Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,845,143 views

Riku

Posts: 3,187

#2121 • • Edited Riku The Little Prince

Sunflower, 19.7.2006 22:09:
Mikähän tuossa nyt on 'BS:ää'? Niistä ei tiedä, mitä ne sisältää. Jos ei nyt tietysti satu joku kotikemisti olemaan, jolloinkaan en välttämättä lähtisi luottamaan heidän tietotaitoon.

Niin naivi en ole, että tosiaan uskoisin jonkun kommentin muuttavan maailmaa huumeettomaksi. En usko minkään johtavan tuohon, MUTTA sitä nimenomaan pidän tavoiteltavana. Nämä "tietäkään, mitä käytätte ja minkä verran" ja muut vastaavat ohjeistukset on typeriä ja luo väärää kuvaa monille. Oletetaan, että on olemassa joku turvallinen määrä jne.

Sinä teet nyt aika paljon oletuksia ilman mitään perusteita. Toki, monia aineita jatketaan lähes aina, mutta harvemmin niihin tungetaan mitään mikä nyt olisi suoraan vaarallista tai tappavan myrkyllistä. Muutenhan täällä tippuisi porukkaa kuin kärpäsiä. Aika vähiin jäävät huumekuolemat suhteessa niiden käyttöön bileissä tai klubeilla, ja niissäkään tapauksissa ei yleensä koskaan ole kysymys siitä, että aineita olisi jatkettu hengenvaarallisuuksiin asti, vaan nimenomaan siitä että porukka ei tiedä mitä vetävät ristiin minkäkin kanssa, ja juuri tähän se, että tietää mitä vetää minkäkin kanssa, auttaisi huomattavasti.

Siinäkin olet väärässä, ettei muka olisi olemassa turvallisia määriä aineita. Aivan samoin kuin alkoholin ja tupakankin kanssa, ne aiheuttavat kyllä tuhoa aivoissa tms, mutta saa kyllä aika kaksin käsin kiskoa kamaa, että pelkästään yhden aineen yliannostuksesta henki lähtee. Piste.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Juhgu

Posts: 7,921

#2122 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Sunflower, 19.7.2006 22:09:
---
Nämä "tietäkään, mitä käytätte ja minkä verran" ja muut vastaavat ohjeistukset on typeriä ja luo väärää kuvaa monille. Oletetaan, että on olemassa joku turvallinen määrä jne.



Mitä typerää siinä on, että jengiä opetetaan käyttämään turvallisesti? Jos joutuu sairaalaan, lähtee henki tms, niin silloin on yleensä joko jätetty ohjeet lukematta tai tahallaan ylitetty niissä mainitut määrät moninkertaisesti. Molemmat siis silkkaa typeryyttä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Sunflower

Posts: 363

#2123 • • Sunflower

Riku, 19.7.2006 22:15:
Sinä teet nyt aika paljon oletuksia ilman mitään perusteita. Toki, monia aineita jatketaan lähes aina, mutta harvemmin niihin tungetaan mitään mikä nyt olisi suoraan vaarallista tai tappavan myrkyllistä. Muutenhan täällä tippuisi porukkaa kuin kärpäsiä. Aika vähiin jäävät huumekuolemat suhteessa niiden käyttöön bileissä tai klubeilla, ja niissäkään tapauksissa ei yleensä koskaan ole kysymys siitä, että aineita olisi jatkettu hengenvaarallisuuksiin asti, vaan nimenomaan siitä että porukka ei tiedä mitä vetävät ristiin minkäkin kanssa, ja juuri tähän se että tietää mitä vetää minkäkin kanssa auttaisi huomattavasti.

Siinäkin olet väärässä, ettei muka olisi olemassa turvallisia määriä aineita. Aivan samoin kuin alkoholin ja tupakankin kanssa, ne aiheuttavat kyllä tuhoa aivoissa, mutta saa kyllä aika kaksin käsin kiskoa kamaa, että pelkästään yhden aineen yliannostuksesta henki lähtee. Piste.



Harvemmin, mutta tällaistakin sattuu. Sitäkään ei voi tietää, minkä verran mitäkin on jatkettu. Hieman reippaammin loivennetusta tavarasta voi tulla harhakuva omasta sietokyvystä. Tämä ei ole oletus vaan ihan tosi asia, ettei aineiden vahvuudesta ja sisällöstä ole tietoa. Veikkailla toki voi ja varmaan kokemus antaa varmuutta veikkailla oikean suuntaista. (Tuo kokemuskin tosin tulee hieman kyseenalaisin konstein ja aina vähintään pienellä arpapelillä.)

