Hullut päivät ja ostoslista

936 posts, 47 pages, 361,074 views

ville

Posts: 3,780

#121 • • ville olen oikeasti ujo

typo

80% tavaroista myydään normaalilla hinnalla - hintalapussa vain lukee "Hullut päivät" ja hinnan näyttämiseen käytetyn fontin koko on nelinkertaistettu
15% tavaroista myydään nimellisellä alennuksella, jotta voidaan korostaa hintojen edullisuutta
5% tavaroista (eli ns. syötit, kuten vaikka halvat Finnairin lennot) myydään ihan oikeasti halvalla hinnalla ja hillittömällä etusivumainostuksella



Voisitko tehdä mulle palveluksen ja ihan oikeesti kertoa, mitkä tuotteet esim. siinä kuvastossa maksaa normaalisti. Mut ehkä se vaan menee niin, et mä oon tosi tyhmä, kun normaalisti oon tosi tarkka siitä mitä kaikki maksaa ja ihan oikeesti sitä kuvastoa selatessa tulee olo, että 5% on tavaraa, joka on normaalilla hinnalla, 15% alennus on nimellinen ja 80% alennus on kunnollinen. Tässä tapauksessa kunnollinen alennus tarkoittaa ihan kymmeniä prosentteja.


Kauppasuunnitteluun toki kuuluu myös se, että esim. noita Finnairin lentoja varatakseen täytyy kulkea lähes koko ostoskeskuksen läpi (niinkuin ruokakaupoissakin maito on aina siellä ihan perimmäisessä nurkassa), koska mitä enemmän erilaisia tuotteita ihmiset matkalla näkevät, sitä todennäköisemmin he tekevät heräteostoksia).



Niin, tai sitten se johtuu siitä, että Finnairin piste on sijoitettu niin, että sinne mahtuu ryysimään satoja ihmisiä muutamassa minuutissa ilman, että kukaan tallautuu. Lisäksi oleellista saattaa olla esim jonotustila ja tietoliikenneyhteydet, jotta varauksia voi ylipäätään tehdä. Mutta ehkä sä voisit vinkata stockalle, että kaikkein suosituin myyntiartikkeli pitäisi laittaa kaikken ruuhkaisimpaan paikkaan eli siihen ovelle, jotta varmasti saadaan kaikki mahdollisimman vihaisiksi ja taatusti vahinkoa aikaan.

Ps tapiolassa finnairilla on ollut ainakin jokin vuosi sitten jonutus sampokujalla. Sampokuja on paikka, johon tullessa ei tarvitse kulkea yhdenkään tuotteen ohi.

Pps kauppojen maitotiski on yleensä aika suorinta reittiä sisääntulosta takaseinälle. Nähdäkseni tähän on ainakin se syynä, että maitokaappia pitää pystyä täyttämään ilman, että siitä kukaan häiriintyy (eli se pitää olla reunassa) ja toisekseen maitokaapin olisi hyvä sijaita aika lähellä lastauslaituria, jotta kylmäketju ei katkea liikaa. Lastauslaituri taas sijaitsee siellä takana, koska asiakkaat eivät pitäisi jos suuret rekat tyhjentäisivät lastinsa etupihalla.

Pps kauppojen tuotteiden sijoittelussa on järkevämpää pyrkiä maksimoimaan matka niiden tuotteiden välilä, jotka ovat toisilleen tarpeellisia. Siten esim makkara ja sinappi kannatta laittaa toisistaan kauaksi, mutta pelkän makkaran sijoittamisesta takanurkkaan ei hyödy kukaan mitään.
muZZle^

Posts: 305

#122 • • muZZle^
mie ainaki ostin yhen paidan puoleen hintaan, kahdet housut puoleen hintaan ja sit toi yks paita oli ehkä - 40%. ihan hyvät rahat säästin *sydän*
Coon--

Posts: 640

#123 • • Coon-- 5,2 mmol/l

ville, 8.4.2005 09:44:
---
Coon Lähinnä siellä roikkuu rumat rätit ja kaikki muu roina mikä ei mene kaupaksi normaali hintaan.
---


Tai sit ei. Toi sun näkemys on oikeesti aika väärä, sillä myynnissä on tuotteita, jotka menee kaupaksi ihan normaalilla hinnalla, mutta nyt niitä myydään määrillisesti enemmän alennuksella. Se taitaa olla koko hullujen päivien idea (jos sen olet missannut)

