Hullut päivät ja ostoslista

936 posts, 47 pages, 368,105 views

Yallu

Posts: 1,910

#641 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

typ0, 9.10.2007 15:59:


...tää tarkottaa sitä että musta on aina surkuhupasaa ku sakki vääntää kuinka tietty merkki on niin paljon laadukkaampaa ku toinen vaikka materiaali on täysin samaa. mallit vaan muuttuu.



Lue iltalehden T-paita vertailu, laadussa on eroja. Voittaja Tommy Hilfiger (59,90e) jätti taakseen mm. Bossin (79,90), ja dressmanin (19,90). Eroa mm. pesun kestossa ja venymisessä..
Anselmi

Posts: 2,578

#642 • • Edited Anselmi And sell me

ville, 9.10.2007 16:05:
Mistä johtuu, että kun joku diggaa jostakin, joka sattuu olemaan vähän keskivertotuotetta parempi, niin automaattisesti tämä henkilö on järkyttävän markkinoinnin uhri, jolla ei ole omaa järkeä, tahtoa tai halua?


Heitetään nyt vaikka muutama.

-Turhamaisuus. (Ostajan välinpitämättömyys muita kohtaan)
-Se että ostaja ei erottaisi ns. sokkotestissä tuotetta toisista tuotteista. (Ostoksen turhuus)
-Naurettava hintaero nähtynä tuotteiden välisiin todellisiin eroihin. (Ostajan tyhmyys)
-Statuksen hakeminen. Monesti näillä "paremmilla" tuotteilla
haetaan statusta ja leijumista. (Ostajan Spedeys)

Siinä muutama, lisääkin löytyy. (En väitä että tuo koskee kaikkia "parempia"
, osaa vain). Mut pointti on se et sä tuut
meille kertoon et sul on parempi lakana kuin meillä ja me
ollaan hiukan ihmeissään ja pohditaan että pitäiskö meidän
kertoa sulle:

a) et lakana on vain lakana. Jos sul on vaikeuksia
nukkua normaali lakanalla niin et ole tarpeeksi väsynyt.
Jos haluat uskotella itsellesi nukkuvasi paremmin kuin
ne joilla on perus puuvillalakanat, tai että oikeasti
sellaiset tarvit niin siitä vaan.
Veikkaan että olet väärässä.

b) maailmassa on jännittävimpiäkin asioita kuin lakanoilla tuunailu.
esim elämä.

c) jos kaikki olis läheskään yhtä turhamaisia niin egyptiläinen kampapuuvilla
olisi loppunut jo ajat sitten ja egyptiäiset olisivat hyvin surullisia.

--
sen pituinen se

Porsas04

Posts: 792

#643 • • Porsas04 Team Sika

Wolverine, 9.10.2007 15:27:
onks toi Gainomax mistään kotosin? lava eli 18 purkkii 22.50e (tost viel vähän alennusta).. vissiin hiilari/protsku suhteet 2/1 eli tommonen vois olla ihan ok. mut tietääks kukaan tarkemmin?


se on FÄTOMAX!! jos palautusjuomaa mielit niin toi on hyvänmakuista mutta kehollesi ei todellakaan sitä parasta koska hiilarit on tossa mun käsittääkseni otettu isosti sokerista!

--
Team *possu*

CM

Posts: 1,507

#644 • • CM

ville, 9.10.2007 16:05:
---
Mistä johtuu, että kun joku diggaa jostakin, joka sattuu olemaan vähän keskivertotuotetta parempi, niin automaattisesti tämä henkilö on järkyttävän markkinoinnin uhri, jolla ei ole omaa järkeä, tahtoa tai halua?



Oiskohan kateus yks tekijä
KooKie

Posts: 4,338

#645 • • KooKie aka. Petress Pan

Anselmi, 9.10.2007 16:34:
---
ville, 9.10.2007 16:05:
Mistä johtuu, että kun joku diggaa jostakin, joka sattuu olemaan vähän keskivertotuotetta parempi, niin automaattisesti tämä henkilö on järkyttävän markkinoinnin uhri, jolla ei ole omaa järkeä, tahtoa tai halua?

---

Heitetään nyt vaikka muutama.




:,DDDDDD

Ei vittu, mitä paskanvääntöä.

