jees näyttääpä olevan kuuma aihe, mistäköhän johtuu..
satumetsä, 18.8.2006 10:28:
Esim. Mitä musiikkia? Onko ei selväjärkinen sama kuin huumeiden käyttäjä? Miten konemusiikki sun mielestä provosoi? Minkä tyylinen konemusa?
ei-selväjärkisyys voi olla akuuttia tai kroonista, päätä itse tilanteen mukaan. esim tolkuton nopeus on jo yksinään hyvin pätevä tappamaan luonnollisen buttshaken. muusta en edes aloita.
ja miksi näitä tarvitsee edes ääneen sanoa:
voi olla selväjärkinen käyttäjä.
voi olla selväjärjetön ei-käyttäjä.
Paska usein paranee pillereillä. Siksi niitä syödään. Harva syö pillereitä jos paska paskaantuu.
asian ytimessä! siksi niitä myös ei syödä. mulla on tämmönen vankkumattoman kummallinen käsitys, että päihteillä surkee surkastuu ja tiukka tiukentuu. lynkatkaa vaikka uskovaiseksi, mutta uskon, että on olemassa universaali sielu musiikissa. uskon olevan mahdollista tehdä jotain, joka ei vituta ketään, ja joka toimii missä vain. käytännön kokeita on mahdotonta tehdä, joten se onkin parasta jättää henkimaailman asiaksi.
jotenkin mieltäisin niin, että maitsemasi seikat pätevät lääkkeisiin (kun on oikeasti vikaa), ei hupitarkoituksiin. joten tuosta voisi päätellä paskan musan olevan sairaus, joka tarvitsee hoitoa. eijeiieiiei niin saa olla. musan on oltava juhlaa, joka paranee parhaalla näkemällään tavalla, jos parannettavaa ylipäätänsä on. päihteet ovat vain kerrointa, jotka vaativat olemassa olevaa reaalilukua. tästä on varmasti väännetty kättä ikuisuuksia :p
Individual, 18.8.2006 10:36:
Mistä sinä sen tiedät? Onko kokemuksia? Voitko hieman rajata, kiitos, kun noi "paska" ja "konemusa" on aika summittaisia käsitteitä.
liekö sitten aika yleistä, että pälätetään mitä sattuu, mutta mulla ei ole tapana puhua asioista, joista en mitään tiedä. miksi ihmeessä minun subjektiivinen 'paska' sinua edes kiinnostaa? tärkeintä on kun tietää mikä on itselle paskaa. ei se paska muutu paskasta mihinkään jos se on jonkun mielestä kuitenkin hyvää. ja sama pätee joka suuntaan. koska se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, veikkaan, että tiedät vallan hyvin mitä tarkoitan paskalla konemusiikilla :D
sxx, 18.8.2006 11:00:
Eli jos tekee vaikka sauhupäissään jonkun massasta eroittuvan biisin, niin se provosoi muita polttamaan? Entä jos päihteet vaan tuovat musiikin todellisen laadun paremmin pintaan? Ennestäänkin kökkö biisi voi kuulostaa vielä kauheammalta ja hyvä biisi tuhat kertaa upeammalta. Tai sitten mieli avautuu ja huomaa että joku mistä ei ennen tykännyt ollenkaan, oli sittenkin aika kivan kuuloista, myöhemmin myös selvinpäin.
nuo pitävät melkolailla paikkaansa, paitsi aika harva pakonomaisesti kaivaa sitä jointtia esille heti kun huomaa soivan musan olevan tehty jättilooseissa :)
en tarkoita sitä, että niin välttämättä pitäisi tehdä. enkä tietenkään väitä etteikö niin saisi tehdä. väitän vain sitä, että tuotanto on jokseenkin epäonnistunut, jos assosiaatioita ei ilmesty kuuntelijan päähän myös 'selväjärkisenä'. joskus se tottakai onnistuu liiankin hyvin, joten silloin ainoa heikko lenkki on vain se, ettei aikaansaatu fiilis ole mitään sellaista mistä itse nauttii. eli suomeksi: vain mielipide. eli paskaa. eli wgaf?