Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,843,660 views

Anselmi

Posts: 2,578

#2541 • • Edited Anselmi And sell me

satumetsä, 18.8.2006 10:28:
---
poro, 18.8.2006 09:49:
offtopic:
kuulee vähän turhankin usein semmosta musaa, josta väkisinkin juolahtaa mieleen, ettei kukaan selväjärkinen voisi sellaista edes kuunnella. eli toisin sanoen kyllä, konemusiikki on liian usein päihteellisyyteen provosoivaa. vaan eipä paska pillereillä parane.

---


Esim. Mitä musiikkia? Onko ei selväjärkinen sama kuin huumeiden käyttäjä?
Miten konemusiikki sun mielestä provosoi? Minkä tyylinen konemusa?

Paska usein paranee pillereillä. Siksi niitä syödään. Harva syö pillereitä jos paska paskaantuu.



Miksei sitten samantien kuunnella hyvää musaa, koska sitäkin riittää. Niin ei tarvi popsia
niitä pillereitä?

--
sen pituinen se

Individual

Posts: 10,942

#2542 • • Individual HYPNO!

poro, 18.8.2006 09:49:
offtopic:
kuulee vähän turhankin usein semmosta musaa, josta väkisinkin juolahtaa mieleen, ettei kukaan selväjärkinen voisi sellaista edes kuunnella.


Vähän niinkuin jazz. *tirsk*

poro, 18.8.2006 09:49:
eli toisin sanoen kyllä, konemusiikki on liian usein päihteellisyyteen provosoivaa.


Eli ihmiset pystyäkseen nauttimaan huonosta musiikista joutuvat käyttämään huumeita, koska eivät voi muuten sitä kuunnella, sen sijaan että jättäisivät sen musiikin tyystin rauhaan.

poro, 18.8.2006 09:49:
vaan eipä paska pillereillä parane.


Mistä sinä sen tiedät? Onko kokemuksia? Voitko hieman rajata, kiitos, kun noi "paska" ja "konemusa" on aika summittaisia käsitteitä.
oooo

Posts: 1,249

#2543 • • oooo

Anselmi, 18.8.2006 10:35:

Miksei sitten samantien kuunnella hyvää musaa, koska sitäkin riittää. Niin ei tarvi popsia
niitä pillereitä?



Juuri näin *joo*
iam

Posts: 3,085

#2544 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

poro, 18.8.2006 09:49:
offtopic:
kuulee vähän turhankin usein semmosta musaa, josta väkisinkin juolahtaa mieleen, ettei kukaan selväjärkinen voisi sellaista edes kuunnella. eli toisin sanoen kyllä, konemusiikki on liian usein päihteellisyyteen provosoivaa. vaan eipä paska pillereillä parane.


Eli jos tekee vaikka sauhupäissään jonkun massasta eroittuvan biisin, niin se provosoi muita polttamaan? Entä jos päihteet vaan tuovat musiikin todellisen laadun paremmin pintaan? Ennestäänkin kökkö biisi voi kuulostaa vielä kauheammalta ja hyvä biisi tuhat kertaa upeammalta. Tai sitten mieli avautuu ja huomaa että joku mistä ei ennen tykännyt ollenkaan, oli sittenkin aika kivan kuuloista, myöhemmin myös selvinpäin.

Kyllähän noista vanhoista WB piirretyistä tai ren & stimpyistä tulee tosiaan mieleen, ettei niitä ihan normaalissa mielentilassa ole varmaan tehty. Mutta mitä sitten? Tiesithän, että monet maailman kauneimmista biiseistä ja jotkut teknologisista keksinnöistä on syntynyt jonkun huumeen vaikutuksen alaisena? Jälkimmäisestä esimerkkeinä vaikkapa Nobel palkittu DNA:n monistustekniikka (PCR), joka on yksi aikamme suurimpia keksintöjä. Ja onhan mm. Applen toimitusjohtaja Steve Jobs yksi tunnetuimpia psykedeelien puolestapuhujia. Käsittääkseni niinkin arkinen tietotekniikan innovaatio kuin hiiri, on saanut alkunsa sienitripillä.
Anselmi

Posts: 2,578

#2545 • • Edited Anselmi And sell me

sxx, 18.8.2006 11:00:
Tiesithän, että suuri osa maailman teknologisista keksinnöistä on syntynyt jonkun huumeen vaikutuksen alaisena?


