edited -Loyal- Guest

Elvirith, 17.2.2007 14:30:
---
hallucinogen, 16.2.2007 20:20:
---
Android, 16.2.2007 20:18:
Sitäpaitsi ihmettelen edelleen sitä, miksi gamma saa niin paljon julkisuutta kun GBL kuitenkin aiheuttaa enemmän övereitä ja on GHB:tä haitallisempi.

---

GBL kun taitaa olla lääkeainelistalla ja GHB huumausainelistalla. Jos siis asiat ei ole muuttunut sitten kun viimeksi kuullut.

---

Tuohan tarkoittaa käytännössä sitä että lakasta saa pienemmät sakot kuin gammasta. Voi älykkyyden multihuipennus. Lakka kuitenkin miltei syövyttää tiensä suolen läpi, kuten kaikkien muidenkin elimien eli gamma on siihen verrattuna terveysjuoma. Huh.

Ei se lakka juurikaan syövytä sisäelimiä, mutta varmasti gammaa vaarallisempaa, näin ainakin luulisin.
Olis kiva oikeasti tutkia tuon lakan vaikutusta, koska näitä puhujia ja juttuja on enemmän jo kun kertojia. Itse en usko syövyttämiseen juuri yhtään. En tiedä asiasta sen enempää, mut jotenkin mun pää ajattelee sen niin, että siitä olisi kumminkin enemmän verenkierrollista haittaa, eli veren liuotinpitoisuus nousee tms.. Itse olen automaalari ja liuottimien kanssa todella paljon tekemissä. Esimerkiksi käsiä ja naamaa tulee pestyä liuottimilla asetoni / ksyleeni. Lääkärit on nyt sanonut, et noi hommat pitäs lopettaa, koska veren liuotinpitoisuus on noussut kovasti. Eli imeytyy ihon läpi verenkiertoon...
Xer

Posts: 261

#2793 • • Edited Xer Bassosankaritar
Meille ammattikoulussa puhuttiin ainakin ns."bensiini keuhkokuumeesta" tai "kemiallisesta keuhkokuumeesta" kun pestiin maalinjämiä käsistä tärpätillä pois.. Ja nimenomaan siitä syystä, että sitä se liuotin kehoon joutuessaan muiden oireiden rinnalla saattaa aiheuttaa.
terraluna

Posts: 1,270

#2794 • • terraluna Agentti

Xer, 25.3.2007 20:58:
Meille ammattikoulussa puhuttiin ainakin ns."bensiini keuhkokuumeesta" tai "kemiallisesta keuhkokuumeesta" kun pestiin maalinjämiä käsistä tärpätillä pois.. Ja nimenomaan siitä syystä, että sitä se liuotin kehoon joutuessaan muiden oireiden rinnalla saattaa aiheuttaa.



Ihan ilman että jaksan lukea aiempia postauksia, lisään vain että keuhkoille monikin kemikaali tekee tosi pahaa, jos altistuminen sille jatkuu säännöllisenä ja pitkään, riippumatta onko altistuminen työstä johtuvaa vai omalla päihdekäyttäytymisellä aiheutettua.

Esim. keraamikon ammattitautina pidetään usein keuhko-oireita, joita lasitteista valmistusvaiheessa irtoava myrkyllinen pöly aiheuttaa. Herkemmille jo ihan myrkytönkin pöly työtiloissa aiheuttaa vakavia oireita. Myös kipsipöly (jolle altistuu mm. muotteja valaessa) on vaaraksi hengitysteihin joutuessaan, sillä kipsipöly reagoi veden kanssa kosketuksiin joutuessaan riippumatta siitä, tapahtuuko se ihmisen kehossa vai sen ulkopuolella. Eli kaikissa ammateissa, missä altistuu kemikaaleille, on syytä käyttää asianmukaista hengityssuojainta!

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Avatar
#2795 • • Edited -Loyal- Guest

terraluna, 25.3.2007 21:08:
---
Xer, 25.3.2007 20:58:
Meille ammattikoulussa puhuttiin ainakin ns."bensiini keuhkokuumeesta" tai "kemiallisesta keuhkokuumeesta" kun pestiin maalinjämiä käsistä tärpätillä pois.. Ja nimenomaan siitä syystä, että sitä se liuotin kehoon joutuessaan muiden oireiden rinnalla saattaa aiheuttaa.

