Hullut päivät ja ostoslista

936 posts, 47 pages, 360,477 views

vaavu

Posts: 1,324

#41 • • vaavu vara-vana

UzU, 4.4.2005 11:07:
se sarkatisuus oli siis kohdennettu lähinnä niitä ihmisä kohtaan jotka nyt vouhottaa ko. tapahtumasta.



Tuskinpa täällä nyt kukaan erityisemmin vouhottaa. Mä itse näkisin tämän enemminkin sopivana kanavana, josta voi itse kukin saada vinkkejä hyvistä tarjouksista. Aika monella muullakin nettifoorumeilla on vastaavia threadeja pyörimässä, eikä siellä ole asiasta otettu ongelmaa.


Sitten voidaan toki erikseen keskustella siitä, millainen hullut päivät konseptina on. Konseptinahan homma on viritetty ihan äärimmäisen taidokkaasti mainontaa ja tavaratalojen ylöspanoa myöten. Asiaa verhoaa muka hys-hys -salaisuuden verho, ja etukäteistietoa tihkutetaan jokin aina ennen tapahtumaa kanta-asiakkaille ja lehtimainoksissa. Jo pelkkä muovikassi toimii tehokkaana mainoksena tapahtuman aikana. Tavarataloissa soi sen perinteisen tavaratalomuzakin sijasta maanisen nopeatempoinen musiikki, joka oikein innostaa tekemään ostoksia. Kaiken tämän takana on loppujen lopuksi saada ihmiset jonkinlaisen joukkohysterian valtaan, jonka seurauksena tulee ostettua mahdollisimman paljon ja jopa sellaistakin, jota ei tarvitse.

Mun nähdäkseni on olemassa kolme mahdollista strategiaa, jolla hulluihin päiviin tai alennusmyynteihin ylipäätään voi suhtautua: kieltäytyminen, antautuminen tai pelaaminen. Kieltäytyminen on täällä aika monella linjana: jätetään koko touhu väliin kategorisesti. Antautuminen taas on sitä, että menee mukaan siihen hysteriaan ja ostaa ostamistaan, "koska nyt on niin halpaa". Pelaaminen taas tarkoittaa sitä, että ottaa osaa, mutta omilla ehdoillaan: ostaa vaan sitä mitä tarvitsee, ja vain jos se on oikeasti edullista.

Mun kokemuksen mukaan ihmisen varallisuustasolla ei ole kauheasti korrelaatiota sen kanssa, minkä strategian mukaan toimitaan. Enemmänkin se on kiinni ihmisluonteesta ja elämäntilanteesta. Senpä vuoksi olen eri mieltä myös siitä väitteestä, että "vaan köyhät ostaa alennusmyynneistä".
bates

Posts: 707

#42 • • bates Tirehtööri

vaavu, 4.4.2005 13:05:
Pelaaminen taas tarkoittaa sitä, että ottaa osaa, mutta omilla ehdoillaan: ostaa vaan sitä mitä tarvitsee, ja vain jos se on oikeasti edullista.



Ja lisäksi kun markkinoinnin hoitaa noinkin täydellisesti kuin Stocka tekee, niin ihmiset saadaan helpommin uskomaan, että he oikeasti tarvitsevat sen jonkin alennuksessa olevan härpäkkeen. *vink*

Mutta joo, eiköhän sitä todennäköisesti itsekin tule vierailtua Hulluilla Päivillä, saas nähdä jääkö mitään käteen... *hymy*

--
The best way to predict the future is to invent it.

UnityF

Posts: 15,721

#43 • • UnityF joo just se
Kreikkalaista _aitoo_ fetajuustoo jota ei tunnu oikeen saavan mistään muualta.. *kuolaa*
kaikki normi kaupan fetat jota osaa mainostetaan myös kreikkalaisena niin paskan marjat sanon minä. Stokkalla on ainoo feta jota mä luokittelen kreikkalaiseksi. Tarpeeksi suolaista jne jne jne...

Et ainakin juusto ostoksille stokkalle.. *joo*
Amma

Posts: 2,383

#44 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

ville, 3.4.2005 20:45:
Ja sen voin sanoa, että noiden eniten ostavien joukkoon on _erittäin_ vaikea päästä, siinä vaaditaan _hiukan_ toisia summia kuin se 2000e/vuodessa jolla saa ton exclusivekortin.


Ei se oo niin vaikeeta, jos on rinnakkaiskortteja. *justjoo* *vink*

Eiköhän se omakin tie käy taas kohti Hulluja Päiviä. Olkoon se sitten pinnaa pidentävä tai hermoromahdukseen vievä extreme-elämys. Ostoslistalla ainakin ruokaa, mutta todennäköisesti mukaan tarttuu myös paljon muuta.

