Vaatemerkit / suositko merkkejä vai ostatko halpahallista?

308 posts, 16 pages, 181,457 views

Timce

#241 • • Timce
Kertokaapa mistä sais hommattua harmaan villakangastakin? Ja siis ulkotakki talveksi, ei niitä perinteisiä syys-takkeja.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Kriss G

#242 • • Kriss G Wir brauchen bass

Timce, 21.11.2008 11:39:
Kertokaapa mistä sais hommattua harmaan villakangastakin? Ja siis ulkotakki talveksi, ei niitä perinteisiä syys-takkeja.

Ite ostin viime syksynä ihan talvitakin carlingsista. Näillä "pakkasilla" on ollu riittävän lämmin. Pieksee tosiaan jotku Dressmanseppäläkappahl takit ihan miten päin tahansa eikä maksanut ku joku parikymppiä enemmän.

--
DESTROY ALL HIPPIES

remotion

#243 • • Edited remotion nostatus guru

Kävin eilen poistamassa Ateneuminkujan Solo -pukuliikkeesta puvun itselleni ja siinä oli nyt juuri alennuksessa classisia pitkiä harmaita villakangastakkeja, kannattaa käydä sieltä katsomassa jos haluaa hyvän joka menee seuraavat 20 vuotta kuin itestään. Jos haluaa todella hyvän mutta todella muodikkaan myös niin kannattaa käydä katsomassa Axel Clothing isolla roballa. (kunhan et osta XXL kokoa :)
Jussi Soro

#244 • • Jussi Soro choon!

Zarassa on ainakin ihan miellyttäviä malleja.
Timce

#246 • • Timce

Kriss G

remotion

JussiS

Kiitos vinkeistä äijät. Täytyypä kävästä nuo läpi.

--

-Jake the Muss

ezzy

#247 • • Edited ezzy Droid-pappa

Haloselta Sellosta poistin itse omani. alessa oli joku 150e tms.

ja harvemmin tulee ostettua mitään vaatteita mistään, kun ei o kokoja :)
Lyylikki

#248 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Miesten harmaa villakangastakki taitaa olla aika POP *vink*

#250 • • ville olen oikeasti ujo

JussiS, 21.11.2008 13:23:
Tää on sentään ruudullinen: Look010_L.jpg

Muuten tosi jees, mut snadisti haittaa kun tossa takissa ei hihan ruudut osu kohdalleen takin keskiosan kanssa. Näyttää jotenkin hutaistulta.
josbe

#251 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Ärsyttää, kun mun tyyli on hukkununut jonnekin. Ennen oli niin helppoa mennä ostoksille, kun aina tiesi, mitä halusi, ja vieläpä löysi sen helposti. Jopa silloin, kun ei etsinyt.

Tuntuu, että haluaisin enemmän kokonaisuuksia, enkä enää yksittäisiä vaatekappaleita. Tekisi mieli laittaa koko vaatekaappi uusiksi, vaikken edes tiedä, mitä haluan. *igor*

Mikä avuksi?
-Kerttu-

#252 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

josbe, 21.11.2008 13:32:
Ärsyttää, kun mun tyyli on hukkununut jonnekin. Ennen oli niin helppoa mennä ostoksille, kun aina tiesi, mitä halusi, ja vieläpä löysi sen helposti. Jopa silloin, kun ei etsinyt.

Tuntuu, että haluaisin enemmän kokonaisuuksia, enkä enää yksittäisiä vaatekappaleita. Tekisi mieli laittaa koko vaatekaappi uusiksi, vaikken edes tiedä, mitä haluan. *igor*

Mikä avuksi?

Mulla vähän sama vika..Haluisin heittää kaikki mun typerät vanhat ja halvat rievut veke ja ostaa jotain uutta, tyylikästä ja laadukasta..mut itekään en oikein tiedä mitä haluisin päälle laittaa. En haluis liian aikuisia, enkä liian teinejä kuteita.. Eikä haluis kulkee ihan samanlaisissa vaatteissa kuin kaikki muutkin. No, tämä vaatekaapin muutos tuskin tulee koskaan tapahtumaan, ellei tapahdu jotain äkkirikastumista!?

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

josbe

#253 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Super-Kerttu, 21.11.2008 13:45:
---
En haluis liian aikuisia, enkä liian teinejä kuteita...

Onko ongelmamme juurikin tämä?

