Millainen kuulo sinulla on?

189 posts, 10 pages, 88,242 views

luode

#121 • • luode
mie jouduin joskus pikkusena tarkkailuun miun kuulon takia.. en kuullut kuulotestissä jotain tiettyjä ääniä tai kuulin liikaa. *tirsk*

enpä kyllä ole ala-asteen jälkeen missään testeissä ollut. *iloinen*
villelope

#122 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Intissä (vuonna 2001) kun kuuloani viimeksi testattiin oli testaaja hämmästynyt, sillä kuuloni oli erinomainen DJ-harrastuksesta huolimatta. Vuoden palveluksen jälkeen ei kuulossa ollut tapahtunut merkittävää heikkenemistä.

Sen sijaan olen huomannut, että nykyään mun on hankala erotella ääntä. Tullut vähän niinkuin valikoiva kuulo.

Jonkun puhuessa saattaa huomioni keskittyä hetkeksi johonkin taustalta tulevaan ääneen tai muuhun vastaavaan.

Lähinnä itseäni on alkanut harmittaa se, että saa aina kysyä tyttöystävältä uudestaan että mitä hän sanoikaan. Hemmetti. *igor*
larzizi

#123 • • larzizi
Tähän mennessä kaikissa kuulotesteissä kuulo on ollut paras mahdollinen. Tai saattaa olla, että viimeisimmässä testissä toisen korvan kuulo oli murto-osan huonompi kuin toisen *ding*

Mutta tosi elämässä en kyllä aina kuule kaikkea. Ehkä en kytke sitä kuuloa päälle tarpeeksi nopeasti, kun joku alkaa puhumaan.

Viime testistä on kyllä muutama vuosi aikaa ja sen jälkeen on kyllä tullut lisättyä musiikkiin volumea jonkun verran ja harrastettu enemmän festareilla käyntiä ja työskennelty raksalla, jossa melu on välillä aika kamala. Että saattaa olla, että kuulo on hiukan jo heikentynyt.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

#124 • • Reetta Guest
todella huono ja nykyään tuntuu vaan huonontuvan. kysyn aina että " mitä sää sanoit?????!!!!" ja välillä jopa kaksikin kertaa...ku emmää vaan kuule mitään...

tietenkin se osaa olla myös valikoiva ja kuulee kaiken tarpeellisen! *hih*
Claquesous

#125 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Vaikea sanoa. Itse en huomaa mitään ongelmaa kuulossani (ehkä pientä tinnitystä on havaittavissa...).

--
32. of December

Apo

#126 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

LooPy, 14.8.2006 10:17:
Sen sijaan olen huomannut, että nykyään mun on hankala erotella ääntä. Tullut vähän niinkuin valikoiva kuulo.

Ainakin silloin kun ite kävin intin kuulotestissä niin siinä testattiin vain erillisiä taajuuksia. Kuulovaurioiden yksi ilmenemistapa on kuitenkin erottelukyvyn huonontuminen mikä ei ehkä tule esiin tuossa testissä. Et paree alkaa kasvattaa lisää kuulokarvoja tai alkaa seuraa millä volalla luureista luukuttaa *uuh*
villelope

#127 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Apo, 14.8.2006 13:23:
---
Ainakin silloin kun ite kävin intin kuulotestissä niin siinä testattiin vain erillisiä taajuuksia. Kuulovaurioiden yksi ilmenemistapa on kuitenkin erottelukyvyn huonontuminen mikä ei ehkä tule esiin tuossa testissä. Et paree alkaa kasvattaa lisää kuulokarvoja tai alkaa seuraa millä volalla luureista luukuttaa *uuh*

Ai hitto, no joo, sitten mun kuulo on huonontunut. Ne taajuudet kyllä kuulee, sillä ko. kuulokkeet eristävät kaikki muut äänet ja lisäksi voit keskittyä vain annettavaan äänisignaaliin.

Mielestäni soittelen maltillisella äänenvoimakkuudella, ja keikoilla saattaa kuulokkeiden alla olla vielä 15dB:n Elacinit.

Voisikin alkaa vähentämään luurit päässä vietettyä aikaa, ja kenties iPodin nappikuulokkeet voisi korvata jollain muulla mallilla.

Voiko kuulokarvoja kasvattaa? Vai ovatko nuo aivosolujen tapaan vain tuhottavissa olevia?
wiwi

#128 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Jago, 14.8.2006 08:34:
mahtava.. kuulen kaiken musiikin jne todella hyvin, mutta kun ihmiset puhuu mä joudun kysyy aina mitä..

Ehkä ongelmia tuottaakin ymmärtäminen? *pepsodent*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Nescio

#129 • • Nescio Antti-Veikko
Vasemmassa korvassa luokkaa I ja oikeassa II. Oikeassa kuulo on laskenut nimenomaan keskiäänien kohdalta.

Pieni sairaskertomus kolmen vuoden takaa jolloin vyöruusuvirus iski vasempaan korvaani. Tauti alkoi hirvittävällä päänsäryllä ja korvan kipeytymisellä. Seuraavaksi tasapaino alkoi heikkenemään siinä määrin etten pystynyt ajamaan polkupyörällä, pyörrytys sai aikaan pahoinvointia ja oksentelua ja toinen puoli kasvoista halvaantui muutamaksi päiväksi täysin. Sen jälkeen hermostossa ollut virus alkoi nakertaa kuuloa niin, että matalat ja korkeat äänet katosivat lähes täysin ja keskiäänet kuuluivat jollakin kieroutuneella tavalla entistä lujempina. Muistan kuinka kävellessäni kaupungilla TYKSiin oli pakko laittaa tulppa korvaan melun käydessä sietämättömäksi. Kaksi viikkoa heinäkuussa vuodeosastolla ja yhteensä 8 viikkoa sairaslomaa, jonka aikana pikkuhiljaa kuulo ja tasapaino palutuivat melkein normaaleiksi. Vasempaan korvaan on jäänyt kaikenlaisia suhinoita ja korva alkaa tinnittämään paljon helpommin kuin oikea, mutta kuulo siinä on kuitenkin oikeaa parempi!