Tähän haluisin kyllä vähän enemmän perusteluita, kuin vain nuo kolme esimerkkiä. Vai lasketko
kahvin ja teenkin tässä huumeeksi? Tiedän kyllä että merkittäviä keksintöjä on tehty vähemmän selvinpäin, mutta tuo "suuri osa" on mielestäni aika kova heitto ja itse en noin rohkeasti
lähtisi väittämään ilman mitään faktatietoa.

--
sen pituinen se

iam

Posts: 3,085

#2546 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Anselmi, 18.8.2006 11:13:
---
sxx, 18.8.2006 11:00:
Tiesithän, että suuri osa maailman teknologisista keksinnöistä on syntynyt jonkun huumeen vaikutuksen alaisena?

---

Tähän haluisin kyllä vähän enemmän perusteluita, kuin vain nuo kolme esimerkkiä. Vai lasketko
kahvin ja teenkin tässä huumeeksi? Tiedän kyllä että merkittäviä keksintöjä on tehty vähemmän selvinpäin, mutta tuo "suuri osa" on mielestäni aika kova heitto ja itse en noin rohkeasti
lähtisi väittämään ilman mitään faktatietoa.


Korjasin just pikkuisen vähemmän liioittelevaan muotoon :)
iam

Posts: 3,085

#2547 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Anselmi, 18.8.2006 11:13:
.. en noin rohkeasti
lähtisi väittämään ilman mitään faktatietoa.


Ainoa fakta oikeastaan on näiden henkilöiden omat kertomukset. Tietenkään kuka tahansa noita ei olisi keksinyt pelkästään tripin ansiosta, mutta psykedeeleillä tiedetään olevan erittäin positiivia tuloksia erilaisissa ongelmien ratkaisutilanteissa. Psychedelic Science -nimisessä dokumentissa oli näistä juttua.
sonni

Posts: 180

#2548 • • sonni
jees näyttääpä olevan kuuma aihe, mistäköhän johtuu..


satumetsä, 18.8.2006 10:28:
Esim. Mitä musiikkia? Onko ei selväjärkinen sama kuin huumeiden käyttäjä? Miten konemusiikki sun mielestä provosoi? Minkä tyylinen konemusa?


ei-selväjärkisyys voi olla akuuttia tai kroonista, päätä itse tilanteen mukaan. esim tolkuton nopeus on jo yksinään hyvin pätevä tappamaan luonnollisen buttshaken. muusta en edes aloita.

ja miksi näitä tarvitsee edes ääneen sanoa:
voi olla selväjärkinen käyttäjä.
voi olla selväjärjetön ei-käyttäjä.


Paska usein paranee pillereillä. Siksi niitä syödään. Harva syö pillereitä jos paska paskaantuu.


asian ytimessä! siksi niitä myös ei syödä. mulla on tämmönen vankkumattoman kummallinen käsitys, että päihteillä surkee surkastuu ja tiukka tiukentuu. lynkatkaa vaikka uskovaiseksi, mutta uskon, että on olemassa universaali sielu musiikissa. uskon olevan mahdollista tehdä jotain, joka ei vituta ketään, ja joka toimii missä vain. käytännön kokeita on mahdotonta tehdä, joten se onkin parasta jättää henkimaailman asiaksi.

jotenkin mieltäisin niin, että maitsemasi seikat pätevät lääkkeisiin (kun on oikeasti vikaa), ei hupitarkoituksiin. joten tuosta voisi päätellä paskan musan olevan sairaus, joka tarvitsee hoitoa. eijeiieiiei niin saa olla. musan on oltava juhlaa, joka paranee parhaalla näkemällään tavalla, jos parannettavaa ylipäätänsä on. päihteet ovat vain kerrointa, jotka vaativat olemassa olevaa reaalilukua. tästä on varmasti väännetty kättä ikuisuuksia :p


Individual, 18.8.2006 10:36:
Mistä sinä sen tiedät? Onko kokemuksia? Voitko hieman rajata, kiitos, kun noi "paska" ja "konemusa" on aika summittaisia käsitteitä.