Tota rättijuttua voisi kommentoida sen verran, että gsukselta siellä oli huppareita myynnissä, jotka on viime syksyn mallistoa, muuten esim we:n, nudien ja dieselin mallistosta oli ihan "uusia" tuotteita. Ja ton gsuksen puolustamiseksi täytyy kyl sanoa, et nekin mitä nyt myytiin alunnuksella oli syksyllä vähän aikaansa edellä, eli vasta nyt ne värit on hip ja hop. Harmitti oikein kun siitä vaalean sinisestä takkihupparista ei ollut kokoa M, oli sen verran mukavan värinen :)

Tietysti eriasia on, jos ei tarvii mitään. Mutta jos nyt sattuu tarvitsemaan esim keittiösakset, onhan se pirun kätevää ostaa ne silloin kun saa kaupan päälle kalasakset. Ja on muuten ihan tajuttoman hyvät kalasakset.



Toi nyt olikin vähän tahallinen yleistys, mut eikö alennus myyntien yksi perus periaate ole että päästään vanhoista eroo... eli keväällä tuuletetaan varastoja ja hankkiudutaan eroon syksyn ja talven mallistoista että saadaan kevät ja kesä romppeet esille *ding*

Ja rumuus, niinkun kauneuskin on katsojan silmässä, itse nimittäin löydän todella harvoin mitään itseäni mielyttävää vaatetusta kaupoista *huokaus*
ville

Posts: 3,780

#124 • • ville olen oikeasti ujo

Coon,
Toi nyt olikin vähän tahallinen yleistys, mut eikö alennus myyntien yksi perus periaate ole että päästään vanhoista eroo... eli keväällä tuuletetaan varastoja ja hankkiudutaan eroon syksyn ja talven mallistoista että saadaan kevät ja kesä romppeet esille *ding*



Joo, mutta kun hullujen päivien tavara ei ole stockalla missään varastossa, vaan he ottavat erikseen yhteyttä valmistajiin ja pyytävät normaalisti kaupassa myytäviä tuotteita myyntiin hulluille päiville. Jos ja kun tuote tulee myyntiin stockalle, tuotetta kuskataan hullujen päivien ajaksi stockalle ja hullujen päivien jälkeen myymättömät voidaan viedä takaisin suoraan valmistajalle, ei stockan varastoon. Siten myytävä tavara ei ole mitään ylijäämäpaskaa vaan täysin normaaleja tuotteita jotka ovat kamppaniatarjouksessa.

Lisäksi kannattaa muistaa, että toi kevät & kesärompe pätee käytännössä vain vaatteisiin, jotka edustaa hyvin pientä osaa koko hulluista päivistä. Esim astiastot, autot, matkat ja ruoka ei vanhene neljää kertaa vuodessa. Omasta mielestä parasta hulluissa päivissä onkin juuri esim keittiötarvikkeiden alennusmyynti.

Toki myönnän, että varmasti myös hulluilla päivillä myydään tavaraa, joka on kohta poistumassa ja siten alennukset saattavat olla vielä normaalia suurempia. Tällaisia tuotteita on kuitenkin koko valikoimasta vain hyvin pieni osa.


Ja rumuus, niinkun kauneuskin on katsojan silmässä, itse nimittäin löydän todella harvoin mitään itseäni mielyttävää vaatetusta kaupoista *huokaus*



niinpä ... suomi on pieni maa ja vaatevalikoima vielä pienempi :(
TonySt

Posts: 4,166

#125 • • Edited TonySt mediamoguli

ville, 8.4.2005 18:30:
---
Coon,
Toi nyt olikin vähän tahallinen yleistys, mut eikö alennus myyntien yksi perus periaate ole että päästään vanhoista eroo... eli keväällä tuuletetaan varastoja ja hankkiudutaan eroon syksyn ja talven mallistoista että saadaan kevät ja kesä romppeet esille *ding*
---


Joo, mutta kun hullujen päivien tavara ei ole stockalla missään varastossa, vaan he ottavat erikseen yhteyttä valmistajiin ja pyytävät normaalisti kaupassa myytäviä tuotteita myyntiin hulluille päiville. Jos ja kun tuote tulee myyntiin stockalle, tuotetta kuskataan hullujen päivien ajaksi stockalle ja hullujen päivien jälkeen myymättömät voidaan viedä takaisin suoraan valmistajalle, ei stockan varastoon. Siten myytävä tavara ei ole mitään ylijäämäpaskaa vaan täysin normaaleja tuotteita jotka ovat kamppaniatarjouksessa.