Summa summarum, kuulovammaisena ei ollut mukavaa. Kiva että se palasi, ja siitä yritetään pitää huolta.
Wanna B

#130 • • Wanna B Rattopoika
Vuosi sitten tehdyn kuulotestin mukaa mun kuulo on erittäin hyvä, kuulen kyllä kaikki äänet hienosti. Mutta sellainen ongelma on että taustamelussa esim. puhe menee "mömmöks", saa kysellä koko ajan et mitäs sanoit. Lääkäri meinas et se ei oo korvista kii et taustamelussa osa äänistä hukkuu johonki tai menee muusiks, se sano et se on mun päästä kii, eli menin korvalääkäriin joka osasi sit kertoo et mulla on päässä vikaa *igor*

Soittaessa yritän pitää aina luureja mahd. pienellä ettei se kuulo sit mee, sehän ei olis mukavaa......

--
Kukkuu, mitä apinalauma?!

Jago

#131 • • Jago un-trained monkee

wiwi, 14.8.2006 13:49:
---
Jago, 14.8.2006 08:34:
mahtava.. kuulen kaiken musiikin jne todella hyvin, mutta kun ihmiset puhuu mä joudun kysyy aina mitä..

---

Ehkä ongelmia tuottaakin ymmärtäminen? *pepsodent*

ihmiset puhuu epäselvästi.. (ja epäkiinostavasti*pepsodent*)
lyriicat tajuu helpommin.. (niitä kuuntelee tarkempaa*hihu*)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Texx

#133 • • Texx ^_^
Parisen vuotta sitten, kuuntelin todella kovaa mp3soittimella ja paskoilla nappikuulokkeilla musiikkia jokapäivä, se loppu sitten siihen, kun huomasin että oikea korva ei aamusin herätessä kuullu matalia ääniä yhtään. Koulussa tehtiin joku kuulotesti, en muista tulosta yhtään, mutta terveydenhoitajan kommentti kuulotestin jälkeen oli; Nyt heti korvalääkäriin.
En koskaan saanut aikaseksi mentyä sinne asti, ja jossain vaiheessa alko tinnitus vaivaamaan ihan helvetillisesti. Toi kaikki loppu kuitenki ehkä kuukaus sen jälkeen, ku lopetin musiikin kuuntelun kovaa, nappikuulokkeilla varsinkin.

Satunaisesti aamusin herätessä oikee korva on reistaillu samalla tavalla tonkin jälkeen, mutta se on aina loppunu pari tuntia heräämisen jälkeen, joten en oo oikeestaan kiinnittäny siihen huomiota.

Nykyään tosin, oon joutunu myöntämään itelleni, että ehkä oikeesti kannattais mennä sinne korvalääkäriin, koska tää ei mee ohi. Oikeella korvalla siis en kuule melkeimpä joka aamu, iltaan asti, matalia ääniä, joten saa jatkuvasti kysellä "mitä?mitä?"
Harmittaa kovasti, mutta ei tää vieläkään pahasti haittaa, kun kyllähän tähän tottuu. Mutta korvalääkäriin oon kovasti menossa, oon vaan niin saamatonta tyyppiä että...

Varmahan en voi olla, että mistä toi johtuu, mut veikkaan, et se on tosta musiikinkuuntelusta, kun sillon se kuitenkin alkoi. Bileissäkään en koskaan käyttäny, tai käytä korvatulppia..

Oon ollu tosi viisas :)

--
*piis*

kakku111

#134 • • kakku111 pikku pioneeri
liiankin hyvä :/

--
Sinä kysyit:
Kuka on karoliina?

Oraakkeli vastasi:
Joku omituinen hiihtelijä.

Bio

#135 • • Bio The Bullies / Pinky
Aina kun kaveriporukalla soitellaan niin joudun aina laittaa kuulokkeiden volat paljon kovemmalle kuin muilla. Ehkä vaan tykkään huudattaa niitä luureja..
Unik

#136 • • Unik
Täh? Voisitteko toistaa kysymyksen en kuullut...
kml

#138 • • kml Keyhole Markup Language
En nyt tiiä puhuuko kaikki tuol uudessa koulussa tosi hiljaa (musta kyllä puhuu *justjoo*), Mutta joudun vähän väliä kysymään "Mitä?" kun en kuule. Muiden tänhetkisten kavereiden kanssa ei tollasta ongelmaa oo *ding*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

BEAT!!

#139 • • BEAT!! Support your local pub
Todella huono kuulo tällähetkellä. Tosin kuuloa haittaa hieman välikorvan, sekä poskionteloidentulehdus.. O_o

--
Hirosima 45
Tshernobyl 86
Windows 95

Yoni

#140 • • Yoni Tyhmä Vartija!
Itellä tinnittää korvat! Oikea enemmän kuin vasen.
Ei haittaa "elämää" sinänsä kun suurimman osan ajasta sitä ei kuule. Ja silloinkin kuin kuulee niin se ei ENÄÄ haittaa kun siihen on tottunu.

Syitä on liian kova musiikki ja ne muutamat kerrat bileissä ilman kuulonsuojausta!
Ja kerran kaveri huusi suoraan mun oikeeseen korvaan jotain kun oltiin baarissa. Silloin tuntui kovaa fyysistä kipua korvassa.

Vaikka ei tinnitys just nyt haittaa niin voisin silti elää ilmankin!