-Pitkälti kaikki parin päivän sisään kirjoitettu tässä topikissa.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Fyrisch

Posts: 4,525

#646 • • Fyrisch
jätte billigt
Wolverine

Posts: 1,860

#647 • • Wolverine

Avernian, 9.10.2007 15:34:
---
Wolverine, 9.10.2007 15:27:
onks toi Gainomax mistään kotosin? lava eli 18 purkkii 22.50e (tost viel vähän alennusta).. vissiin hiilari/protsku suhteet 2/1 eli tommonen vois olla ihan ok. mut tietääks kukaan tarkemmin?

---


20g prot., 40g hh, 1,3g rasvaa /purkki.
<2,5g laktoosia, eli siis kaikkein herkkävatsaisimmille ei välttämättä sovi. "Maitoproteiinia", eli enimmäkseen kaseiinia.



jees jotain tommosta muistelinki. kiitti täst, pitää miettii tota.
Verano

Posts: 4,649

#648 • • Verano Merituuli
Tarve (kyllä, jo ennen Hulluja päiviä): lyttänä näyttö näppäimistön taakse, ei krumeluureja.

Ehdotus:

Acer X193
19" laajakuvanäyttö
Kontrastisuhde 2000:1, 5 ms. vasteaika

180 egee

Hirveetä vedätystä vai ihan hyvä diili?
Anselmi

Posts: 2,578

#649 • • Edited Anselmi And sell me

KooKie, 9.10.2007 16:51:
---
Anselmi, 9.10.2007 16:34:
---
ville, 9.10.2007 16:05:
Mistä johtuu, että kun joku diggaa jostakin, joka sattuu olemaan vähän keskivertotuotetta parempi, niin automaattisesti tämä henkilö on järkyttävän markkinoinnin uhri, jolla ei ole omaa järkeä, tahtoa tai halua?

---

Heitetään nyt vaikka muutama.



---


:,DDDDDD

Ei vittu, mitä paskanvääntöä.

-Pitkälti kaikki parin päivän sisään kirjoitettu tässä topikissa.


Joo tää on kyl jopa väsyttävämpää kuin itse hullut päivät tää vääntäminen.
Rikas aihe, mut ei meinaa mielenkiinto riittää.


Mut yks mitä kovasti toivois on se että kouluissa opetettaisiin medialukutaidon
lisäksi tietynlaista markkinalukutaitoa. Koska median lisäksi elämme, jopa
vielä enemmän, markkinoiden maailmassa ja se koskettaa meitä kaikkia, jo
pienestä pitäen. Joten skideille tekisi luultavasti hyvää saada tietoa asioista
muiltakin kuin vain itse markkinoiden taholta*hymy*

--
sen pituinen se

CM

Posts: 1,507

#650 • • CM

Verano, 9.10.2007 17:26:
Tarve (kyllä, jo ennen Hulluja päiviä): lyttänä näyttö näppäimistön taakse, ei krumeluureja.

Ehdotus:

Acer X193
19" laajakuvanäyttö
Kontrastisuhde 2000:1, 5 ms. vasteaika

180 egee

Hirveetä vedätystä vai ihan hyvä diili?



En tiedä noista Acerin nykyisistä, mut 2-3 vuotta sitten ostetuissa 17" Acereissa tuppas olee semmonen kiva tyyppivika, et niistä pamahti invertterikortti takuuajan jälkeen. Tarkoittaa sitä, että näyttö pimenee totaalisesti tai virrat pätkii raivostuttavasti. Kyseinen kortti maksaa koneeseen sen verran, ettei sitä kannata korjata. Sen jälkeen olen kyseistä merkkiä vältellyt :)

Nimim. kaksi Acerin ruumista nähnyt samalla pöydällä peräkkäin, eri malleja, toinen meni just nippanappa takuuseen, toinen ei.. Ja googlettamalla totesin, etten ollut ainut noiden vikojen kanssa. Mut en tosiaan nykyisistä tiedä.
Verano

Posts: 4,649

#651 • • Verano Merituuli

CM, 9.10.2007 17:45:
Acereissa tuppas olee semmonen kiva tyyppivika



Kiitos infosta! Tarttee sit varmaankin katella jotain toista merkkiä. Nuo näytöt tuppaa maksaa halvimmat mitä nyt oon esim verkkokauppa.comis kattonut niin tuosta n. 220 egee ylöspäin. Ni toi 180 e ois ollu jees, mutta mielummin joku tyyppiviaton näyttö.
Android

Posts: 3,908

#652 • • Android

Anselmi, 9.10.2007 16:34:
Heitetään nyt vaikka muutama.
[...]