Ristiinkäyttö on varmasti suuri ongelma, mutta on lähinnä naurettavaa ajatella, että opettamalla oikeanlaista käyttöä, ongelmat poistuisivat.

Ja tuolla turvallisella rajalla en tarkoittanut pelkkää hengenlähtöä. Eihän viinankaan kanssa ongelmiksi lueta pelkästään viinamyrkytyksiin kuolleet vaan myös kaikki lieveilmiöt.
Sunflower

Posts: 363

#2124 • • Sunflower

Juhgu, 19.7.2006 22:22:

Mitä typerää siinä on, että jengiä opetetaan käyttämään turvallisesti? Jos joutuu sairaalaan, lähtee henki tms, niin silloin on yleensä joko jätetty ohjeet lukematta tai tahallaan ylitetty niissä mainitut määrät moninkertaisesti. Molemmat siis silkkaa typeryyttä.



Mä muistankin kuulleeni, että lakan kylkiäisenä tulee käyttöohjeet, annosmäärät ja mahdolliset sivuvaikutukset..:DD
Juhgu

Posts: 7,921

#2125 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Sunflower, 19.7.2006 22:27:
---
Sitäkään ei voi tietää, minkä verran mitäkin on jatkettu. Hieman reippaammin loivennetusta tavarasta voi tulla harhakuva omasta sietokyvystä. Tämä ei ole oletus vaan ihan tosi asia, ettei aineiden vahvuudesta ja sisällöstä ole tietoa. Veikkailla toki voi ja varmaan kokemus antaa varmuutta veikkailla oikean suuntaista. (Tuo kokemuskin tosin tulee hieman kyseenalaisin konstein ja aina vähintään pienellä arpapelillä.)



Jesh, no huumeitahan ei tarvitse eikä kannata (varmaan olotilojenkaan kannalta?) vetää siellä kehon sietokyvyn riskirajoilla. Mielummin sitä alkoholiakin vetää muutaman kaljan kuin 3 kossupulloa ja lähtee arpomaan säilyykö henki.

En toki väitä etteikö sitä tehtäisi liiankin usein, mutta se nyt vaan on tyhmien ihmisten toimintaa IMO.


edit: Ja jos nyt jatketaan vielä tätä hölmöä alkoholivertausta, niin sun periaatteen mukaan olis parempi jos pullon kyljessä ei lukisi monta prosenttia siinä on.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

Posts: 7,921

#2126 • • Juhgu Virnistelijä

Sunflower, 19.7.2006 22:28:
---
Mä muistankin kuulleeni, että lakan kylkiäisenä tulee käyttöohjeet, annosmäärät ja mahdolliset sivuvaikutukset..:DD



No ihan fiksua olisi jos tulisi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Sunflower

Posts: 363

#2127 • • Sunflower

Juhgu, 19.7.2006 22:28:

edit: Ja jos nyt jatketaan vielä tätä hölmöä alkoholivertausta, niin sun periaatteen mukaan olis parempi jos pullon kyljessä ei lukisi monta prosenttia siinä on.



Täh??? Joko mä olen todella epäselvä tai sitten Sulla on sisälukutaidossa jotain vikaa. Missä ihmeessä olen noin sanonut? (on tainnut sattua tosi paha ajatusmoka väsymyksen johdosta)
Riku

Posts: 3,187

#2128 • • Edited Riku The Little Prince

Sunflower, 19.7.2006 22:27:
Harvemmin, mutta tällaistakin sattuu. Sitäkään ei voi tietää, minkä verran mitäkin on jatkettu. Hieman reippaammin loivennetusta tavarasta voi tulla harhakuva omasta sietokyvystä. Tämä ei ole oletus vaan ihan tosi asia, ettei aineiden vahvuudesta ja sisällöstä ole tietoa. Veikkailla toki voi ja varmaan kokemus antaa varmuutta veikkailla oikean suuntaista. (Tuo kokemuskin tosin tulee hieman kyseenalaisin konstein ja aina vähintään pienellä arpapelillä.)