liekö sitten aika yleistä, että pälätetään mitä sattuu, mutta mulla ei ole tapana puhua asioista, joista en mitään tiedä. miksi ihmeessä minun subjektiivinen 'paska' sinua edes kiinnostaa? tärkeintä on kun tietää mikä on itselle paskaa. ei se paska muutu paskasta mihinkään jos se on jonkun mielestä kuitenkin hyvää. ja sama pätee joka suuntaan. koska se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, veikkaan, että tiedät vallan hyvin mitä tarkoitan paskalla konemusiikilla :D


sxx, 18.8.2006 11:00:
Eli jos tekee vaikka sauhupäissään jonkun massasta eroittuvan biisin, niin se provosoi muita polttamaan? Entä jos päihteet vaan tuovat musiikin todellisen laadun paremmin pintaan? Ennestäänkin kökkö biisi voi kuulostaa vielä kauheammalta ja hyvä biisi tuhat kertaa upeammalta. Tai sitten mieli avautuu ja huomaa että joku mistä ei ennen tykännyt ollenkaan, oli sittenkin aika kivan kuuloista, myöhemmin myös selvinpäin.


nuo pitävät melkolailla paikkaansa, paitsi aika harva pakonomaisesti kaivaa sitä jointtia esille heti kun huomaa soivan musan olevan tehty jättilooseissa :)

en tarkoita sitä, että niin välttämättä pitäisi tehdä. enkä tietenkään väitä etteikö niin saisi tehdä. väitän vain sitä, että tuotanto on jokseenkin epäonnistunut, jos assosiaatioita ei ilmesty kuuntelijan päähän myös 'selväjärkisenä'. joskus se tottakai onnistuu liiankin hyvin, joten silloin ainoa heikko lenkki on vain se, ettei aikaansaatu fiilis ole mitään sellaista mistä itse nauttii. eli suomeksi: vain mielipide. eli paskaa. eli wgaf?
sonni

Posts: 180

#2549 • • sonni

sxx,
Tietenkään kuka tahansa noita ei olisi keksinyt pelkästään tripin ansiosta, mutta psykedeeleillä tiedetään olevan erittäin positiivia tuloksia erilaisissa ongelmien ratkaisutilanteissa. Psychedelic Science -nimisessä dokumentissa oli näistä juttua.


tuossa pätkässä oli itselle mieleenpainuvinta se, että joku nörtti sanoi tajuavansa piirilevyn toiminnan lappupäissään hiukan uudella tavalla :D

kannattaa kyllä etsiä ja katsoa kyseinen dokkari jos ei sitä jo ole tehty.
Individual

Posts: 10,942

#2550 • • Edited Individual HYPNO!

poro, 18.8.2006 11:38:
jees näyttääpä olevan kuuma aihe, mistäköhän johtuu..


Niin...yleensä jos ihminen kirjoittelee tänne ihan mitä sattuu, ei siihen malta olla puuttumatta.

poro, 18.8.2006 11:38:
liekö sitten aika yleistä, että pälätetään mitä sattuu, mutta mulla ei ole tapana puhua asioista, joista en mitään tiedä.


Se on hyvä periaate. *joo*

poro, 18.8.2006 11:38:
miksi ihmeessä minun subjektiivinen 'paska' sinua edes kiinnostaa?


Juuh, no jos puhutaan ihan paskasta paskana, niin ei kiinnosta. :)

poro, 18.8.2006 11:38:
tärkeintä on kun tietää mikä on itselle paskaa.


Jos tiedät, että joku musiikki on itsellesi paskaa, niin minkä takia sitten teet yleistyksiä ja sanot kuullessasi jonkun konemusiikkikappaleen, että se on niin huonoa musiikkia, että siitä nauttiakseen tarvitsee sen huumeannoksen. Eikö se ole hieman kohtuutonta sellaista ihmistä kohtaan, joka siitä musiikista tykkää, sitä soittaa tai tuottaa ja ihan ilman huumeita. Vai onko olemassa pelkästään hyvää selvinpäin nautittavaa konemusiikkia ja paskaa musiikkia, jota ei pysty kuuntelemaan selvinpäin. Onko kohderyhmä-ajattelu sulle kuinkakin tuttua?

poro, 18.8.2006 11:38:
ei se paska muutu paskasta mihinkään jos se on jonkun mielestä kuitenkin hyvää. ja sama pätee joka suuntaan.