Tähän joutuu sanomaan, että Word!

Kiva huomata että kriittisiäkin mielipiteitä "shoppailua" kohtaan löytyy. Niiden ilmaiseminen esim. tässä topicissa on tosin kuin sohaisisi muurahaispesää.
ville

Posts: 3,780

#653 • • ville olen oikeasti ujo

Anselmi, 9.10.2007 16:34:
-Turhamaisuus. (Ostajan välinpitämättömyys muita kohtaan)



Just... eli heti jos ostat jotain parempaa, joka vaikka kestää pidempään tai on tehty eettisesti kestävämme pohjalle, olet kuitenkin turhamainen?


-Se että ostaja ei erottaisi ns. sokkotestissä tuotetta toisista tuotteista. (Ostoksen turhuus)



Millä perusteella ostos on turha, jos sitä sokkotestissä ei erota? Menetkö sä väittämään, että on täysin sama asia ostatko suomessa käsityönä tehdyn vaasin vai kodin ykkösen kiinasta raahatun version, koska et kykene silmät kiinni erottamaan kumpi tuote on kyseessä?


-Naurettava hintaero nähtynä tuotteiden välisiin todellisiin eroihin. (Ostajan tyhmyys)



On olemassa sellainen asia kuin arvostus, joka sinulta nähtävästi puuttuu. Jos tätä analogiaa jatkat, niin seuraavaksi olet varmaan julistamassa esim modernin maalaustaiteen paskaksi, koska kyllähän kuka tahansa väreillä osaa leikkiä!


-Statuksen hakeminen. Monesti näillä "paremmilla" tuotteilla
haetaan statusta ja leijumista. (Ostajan Spedeys)



Tai sitten sinunkaltaiset ihmiset _haluavat_ nähdä asian näin, vaikka todellisuudessa ostos voi olla tehty minkä tahansa ostokriteerin mukaan.

IMO koko tämä lakanajuttu on tästä esimerkki: Sä pistät asioita mun suuhun, joita en ole sanonut ja alat tehdä johtopäätöksiä mun elämästä, vaikka et edes tunne mua. Tuletko edes itse ajatelleeksi, minkälaisia johtopäätöksiä teet ja miten kapeakatseiseen ajatukseen nämä sinun johtopäätökset pohjautuvat?

IMO sun mielipiteet / argumentit koko tämän kulutushysterian suhteen ovat samalla tasolla 12v pissiksen kanssa, joka mankuu äitiä ostamaan ensimmäisen LV:n. Ainoa ero on, että sun mielipiteet on siellä toisessa laidassa.
m1kk3

Posts: 5,560

#654 • • m1kk3 no-life

Verano, 9.10.2007 17:49:
Nuo näytöt tuppaa maksaa halvimmat mitä nyt oon esim verkkokauppa.comis kattonut niin tuosta n. 220 egee ylöspäin. Ni toi 180 e ois ollu jees, mutta mielummin joku tyyppiviaton näyttö.


Hmm... Mä ostin omani melkein vuosi sitten tasan kahdellasadalla. Ihan tavallisesta kodinkoneliikkeestä. Tosin tää on varmaan aika hinnat alkaen-malli, mut hyvinkin tyytyväinen oon ollu :) Aceri tääkin, ja tyyppivikoja eikä muitakaan vikoja ei oo ollu. Et jos oot tollasta halpaa perusnäyttöö ettimäs ni musta tuntuu että ei sun tosiaan tartte maksaa ees sitä kahtasataa, ilman alennuksiakaan.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Anselmi

Posts: 2,578

#655 • • Edited Anselmi And sell me

ville, 9.10.2007 20:12:
---
Anselmi, 9.10.2007 16:34:
-Turhamaisuus. (Ostajan välinpitämättömyys muita kohtaan)

---


Just... eli heti jos ostat jotain parempaa, joka vaikka kestää pidempään tai on tehty eettisesti kestävämme pohjalle, olet kuitenkin turhamainen?


