Millainen kuulo sinulla on?

189 posts, 10 pages, 88,333 views

leka

#61 • • leka anteeksi olen eläin
MITÄÄÄ??? Siis noh vasemmassa korvassa kuulovaurio (piippaa kokoajan) muuten vähän laskenu, mutta toimiva*hymy*

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

Infinitee

#62 • • Infinitee
Kai mulla ihan hyvä on. Mullakin on tuo sama ongelma lentokoneessa... jyystän aina viittä purkkaa yhtäaikaa et auttais tuskaan.
Nitta

#63 • • Nitta Sateenkaaren päässä
Jep jep, ei häävi *nauru*
PieceOfMind

#64 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.

gerry, 4.5.2005 12:30:
Noin kuukaus sitten pelästyin oikeasti kun ennen nukkumaanmenoa kuulin jatkuvasti jotakin kohinaa/tinnitystä mikä lie olikaan.... --- Epäilin "rasitusvauriota" mutta viime aikoina en ole taas mitään erikoista huomannut... Kait se johtui stressistä tms.

Ekaa kertaa kuulen, et jollain muulla on ollu sama ongelma. Mullakin on viime aikoina korvat soinu just nukahtamisvaiheessa, välillä niin kovaa että sattuu tosissaan ja tuntuu että pää räjähtää. Pelästyin alussa, et oonko voinu saada tinnituksen, kun mul on viime aikoina ollu tapana unohtaa tulpat kotiin bileissä käydessä. Mut ei kai se voi olla, kun päivällä ei kuitenkaan siritä korvissa. Hyvä tietää, että se menee ohi! *hymy*

Muuten oon pitäny tarkoituksella huolta kuulostani (en haluu samanlaista ku faijallani: "TÄH! TÄH!"), himassa musiikki soi kohtuu hiljaisella ja tosi harvoin kuulokkeista.
gerry

#65 • • gerry

Lace, 13.5.2005 09:36:
---
gerry, 4.5.2005 12:30:
Noin kuukaus sitten pelästyin oikeasti kun ennen nukkumaanmenoa kuulin jatkuvasti jotakin kohinaa/tinnitystä mikä lie olikaan.... --- Epäilin "rasitusvauriota" mutta viime aikoina en ole taas mitään erikoista huomannut... Kait se johtui stressistä tms.

---

Ekaa kertaa kuulen, et jollain muulla on ollu sama ongelma. Mullakin on viime aikoina korvat soinu just nukahtamisvaiheessa, välillä niin kovaa että sattuu tosissaan ja tuntuu että pää räjähtää. Pelästyin alussa, et oonko voinu saada tinnituksen, kun mul on viime aikoina ollu tapana unohtaa tulpat kotiin bileissä käydessä. Mut ei kai se voi olla, kun päivällä ei kuitenkaan siritä korvissa. Hyvä tietää, että se menee ohi! *hymy*

Muuten oon pitäny tarkoituksella huolta kuulostani (en haluu samanlaista ku faijallani: "TÄH! TÄH!"), himassa musiikki soi kohtuu hiljaisella ja tosi harvoin kuulokkeista.

No ethän sä sitä päivällä kuulekkaan.... Oletetaan että ihmisellä on 13db tinnitys.... Kaikki melu mikä menee yli 13db peittää tinnityksen (varsinkin kun se ylitetään tuplasti)... Mutta yöllä ennen nukkumamenoa kun taustamelu on alle 13db tinnitys kuuluu selvästi...

En tiedä onko varma tapa testata tinnitys siten et laittaa sormet korville ja kuuntelee mitä kuuluu... (silloin minimoidaan taustamelu). Toki se ei ole idioottivarma konsti testata tinnityksen määrä sillä verenkierto ym. vaikuttavat kans kuuluvaan "tinnityksen" joka ei välttämättä johdu kuulosta.

--
by B.C.S

gluester

#66 • • gluester Further
selektiivinen *nauru*
Cassu

#67 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Hei..meixi kävi työhönottotarkastuksessa ja mun kuuloni oli palautunut takaisin normaaliin....mulla oli joskus todettu pien alentuma just 6000-8000Hz mikä on lyömäsoittimien taajuusalue....mut nyt kaikki kuuluu paitsi niitä mitä ei haluakaan kuulla

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Caro²

#68 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Oikeessa korvassa on jotain alentumaa. Tuntuu välillä että se on vähä tunkkanen. esm koneiden suhinat ei kuulu oikeesta ihan niin selvästi ku vasemmasta. Normaalistihan tää ei häirihte olleskan, ellei siihen keskity..

