Millainen kuulo sinulla on?

189 posts, 10 pages, 88,291 views

#81 • • HRDance Guest
On päässy mun kuulossa tapahtumaan ikäviä. Liian paljon töissä sekä bileissä ollu ilman kuulosuojaimia ja on oikeassa korvassa jonkinlainen kuulovaurio todettuna. Vasen korva on kansa lähellä sitä rajaa ja pitää kyllä alkaa suojaamaan ehdottomasti kuuloa paremmin kuin aiemmin olen tehny. En kuitenkaa halua olla kuuro sitten joskus.
Aisti

#82 • • Aisti Turtiloparabellum
Puolikuuro taidan olla :/
Jotkut ylätaajuudet eivät ilmeisesti kuulu, tätä on tohtorillakin todettu, ja ei pitäisi ilmeisesti paukuttaa, ettei pääse laajenemaan puhetaajuuksille esim. *sigh*
randor

#83 • • randor
Kuuloa olen yrittänyt varjella töissä ja klubeilla, se kun on testissa todettu oikeen lepakon tyyliin herkäksi ja korkealle ulottuvaksi. Tulppia vaan ahkerasti jos on mökää *iloinen*
Philly

#84 • • Philly AIM HIGH!
Aika huono, toisessa korvassa ainakin... Oikeaa korvaani on vaivannut koko nuoruuteni ns. krooninen korvatulehdus ja tästä syystä johtuen synnyinkin oikea korva lähes kuurona, onneksi kuulo kehittyi parempaan suuntaan aina ikävuosien lisääntyessä, mutta vieläkin on kaksi äänialuetta joita en oikealla korvallani kuule... Kaikenlaista joutui lapsena sietämään kyseisen taudin vuoksi, 6 kertaa on korvassani ollut putki, oikean korvani tärykalvo on puhkaistu yli 100 kertaa, joten vähiin jäi ne viikot lapsena ettei olisi tarvinnut sairaalassa käydä... Näin aikuisiällä asian kanssa on vaan oppinut elämään, ainoat asiat mitä korvani minulta rajoittaa on sukeltaminen ja muutenkin paineen vaihtelut, lääkäri on tylysti ilmoittanut että jopa pelkästään pään veden alle laittaminen voi aiheuttaa niin suuren paineenvaihdunnan, ettei reikätyynyltä vaikuttava tärykalvoni sitä välttämättä kestä...
Niin ja lentämisessä nousut ja laskut ovat yhtä tuskaa, mutta onneksi tähänkin kehitellään koko ajan vaan parempia apuvälineitä joilla painetta korvissa voidaan säädellä...
jiippa

#85 • • jiippa
Anteeks mitä, en kuullut *täh*
Itellä on hiukan kuulo heikentynyt korkeiden äänien osalta, syynä tähän tärykalvon repeytyminen sukeltaessa. Ei ollu kivaa *eiei*

Normaalin puheen kuulen kyllä,
paitsi jos mua pyydetään tekemään jotain *vink*

--
... ja sitten mää heräsin

Coon--

#86 • • Coon-- 5,2 mmol/l
Mielestäni yllättävän hyvä ottaen huomioon sen mitä kuuloni on saanut kestää. Harvassa paikassa olen muistanut/jaksanut suojata kuuloani ja vielä se on ihan hyvä... kuulen heinäsirkat *hihu* eikä tinnitä.
Lähinnä minulle tuottaa ongelmia kuulla huonosti puhuvia ihmisiä.. jos tyyppi mumisee epäselvästi tai puhuu todella hiljaa kovan melun keskellä.