Joku ikäkriisi tässä(kin) asiassa? :D
remotion

#255 • • remotion nostatus guru

Mulla vähän sama vika..Haluisin heittää kaikki mun typerät vanhat ja halvat rievut veke ja ostaa jotain uutta, tyylikästä ja laadukasta..mut itekään en oikein tiedä mitä haluisin päälle laittaa. En haluis liian aikuisia, enkä liian teinejä kuteita.. Eikä haluis kulkee ihan samanlaisissa vaatteissa kuin kaikki muutkin. No, tämä vaatekaapin muutos tuskin tulee koskaan tapahtumaan, ellei tapahdu jotain äkkirikastumista!?

Hei mulla on ratkaisu tähän, älä turhaan hylkää vanhaa tyyliäsi kokonaan, vaan hanki niiden rinnalle yksi tai kaksi ihan erilaista asukokonaisuutta. Nyt on kuitenkin hyvä siistiä kaapista kierrätykseen ne vaatekappaleet joita ei ole tullut pidettyä tai ovat muuten nuhjaantuneita.
Ehkä alkuun tulee pidettyä enemmän niitä uuden tyylin kuteita mutta nopeasti ja usein tulee tilaisuuksia eteen joissa ne parhaat vanhat ovatkin juuri se paras setti.

Lisäksi voi sitten ostaa hyvillä mielen semmosen kunnon "aikuissetin" koska se ei sido kumminkaan käyttämään niitä aina, koko tyylin vaihtaminen kerralla voi olla aika tuskainen prosessi plus maksaa aivan maltaita.
-Kerttu-

#256 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

josbe, 21.11.2008 13:56:

Kyllä TÄSSÄKIN! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

vaavu

#257 • • vaavu vara-vana
Ostan tätä nykyä pääasiassa kolmenlaisia vaatteita:

1) "Merkki"tuotteita - mitä ikinä tämä nyt oikein tarkoittaakaan, mutta tavoitteena on ostaa riittävän laadukkaita vaatteita, jotka ovat persoonallisia ja joissa on joku juju. Sellaisia vaatteita, joita voi sitten käyttää vuodesta toiseen, sesongista riippumatta, oman tyylin ja fiiliksen mukaan. Olennaista ei ole se, onko joku juttu sillä hetkellä muotia, vaan seuraan aika pitkälle omia mielihalujani ja kokeilunhaluani vaatteiden kanssa. Nämä ostan pääasiassa nettikaupoista ja ulkomailta. Koska en ole niin tarkka sen suhteen, että onko tuote viimeisintä sesonkia, suosin erityisesti outletteja ym. tyhjennysmyyntejä.

2) Käytettyjä vaatteita ja asusteita. Toisaalta ostan merkkituotteiden käytettyjä versioita ja jopa vintageksi kutsuttavia tuotteita; näitä pääasiassa ulkomailta ja nettikaupoista. Tämän lisäksi ostan aina välillä myös kirpputoreilta vaatteita. Juuri nyt päälläni on Fida Lähetystorilta kahdella eurolla ostettu villakankainen hame - aivan ykkösostos!

3) Henkkamaukka (joskus Zara myös). Täältä täydennän varsinaisia pääroolin vetäjiä ostamalla peruspaidat, alushousut, sukat, ym. usein pestävän bulkkikaman. Jonkun verran myös ostan myös bilevaatteita, erityisesti jos saa silkistä ym. materiaalista kivoja juttuja. Lisäksi Henkkamaukan designer-mallistoista ostan myös joka kerta; yleensä näissä saa jotain persoonallisempaa suunnittelua ja OK materiaaleja hyvään hintaan.

Olen myös ehdottoman samaa mieltä Villen kanssa siitä, että olennaista on se, miten vaatteitaan yhdistelee, eivät yksittäiset vaatteet. Vaikka kuinka olisi viimeistä myöten päällä merkkituotteita, voi kokonaisuus olla silti tylsä tai tyylitön. Eniten mulle päänvaivaa (ja myös onnistumisen iloa) tuottaa vaatteiden yhdistely uusilla ja mielenkiintoisilla tavoilla. On ihan mahtavaa esimerkiksi kokeilla kokonaan uudenlaisia väriyhdistelmiä, joita ei aikaisemmin olisi tullut edes ajatelleeksikaan.
Timce

#258 • • Timce
Itse asiassa http://www.riverco.net/rivermies.swf kohdan kaksi harmaa takki taitaa olla aika pitkälti sellainen, mikä on hakusessa. Huutakaa Timoa, jos olette vastaavanlaiseen törmäänneet.