Kuten tuossa kirjoituksessani sanoin. Ei koske kaikkia tapauksia. Hyvä että toit nuo asiat
esiin, koska nuo ovat erittäin tärkeitä pointteja sen vuoksi miksi kannattaa ostaa parempia tuotteita. Mutta ikävä kyllä esim. hullujen päivien kaltaisissa pippaloissa noi esiin tuomasi
asiat harvemmin merkkaa kenellekkään paskan vertaa. Niihin bileisiin ei mennä sen
takia että olisi eettisesti valmistettua, tai edes kestävää. Vaan HALPAA.
Noi esiin tuomasi mallit liittyvät hiukan eri tyyppisiin kulutusmalleihin.
---


-Se että ostaja ei erottaisi ns. sokkotestissä tuotetta toisista tuotteista. (Ostoksen turhuus)

---


Millä perusteella ostos on turha, jos sitä sokkotestissä ei erota? Menetkö sä väittämään, että on täysin sama asia ostatko suomessa käsityönä tehdyn vaasin vai kodin ykkösen kiinasta raahatun version, koska et kykene silmät kiinni erottamaan kumpi tuote on kyseessä?


Siksi tuo ns. sokkotestin edessä. Eli ei tarkoita että se testi olisi välttämättä tehty kenenkään silmät sidottuna. Vaan tämän kaltaisia testejä. Tällaiset testit ovat tuoneet kovasti mielenkiintoisia tuloksia. Kun riisuu mielikuvat tuotteista ja laittaa ne sitten riviin niin todelliset erot on usein kapeita tai jopa olemattomia.
Etenkin käytännön kannalta. Ja sitä juurikin tarkoitan, eli ero käytännön kannalta.


-Naurettava hintaero nähtynä tuotteiden välisiin todellisiin eroihin. (Ostajan tyhmyys)

---


On olemassa sellainen asia kuin arvostus, joka sinulta nähtävästi puuttuu. Jos tätä analogiaa jatkat, niin seuraavaksi olet varmaan julistamassa esim modernin maalaustaiteen paskaksi, koska kyllähän kuka tahansa väreillä osaa leikkiä!


Markkinatalous on aika tehokkaasti leikkinyt tuolla arvostus käsitteellä niin että välillä
on vaikea päättää kuuluisiko sanan kohdalle arvostus vai kusetus. Jos aihe kiinnostaa
niin suosittelen tutustumaan etenkin rannekello-teollisuuteen*vink*


-Statuksen hakeminen. Monesti näillä "paremmilla" tuotteilla
haetaan statusta ja leijumista. (Ostajan Spedeys)

---


Tai sitten sinunkaltaiset ihmiset _haluavat_ nähdä asian näin, vaikka todellisuudessa ostos voi olla tehty minkä tahansa ostokriteerin mukaan.

IMO koko tämä lakanajuttu on tästä esimerkki: Sä pistät asioita mun suuhun, joita en ole sanonut ja alat tehdä johtopäätöksiä mun elämästä, vaikka et edes tunne mua. Tuletko edes itse ajatelleeksi, minkälaisia johtopäätöksiä teet ja miten kapeakatseiseen ajatukseen nämä sinun johtopäätökset pohjautuvat?


Katsoppa tämän ketjun ensimmästä viestiä. Siitä lähtien olet täällä joka vuosi, enemmän kuin
kukaan muu klubbarilainen hehkuttanut tätä ostamisen ihanuutta ja myöskin
kaikista pisimillä ostolistoilla. Väistämättäkin tämän perusteella johtopäätöksiä tekee. Sinua
en tunne (ehkä joskus opin tuntemaan), mutta suhtautumisesi tähän asiaan tunnen tätä kautta.


IMO sun mielipiteet / argumentit koko tämän kulutushysterian suhteen ovat samalla tasolla 12v pissiksen kanssa, joka mankuu äitiä ostamaan ensimmäisen LV:n. Ainoa ero on, että sun mielipiteet on siellä toisessa laidassa.

Ymmärrät varmaan Ville että yhtälailla kuin minä edustan tässä tapauksessa äärilaitaa, niin
edustat sinäkin. Ainoana erotuksena se että minulla on vain mielipiteet, sinulla on mielipiteet jotka
saavat sinut ostamaan tuon roinan, jonkun tekemään sen ja kaikkien sen jonain päivänä kantamaan.

