ville, 1.9.2006 09:56:
Mulla on yks batistini, oliskohan se maksanut 300e. Sitten on reilut 2x kaalliimpia merkkipukuja ja imo ne ei ole yhtään sen laadukkaampia....
Mä väittäisin, että esim jossain 700e bossin puvussa ei hirveesti ole eroa laadukkuudessa moneen merkittömään 300e pukuun. Saumat ja kankaat voi olla ihan yhtä laadukkaita sekä olkatoppauksissa monta kerrosta ja niiden kestävyys loistava. Sen takia sanoisin, että erona on lähinnä istuvuus ja mitoitus: Merkkipuvuissa löytyy paremmin eri mitoituksia kun taas merkittömät puvut usein suomalaiselle kaljamahalle.
Sitten jos aletaan oikeasti puhua kalliista puvuista eli reilusti toista tonnia, jopa lähemmäs kahta, kankaat on ihan toista laatua kuin halvemissa puvuissa. Tällöin on kuitenkin ihan sama onko se halpa puku batistini vai halvin boss, yhtä paskalta ne molemmat tuntuu....
Itse on tullut pidettyä pukua päällä useampana päivänä viikossa noin 8 vuotiaasta lähtien joten ehkä jotain näistäkin tullut opittua, kantapään kautta ja ilman.
itsellä on ollut yksi batistinin puku joka on oli laadultaan selkeästi huonoin mikä minulla on ollut.
meni ryhdittömäksi erittäin nopeasti ja materiaalit on huonoja.
ja myöskin ainoo puku missä fiilis on ollut tuo mainitsemasi "paska"
lisäksi näistä puvuista, samoin kuin suomalaisita turoista jotenkin näkee että kaavoissa on menty sillä linjalla että puvut istuu koko kansalle. tuloksena nuhjuinen puku joka roikkuu kantajansa päällä.
Sanotaanko et 300-400 on se hinta minkä hyvästä laadukkaasta puvusta kannattaa maksaa.
Itse en enempää maksa, kerran oon maksanut 500 erittäin killerin näkösestä mustasta keinokuitupuvusta, mut se oli semmonen kokemus, että kiva että kaapista löytyy, mutta en tee toiste.
Cerrutia sillä 300-400 ei saa, mutta en haluakaan, mutta jonkun muun erittäin hyvän merkkisen jo saa, eikä sillä merkillä ole mitään väliä vaan leikkauksilla, ompelutyön laadulla ja materiaaleilla. Siitä merkin tunnettuudesta kun on ihan turha maksaa.
yleensä suosin jonkun hieman pienemmän valmistajan pukuja, tällähetkellä tuorein hankintani on tummanruskea sinisillä liituraidoilla varustettu"painavasta" villasta ja cashmirista valmistettuShort Stories Londonin valmistama puku, lisäksi kun tiedän että tuota ei ole tuotu kun yksi kappale suomeen, niin eipä tule vastaan.
Jos olet maksanut batistinista tuon 300 ni on kyllä pahasti jymäytetty. tai sitten kyseessä on ollut niiden joku highend malli joka tosiaan voi olla ihan yhtä laadukas kuin muutkin tuon hintaiset.
Bossia en noteeraa nyt merkkinä oikeen kun on niin kovin hinnoteltu. mulla on kyllä pari paria Boss sportin erittäin mukavia oranssia sukkia vapaa ajankäytössä. :D
Tietysti nykyään kun ei enä mitään kasvuvaroja tarvitse niin puku ostetaan aina istuvan kokoisena. housuissa lahkeen lyhennys on oikeestaan ainoo puhtaasti sallittava modi. sen takia ostovaiheessa
hmm. niin itsellä on yks tuttu joka mainosti itseään laatutietosena jätkänä että "kahta en vaihda, batistinia ja bossia"
siinä vaiheessa petti pokka.