Jepa. soittanu olen yleenä luuri oikealla korvalla. Ny oon vaihtanu vasempaan korvaan :)
meow

#69 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "
jos joku tulis topsaa vaikusta ni ehkä kuuliski jotain *dissaa*

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

Kate

#70 • • Kate
Huono ja huononee edelleen ...
LactoPhilus

#71 • • LactoPhilus - Central Kallio Investigation -
ennen inttiä oli hyvä kuulo, ja nyt ei... sen siitä saa ku ampuu liian monta kertaa ilman kuulosuojaimia ja kuuntelee korvalappustereoita täysillä ku on niin hyvää musaa *jiihaa* lekuri sano etten kuule korkeita ääniä ollenkaan ja sano et kannattais mennä jatkotutkimuksiin mistä ei oikeestaan oo mitään hyötyy ku ei sitä voi korjaa enää.. että sillee..
W

#74 • • W
Helvetin hyvä kuulo! vaikka asun toisessa kerroksessa, ja talossani on 7kerrosta, kuulen kuinka hiiret rapisevat vintillä...
psycho.jpg
meisi

#75 • • meisi maiu naki
Mulla on periytynyt äitiltä kuulon alenema korkeissa äänissä. Eli en muista ikinä kuulleeni esim. heinäsirkan sirinää. Puheen ja muuten kuulen ihan normaalisti, mutta oon huomannu et konsonanttien erotuksessa on useinkin jotain häikkää. Vieraiden kielten opiskelua haittaa aika paljonkin, sillä esim. kuuntelut oli aina tosi vaikeita just ton takia.
Suomen kieles vielä osaa automaattisesti järjellä muodostaa sanan päässä "valmiiks" vaikka olis kuullu vaan osan.

Joku tais mainitakin et tulee niitä 30s vihellyksiä ja piipityksiä välillä. On ollu niitä kans niin kauan kun vaan muistan. Pitäis kans käyttää noita korvatulppia, mut ne vaan aina jää kotiin.
Elacinitkin on tosiaan ollu hankinta listalla ainakin vuoden, ja sain rahottajankin, mutta omaa laiskuuttani ja aikaansaamattomuuttani en oo vielä tehny asian eteen mitään.

Jospas sitä vielä mummuna kuulis, mitä se pappa vieressä yrittää höpistä :)
nRg

#76 • • nRg
Ilmeisesti aika huono koska aina pitää luukuttaa täböllä*hihu*
Don Japa

#77 • • Don Japa The Setämies
Kuulo meni killinä skeet-ammuntaa harrastaessa. Enää ei kuulu korkeat äänet. Intissä tutkittiin koko pää... kumma kyllä ei muuta vikaa löytynyt *nauru*

Tinnitykseen on ajan myötä tottunut, mutta vieläkin kun on liian hiljaista, pää sekoo. Mun kanssa ei kannata lähteä Bodomin metsiin telttailemaan.

Klubeilla kun on näppärästi meteliä, toisten puheista saa vähän liian huonosti selvää. Ja sit jengi luulee et mä oon vaan niin segiksessä. Ai minäkö muka *ding*
Juige

#78 • • Juige MethSnortingHashSmoking AcidDroppingJunkieRanger
Kaikissa kuulotesteissä tähän asti tullut täydet pisteet. Enpä oo muutenkan huomannu karmeeta taantumista. Ehkä sitä sitten vasta rupeaa varomaan kun on oikeesti myöhästä. Autoissa on varmasti tullut kovimmat riskit kuulon menettämisen suhteen otettua, seuraavana klubit joissa ei fiiliksen takia tuu edes huomattua jos sattuu pari tuntia vääntämään jonkin PA-tornin läheisyydessä. ..kunnes sitten ulkoilmaan astuessa jolloin tajuaa että hups, onpas nyt kuulo hakusessa. Musiikkia kun on kerran oppinut kovaa soittamaan/kuuntelemaan ei siitä pysty hirveesti laskemaan vaikka korvien etu olisikin..

--
Stay safe clover. I may need you again someday.

Kimbou

#79 • • Kimbou
vasemmassa korvassa on aina ollu jotain häikkää. Nyt sitten armeijasta toin tuliaisina tinnityksen ja tietysti oikeaan korvaan!!!!

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Burncycle

#80 • • Burncycle Konttorirotta
Mulla on varmaan hieman heikentynyt kuulo. En ole missään virallisissa testeissä käynyt, mutta intin lähtötarkastuksessa se oli vielä normaali. Noista lentokoneista on kansa huonoja kokemuksia. Ennen inttiä kävin lontoossa, ja siinä oli vielä vähän nuhaa alla, niin ensimmäinen nousu ja lasku helsinki amsterdam välillä oli yhtä tuskaa, mutta nousu amsterdamista räjäytti potin, tai pikemminkin tärykalvon. Mieletöntä kipua kunnes sanoi vaan poks. Hyvä puoli oli että kipu loppui kun seinään, mutta se paniikki kun korvasta rupes vuotamaan verta oli kyllä vähän ikävä. No onneksi ei mitään vakavaa, piti vaan välttää uimista ja varoa suihkussa pari viikkoa, niin se paranee itsestään, mutta lääkäri kielsi minulta laskuvarjohypyt ja sukeltamisen tulevaisuudessa. (hitsi.. just kun mun piti alottaa molemmat!!:)