:(



Totta. Stokkahan toimii yhteistyössä usean eurooppalaisen tavaratalon kanssa keskittäen juuri nämä hullari-ostonsa jolloin tavaraa saadaan todellakin halvalla. Vastaavanlaisia kulutusjuhlia vietetään esim. Hollannin Beijenkorf-tavaratalossa kaksi kertaa vuodessa ja myynnissä on osittain samaa kamaa kuin hullareilla.

--
*** Wiiskulman Wanksta ***

sapeli

Posts: 11,768

#126 • • sapeli jokukukamikä?

ville, 8.4.2005 09:44:
Tietysti eriasia on, jos ei tarvii mitään. Mutta jos nyt sattuu tarvitsemaan esim keittiösakset, onhan se pirun kätevää ostaa ne silloin kun saa kaupan päälle kalasakset. Ja on muuten ihan tajuttoman hyvät kalasakset.



Paitsi jos ei tee yhtikäs mitään kalasaksillakaan. *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Twist

Posts: 925

#127 • • Twist Team Kemuttajat
ostin pepe jeansin farkut 49euroo (aika edulliset mun mielest), takin ja iltasanomat
*iihhih*
S-T

Posts: 1,195

#128 • • Edited S-T Pieni
Ostin sukkia sekä itselle että avopuoliskolle ja kaikkea mahdollista herkusta - ainakin cantaloupe-melonin, juustoja, mausteita, ravunpyrstöjä, öljyjä, keksejä, leipää, aurinkokuivattuja tomaatteja... Jos jaksan, voisin käydä huomenna pyörähtämässä uudemman kerran, kun kaikki muut osastot jäi vielä kiertämättä ja herkustakin voisi hakea toisen lastillisen tavaraa :)

edit: Ja kyllä Stockalla ihan oikeasti alennetaan Hullujen päivien tuotteiden hintoja normaalista. Minä tiedän, olen monen monituista tuntia vaihdellut hintalappuja eri tuotteisiin ko. lafkan varastossa ;) Lisäksi toki tulee noita suuria eriä vain Hulluja päiviä varten.

--
Pieni on kaunista.

Fea

Posts: 690

#129 • • Fea Ithaqua

S-T, 8.4.2005 21:57:
ravunpyrstöjä



Mitä maksaa?

--
Booze is the answer. I dont remember the question

tavan

Posts: 39

#130 • • tavan right.

hauismies, 7.4.2005 17:41:
---
tavan, 7.4.2005 13:13:
nudien farkut(40)
---


mikä malli? swedish jeans rule.



vintage neps, tälläset iha perus farkut. Juuri sellaiset kuin tarvitsin ja olin mun mielestä vielä aika halvat :)
S-T

Posts: 1,195

#131 • • S-T Pieni

Fea, 8.4.2005 22:02:
Mitä maksaa?


Kaksi 200g purkkia 10.

--
Pieni on kaunista.

typo

Posts: 685

#132 • • typo Testaaja

ville, 8.4.2005 11:24:
Voisitko tehdä mulle palveluksen ja ihan oikeesti kertoa, mitkä tuotteet esim. siinä kuvastossa maksaa normaalisti.



Sehän siinä onkin, kun kuvastoon laitetaan vain tarjoukset, mutta myymälässä on toki tuhansia myyntiartikkeleita enemmän kuin mitä kuvastoon on mahdutettu. *juonittel*

ville, 8.4.2005 11:24:
Mutta ehkä sä voisit vinkata stockalle, että kaikkein suosituin myyntiartikkeli pitäisi laittaa kaikken ruuhkaisimpaan paikkaan eli siihen ovelle, jotta varmasti saadaan kaikki mahdollisimman vihaisiksi ja taatusti vahinkoa aikaan.



Aijai, nyt luit mun tekstini huonosti. Ei tietenkään suosituimpia myyntiartikkeleita laiteta etuovelle, koska sit jengi hakee tasan ne ja häipyy liikkeestä, mikä on huonoa bisnestä. Ei, vaan ne suosituimmat laitetaan sinne ihan perälle, että ihmiset ostaa matkalla mahdollisimman paljon kaikkea muuta samalla käynnillä. Sitäpaitsi, ainakin nyt, kun tuli siellä Finnairin pisteen luona käytyä niin sitä sai oikeasti etsiä. Lopulta se sit toki löytyi puutarhaosaston takaa krääsähyllyjen välistä.

