Millainen kuulo sinulla on?

189 posts, 10 pages, 86,170 views

Avatar
#161 • • opmdevil Guest
Kaikista rakkain bändi eli Emperor soitti 1997 melko kovaa Tavastialla ja eturivissä kun oltiin, niin kipukynnys meni yli. Tämän seurauksena kuulo kunnolla vissis alentunut ja vasemmassa on sellainen matala ulina kuultavissa kun on hiljaisessa paikassa. Muutenkin on hirmu vaikea kuulla mitä ihmiset puhuvat jos on vähänkään enemmän taustamelua.
Worin

Posts: 526

#162 • • Worin
Mulla puhkes tärykalvo joskus vajaa 10 vuotta sitten ja sen jälkeen kun tuli joku kuulotesti niin tietty hertsitaajuus oli heikko sillä korvalla, mut kun aikaa kulu jokunen vuosi niin seuraavassa testissä oli taas kuulo ihan normaali. Tän hetken kuulon uskoisin olevan ihan normaali.
Metsäpiru

Posts: 418

#163 • • Metsäpiru metsäpiruilee
Kuulo on kohtuullinen, joskus ollut parempikin. Kun ei niitä korvatulppia jaksa käyttää, niin kovin tyylittömiä. Sanoo fiksu. Mutta lähinnä ongelma on keskittyä kuulemiseensa. Ja ärsyttää muuten ihmiset ketkä puhuvat niin pirun hiljaa. Itsellä kun ääntä jonkin verta löytyy.
RiD

Posts: 2,817

#164 • • RiD Nukemi
Valikoiva.

--
*super* *possu*

fosa

Posts: 382

#165 • • fosa
Kuulotesteissä aina kaikki äänet kuuluu, mutta varmasti lievää alenemaa puhetaajuuksilla ku silti joutuu monesti kyselemään sanomisia...

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Anny

Posts: 666

#166 • • Anny Hurricane-Munster
Ilmeisesti tahtomattani valikoiva... Saan kuulla tästä päivittäin, kuten myös äärettömän huonosta muististani... *uuh*

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

sunbeam

Posts: 205

#167 • • sunbeam santa`s little helper
Kiitos samoin, valikoiva se taitaa olla, tosin välillä ihan tahtomattanikin. Testien mukaan pitäisi olla kunossa, tosin tehty vuonna suo ja kuokka.... Nimim. ikinä en kuuntele musaa täysiä...*iloinen*

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

kosmo

Posts: 759

#168 • • kosmo TJH87
Tällä hetkellä erittäin tarkka sillä näpsäkkä hoitsutyttö just huuhteli mun korvat! (toinen korva oli tukossa pari päivää) *jiihaa*
SamHard

Posts: 2,098

#169 • • SamHard
10 vuotta kuulokkeet päässä enemmän tai vähemmän..
Helvetin huono kuulo! Pikapuoliin siirtymässä kuulokkeista
monitoreihin.. ei pelasta osittain menetettyä kuuloa, mutta
pilaa sitä hitaammin*pepsodent**grr*
STE

Posts: 63

#170 • • STE
Juuh no täällä kuulo periaatteessa hyvä, mutta saatanan tinnitus häiritsee sitä (jatkunut ehkä 5v?) Kiva kun tietäisi mistä sekin tuli, muistan maanneeni sängyllä telkkua katselemassa kun alkoi ja siitä asti pysynyt. Onneksi on jotenkin tottunut.

Tosiaan jos on vähänkin taustamelua esim just baareissa niin ei kuule yhtään mitä porukat sanoo. Tai siis kuulee, mutta ei saa selvää. Minusta se on hieman outoa, syytän tinnitusta siitäkin.

Ja tikittävät kellot on kyllä aivan karseita, tosiaan eroon heti!

--
Good day

lank

Posts: 2,164

#171 • • lank www.djlank.com
Synnynnäinen kuulovika molemmissa korvissa, toisessa pahempi, taustamelussa on vaikea kuulla. Luulen että myös dj hommat on tehneet osansa ja niinkuin lääkäri sanoi tossa hetki sitten ilman testejä; sinun ikäiselläsi kuulo alkaa jo muutenkin huononemaan...Kiitti ;)
anis

Posts: 2,451

#172 • • anis
Parempiki vois olla. Nykyään pidän kyl ehdottomasti korvatulppia kun meen musiikkia kuuntelemaan. Jotenki kuulo on herkistynyki nytten joten ei kärsi kuunnellakaan ilman tulppia.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Avernian

Posts: 7,451

#173 • • Avernian Kerettiläinen
Onnellisen parisuhteen salaisuus: kuulen vain puolet (max) siitä mitä toinen sanoo. :D

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Avatar
#174 • • opmdevil Guest
Kuulo on varsin hyvä kun tuolleen testissä käy. Jotian alenemaa oli toisessa korvassa tietyillä alueilla mutta joo, elenema siinä mielessä, että ei ollut erinomainen just sillä kohdalla. Käytännössä en pysty nukkumaan ilman korvatulppia koska pienetkin äänet herättävät ja häiritsevät todella paljon kuten just herätyskellot ja pattereiden hiljainen kohina. Kun olin vanhassa kämpässä joka oli syrjemmällä, niin rannekello yöpöydällä kuului ihan hyvin.

Ei mulla varsinaista tinnitystä ole mutta sellaista omituista matalaa kohinaa toisessa korvassa välillä joka ei ole kovin häiritsevää koska se on melko matala ääni mutta silti. Lisäksi jotain häikkää taitaa olla (tai sitten on liian herkka taustamelulle) koska jos on vaikka jossain liikenteen seassa niin välillä on vaikea kuulla mitä toinen sanoo vaikka olisi ihan vieressä. Sama baarissa vaikka volat on ihan normitasoilla.
Jinx

Posts: 2,615

#175 • • Jinx Superfeminine
Hyvä mutta valikoiva. *tirsk*

--
Pyllykkä

Tupe-san

Posts: 447

#176 • • Tupe-san
Testien mukaan tosi hyvä mutta omasta mielestä paska taidan tyytyä siihen valikoivaan *hymy*

--
No Reality

tws

Posts: 512

#177 • • tws
vaikka musiikkii tulee kuunneltuu aika helvetin kovalla välil ni kuulo on niin hyvä ku vaa voi olla *nauru*

--
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU-

^Petunia

Posts: 888

#179 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

lank, 26.2.2008 01:26:
..ja niinkuin lääkäri sanoi tossa hetki sitten ilman testejä; sinun ikäiselläsi kuulo alkaa jo muutenkin huononemaan...Kiitti ;)


Aahahahahhaaa..!! Kääkkäpapparainen *lmao*
(nii sä olit mua vuoden vanhempi *tirsk* )
Kuuloni on Todella ja Aivan Liiankin valikoiva ja jahka kun katon telkkuu niin olen silloin Kuuro *nauru*
Ja niinku Annykin tuolla aikasemmin sanoi, niin muisti on mullakin ihan älyttömän huono, lähi-muisti ja nimi-muisti ovat pahimmat *justjoo* pitäs kantaa jotain muistilehtiöö mukana koko ajan..
Illustrator

Posts: 3,171

#180 • • Edited Illustrator
Hyvä sivu kuulon testailuun kotikonstein:

http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html

Testiluureina käytin Sennheiserin Hd-25:sia ja kuulokelähtönä läppärin omaa lähtöä. Kovin tarkkoja tuloksia tolla ei tosin saa kun tietokoneesta lähtee kaikenlaisia häiriöääniä. Korvien välisten kuuloerojen tarkkailuun toimii mielestäni ihan ok.