Millainen kuulo sinulla on?

189 posts, 10 pages, 88,300 views

Foxmagon

#101 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Vähän liian herkkä mutta hyvä. Siitä johtuen semmoinen ihana jatkuva piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii -ääni. igor igor

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

#103 • • Viivi Guest
Huono; nuorempana tuli kuunneltua korvalappustereoita liian kovalla ja siitä jäi tinnitus. Jos taustalla on vähänkään melua, minun on vaikea saada selvää mitä toinen sanoo. Työssä tästä on selkeästi haittaa *dissaa*
1ncarnation

#104 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
täydellinen vaikka kuullokkeet aina täysil,olen kai lucky

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Jussi Soro

#105 • • Jussi Soro choon!
Pari kuukautta sitten kävin tsekkamassa, täydellinen kuulo :)

Ei meinannu lääkäritäti uskoo kun sanoin et taustalla on 15 vuotta erilaisia bändi / dj-hommia ja jatkuvaa musiikin kuuntelua...
akiapina

#106 • • akiapina apinaki
Intissä ainakin oli vielä täydellinen kuulo, enkä usko että se tässä parin vuoden aikana on hirveän huonoksi on muuttunut. Elacinit kun pelastaa isommissa bileissä <3
iriil

#107 • • iriil
Pitäisi mennä testauttamaan lääkärillä taas mitä mahdan kuulla. Tulevan työni puolesta minulla pitäisi olla hyvä kuulo. Hankalaa äänittää jotain kentällä jos ei kuule kaikkea mitä äänittää. Ja samalla tietäisi myös mitkä taajuudet kuulosta mahd. puuttuu etten niitä niittaa sitten editoinnissa alas.
Sen tiedän että kaverin telkkari tarvitsisi ehkä hieman säätöä koska inisee juuri sopivasti että minä saan päänsäryn jos pitkään istun samassa huoneessa kuin telkkari :( Ja osa kavereistani ei kuule tätä ärsyttävää ininää, joten kuuloni on siis parempi kuin heillä niiltä osin.
#108 • • cjet Guest
Loistava. *hymy* Paranee vuosi vuodelta. Armeijassa tuli lauottua rk-62:lla ilman kuulosuojaimia vihollisia, jotka yllättivät meidät sillä aikaa kun olimme nukkumassa. Sen vuorokauden kestäneen tinnityksen jälkeenkin lääkärissä tehtyjen kuulotestien perusteella, suht täydellinen kuulo. Pitäis teettää kyl sellaset omat kunnon korvatulpat ettei ne oikeesti joku päivä mee rikki noi korvat. *hymy*
STE

#109 • • Edited STE
Vasen korva tinnittää minkä jaksaa, johtuisiko siitä ettei saa aina puheesta selvää. Ilman tinnitusta olisi tietty maailman paras kuulo, kuinkas muuten.

--
Good day

littlebig

#110 • • littlebig aaat-chi kung
mitäh??!!?

--
straight ______

gay ^______^

jont-fu

#111 • • Edited jont-fu Kyny Prinssi
Missähän kannattaisi käydä teettämässä kuulotesti, sellainen laajempi jossa testataan ihan matalista bassoista kuulokynnyksen ylärajalle asti? Eli muusikon tai miksaajan kuulotesti, josta sais ihan jonkun käppyrän mukaansa. Ja mitä sellainen voi maksaa? Kokemuksia?

En ole omatoimisissa testeissä huomannut muuta vikaa kuulossani kuin että se loppuu 13 kHz paikkeilla, eli vähän turhan aikaisin. Mutta se on petollista miksatessa jos kuulossa on "kuoppia" keskiäänissä jne.

Edit: Löytyikin netistä aika pätevän oloinen kuulotesti, tuskin siellä lääkärissäkään paljon tuota hienompaa osataan tehdä. http://www.digital-recordings.com/hearing-test/www-ht-pro/ht_help_p.html
Tulokset näytti vähän pahemmilta kuin olisin odottanut... Matalat äänet (<1 kHz) ja 8 kHz kuuluu hyvin, mutta kaikki muu on 10-30 dB kuopalla!!
PeeGee

#112 • • PeeGee
Absoluuttisen valikoiva sävelkorva.
PeeGee

#113 • • Edited PeeGee

Caro², 19.7.2006 14:10:
Taustamelussa en erota puheesta sanoja kunnolla, tulpat päässä erotan paremmin. Kuulen kyllä erihyvin, mutta jostai syystä toi puheen erottaminen on vaikeeta melussa. Oikessa korvassa on vaimentuma ylä-äänissä.

