Vaatemerkit / suositko merkkejä vai ostatko halpahallista?

308 posts, 16 pages, 181,448 views

#221 • • niomic Guest

ramsau, 14.10.2008 05:37:
Njaa.. Tiedä sitten merkkiuskollisuudesta mutta vaatekaapista löytyy eniten Energien, Gsuksen sekä Quicksilverin vaatteita.

Hyvin ovat päällä pysyneet.

Myydäänkö Energie:tä Suomessa muualla kuin OneWay / (stokka?). Tuli joskus 2006 ostettua parit erittäin kivat ja nyt voin sanoa myös laadukkaat (hyvin kestäneet) Energien vaatteet, mutta mitä sen jälkeen pari kertaa OneWay:ssä käyny, on tarjonta ollut erittäin suppeaa / ei omaan makuun. Vai myytäiskö näitä netissä jossain? Tosin hintaluokka on semmonen, et mieluusti kyl kokeilis päälle ennenku lykkää joku 40-50e t-paidasta ;)

Tosin eipä yhtään ihmetyttäis et niillä ois tyyli muuttunu niin paljon ettei enää maistu. Quicksilveriä on myös tuettu, sitä vaan saa käsittääkseni myös aika heikosti Suomesta, pääosin NYCin isoista kaupoista tullu ostettua jos jostain.
ramsau

#222 • • ramsau chuck my norris

niomic, 14.10.2008 07:22:
Myydäänkö Energie:tä Suomessa muualla kuin OneWay / (stokka?). Tuli joskus 2006 ostettua parit erittäin kivat ja nyt voin sanoa myös laadukkaat (hyvin kestäneet) Energien vaatteet, mutta mitä sen jälkeen pari kertaa OneWay:ssä käyny, on tarjonta ollut erittäin suppeaa / ei omaan makuun. Vai myytäiskö näitä netissä jossain? Tosin hintaluokka on semmonen, et mieluusti kyl kokeilis päälle ennenku lykkää joku 40-50e t-paidasta ;)

Tosin eipä yhtään ihmetyttäis et niillä ois tyyli muuttunu niin paljon ettei enää maistu. Quicksilveriä on myös tuettu, sitä vaan saa käsittääkseni myös aika heikosti Suomesta, pääosin NYCin isoista kaupoista tullu ostettua jos jostain.

Spiritstoren valikoimissa on Energie ja Gsus. Helsingissä Kampin liikekeskuksessa on kätevästi Quicksilverin oma kauppa sekä Spiritstore samassa kerroksessa. Tampereella lienee myös Spiritstore (ollut ainakin joskus) tiedä sitten onko vielä.

Itse odottelen suuresti pääsyä NYCiin parin viikon päästä, suattaa mennä kaupoissa pää sekaisin o_O

#224 • • ville olen oikeasti ujo

ramsau, 14.10.2008 12:01:
Itse odottelen suuresti pääsyä NYCiin parin viikon päästä, suattaa mennä kaupoissa pää sekaisin o_O

Ensimmäinen ja todennäköisesti ainoa paikka, jossa kannattaa käydä, jos hakee merkkitavaraa halvalla:

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

Tohon verrattuna manhattanin omat outletit on karmeita teollisuushalleja, joissa vaatteet aika huonokuntoisia ja huonossa järjestyksessä. Normaalihintaisissa kaupoissa asiat toki paremmin, mutta ensin kannattaa ehdottomasti tsekata toi woodbury. Esim mun NY matkan vaateostokista 90% tuli tuolta ja ne ainoat, joita tuolta ei saanut, oli Niken mustat shoxit, jotka piti hakea nike townista.
Mikcore

#226 • • Mikcore Eternity has passed
Useampi tossa on sanonut ostavansa
kirppikseltä vaatteet, löytyykö sieltä ikinä mitn
semmosta mitä haluaa aidosti pitää päällä?
Timce

#227 • • Timce

Mikcore, 29.10.2008 20:36:

Mitä nyt tota sun listaa katoin, niin ei ainakaan sulle. ;)

Ja ei, en kyllä pistäis käytettyjä kledjuja itsekään päälle.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Zapa

#228 • • Zapa Mr Wrangler

ramsau, 14.10.2008 12:01:
---
niomic, 14.10.2008 07:22:

---

Spiritstoren valikoimissa on Energie ja Gsus. Helsingissä Kampin liikekeskuksessa on kätevästi Quicksilverin oma kauppa sekä Spiritstore samassa kerroksessa. Tampereella lienee myös Spiritstore (ollut ainakin joskus) tiedä sitten onko vielä.

Tosi pieni valikoima Energietä löytyy Helsingistä, ei oikein mitään mun mielestä... Mutta ehdottomasti oma lempparimerkki, laadukasta kamaa. Muailmalta kertynyt hyvähkö kokoelma E:n vaatteita
#229 • • REivaaja Guest

Myisitkö sä kirpputorilla tavaraa? Siinä on se vastaus. Ite voisin kyl pistää noi mun 2 Ralph Laurenin pukuu UFFii ku en niitä käytä.
#230 • • Edited REivaaja Guest
Ana-5000:

Miten niin? Kommunismilta toi kuullostaa. Kommunismiin liitty vahvasti ateismi, ja muistaakseni jollain tasolla myös sotiminen, hirvittävä kurjuus, luonnonvarojen häpeilemätön riisto, sivilisaation rappio, etc...