---


Ihan ilman että jaksan lukea aiempia postauksia, lisään vain että keuhkoille monikin kemikaali tekee tosi pahaa, jos altistuminen sille jatkuu säännöllisenä ja pitkään, riippumatta onko altistuminen työstä johtuvaa vai omalla päihdekäyttäytymisellä aiheutettua.

Esim. keraamikon ammattitautina pidetään usein keuhko-oireita, joita lasitteista valmistusvaiheessa irtoava myrkyllinen pöly aiheuttaa. Herkemmille jo ihan myrkytönkin pöly työtiloissa aiheuttaa vakavia oireita. Myös kipsipöly (jolle altistuu mm. muotteja valaessa) on vaaraksi hengitysteihin joutuessaan, sillä kipsipöly reagoi veden kanssa kosketuksiin joutuessaan riippumatta siitä, tapahtuuko se ihmisen kehossa vai sen ulkopuolella. Eli kaikissa ammateissa, missä altistuu kemikaaleille, on syytä käyttää asianmukaista hengityssuojainta!

Joo, tossa mun jutussa oli lähinnä siitä, että se nimenomaan imeytyy käsistä ja naamasta verenkiertoon ja on siten vaarallista.

Mutta totta tuokin, eli hengitysteitä se menee ensimmäisenä, luulen vaan että se näkyy jotenkin eri tavalla testeissä..
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2796 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Loyal, 25.3.2007 20:23:
Ei se lakka juurikaan syövytä sisäelimiä, mutta varmasti gammaa vaarallisempaa, näin ainakin luulisin.
Olis kiva oikeasti tutkia tuon lakan vaikutusta, koska näitä puhujia ja juttuja on enemmän jo kun kertojia. Itse en usko syövyttämiseen juuri yhtään. En tiedä asiasta sen enempää, mut jotenkin mun pää ajattelee sen niin, että siitä olisi kumminkin enemmän verenkierrollista haittaa, eli veren liuotinpitoisuus nousee tms.



Mun tietääkseni lakka syövyttää lähinnä sitä ohutsuolessa olevaa epiteeliä. Tutkimustietoa ko. aineesta ihmiselimistöönhän on todella vähän ihan jo siitä syystä, että on eettisesti arveluttavaa tehdä sillä ihmiskokeita. Eläinkokeisiinkaan en ole törmännyt (jos joku on, niin saa linkittää!). Pitkäaikaisia vaikutuksia ei voi kuin arvailla... Gammassa tietääkseni huono puoli on suuri suolamäärä, joka pääsee elimistöön. Ja molemmissa on tietysti se paljonpuhuttu öveririski.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#2797 • • -Loyal- Guest

Hyzenthlay, 25.3.2007 21:35:
---
Loyal, 25.3.2007 20:23:
Ei se lakka juurikaan syövytä sisäelimiä, mutta varmasti gammaa vaarallisempaa, näin ainakin luulisin.
Olis kiva oikeasti tutkia tuon lakan vaikutusta, koska näitä puhujia ja juttuja on enemmän jo kun kertojia. Itse en usko syövyttämiseen juuri yhtään. En tiedä asiasta sen enempää, mut jotenkin mun pää ajattelee sen niin, että siitä olisi kumminkin enemmän verenkierrollista haittaa, eli veren liuotinpitoisuus nousee tms.

---


Mun tietääkseni lakka syövyttää lähinnä sitä ohutsuolessa olevaa epiteeliä. Tutkimustietoa ko. aineesta ihmiselimistöönhän on todella vähän ihan jo siitä syystä, että on eettisesti arveluttavaa tehdä sillä ihmiskokeita. Eläinkokeisiinkaan en ole törmännyt (jos joku on, niin saa linkittää!). Pitkäaikaisia vaikutuksia ei voi kuin arvailla... Gammassa tietääkseni huono puoli on suuri suolamäärä, joka pääsee elimistöön. Ja molemmissa on tietysti se paljonpuhuttu öveririski.

Mitä tavaraa toi epiteeli on? Valaskaa vähän ku mulla on tästä ihmisen biologista tiedossa vain sukupuolielimet *nauru*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2798 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
siis pintakerros :)

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2800 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Loyal, 25.3.2007 21:55:
---
Hyzenthlay, 25.3.2007 21:51:
siis pintakerros :)

---
Noni, katos ollaanpas sitä viisaita *iloinen* Lisää lakkaa vaan.



hahah :D niin no siinä tapaukses jos haluu olla itse koekaniini... ja hyväksyy sen mitä vastaan tulee.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D