--

-Jake the Muss

vaavu

#259 • • vaavu vara-vana

---
---
---

Yksi erittäin näppärä ratkaisu tähän ongelmaan on eri tyylien sekoittaminen keskenään. Ts. yhdistää klassisempaa ja jopa "mummoa" nuorekkaampaan tai radikaalimpaan.

Muutenkin tällainen tyylien yhdistely on oikein hyvä tapa uusia vaatekaappia. Ei tarvitse laittaa tyyliä kerralla uusiksi, vaan voi ostaa uudenlaisia vaatteita pikku hiljaa ja yhdistellä niitä olemassaoleviin. Naistenlehdethän on aika usein täynnä näitä "näin uudistat vaatekaappisi" -juttuja, ja yleensä niissä neuvotaan lähtemään liikkeelle vanhojen vaatteiden läpikäymisestä. Jokaisen vaatteen kohdalla miettii, rakastaako vaatetta oikeasti (ts. voisiko kuvitella käyttävänsä sitä edelleen). Jos ei, laittaa kylmästi UFF:iin tms. (Vanhoja vaatteita läpikäydessä kannattaa miettiä, voiko niitä käyttää uudella tapaa, esim. kerrospukeutumisessa, tai käärimällä hihoja tai lahkeita, tai jopa tuunaamalla.) Sen jälkeen tekee listan niistä vaatteista, jotka täydentäisivät jäljelle jääneitä vaatteita, ja aloittaa niiden hankkimisen.

Mulla itselläni auttoi pukeutumisessa suuresti se, että pääsin irti siitä perinteisestä "farkut ja joku paita" -ajattelusta. Tätä nykyä en oikeastaan enää farkkuja juuri käytä (ja housujakin huomattavan vähän). Tällöin joutuu pakostakin miettimään kokonaan uusia juttuja päällepantavaksi.
Kon-tiki

#260 • • Kon-tiki The Unsinkable

vaavu, 21.11.2008 16:12:
---
---
---
---

---

tyylien yhdistely on oikein hyvä tapa uusia vaatekaappia. Ei tarvitse laittaa tyyliä kerralla uusiksi, vaan voi ostaa uudenlaisia vaatteita pikku hiljaa ja yhdistellä niitä olemassaoleviin. Naistenlehdethän on aika usein täynnä näitä "näin uudistat vaatekaappisi" -juttuja, ja yleensä niissä neuvotaan lähtemään liikkeelle vanhojen vaatteiden läpikäymisestä. Jokaisen vaatteen kohdalla miettii, rakastaako vaatetta oikeasti (ts. voisiko kuvitella käyttävänsä sitä edelleen). Jos ei, laittaa kylmästi UFF:iin tms. (Vanhoja vaatteita läpikäydessä kannattaa miettiä, voiko niitä käyttää uudella tapaa, esim. kerrospukeutumisessa, tai käärimällä hihoja tai lahkeita, tai jopa tuunaamalla.)

Komppaan!

Itse aloin heti opiskeluvuosien köyhyysrajalta päästyäni yhdistellä merkkituotteita kirppiskamaan ja eilen illalla päälläni oli

* saappaat Belstaff Trialmaster (violetit, myös ruskeat löytyy)
* leggarit H&M
* 70-luvun lopun folkloremekko (itse lyhennetty), Fidan 3 vaatetta 5 eurolla -tarjouksesta
* pitkähihainen aluspaita Hugo Boss, 2 euroa Fidasta, laadun perusteella uskon aidoksi
* olkalaukku Boss

Eli laidasta laitaan mennään. Arkivaatteet mulla on tyyppiä hiirulainen siksikin, että olen hyvin palelevainen kaikissa alle +25 asteen lämpötiloissa,. Tällä hetkellä päällä lempifarkkuni (sininen Carhartt), kundikaverin vanhat villasukat, Kappahlin puuvillaneuletakki ja sen alla äsken mainittu Bossin aluspaita.

Kaikkien aikojen lempivaatteeni on DKNY:n kuolematon musta bleiseri vuodelta 2001, jota käytän sään salliessa aivan joka päivä. Viime vuoden matkalta Nykkiin ostin jo uuden odottamaan nykyisen ehkä joskus tapahtuvaa hengiltä rispaantumista, mutta kyllä on kestävä ollut *hymy*

Helsingissä lempikauppojani ovat ketjuliikkeet, UFF ja Fida. Ulkomailla tulee törsättyä. Varsinaisia lempimerkkejä ei oo, kaikki joissa on tarpeeksi pitkät hihat ja lahkeet eikä materiaali kutita kelpaavat.