Ja minkäköhän koulukunnan kommunismista puhut? Äh.. Et sä edes puhu kommunismista. Sä puhut vanhasta Venäjästä ja Kiinasta.
Kirja aiheesta vois tehä terää. Ja en ole kommunisti. Turhan idealistista.

#231 • • ville olen oikeasti ujo

Tää varmaan riippuu siitä, mikä on oma maku ja mistä pitää :)
wiwi

#232 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Löytyy toki, vaikka tottakai se riippuu omasta mausta. Oman kokemuksen mukaan kirppiksiltä ostaminen vaatii kyllä opettelua; menee aikaa että alkaa bongata mitään varteenotettavaa sieltä sekalaisen tavarapaljouden seasta. Mutta mikäs siinä, kirppisten kiertäminen on leppoisaa ajanvietettä eikä mitään ole pakko ostaa. Mun mielestä kivointa kirppiksillä on se, että sieltä voi löytää ihan mitä vaan - myös todellisia erikoisuuksia. :)

Ja ihan topicin varsinaiseen aiheeseen, niin oman vaatekaapin sisältö on kyllä varsinainen kokoelma sieltä sun täältä. Paljon ostan ulkomailta, missä nyt satunkin liikkumaan. Sitten olen saanut ja vaihtanut vaatteita siskojen ja kavereiden kanssa, ostanut käytettynä just kirppiksiltä, UFF:ilta ja klubbarinkin kautta. Joitain vaatteita olen tilannut mittojen mukaan suoraan tekijältä, vielä huokeaan hintaan.

Mun kokemuksen mukaan ei monissa vatteissa tee paljon eroa, onko vaate merkkituote (tosin mitään design-merkkejä en ole ostanut) vai halvemmalla löydetty kappale. Just itse asiassa havaitsin, että ainoat kengät jotka mulla on kestänyt niinkin pitkään kuin 5 vuotta, on joskus ennen lukiota citymarketista parillakympillä ostetut nilkkurit. O__o Ovat ahkerassa käytössä edelleen. Sanottakoon kuitenkin, että mitään todella kallista en ihan käytännön syistä voi ostaa. Ja merkkivaatteita voin käyttää, kunhan niissä ei näy päälle päin se merkki.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Mikcore

#233 • • Mikcore Eternity has passed

wiwi, 30.10.2008 10:05:

Löytyy toki, vaikka tottakai se riippuu omasta mausta. Oman kokemuksen mukaan kirppiksiltä ostaminen vaatii kyllä opettelua; menee aikaa että alkaa bongata mitään varteenotettavaa sieltä sekalaisen tavarapaljouden seasta. Mutta mikäs siinä, kirppisten kiertäminen on leppoisaa ajanvietettä eikä mitään ole pakko ostaa. Mun mielestä kivointa kirppiksillä on se, että sieltä voi löytää ihan mitä vaan - myös todellisia erikoisuuksia. :)

Ja ihan topicin varsinaiseen aiheeseen, niin oman vaatekaapin sisältö on kyllä varsinainen kokoelma sieltä sun täältä. Paljon ostan ulkomailta, missä nyt satunkin liikkumaan. Sitten olen saanut ja vaihtanut vaatteita siskojen ja kavereiden kanssa, ostanut käytettynä just kirppiksiltä, UFF:ilta ja klubbarinkin kautta. Joitain vaatteita olen tilannut mittojen mukaan suoraan tekijältä, vielä huokeaan hintaan.

Siinäpä se just onkin, että kirppiksellä sitä tavaraa
on niin paljon ja kaikki mielestäni räjähtänyttä lumppua.
Onko mulla liian kova ennakkoasenne??
En mä sielt oo löytänyt mitn...

Se on kyllä kätevää, kun sulla on siskoja, varsinkin
jos niillä on samanlainen vaatemaku, niin tossa säästää ihan selvää rahaa...
Mä en taida kuitenkaan pyytää mun
systereiltä niiden "vanhaksi käyneitä vaatteita" *nauru*

Olen merkkiaddiktoitunut ja lähes poikkeuksetta
kaikki muut kuteet (siis ei merkkivaatteita) on ollu
semmosia huonolaatuisia ja mikä pahinta niitä
on tullut vastaan kadulla ja bileissä...
Se on kumma kun ostaa tarpeeksi kalliin paidan/ housut tjsp...niin ei
tule ikinä samanlaista vastaan.
Foxmagon

#234 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Mickore, nykypäivänä kirppareilla käy kunditki myymässä kamojansa, joten kyl niistäki miehet löytöjä tekee.