--
sen pituinen se

Jussi Soro

Posts: 6,385

#656 • • Jussi Soro choon!

Anselmi, 9.10.2007 20:43:
Niihin bileisiin ei mennä sen takia että olisi eettisesti valmistettua, tai edes kestävää. Vaan HALPAA.


Ai, mun mielestä Hullut Päivät on siitä hyvä juttu, ettei sieltä tarvii ostaa sitä ylijäämäpaskaa mitä yleensä saa alennusmyynneistä, vaan sitä samaa laadukasta tavaraa mitä yleensäkin Stockmannilla myydään. Suurin osa noista hinnoista on huomattavasti halvempia kuin normaalisti, jolloin mun mielestä on ihan perusteltua ostaa laadukkaita tuotteita, jos niille on tarve.
ville

Posts: 3,780

#657 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Anselmi, 9.10.2007 20:43:
Kuten tuossa kirjoituksessani sanoin. Ei koske kaikkia tapauksia. Hyvä että toit nuo asiat
esiin, koska nuo ovat erittäin tärkeitä pointteja sen vuoksi miksi kannattaa ostaa parempia tuotteita. Mutta ikävä kyllä esim. hullujen päivien kaltaisissa pippaloissa noi esiin tuomasi
asiat harvemmin merkkaa kenellekkään paskan vertaa. Niihin bileisiin ei mennä sen
takia että olisi eettisesti valmistettua, tai edes kestävää. Vaan HALPAA.
Noi esiin tuomasi mallit liittyvät hiukan eri tyyppisiin kulutusmalleihin.



Niin.... tai sitten jälleen sinusta _tuntuu_ siltä, mutta totuus voi olla jotain muuta.

Mä olen monta kertaa sanonut, että hullujen päivien ideana on usein tarjota tavara halvemmalla, mutta lähtökohdiltaan se tavara ei välttis ole sitä kaikkein halvinta. Siten se ei ole vain kaikkien halvinta, vaan se on tietyn laatutason tavaraa, joka on kaikkein halvinta. Myytävä tavara noin keskimäärin on varsin laadukasta ja siten se on kestävää. Lisäksi myynnissä on paljon tavaraa, joka on suomessa valmistettua ts eettisesti ihan ok pohjalla.

Esim allekirjoittanut on ostanut kotiin aika kasan keittiörompetta tuolta, koska tiedossa on, että hullut päivät on pari kertaa vuodessa ja maltan odottaa sen ajan, että ne tulevat. IMO kätevää, koska siinä säästää rahaa :)

Tottakai siellä tehdään heräteostoksia ja niitä tehdään paljon esim safkan suhteen. Mutta se, että esim allekirjoittanut sattuu käymään hulluilla päivillä, ei tarkoita, että koti täyttyisi tavaralla, joka oikeasti jää käyttämättä. Ja usko pois, mä en suinkaan ole ainoa :)


Markkinatalous on aika tehokkaasti leikkinyt tuolla arvostus käsitteellä niin että välillä
on vaikea päättää kuuluisiko sanan kohdalle arvostus vai kusetus. Jos aihe kiinnostaa
niin suosittelen tutustumaan etenkin rannekello-teollisuuteen*vink*



Niin... joku voi ostaa 1000e rolexin, pitää sitä 20v ja korjauttaa sitä, koska se on niin arvostettu.

Joku ostaa parin vuoden välein uuden kellon, koska vanha hajoaa ja sen korjaus on kalliimpaa kuin uusi kello.

Arvostus voi siten tuoda tuotteeseen jotain, joka saa sen säilymään. Arvostus voi olla vaikka historiaa, materiaa tai ihan vaan uskomusta. Sillä mitä se lopulta on, ei imo ole väliä, jos tuote saavuttaa pidemmän eliniän ja pitää omistajan tyytyväisenä.


Katsoppa tämän ketjun ensimmästä viestiä. Siitä lähtien olet täällä joka vuosi, enemmän kuin
kukaan muu klubbarilainen hehkuttanut tätä ostamisen ihanuutta ja myöskin
kaikista pisimillä ostolistoilla. Väistämättäkin tämän perusteella johtopäätöksiä tekee. Sinua
en tunne (ehkä joskus opin tuntemaan), mutta suhtautumisesi tähän asiaan tunnen tätä kautta.