No hohhoi, sitä on taas luettu propagandaa. Mä oon aika monen tuhannen annoksen vetämistä seurannu, eikä yksikään tuttu ole kuollut sen enempää yliannostukseen tai jatkeaineiden myrkytyksiin. Kyllä ne ovat poikkeuksetta olleet erinäistä sekakäyttöä jos kuolema on suoraan aineista johtunut.

Suonensisäiset aineet ja piikittäminen on sitten täysin oma tarinansa.

Ristiinkäyttö on varmasti suuri ongelma, mutta on lähinnä naurettavaa ajatella, että opettamalla oikeanlaista käyttöä, ongelmat poistuisivat.

Ja on naurettavaa kuvitella että hokemalla EI ja lakaisemalla asiat maton alle saataisiin jotain hyvää aikaiseksi. Kyllä se on nimenomaan se tietopohjan kasvatus, jolla tuota asianlaitaa saadaan parannettua jos saadaan. Yhteenkään huumeita kiskovaan ei tuo sinun edustamasi kieltolinja ole toiminut.

Ja tuolla turvallisella rajalla en tarkoittanut pelkkää hengenlähtöä. Eihän viinankaan kanssa ongelmiksi lueta pelkästään viinamyrkytyksiin kuolleet vaan myös kaikki lieveilmiöt.

Pakokaasuista puhumattakaan, hyi helvetti mitä myrkkyä sitä joutuu hengittämään... Blah, aina sama juttu.

Ps. onhan tässä jo parin viime vkonlopun aikana huomattu mitä tietämättömyydestä seuraa kun siellä festareilla on vedetty lakkaa / gammaa sekaisin alkoholin kanssa, ja juuri siitä syystä että asiallinen tiedottaminen koetaan uhaksi ja yllyttämiseksi. Not pretty. Mä kirjottelin tänne jo parisenkymmentä sivua takaperin faktoja, joilla noidenkin ihmisten henki olisi saatu ehkä säästettyä jos päihdevalistus olisi hoitanut asiansa tolta osin kunnolla.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sunflower

Posts: 363

#2129 • • Sunflower

Riku, 19.7.2006 22:39:

No hohhoi, sitä on taas luettu propagandaa. Mä oon aika monen tuhannen annoksen vetämistä seurannu, eikä yksikään tuttu ole kuollut sen enempää yliannostukseen tai jatkeaineiden myrkytyksiin. Kyllä ne ovat poikkeuksetta olleet erinäistä sekakäyttöä jos kuolema on suoraan aineista johtunut.



Propagandaa tai ei, niin ethän Sä nyt mitenkään voi väittää TIETÄVÄSI aineiden sisältöjä. (Yksi syy, miksi cannabiksen laillistaminen poistaisi monia siihen liittyviä ongelmia) Aika lässytystä tuo "ei kenellekään ole mitään käynyt, vaikka ovatkin aineita vetäneet". Se, että joku selviää ainekokeiluistaan hengissä ja järjissään, ei varmaan tee niistä turvallisia.

Tolla logiikallahan Sä varmaan oot autoissa ilman turvavöitä (mulla ainakin löytyy useampikin kaveri, jotka olisivat kuolleet/vammautuneet kolarissa pahasti, jos turvavyö olisi ollut kiinni) jne.


Ja on naurettavaa kuvitella että hokemalla EI ja lakaisemalla asiat maton alle saataisiin jotain hyvää aikaiseksi. Kyllä se on nimenomaan se tietopohjan kasvatus, jolla tuota asianlaitaa saadaan parannettua jos saadaan. Yhteenkään huumeita kiskovaan ei tuo sinun edustamasi kieltolinja ole toiminut.



Tieto on toki hyväksi, mutta tälläsellä foorumilla pyörii hyvinkin paljon ihmisiä, joiden tietopohja on "on olemassa turvallinen määrä" ja tällä perusteella lähdetään kokeilemaan/jatketaan kokeiluita. Mä oon jotenkin saanut sen kuvan, että Sä tiedät oikeasti jotain huumeista, joten todella ihmettelen tuota "huumeet oikein käytettyinä pelastavat tämän maailman" -asennetta.


Pakokaasuista puhumattakaan, hyi helvetti mitä myrkkyä sitä joutuu hengittämään... Blah, aina sama juttu.