--
*etsiskel*

typ0

Posts: 1,892

#45 • • typ0 syntax error

ville, 4.4.2005 11:57:
Hullujen päivien esitettä alettiin jakamaan kanta-asiakkaille viime pe eli kaikille kantiksille se ehtii postiluukkuun viimeistään tänään.

Mua ja vaavua ottaa päähän kun saadaan se aina vasta viikonlopun jälkeen. Toisaalta ehkä on ihan hyvä ettei kerkeä liikaa miettiä mitä ei tarvii mutta pitää ostaa :D



no hulluista päivistä ei oo tänne asti viel mitää tullu...ei vissii tuukkaa....en tie kuinka kauas ne niitä jakelee...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

ville

Posts: 3,780

#46 • • ville olen oikeasti ujo

Amma
Ei se oo niin vaikeeta, jos on rinnakkaiskortteja. *justjoo* *vink*



No jos koko perhe tykittää samalle kortille niin sitten ehkä voi päästä tonne top shoppaajien joukkoon, mutta kyllä mulla on sellainen olo että esim helsingissä pitäisi oikeesti tuhlata aika paljon rahaa ... (ei näillä tuloilla :D )

Mut siitähän sen tietää, että saako joka kerta kutsun Exclusiveiltaan, kun se järjestetään. Jos kutsun saa joka kerta, on rikas, jos taas harvoin, käy tuuri arvonnassa :)

Mä en oo kumpaakaan :(
Timce

Posts: 5,381

#47 • • Timce
OT:
Myydäänkös Stokkalla Lacosten legendaarisia kauluspaitoja?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ee102

Posts: 775

#48 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

Saara, 3.4.2005 20:09:
Miten mä aina oon rahaton sillon kun sais jotain halvemmalla?



Sama juttu. Eipä kauheena oo rahaa ennen ku 15.pvä ku tulee palkka. *justjoo* Harmi sinänsä, koska jonku matkan ois voinu ostaa hulluilta päiviltä...
Viltsu

Posts: 2,010

#49 • • Viltsu noname

jonttu-, 4.4.2005 00:47:
Virallisten alennusten lisäksi suosiotaan Hulluilla päivillä on kasvattanut myös ns. taskualennus. *vink*



:--D paras

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

hrdkvr

Posts: 3,929

#50 • • hrdkvr KURGO

Timce, 4.4.2005 13:54:
OT:
Myydäänkös Stokkalla Lacosten legendaarisia kauluspaitoja?



Myytiin ainakin viimevuonna

--
-keep it hard-

[Nuclear]

Posts: 5,855

#51 • • [Nuclear] el aprendiz
Mihinköhän jokavuotinen veitsitelinesetti on kadonnu? :P Pari vuotta (?) oli sama teline myytävänä ku meni ekalla kerralla hetkessä kaikki ja tottakai jäin ilman. No ei muuta ku seuraaval kerral sit uudestaan ja sit sain vikan, no tottakai siinä oli sit telineessä vikaa ja ei muuta ku palauttamaan ja uutta tilalle. Tietenkin kyseinen tuote ei ollu Hackmannin Suomen mallistossa joten piti tilata Ruotsista ja sit joutu odottaa kuukauden päivät. Kolmanneks teline joka Ruotsista tuli ei ollu samanlainen mut onneks pikkasen tyylikkäämpi ja sit sai viel lahjaks jotain kivoja aterimia.

Keittiökamat on kyl Hulluil Päivil edullisia kuten näköjään noi lennotkin, Shanghai 395. Joka vuonna kun on jotain tarvinnu niin tehny saman ku vaavukin, tehny listan ja sitten vaan poiminu tuotteet Hulluilta Päiviltä halvemmalla ku normaalisti. Halpaa ja yksinkertaista. :)

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#52 • • Pirpeli Guest

ville, 3.4.2005 20:45:
---
Pirpeli, 3.4.2005 20:37:
Odotan kutsua kavereilta, joilla on platinakortti, kanta-asiakasmyyntiin :D:D Ilmasta viiniä, ruokaa, alennuksia ja tilaa tehdä ostoksia. Hulluille päiville sanon heippa.

---


Tarkoitat varmaan platinakortilla exclusivekorttia? Tällä saa tuotteista kaksi kertaa vuodessa -10%, joka on aika vähän vrt hulluihin päiviin, mutta kyllä toki tuota päivää tulee itse käytettyä aina kun siihen on tilaisuus.