Niin edelleenkin...jos joku musa on jonkun mielestä hyvää, niin miksi dumata sitä ja sen kuuntelijoita?

poro, 18.8.2006 11:38:
koska se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, veikkaan, että tiedät vallan hyvin mitä tarkoitan paskalla konemusiikilla :D


Tiedän, että on olemassa hyvää ja huonoa konemusiikkia. Otetaan esimerkki: Voisin vetää vaikka millaiset kuosit tahansa päälle ja siltikään mua ei saisi joihinkin soul / rnb / rap-bileisiin, koska se musiikki, ainakin sen perusteella mitä olen sitä kuullut, on todella vastenmielistä (Huom! Minulle vastenmielistä, kaikki kunnia heille ketkä sitä kuuntelee), eikä se siitä miksikään muutu, vaikka olisikin sekaisin kuin peikko, koska minulle musiikin kulutuksen lähtökohta ei ole se, mitä sinä olet tässä nyt väittänyt, kuullostaako se musiikki hyvältä aineissa vai ei.
oooo

Posts: 1,249

#2551 • • oooo

poro, 18.8.2006 11:38:
jees näyttääpä olevan kuuma aihe, mistäköhän johtuu..

ei-selväjärkisyys voi olla akuuttia tai kroonista, päätä itse tilanteen mukaan. esim tolkuton nopeus on jo yksinään hyvin pätevä tappamaan luonnollisen buttshaken. muusta en edes aloita.



Et aloita? Mä kysyin millanen konemusiikki sun mielestä provosoi huumeisiin?
Jos väität moista, oletan että kerrot asiasta. Perustele.
Riku

Posts: 3,187

#2552 • • Edited Riku The Little Prince

poro, 18.8.2006 11:38:
uskon olevan mahdollista tehdä jotain, joka ei vituta ketään, ja joka toimii missä vain.

Joo, hiljaisuus. Kaikki muu musiikki, mitä tähän mennessä on tehty, on aina vituttanut jotain ihmistä. Mut ehkä jumala tulee ja säveltää yyberhyvän oopperan, joka ei kuulostaa samalta hirveältä kiekunalta kun ne kaikki muut, jos näihin henkimaailman juttuihin mennään. Sitä odotellessa...

--
Kyseenalaista aina kaikki.

tbo

Posts: 935

#2553 • • tbo budhisattva

Anselmi, 18.8.2006 11:13:
---
sxx, 18.8.2006 11:00:
Tiesithän, että suuri osa maailman teknologisista keksinnöistä on syntynyt jonkun huumeen vaikutuksen alaisena?

---

Tähän haluisin kyllä vähän enemmän perusteluita, kuin vain nuo kolme esimerkkiä. Vai lasketko
kahvin ja teenkin tässä huumeeksi? Tiedän kyllä että merkittäviä keksintöjä on tehty vähemmän selvinpäin, mutta tuo "suuri osa" on mielestäni aika kova heitto ja itse en noin rohkeasti
lähtisi väittämään ilman mitään faktatietoa.



No miksei kahvi ja tee olis huumeita? Kofeiini vaikuttaa niin tiukasti ihmiseen mielialaan, havainnointikykyyn ja vireystilaan että ihan takuuvarmasti se on huume, mutta suuri[n] osa jengistä on koko ajan niin hyvissä kofeiineissa (ja omaa niin hyvän toleranssin sille) ettei ees tajua miten paljon se vaikuttaa. Koko maailman talouselämä pyörii kofeiinin voimalla (TJEU: mikä tahansa työpaikka ennen aamun ekaa kahvibreikkiä. Mites paljon saadaan aikaseks kasin ja ysin välillä verrattuna ysin ja kympin väliin?), ja melkosessa kusessa oltais jos kahvintuotanto loppuiskin yhtäkkiä.