Mut joo, sanoisin samaa kuin kuulotestikin 6 kk sitten... "Kuulosi on erittäin hyvä" *hymy*
#87 • • Juzba Guest
Viime testin perusteella kuuloni pitäis olla hyvä. *hihu*
#88 • • REivaaja Guest
Ai mitä!? niiku mitä sä kysyitkään?
¡ Previous post about a year ago !
DeeJays Anonymous

#89 • • Edited DeeJays Anonymous
Minkäänlaista kuulon alenemaa en ainakaan subjekstiivisesti ole huomannut. Tinnuts taasen *eikä* alkaa oleen sen verran massiivista, että olen harkinnut dj-töiden lopettamista elleivät tulpat sitten hiljalleen auta (kyllä tinnitus saattaa vaimeta ajan myötä - sitä, että onko kyse parantumisesta vai adaptoitumisesta en tiedä).

Jos joku vielä omistaa wanhan kunnon 50hz kuvaputkitöltsyn niin se saundi mikä sen juovamuuntajasta lähtee on aika sama ku mun korvissa (+matalempia vikinöitä mukaan) .

Tietysti tinnitus on yhtälailla henkistä kuin fyysistä - se tosissaan häiritsee sitten kun siitä alkaa stressaamaan. Ehkä pitäis vaan hyväksyä se kylmä fakta että tää_on_mun_hiljaisuus *nyyh* .

Käyttäkää siis kumia - eiku tulppia kun lähdette leikkimään volan kanssa.

Edit: niin hassua kuin se onkin - on kitinän taajuus jotain vähän alle 2khz ja aika tarkkaan nuotti "A" joten voin virittää kitaran kuulolta
Tupe-san

#91 • • Tupe-san
kuulotestin mukaan iha hyvä mutta kai se on se valikoiva :D

--
No Reality

#92 • • ALIEN Guest
Say what?! *ding*
Samu81

#93 • • Samu81 kokolihaa
Melkoisella todennäköisyydellä huono, tai ainakin sinnepäin. Puhelimessa metelisessä ympäristössä ei meinaa kuulla mitä vastapuoli juttelee, joutuu muutenkin pitämään volumia liki täysillä. Lisäksi puhun kuulemma kovalla äänellä heti jos on vähänkin ääntä ympärillä, itse en edes huomaa sitä. Ja kamujen autoissa olen ensimmäisenä toivomassa musiikkia kovempaa, sekä viimeinen jota se häiritsee. Aikoinaan kun oli omassa autossa hifiä, onnistuin luukuttelemaan niitä sen verran että kerran suihkussa tuli verta korvasta. Sen jälkeen ne lähtikin kiertoon..

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

tomii

#94 • • tomii kallion herttua
Viimeksi kun on tehty kuulotesti, niin oli hyvä. Kaitpa se vieläkin on. Suojaan kuuloni bileissä, enkä mielestäni kuuntele luureillakaan älyttömän kovaa, niin tuskin on hirveän paljoa ainakaan huonontunut *ding* *hymy* Mutta pakko yhtyä ylempänä olevaan kommenttiin, että aika valikoivahan tää mun kuulo tuntuu välillä olevan. *nauru*

--
reivaan kunnes kuolen

nuance

#95 • • nuance cov ops, combat, sunrise
Luulisin et ihan hyvä. Nykyään tulee sen verran tunnollisesti pidettyä Elacinit aivoissa meluisissa ympäristöissä ja varsinkin keikkaa soittaessa. Vielä about vuos sitten tinnitus vaivas jonkun verran, mut nyt jotenki tuntuu et sekin ois parantunu.
Hyzenthlay

#96 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Ihan paska. Kolmen vuoden pileily on kyllä tehny tehtävänsä *justjoo* Tulpat kyllä on melkein aina mukana, mutta ei niitä oo malttanu pitää :/

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Loose Grip

#97 • • Loose Grip

Philly, 3.6.2005 10:08:
Aika huono, toisessa korvassa ainakin... Oikeaa korvaani on vaivannut koko nuoruuteni ns. krooninen korvatulehdus ja tästä syystä johtuen synnyinkin oikea korva lähes kuurona, onneksi kuulo kehittyi parempaan suuntaan aina ikävuosien lisääntyessä, mutta vieläkin on kaksi äänialuetta joita en oikealla korvallani kuule... Kaikenlaista joutui lapsena sietämään kyseisen taudin vuoksi, 6 kertaa on korvassani ollut putki, oikean korvani tärykalvo on puhkaistu yli 100 kertaa, joten vähiin jäi ne viikot lapsena ettei olisi tarvinnut sairaalassa käydä...clipclip