Mulla on muuten ihan samanlainen kuulo :) Oikealla kuulen myös bassot vomakkaammin ja selkeämmin kun vasemmalla, mut sit taas vasemmalla just diskantit paremmin. Yritä siinä sitte tehä stereokuvaa biisiin *nauru*

Edit: vaikuttaa monilla muillakin olevan nimenomaan oikea korva heikompi kuin vasen, mistähän tämäkin johtuu? DJ-hommia ei voi syyttää ainakaan mun kohalla kun sellasia ei oo tullu tehtyä. Ainoa yhteinen tekijä vois olla armeija ja oikealta puolelta ampuminen *ding*
Caro²

#114 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

PeeGee, 23.7.2006 12:14:
DJ-hommia ei voi syyttää ainakaan mun kohalla kun sellasia ei oo tullu tehtyä. Ainoa yhteinen tekijä vois olla armeija ja oikealta puolelta ampuminen *ding*

Oon pitäny ensimmäiset 5vuotta kuuloketta joko molemmilla, tai vaan oikeella korvalla.
Kyllä sitä dj-hommia voipi syyttää, oikeastaan itseään *hihu*
Epailija

#115 • • Epailija Physicist, 2nd class.

PeeGee, 23.7.2006 12:14:
Edit: vaikuttaa monilla muillakin olevan nimenomaan oikea korva heikompi kuin vasen, mistähän tämäkin johtuu? DJ-hommia ei voi syyttää ainakaan mun kohalla kun sellasia ei oo tullu tehtyä. Ainoa yhteinen tekijä vois olla armeija ja oikealta puolelta ampuminen *ding*

Korvia ei vain tule käytettyä tasapuolisesti. Jos poistat vain toisen nappikuulokkeen kuullaksesi paremmin, niin kumman poistat? Jos yrität hälyssä kuulla mitä toinen sanoo, kumpaa korvaa työnnät lähemmäksi? Inttikin saattaa vaikuttaa, mutta kyllä tuo kuulon painottuminen toiselle puolelle todennäköisesti on koko elinkaaren pienten tekojen summa. Miksi oikea on heikompi kuin vasen? Mutuna sanoisin, että oikeakätiset suosivat oikean puolen elimiä, joten tuota oikeata korvaa tulee tarjottua huutajille jne. enemmän kuin vasenta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

DeeJays Anonymous

#116 • • Edited DeeJays Anonymous

*Ben, 23.7.2006 11:31:
---
jont-fu, [url=http://klubitus.org/ http://www.digital-recordings.com/hearing-test/www-ht-pro/ht_help_p.html

---

Oho, aika hyvän testin olet löytäny *joo*. Luulin että olis ollu huono kuulo, mut oliki ihan hyvä, keskiäänet oli lievästi huonontunu, ja oikee korva tasasesti surkeempi kun vasen.

Hitto (paskoilla nappiluureilla testattu,mutta) oikeassa korvassa 20db vaimentuma välillä 5-12khz. Kuis nyt on "luurikorva" menny ja monitorikorva ihan bueno?

Täytyy vielä pistää hifivahvarin läpi ja kuunnella senikoilla.

Edit: sonyn vahvarinkin läpi meinaa äni hukkua kohinaan, mutta tulokset samaan suuntaan 5-8khz -10db kuopalla. Muuten kuulokäyrän mukaan.
KuZ

#117 • • KuZ Itä-Eurooppalainen unissaan
"Kun täältä päästään takasin niin sulle hankitaan kuulolaite"
Ihmiset voisivat puhua selvemmin, sinuun päin ja kovempaa niin ehkä melkein voisi saada selvääkin!
Kuulo toisessa korvassa ollu aina aavistuksen huonompi kuin toisessa. Viimeksi, kun testattiin niin kuitenkin molemissa korvissa oli ihan kelpo kuulo. Alle vuosi viime testistä.
keisha

#118 • • keisha bullet with butterfly wings
Huono. Ja valikoiva.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Jago

#119 • • Jago un-trained monkee
mahtava.. kuulen kaiken musiikin jne todella hyvin, mutta kun ihmiset puhuu mä joudun kysyy aina mitä..

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

1ncarnation

#120 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
intti testin mukaan täydellinen :)
ja kuulen aina julkiset aika kaukaa.
En oo ikinä edes kokeillu sitä kuulonsuojausta.
Ride on!

--
Veerus &amp; Maxie Deevine - Rising