Todetaan nyt lopuksi - kun se näytti menneen tehokkaasti ohi - että kritisoimasi kirjoitukseni oli tarkoitettu huumoriksi. Mitenkään kohdistamatta tätä sinuun henkilökohtaisesti, tuntuu olevan entistä vaikeampaa kirjoittaa ei-niin-tosissaan saamatta oaskseen kritiikkiä jos kirjoituksen perässä ei ole kolme riviä hymiöitä, silmäniskuja ja hihittelyä. Tai ehkä tässä nimenomaisessa tapauksessa yritykseni vain meni sinun kohdallasi hutiin. Kaikille ei toki samanlainen huumori pure ja ihan hyvä niin.

Peace.

.pi.

--
.psychedelicious.

ville

Posts: 3,780

#133 • • ville olen oikeasti ujo

typo,Peace.

.pi.



joo, ei oo huumorit samanlaisia :(

mut asia tuli tajuttua ja tärkeintä on, että kaikki saivat hulluilta päiviltä kaiken mitä halusivat :)
placiq

Posts: 1,260

#134 • • placiq Jorkki
Eipä tarttunu täältä mukaan, kun pari dvd-leffaa ja dödöö.. Tosin en kovin kauaa jaksanu sie tungoksessa pyöriä..
Femi

Posts: 651

#135 • • Femi
olin pettyny kun kävin tre:n stokkalla, luulin et hullut päivät meinaa halpaa tavaraa ,mut euromäärät oli mun silmis ihan liian suuria. ehkä olin vaan niin n00bie siellä? ja muutenkin, lainasin autoa siks päiväks, ettei tarvitse pulittaa juna/bussilipun hintaa, ja onnistuin saamaan 40 euron parkkisakon *grr*
Freja

Posts: 8,775

#136 • • Freja Sihteeri
Aww yes. Tänään se kilahti postiluukusta, ja heti huomasin pari hyvännäköistä ostettavaa.
-Kerään Artik-aterinsarjaa, joten taas saan lisää asterimia.
-Se samsungin 28" tv näytti myös ihan kivalta..
-Wienin matka *sydän*

Katsotaan nyt raaskinko sittenkään näihin satsata, esimerkiksi tuo matka on vähän niin ja näin, kun on kavereita matkatoimistoissa töissä ja niiltä ehkä saisi paketin hieman halvemmalla..
Mutta todellakin olen taas menossa tuonne änkeämään! *pahis*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ville

Posts: 3,780

#137 • • ville olen oikeasti ujo
hemmetti, pitänee lähteä duunista ajoissa pois että pääsee selaamaan mihin tyhjentää tiliä \o/
Saara

Posts: 1,954

#139 • • Saara #2970

Ninya, 12.4.2005 21:07:
ja muutenkin, lainasin autoa siks päiväks, ettei tarvitse pulittaa juna/bussilipun hintaa, ja onnistuin saamaan 40 euron parkkisakon *grr*



Sopiiko tuosta muita syyttämään kuin itseään?

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

ville

Posts: 3,780

#140 • • ville olen oikeasti ujo

OlliS, 7.10.2005 10:58:
---
ville, 7.10.2005 10:56:
hemmetti, pitänee lähteä duunista ajoissa pois että pääsee selaamaan mihin tyhjentää tiliä o/

---
Mä joudun konsultoimaan sua ja vaavua noiden suhteen, jos vaikka löytäis uuteen kotiin hyödyllistä matskua :)



Joo, mä voin kertoa jo nyt:

Egon täysi astiasto, 8henkeä
Essence lasisarja, kaikkia viittä, 8henkeä
ABC vadit, kaikkia kaksi
Citterio 98 aterimet (mattaharjattu), 8henkeä
Citterio ottimia sun muita kattaukseen ja kokkailuun, hillitön kasa
Röslen tarvikkeet kokkailuun, hillitön kasa
Tools sarjan pannuja & kattiloita & kippoja, kymmenisen kappaletta yhteensä niin pääset alkuun
Global (porsche on kans päheä, mut ei oo yhtä hyvin tasapainotettu) veitset & veitsiteline
Edge leikkuulaudat

Tietysti vaan osaa löytää hulluilta päiviltä, mut ne mitä löytää kannattaa ostaa :)

Äijän ei oikeesti tarvii marraskuun jälkeen käydä salilla kun sun pitää kantaa kaksin käsin tavaraa uuteen kämppään *iloinen*