Lässynlässyn. Hyppäsit pointin ohi. Yliannostukseen kuoleminen ei ole se ainoa ongelma aineiden tai viinan käytössä.
Riku

Posts: 3,187

#2130 • • Edited Riku The Little Prince

Sunflower, 19.7.2006 22:52:
Propagandaa tai ei, niin ethän Sä nyt mitenkään voi väittää TIETÄVÄSI aineiden sisältöjä.

Mun käsittääkseni sä juuri teit sen mua ennen selittämällä että niihin sotketaan kaikkea, ilman että sinulla on näyttää yhtäkään faktaa Suomessa liikkuvien aineiden jatkamisesta ja jatkeaineiden vaarallisuudesta. Minä en ole väittänyt mitään vastaavaa.

(Yksi syy, miksi cannabiksen laillistaminen poistaisi monia siihen liittyviä ongelmia)

For crying out loud, mitä helvetin tekemistä kannabiksella on tämän asian kanssa? Jessus.

Aika lässytystä tuo "ei kenellekään ole mitään käynyt, vaikka ovatkin aineita vetäneet". Se, että joku selviää ainekokeiluistaan hengissä ja järjissään, ei varmaan tee niistä turvallisia.

Voi elämä. Nyt kyllä vääristelet mun sanoja siihen malliin ettei pahemmasta väliä. Kyllä ihmisille on käynyt vaikka mitä, mutta suurin osa näistä on ollut joko täysin vastuutonta käyttöä, tai sitten kyse on ollut esimerkiksi ennestään masentuneista ihmisistä, jotka ovat käyttäneet aineita "väärin". Suomeksi sanottuna siis elämiseen eikä hauskanpitoon.

Tolla logiikallahan Sä varmaan oot autoissa ilman turvavöitä (mulla ainakin löytyy useampikin kaveri, jotka olisivat kuolleet/vammautuneet kolarissa pahasti, jos turvavyö olisi ollut kiinni) jne.

Ja tolla logiikalla kaikki ilman turvavyötä ajavat kuolevat ennemmin tai myöhemmin kolarissa. *taputapu*

Tieto on toki hyväksi, mutta tälläsellä foorumilla pyörii hyvinkin paljon ihmisiä, joiden tietopohja on "on olemassa turvallinen määrä" ja tällä perusteella lähdetään kokeilemaan/jatketaan kokeiluita. Mä oon jotenkin saanut sen kuvan, että Sä tiedät oikeasti jotain huumeista, joten todella ihmettelen tuota "huumeet oikein käytettyinä pelastavat tämän maailman" -asennetta.

Vaikka tässä nyt joutuu niputtamaan typerästi aineita ja yleistämään, niin huumeista voi olla joillekin ihmisille hyötyä (lähinnä esim ekstaasi). Tämä määrä toki on suhteessa paljon pienempi niitä käyttävien määrään. Nimenomaan tuosta tiedon puutteesta johtuen hyvinkin ikäviä vahinkoja sattuu, ja minä ainakin olen mieluummin lisäämässä sitä tietopohjaa jotta ikävät vahingot saataisiin ainakin minimoitua. Ylipäätään "huumeista" puhuminen, ja niiden vaikutusten yleistäminen, on vähintäänkin typerää ja vaarallista. Kannabiksen ja heroiinin niputtaminen kuuluu samaan sarjaan kuin vedestä, kahvista ja vodkasta puhuminen "nesteet"-otsikon alla.

Lässynlässyn. Hyppäsit pointin ohi. Yliannostukseen kuoleminen ei ole se ainoa ongelma aineiden tai viinan käytössä.

Well hello ms. Sherlock. Eiköhän tämä nyt ole niin itsestäänselvä asia ettei sitä tarvitse edes mainita.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sunflower

Posts: 363

#2131 • • Sunflower

Riku, 19.7.2006 23:14:
Mun käsittääkseni sä juuri teit sen mua ennen selittämällä että niihin sotketaan kaikkea, ilman että sinulla on näyttää yhtäkään faktaa Suomessa liikkuvien aineiden jatkamisesta ja jatkeaineiden vaarallisuudesta. Minä en ole väittänyt mitään vastaavaa.....

....Well hello ms. Sherlock. Eiköhän tämä nyt ole niin itsestäänselvä asia ettei sitä tarvitse edes mainita.



Joopajoo. Jotenkin tuntuu, että tätä 'keskustelua' on aivan turha jatkaa.