Exclusiveiltaan eli tuohon jossa on tarjolla ruokaa, kutsutaan muutamia satoja jokaisen osaston eniten ostavia asiakkaita ja osa arvotaan exclusivekorttien haltijoiden joukosta. Ja sen voin sanoa, että noiden eniten ostavien joukkoon on _erittäin_ vaikea päästä, siinä vaaditaan _hiukan_ toisia summia kuin se 2000e/vuodessa jolla saa ton exclusivekortin.

Parasta tossa exclusiveillassa on, että ihmiset menee sinne "ostamaan" hirveitä määriä esim kalliita pukuja (koska pitäähän sitä näyttää, että ollaan tosirikkaita kun täänne ollaan kutsuttu jne jne). Mutta sitten seuraavana päivänä kaikessa hiljaisuudessa mennään palauttamaan niitä tuotteita :D



Just tätä tarkotin :) Itse en ikinä pääse Exclusiveen, mutta kunnon pikku siipeilijänä otan kutsut vastaan (tänks vaan daffy*plur*)
Lyylikki

Posts: 2,975

#53 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

d_c, 3.4.2005 22:11:
ajattelin sen 512mt usbitikun hakea kun halvalla saa



Paljo maksaa? Mulle ei tuu mitään posteja kotiin.

Niin ja mä haen aina parmesan juustoraastetta. Sellanen iso tötsä (250 g), joka kestää aina edellisistä Hulluista päivistä seuraaviin. En yhtään tienny, että millon Hullut päivät on, mutta viikonloppuna tein lasagnee ja katoin, että parmesaani alkaa olla aika loppu ja mietin, että ei ne vielä ole voineet olla. Hupsista, nyt täällä on tällainen topikki ja Hullut päivät tulossa.

Nyt himottais ostaa myös lennot Tupliniin 185 e eli ei paha ollenkaan.

Loppukevennys: meidän perheessä ei enää tunneta Hulluja päiviä, vaan Hullujen päivät. Veljentyttö jotain neljän vanhana kysyi äidiltään, kun he tallasivat kaupungilla, että "Äiti, mennäänkö Hullujen päiville?"

Muoks. Kävin Stoccan sivuilla katteleen. Sieltä vaan Tervolan Kuksa-nesteeltä kyytiin ja mukaan. Bussikyyti
dixoff

Posts: 199

#54 • • Edited dixoff hmm Terve
Samalla kun sitten tästä keskustelusta vaikuttuneena menette sinne Hulluille Päiville, poiketkaa samalla Akateemisessa ja hakekaa tämä. Varsin hyvä (huolimatta siitä, että se on kirjoitettu perin huolestuneeseen jenkkityyliin) opus keinoista, joilla saa nuorison törsäämään lisää :)

Ps. Ainakin karkkia voisi käydä itsekin hakemassa
d_c

Posts: 185

#55 • • d_c

Lyylikki, 4.4.2005 19:19:
Paljo maksaa? Mulle ei tuu mitään posteja kotiin.



34,90,- näytti olevan. Kingstonin tikku.
tomppi

Posts: 1,600

#56 • • tomppi thzombie ™
5 hengen Vita Spa ulkoporeamme ja sitten Fujitsun kannettava tietokone + wlan että voi ulkona käydä läpi klubituksen sivut. *justjoo*

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

hrdkvr

Posts: 3,929

#57 • • hrdkvr KURGO
norjalainen lohifile 5.90 kg !!!!!

--
-keep it hard-

gobbe

Posts: 262

#58 • • gobbe skenekuva

hardikaveri, 7.4.2005 08:23:
norjalainen lohifile 5.90 kg !!!!!



Ja tämä oli sitten iso uutinen? Itse ostin juuri viikko sitten norjalaista lohta 6e/kg, eikä tarvinnut lähteä stogmänniille tunkemaan ja jonottamaan kun ihmiset sekoavat huijauksesta :D

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

z

Posts: 1,146

#59 • • z
mä ostin viimein sellaisen internetin, ku siitä kaikki vaahtoo. semmoisen lankattoman.
Ozie

Posts: 1,389

#60 • • Ozie
Onko kukaan ostanu tota USB tikkua että mikäs kingstonin tikku se on

Kingston DataTraveler II 71,90e
Kingston DataTraveler II 63,90e
Kingston DataTraveler Elite 74,90e
Kingston DataTraveler 43,90e

Ton verran löysin noita pelkästään Verkkokaupasta. Kaikki siis 512mt.