Mut joo, on vähän paha sanoa mitkä keksinnöt olis luotu huumeiden vaikutuksen _alaisena_. koska sillon ei aina välttis pysty ihan normipäivän hommiin, mut lista niistä jotka on syntyny _välillisesti_ erinäisten kemikaalien vaikutusten seurauksista, on sit taas niin laaja ettei tila Klubbarissa riitä. Mutta noin alkajaisiks, siihen kuuluu mm. tietokoneen graafinen käyttöliittymä (Steve Jobs on mainostanu LSDtä syypääks siihen et Applen käyttöliittymä oli nimenomaan graafinen, vs. Microsoftin DOS, joka oikeesti on vähän vitun hankala), erinäisten klubitapahtumienkin valoefektilaitteet ja koko konsepti valoshowsta (mm. Roy's Audioptics oli alansa huippua öljyprojektorien sun muiden vempeleiden kanssa 60-luvulla Merry Prankstersien Acid Testeissä), valoefektivehkeitä vastaavat audioefektilaitteet, melkein mikä tahansa 1960-luvulla keksitty vimpain (tai ei ehkä ihan kaikki, mut sanotaanko Kaliforniassa 1960-luvulla keksitty. Laavalamppu? MOT.) ja sellanenkin mitättömyys kuin uskonto (joka on kyllä ihan vaikutuksen alaisena löydetty juttu).

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Jusna666

Posts: 1,447

#2554 • • Jusna666 Diablo

sapeli, 18.8.2006 01:50:

Onko Suomessakin noin, että RAVET ja ekstaasi ovat erottamaton pari



*tirsk* Tuli semmonen mielikuva että Tino ja Kyösti Hagert pärisee naminousuissa toto-laput kädessä halailemassa toisiaan keskellä tiukinta maalisuorakamppailua vermon v75 raveissa.. *justjoo*

Ehkä mä oon vähän väsyny..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Sunflower

Posts: 363

#2555 • • Sunflower

poro, 18.8.2006 09:49:
offtopic:
Melkeinpä koko jaaritukset



Kiitoksia lauantai-illan nauruista. Tähän provoon en jaksa edes alkaa enemmälti kommentoimaan.:D
Individual

Posts: 10,942

#2556 • • Individual HYPNO!

Jusna666, 19.8.2006 21:12:
---
sapeli, 18.8.2006 01:50:

Onko Suomessakin noin, että RAVET ja ekstaasi ovat erottamaton pari

---


*tirsk* Tuli semmonen mielikuva että Tino ja Kyösti Hagert pärisee naminousuissa toto-laput kädessä halailemassa toisiaan keskellä tiukinta maalisuorakamppailua vermon v75 raveissa.. *justjoo*

Ehkä mä oon vähän väsyny..


*lmao*
"Tiiät sie Kyösti, jot mie rakastan sinnuu."
Displacer

Posts: 1,828

#2557 • • Displacer

tbo, 18.8.2006 20:22:
---
Anselmi, 18.8.2006 11:13:
---
sxx, 18.8.2006 11:00:
Tiesithän, että suuri osa maailman teknologisista keksinnöistä on syntynyt jonkun huumeen vaikutuksen alaisena?

---

Tähän haluisin kyllä vähän enemmän perusteluita, kuin vain nuo kolme esimerkkiä. Vai lasketko
kahvin ja teenkin tässä huumeeksi? Tiedän kyllä että merkittäviä keksintöjä on tehty vähemmän selvinpäin, mutta tuo "suuri osa" on mielestäni aika kova heitto ja itse en noin rohkeasti
lähtisi väittämään ilman mitään faktatietoa.

---


No miksei kahvi ja tee olis huumeita?



ehkä päihteitä muttei sentään huumeita.

ei mulla muuta. jatkakaa. (*pepsodent*)
Riku

Posts: 3,187

#2558 • • Riku The Little Prince

Displacer, 20.8.2006 11:32:
No miksei kahvi ja tee olis huumeita?

---


ehkä päihteitä muttei sentään huumeita.

Pointti tais nimenomaan olla, että kahvi ja tee ovat molemmat ns. huumaavia aineita (eli juurikin päihteitä), ja ero "virallisiin" huumeisiin on lähinnä sanahelinää paperilla.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Displacer

Posts: 1,828

#2559 • • Displacer

Riku, 20.8.2006 13:41:
---
Displacer, 20.8.2006 11:32:
No miksei kahvi ja tee olis huumeita?

---


ehkä päihteitä muttei sentään huumeita.
---
Pointti tais nimenomaan olla, että kahvi ja tee ovat molemmat ns. huumaavia aineita (eli juurikin päihteitä), ja ero "virallisiin" huumeisiin on lähinnä sanahelinää paperilla.



niinpä taisi olla