Sä pidät huumeita edelleen maailman hyvänä asiana ja mä pidän asennettas typeränä. Jätetään tähän.
Riku

Posts: 3,187

#2132 • • Edited Riku The Little Prince

Sunflower, 19.7.2006 23:25:
Joopajoo. Jotenkin tuntuu, että tätä 'keskustelua' on aivan turha jatkaa.

Sä pidät huumeita edelleen maailman hyvänä asiana ja mä pidän asennettas typeränä. Jätetään tähän.

Sorry, mutta tohon on kyllä pakko todeta perään että mä en pidä huumeita "maailman hyvänä asiana", mutta EI:n hokeminen johtaa vain entistä surullisempaan tilaan. Kyllä niistä huumeista pitäisi voida puhua rehellisestikin vääristelemättä asioita ja faktoja.

Pikemminkin tässä on kyse siitä että sä pidät niitä "maailman pahana asiana".

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jago

Posts: 4,039

#2133 • • Jago un-trained monkee

Sunflower, 19.7.2006 21:37:
---
Riku, 18.7.2006 16:00:
Erään ikävän tapauksen jälkimaininkeina voisi tulla tännekin toteamaan (tosin ilman omaa kokemuspohjaa) että älkää hyvät ihmiset IKINä vetäkö rauhoittavia lääkkeitä ja stimulantteja sekaisin, tai elimistönne repii hyvällä tuurilla itsensä palasiksi. Always know when, what and how much you're taking. Niistä lukemattomista ristivaikutuksista puhumattakaan. Kaikista virheistä ei saa toista mahdollisuutta.

---


Ajatus varmaan ihan hyvä, mutta eiköhän laittomien aineiden kohdalla nollatoleranssi ole parempi kuin "tietää" mitä vetää. Laittomia aineiden sisältöä ei loppujen lopuksi voi kuin veikkailla.

Ikävän tapauksen jälkimainingeissa toteaisin, että älkää vetäkö rauhoittavia (tai muita lääkkeitä) huumeina ja pysykää erossa laittomista aineista. Näin siis silläkin uhalla, että kuulostaa jeesustelulta.


tuo on totta.. yhteisvaikutuksia ei ole edes tavallisissa lääkkeissä olla tutkittu(tai lääkkeistä ja alkoholista). joku voi voimistaa tai heikentää toista jne(esim kodeiini ja parasetamoli voimistaa toisiaan ja siksi[kin?] niitä on samoissa lääkkeissä)

laillistaminen kyllä poistaisi tuon epäpuhtaus ongelman, mutta se ei riitä syyksi laillistaa.

meillä on se etu että meillä on testimaa hollannissa.. voidaan kattoo vaikutukset päätöksiin sieltä ja tehdä sen perusteella niitä täällä(tietenkin pitää muistaa että suomalisten kulttuuriin kuuluu voimakkaampi juominen siihen päälle)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#2134 • • Jago un-trained monkee

Riku, 19.7.2006 22:15:
-snip-


eihän ne myyjät halua käyttäjien kuolevan.. menee elinkeino*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Riku

Posts: 3,187

#2135 • • Riku The Little Prince

Jago, 19.7.2006 23:42:
meillä on se etu että meillä on testimaa hollannissa.. voidaan kattoo vaikutukset päätöksiin sieltä ja tehdä sen perusteella niitä täällä(tietenkin pitää muistaa että suomalisten kulttuuriin kuuluu voimakkaampi juominen siihen päälle)

Hollannista voitaneen sanoa taas kerran, että siellä kannabiksen käyttö on paljon vähäisempää verrattuna moniin tiukan huumepolitiikan maihin. Muuten Hollantia lienee vaikea suoraan verrata, koska se on jo pitkään ollut salakuljetuksen "mekka".

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jago

Posts: 4,039

#2136 • • Jago un-trained monkee

Sunflower, 19.7.2006 22:28:
---
Juhgu, 19.7.2006 22:22:

Mitä typerää siinä on, että jengiä opetetaan käyttämään turvallisesti? Jos joutuu sairaalaan, lähtee henki tms, niin silloin on yleensä joko jätetty ohjeet lukematta tai tahallaan ylitetty niissä mainitut määrät moninkertaisesti. Molemmat siis silkkaa typeryyttä.

