Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,843,663 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2481 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

1ncarnation, 15.8.2006 12:09:
GBL on prkl jopa laillinen(saa apteekista reseptil)



Eikä varmana saa *ding* mistä näin kuulit? ja mihin sairauteen sitä määrätään? *nauru* Lääkeainelistalla se on ainakin ollut. Tietääkseni siirtyi huumausainelistalle vuoden vaihteessa.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Riku

Posts: 3,187

#2482 • • Riku The Little Prince

Hyzenthlay, 15.8.2006 12:50:
Eikä varmana saa *ding* mistä näin kuulit? ja mihin sairauteen sitä määrätään? *nauru* Lääkeainelistalla se on ainakin ollut. Tietääkseni siirtyi huumausainelistalle vuoden vaihteessa.

En oo nyt sata varma, mutta käsittääkseni laktoonia ei voida pistää huumausainelistalle kovin helposti, koska sitä käytetään melko yleisesti teollisuudessa. Ja kyllä, apteekista saa reseptillä (onko se nyt sitten..) GBL:ää, tosin en nyt ulkoa muista mihin sairauteen tuota määrättiin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2483 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
En kyllä usko, että GBL:aa saa reseptillä ennen kuin toisin todistetaan...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

CM

Posts: 1,507

#2484 • • CM
Itellä olis muistikuva, et GBL kuuluu nykyään vahdittujen aineiden listalle, eli sitä ei voi tilata / ostaa laillisesti muuten kuin firmat, joilla on kyseiselle aineelle todistettavasti käyttöä.
Riku

Posts: 3,187

#2485 • • Edited Riku The Little Prince

Hyzenthlay, 15.8.2006 13:09:
En kyllä usko, että GBL:aa saa reseptillä ennen kuin toisin todistetaan...

Se oli kyllä reilusti laimennettua versiota, ja mulla oli kyllä pdf-esite lääkkeestä koneella luettavana (ihan suomenkielinen), mutta eipä tullut tallennettua. Kaatumatautiin tuli tosta kaverilta väite, että ois ollu käyttötarkotuksena. Sinänsä melko huvittavaa ja ristiriitaista kyllä =)

Tästä lieni kyse (tai näin mulle väitettiin): http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=5&searchstring=xyre&id=0632193

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#2488 • • Riku The Little Prince

toma, 15.8.2006 13:35:
Mitenkäs tuo GBL:ään liittyy..? Vaikuttavat aineet: Natriumoksibaatti.

Samaa mä ihmettelin kaverille ääneen, mutta kovasti se pysyi kannassaan että tosta ois kyse. Mutta kuten sanottu, näin mulle väitettiin, eipä ole itsellä aiheesta kauheesti tietoa. Mut jos ei ollu toi, niin kyllä sitä jollain toisella nimikkeellä sai.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

vuorbi

Posts: 4

#2489 • • vuorbi

Riku, 5.8.2006 13:11:
Niin no, minun mielestäni yksikään länsimaalainen ei ole ansainnut elintasoaan, he ovat vain onnekkaampia kuin ne monet muut.



Tähän väliin on pakko sanoa, että kyse ei taida olla ihan pelkästä onnesta vaan sitkeästä kolonialismista. Ranskalla taitaa vieläkin olla jokin "virallinen" siirtomaa jossain, ja kun miettii hetken, mistä esimerkiksi koksu on peräisin, niin Euroopan siirtomaahistorialla on osuutensa siinäkin. Kovien huumeitten länsimaissa aiheuttamien ongelmien yhteys kolonialismiin voisi olla aika kiinnostavakin asia penkoa, mutta se lienee kuitenkin eri topikin heiniä.
Riku

Posts: 3,187

#2490 • • Riku The Little Prince

vuorbi, 15.8.2006 13:53:
Tähän väliin on pakko sanoa, että kyse ei taida olla ihan pelkästä onnesta vaan sitkeästä kolonialismista.

No mä tarkotin tolla lähinnä, että ei ne ihmiset kauheasti itse valitse mihin syntyvät. Ei nää nykyset sukupolvet oo kauheesti tainnu pitkin Afrikkaa kiväärin kanssa mennä :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

vuorbi

Posts: 4

#2491 • • vuorbi

Riku, 15.8.2006 13:58:
No mä tarkotin tolla lähinnä, että ei ne ihmiset kauheasti itse valitse mihin syntyvät. Ei nää nykyset sukupolvet oo kauheesti tainnu pitkin Afrikkaa kiväärin kanssa mennä :)



Point taken. Eihän siellä omia poikia varmaan kauheasti pyöri kuin rauhanturvajoukoissa pelkäämässä, mutta huomattava osa esimerkiksi Afrikan kriiseistä vaikuttaa minusta olevan suuryhtiöiden ostopalveluna tilaamaa tavaraa. Tämä on kyllä (tällaisenaan) pelkkää mutua kun ei nyt ole mitään nasevia lähteitä heittää.
Claquesous

Posts: 3,206

#2492 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

vuorbi, 15.8.2006 13:53:
Ranskalla taitaa vieläkin olla jokin "virallinen" siirtomaa jossain



Ranskalla on moniakin siirtomaita, virallisesti ovat muistaakseni merentakaisia guvernementteja. Näitä siis ovat mm. Ranskan Guiana, Martinique, Guadeloupe, Ranskan Polynesia ja Réunion. Ranska ei ole kuitenkaan ainoa. Lähestulkoon kaikki entiset siirtomaavallat omistavat edelleenkin saaria ja alueita ympäri maapalloa. Yhdysvalloillakin on ainakin Puerto Rico, Amerikan Samoa ja Yhdysvaltojen Virgin-saaret.