Mulle synty kesällä ihan totaalinen kirppisaddiktio, mut nyt on jääny jokusena viikonloppuna väliin. Jotenki kaikki ihmiset nyt syksymmällä haluaa just sinne samanaikasesti, ja väentungos on aivan kamala. (Käyn Valtterissa)
Mut kyl sieltä on pari säkillistä vaatteita ja muuta ihanaa tullu roikotettua. *hihu*

Pitäis kyllä taas käydä hakemassa parit perus t-paidat ja tommosta jostain henkkamaukasta tjsp. Mulle ei ainakaan merkkitietous kiinnosta perus käyttövaatteissa yleensä, mut jos jotain erikoisempaa haluaa ni sit täytyy miettiä jo kahteen kertaan. Tosin sekin tulee sit kyl useimmiten valmistettua ite :p

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

remotion

#235 • • remotion nostatus guru
Eilen tuli taas 11 vaatekappaletta maailmalta. Ainoa mikä tässä on riskinä se että vaatteet ovat jotenkin hassun kokoisia, no nytkin kävi niin
-Headlinen takki XL mutta ihan liian pieni mulle, tosin jotenkin kummasti näyttäs nykytakit olevan muutenkin tosi pieniä.
-Ed Hardyn t-paita. tääkin XL, mutta jenkki-kokona tietenkin aivan hervottoman suuri, mahtuis koko perhe tuon teltan alle.

että nyt joutuu sit pistää kamaa ups:llä takaspäin. mutta eipä kaduta silti yhtään, loput tavarasta on niin uniikkia, makeeta ja hinta/laatu-suhteeltaan ylivoimasta... lisäksi olen varma etten tule kertaakaan näkee suomessa, tai jos tulen niin tod.näk tunnen sen vaatteen kantajankin sitten. :)

#237 • • ville olen oikeasti ujo
Onko sillä nyt hirveästi väliä, jos näkee kadulla samanlaisen vaatteen? Eikö se kerro siitä, että jollakin toisella on yhtä hyvä maku kuin sulla?

Ja eikö pukeutuminen ole muutenkin kokonaisuuksia, eikä yksittäisiä vaatekappaleita? Jos kokonaisuus on kunnossa, on ihan sama, onko jollakin toisella samanlaiset housut kuin sulla...
Kolera

#238 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
piirtää itte paitasa ni ei tuu vastaa kenelläkään muulla samanlaista =P
pitäis jaksaa ruveta kyl kiertää joskus vähän kauppoi ja kirpputoreja.

En tiedä muista järjestöistä/yhdistyksistä kuin hyvää kamaa niillä sit myynnis on, mut ainaki tos päijät-hämeen eläinsuojeluyhdistykses kuukauden harjottelus ollessa siellä sai heittää jotakuinkin kaikki likaset ja vähän rähjääntyneet kamat kissojen alusiks/roskiin. Niin ja no mun käsitys vaatteen suht hyvästä kunnosta onkin toisille täysin käyttökelvotonta =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

remotion

#239 • • Edited remotion nostatus guru

ville, 30.10.2008 20:26:
Onko sillä nyt hirveästi väliä, jos näkee kadulla samanlaisen vaatteen? Eikö se kerro siitä, että jollakin toisella on yhtä hyvä maku kuin sulla?

Ja eikö pukeutuminen ole muutenkin kokonaisuuksia, eikä yksittäisiä vaatekappaleita? Jos kokonaisuus on kunnossa, on ihan sama, onko jollakin toisella samanlaiset housut kuin sulla...

*hymy*

Ei kyse ookaan siitä, eikä sitä ees tuu katottua hirveesti et mitä muilla on päällä, tietysti jos jollain on makee kokonaisuus päällä ni pointsit hälle. kyllä mun kaverit ainakin tilailee samoista mestoista, kyse on siitä et
a) kama on parempaa ku samalla hinnalla saa suomesta
b) kama on makeempaa ku suomesta saa millään hinnalla
c) tosi harva ees tietää tommosista merkeistä kun niitä ei pohjoismaissa myydä
d) harva loppupeleissä tilaa netistä ehkä t-paitoja lukuunottamatta vielä vaatteita.
e) useimpien mielestä vaatteet on ehkä liian räväköitä, monet tykkää konservatiivisemmasta tai eivät halua erottautua massasta, mulle ihan sama kunhan omaa silmää miellyttää vaikka näyttäs ihan samalta ku kaikki muut kadulla tai sit ihan erilaiselta ku kukaan muu.
f) ja kyllä kokonaisuushan sen ratkaisee ja tilanteeseen sopivuus myös.

ja näiden kaikkien kohtien jälkeen summana sitten samanlaisia vaatteita tai kokonaisuuksia ei näykään yleensä missään. ei se tärkeää ole, mutta jossain määrin kyllä tykkään siitä että ei oo ihan riviotuksena liikenteessä. makuasioita sano musti. *hymy*
Mikcore

#240 • • Mikcore Eternity has passed

ville, 30.10.2008 20:26:

Hyvä pointti.

Sanotaan nyt näin, että se on tietysti hyvä
merkki siitä että joku ymmärtää hyvän päälle :)

Toisaalta just se, että ne kuteet jotka on tullu vastaan on nimenomaan sieltä edullisemmasta päästä, ei sieltä toisesta äärilaidasta (ökybrändit yms...) Sitten olisin ENEMMÄN sitä mieltä,että jollakin toisella on AIDOSTI hyvä maku.