---


Mä muistankin kuulleeni, että lakan kylkiäisenä tulee käyttöohjeet, annosmäärät ja mahdolliset sivuvaikutukset..:DD


mä yritän muistaa ulkoo;;
suihkuta 20cm etäisyydellä 2-3 sekunnin ajan.
palonarkaa ja hhmm.. ei tuu muuta mieleen

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Amuck

Posts: 2,396

#2137 • • Amuck dub-i-dub

Sunflower, 19.7.2006 23:25:

Sä pidät huumeita edelleen maailman hyvänä asiana ja mä pidän asennettas typeränä. Jätetään tähän.


Tämä ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta Sunflower: jos sä yrität jonkun kanssa keskustella, niin älä a) ymmärrä tahallasi väärin toisten sanomisia ja b) kärjistä toisten sanomisia niin pitkälle, että ne ovat jo jotain aivan muuta, kuin mitä ovatkaan. Asialliset keskustelutaidot kunniaan - kyllä sitä voi myöntää, että väittelykumppani on joissain asioissa oikeassakin. :) Äläkä ota henkilökohtaisesti. Piis.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Jago

Posts: 4,039

#2138 • • Jago un-trained monkee

Riku, 19.7.2006 23:14:
Vaikka tässä nyt joutuu niputtamaan typerästi aineita ja yleistämään, niin huumeista voi olla joillekin ihmisille hyötyä (lähinnä esim ekstaasi). Tämä määrä toki on suhteessa paljon pienempi niitä käyttävien määrään. Nimenomaan tuosta tiedon puutteesta johtuen hyvinkin ikäviä vahinkoja sattuu, ja minä ainakin olen mieluummin lisäämässä sitä tietopohjaa jotta ikävät vahingot saataisiin ainakin minimoitua. Ylipäätään "huumeista" puhuminen, ja niiden vaikutusten yleistäminen, on vähintäänkin typerää ja vaarallista. Kannabiksen ja heroiinin niputtaminen kuuluu samaan sarjaan kuin vedestä, kahvista ja vodkasta puhuminen "nesteet"-otsikon alla.


huumeeksi käsitän kaikki lääkeaineiksikin käytettävät joita käytetään huumaustarkoituksessa

ekstaasia käytetään tietääkseni jo syöpään kuolevien saattohoidon osana(en tajuu miksi kun en oo lukenut)
ja onhan adhd-lääkkeet ja morfiini ja monet muutkin ihmisille hyödylliset lääkeaineet huumauskäytössä, mutta se huumausaineena käyttö onkin juuri se mitä täällä vastustetaan. mielestäni kaikkia niitä pitäisi käyttää lääkkeenä jos ne on siihen soveltuvia, mutta lääkkeitä pitää jakaa vain lääkkeitä tarvitseville, ei lääkkeitä haluaville

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#2139 • • Jago un-trained monkee

Riku, 19.7.2006 23:46:
---
Jago, 19.7.2006 23:42:
meillä on se etu että meillä on testimaa hollannissa.. voidaan kattoo vaikutukset päätöksiin sieltä ja tehdä sen perusteella niitä täällä(tietenkin pitää muistaa että suomalisten kulttuuriin kuuluu voimakkaampi juominen siihen päälle)
---
Hollannista voitaneen sanoa taas kerran, että siellä kannabiksen käyttö on paljon vähäisempää verrattuna moniin tiukan huumepolitiikan maihin. Muuten Hollantia lienee vaikea suoraan verrata, koska se on jo pitkään ollut salakuljetuksen "mekka".


tuo johtuu varmasti siitä että hollannissa cannabistuotteiden polttaminen on varmasti vähemmän coolia teinien keskuudessa kuin suomessa.

pitää olla pahis eli juoda, polttaa, polttaa ja tapella*pahis**nauru*

hollannissa voi tietyt asiat olla ongelmallisempia sen takia että sitä kautta voi lähes laillisesti tuoda aineita(tai siis siellä saa pitää niitä[ainakin joitain]), mutta voi siis vertaa siihen käyttäjä ryhmän ongelmiin, ei ehkä myynnin ja salakuljetuksen aiheuttamiin ongelmiin

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Avatar
#2140 • • aaaaaaaaaa Guest
En ymmärrä tätäkään topikkia niin hyvin varmaan kun pitäisi. Tyhmää kun ihmiset ovat niin tekopyhiä.