Tsori OT, mutta oli pakko tarkentaa.

--
32. of December

Riku

Posts: 3,187

#2493 • • Riku The Little Prince

vuorbi, 15.8.2006 14:18:
Point taken. Eihän siellä omia poikia varmaan kauheasti pyöri kuin rauhanturvajoukoissa pelkäämässä, mutta huomattava osa esimerkiksi Afrikan kriiseistä vaikuttaa minusta olevan suuryhtiöiden ostopalveluna tilaamaa tavaraa. Tämä on kyllä (tällaisenaan) pelkkää mutua kun ei nyt ole mitään nasevia lähteitä heittää.

Joop, kyllä kai niistä timanttikaivoksista yms luonnonvaroista käydään siellä palkka-armeijoilla sotia tänäkin päivänä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

vuorbi

Posts: 4

#2494 • • vuorbi

mikkihiiri, 15.8.2006 14:23:
Tsori OT, mutta oli pakko tarkentaa.



Hyvä kun tarkensit, kun itellä on taas tarkka mitä-missä-milloin-kenenkaa-tieto taas umpihakusessa. :p
oooo

Posts: 1,249

#2495 • • oooo
Aiemmin tossa puhuttiin lakasta. Omien tietojen mukaan GBL on alunperin kehitelty nukutusaineeksi, nukutuslääkkeeksi ja sitä on käytetty myös alkoholin vieroitusoireiden hoitoon. Mutta todettiin ETTEI GBL sovellu lääkekäyttöön.

GBL luokitellaan kuitenkin lääkeaineeksi mutta käsittääkseni suomessa sitä ei ole reseptivalmisteena saatavana, koska kuten aiemmin mainitsin; todettiin ettei se sovellu lääkekäyttöön.

GBL ei ole GHB:ta 4 kertaa vahvempaa (kuten joku manitsi) vaan 1,6 kertaa vahvempaa.
GBL:n käyttö ei ole rangaistavaa mutta säännösten vastainen levitys, valmistus, myynti ja varastointi on rangaistavaa lääkelain nojalla. Myös hallussapito voi olla rangaistava teko mikäli esimerkiksi GBL:sta on tarkoitus valmistaa GHB:ta.

Suomessa myytävien lääkkeiden listalta en itse ainakaan ole löytänyt valmistetta minkä vaikuttava aine olisi GBL. Lääkeaine listalta toki löytynee.

Joku korjatkoon jos tietoni ovat menneet metsään *piis*
toma

Posts: 2,009

#2496 • • toma Tototoototo

satumetsä, 15.8.2006 14:43:
GBL ei ole GHB:ta 4 kertaa vahvempaa (kuten joku manitsi) vaan 1,6 kertaa vahvempaa.


Mistäs sä tollaisen tiedon olet saanut? Viimeksi kun mä tarkistin, GBL oli noin 5 kertaa vahvempaa, kuin oikeaoppisesti keitetty GHB. Eli siis annostukset ovat suoraan 5:llä suhteellisia, 2 ml GBL ~ 10 ml GHB.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

oooo

Posts: 1,249

#2497 • • Edited oooo

toma, 15.8.2006 14:45:

Mistäs sä tollaisen tiedon olet saanut? Viimeksi kun mä tarkistin, GBL oli noin 5 kertaa vahvempaa, kuin oikeaoppisesti keitetty GHB. Eli siis annostukset ovat suoraan 5:llä suhteellisia, 2 ml GBL ~ 10 ml GHB.



Wiki väittäis että se on 1,6 kertaa vahvempaa?? Tiedä sitten kun eri lähteissä puhutaan eri luvuista.
Kuten sanoin.. korjatkaa jos olen täysin väärässä.
En kuitenkaan niin paljon asiasta tiedä tai asiaa ole tutkinut että mitään tietojani 100% oikeaksi väittäisi.
toma

Posts: 2,009

#2498 • • toma Tototoototo

satumetsä, 15.8.2006 14:50:
Wiki väittäis että se on 1,6 kertaa vahvempaa?? Tiedä sitten kun eri lähteissä puhutaan eri luvuista.
Kuten sanoin.. korjatkaa jos olen täysin väärässä.


En tiedä mistä Wikin lukema on, mutta kyllä toi 1:5 on ollut se suhde niin kauan kun muistan. Toki se vaihtelee vähän sen mukaan, kuinka paljon vettä keittäessä lisätään, mutta tuo on se referenssitaso.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

oooo

Posts: 1,249

#2499 • • oooo

toma, 15.8.2006 14:52:

En tiedä mistä Wikin lukema on, mutta kyllä toi 1:5 on ollut se suhde niin kauan kun muistan. Toki se vaihtelee vähän sen mukaan, kuinka paljon vettä keittäessä lisätään, mutta tuo on se referenssitaso.



Ok *hymy*
Riku

Posts: 3,187

#2500 • • Riku The Little Prince

toma, 15.8.2006 14:45:
---
satumetsä, 15.8.2006 14:43:
GBL ei ole GHB:ta 4 kertaa vahvempaa (kuten joku manitsi) vaan 1,6 kertaa vahvempaa.

---

Mistäs sä tollaisen tiedon olet saanut? Viimeksi kun mä tarkistin, GBL oli noin 5 kertaa vahvempaa, kuin oikeaoppisesti keitetty GHB. Eli siis annostukset ovat suoraan 5:llä suhteellisia, 2 ml GBL ~ 10 ml GHB.

Joo, nyt tarkkana niiden faktojen kanssa ettei teinit tuu lukee ohjeita täältä nistipirkasta ja överöi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.