Ai kato on mulla kohtalotovereitakin. Syntyjään liian ahtaat nielusta korvaan vievät käytävät, joten tulehdus tulee ainakun nuhakin. Puhkottu on lukemattomia kertoja, luulisin jotain hieman alle 50 kertaa. Putketkin on ollu korvissa niin moneen kertaan etten pysy laskuissa. Tälläkin hetkellä on titaaninen putki oikeessa korvassa. Ja mulla taas se ongelma, että jos sitä joskus tarvii puhkoa, se tärykalvo on niin arpeutunut, että sitä ei tahdo saada puhki sillä vartavasten tarkoitetulla puhkaisuneulalla... Ei tarvi sukellella, eikä kiinnosta käydä paljon uimassakaan kun korvaan ei saa päästä vettä. Kuulo on just ja just siinä normaalin rajamailla. Sillä korvalla, jossa on putki, en kuule matalia taajuksia, ihan niinkun joku olis leikannu eq:sta bassot nolliin. Siihenkin kyllä tottuu, eikä äänet kuulosta "toispuoleisilta". Bileissä on pakko käyttää jonkunlaista kuulonsuojausta, koska noin korkeat äänenvoimakkuudet kirjaimellisesti sattuu aivan perkeleesti korviin ja kuullut äänet menee aivan särölle.
[Nuclear]

#98 • • [Nuclear] el aprendiz

Loose Grip, 19.7.2006 12:47:
Ai kato on mulla kohtalotovereitakin. Syntyjään liian ahtaat nielusta korvaan vievät käytävät, joten tulehdus tulee ainakun nuhakin. Puhkottu on lukemattomia kertoja, luulisin jotain hieman alle 50 kertaa. Putketkin on ollu korvissa niin moneen kertaan etten pysy laskuissa. Tälläkin hetkellä on titaaninen putki oikeessa korvassa. Ja mulla taas se ongelma, että jos sitä joskus tarvii puhkoa, se tärykalvo on niin arpeutunut, että sitä ei tahdo saada puhki sillä vartavasten tarkoitetulla puhkaisuneulalla... Ei tarvi sukellella, eikä kiinnosta käydä paljon uimassakaan kun korvaan ei saa päästä vettä. Kuulo on just ja just siinä normaalin rajamailla. Sillä korvalla, jossa on putki, en kuule matalia taajuksia, ihan niinkun joku olis leikannu eq:sta bassot nolliin. Siihenkin kyllä tottuu, eikä äänet kuulosta "toispuoleisilta". Bileissä on pakko käyttää jonkunlaista kuulonsuojausta, koska noin korkeat äänenvoimakkuudet kirjaimellisesti sattuu aivan perkeleesti korviin ja kuullut äänet menee aivan särölle.

Mä oon jostain kuullu, että tota Eustachian putkee pystyy jollain konstilla laajentamaan (= toi putkitsydeemi? Ite sain sen käsityksen et ois jonkinlainen kirurginen operaatio) ja näin ollen korva tasaa paineet paremmin. Tosin joku on voinu puhua mulle ihan höpöjäkin...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Caro²

#99 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Taustamelussa en erota puheesta sanoja kunnolla, tulpat päässä erotan paremmin. Kuulen kyllä erihyvin, mutta jostai syystä toi puheen erottaminen on vaikeeta melussa. Oikessa korvassa on vaimentuma ylä-äänissä.
Aune-mummo

#100 • • Aune-mummo Hitsaa homo kinttaaseen
VALIKOIVA*pahis*