Ja varmaan jokainen esine, joka hulluilta päiviltä on ostettu ja tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, on edelleen käytössä ja tulee olemaan käytössä vuosia eteenpäin. Varmaan huomasitkin, että tänä vuonna se ostoslista on aika lyhyt, koska kotoa löytyy jo kaikki tarvittava :)
Anselmi

Posts: 2,578

#658 • • Anselmi And sell me

ville, 9.10.2007 21:14:
Niin.... tai sitten jälleen sinusta _tuntuu_ siltä, mutta totuus voi olla jotain muuta.


En ole totuuden torvi.


Mä olen monta kertaa sanonut, että hullujen päivien ideana on usein tarjota tavara halvemmalla, mutta lähtökohdiltaan se tavara ei välttis ole sitä kaikkein halvinta. Siten se ei ole vain kaikkien halvinta, vaan se on tietyn laatutason tavaraa, joka on kaikkein halvinta. Myytävä tavara noin keskimäärin on varsin laadukasta ja siten se on kestävää. Lisäksi myynnissä on paljon tavaraa, joka on suomessa valmistettua ts eettisesti ihan ok pohjalla.

Esim allekirjoittanut on ostanut kotiin aika kasan keittiörompetta tuolta, koska tiedossa on, että hullut päivät on pari kertaa vuodessa ja maltan odottaa sen ajan, että ne tulevat. IMO kätevää, koska siinä säästää rahaa :)

Tottakai siellä tehdään heräteostoksia ja niitä tehdään paljon esim safkan suhteen. Mutta se, että esim allekirjoittanut sattuu käymään hulluilla päivillä, ei tarkoita, että koti täyttyisi tavaralla, joka oikeasti jää käyttämättä. Ja usko pois, mä en suinkaan ole ainoa :)


Tuosta sun, Jussin ja Josben mainitsemasta taktisesta ostamisesta saa multa propsit.
Enkä yhtään epäile etteikö sieltä fiksuakin kuluttamista löytyisi.
Kyse ei ole ollut siitä vaan enemmänkin asioista kuten kuluttamisen määrä ja tarpeet.
Yksittäisen kuluttajan päätösten pohtiminen on kohtuu hedelmätöntä puuha ja kyse
onkin enemmän kokonaisuuksista. Mun pointti ei ole siinä mitä kenenkäkin tulisi ostaa
tai olla ostamatta. Käytänössä se ei kiinnostua mua pätkääkään ja tuskin ketään muutakaan.
Mun pontti on se että kulutukseen liittyvät asiat ei ole yksiulotteisia ja niitä tulisi pohtia.


Niin... joku voi ostaa 1000e rolexin, pitää sitä 20v ja korjauttaa sitä, koska se on niin arvostettu.

Joku ostaa parin vuoden välein uuden kellon, koska vanha hajoaa ja sen korjaus on kalliimpaa kuin uusi kello.


Erittäin oiva osoitus tuosta peräänkuuluttamastani ajattelusta*hymy*


Tuo kello esimerkki mihin viittasin ei liity rolexiin, vaan rannekelloteollisuudessa(kin) vallineeseen ilmiöön
jossa itse kello on eri merkeillä käytänössä sama, mutta osaa myydään viisinkertaisella
hinnalla. Tietyn brändin arvostuksen ollessa korkea.


Arvostus voi siten tuoda tuotteeseen jotain, joka saa sen säilymään. Arvostus voi olla vaikka historiaa, materiaa tai ihan vaan uskomusta. Sillä mitä se lopulta on, ei imo ole väliä, jos tuote saavuttaa pidemmän eliniän ja pitää omistajan tyytyväisenä.


ja tällainen yleistynyt ilmiö vie paljon pohjaa noilta arvostukseen liittyvistä asioista. Tai lähinnä
muokkaa niitä kuluttajan etujen vastaiseksi.

Ja varmaan jokainen esine, joka hulluilta päiviltä on ostettu ja tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, on edelleen käytössä ja tulee olemaan käytössä vuosia eteenpäin. Varmaan huomasitkin, että tänä vuonna se ostoslista on aika lyhyt, koska kotoa löytyy jo kaikki tarvittava :)


Tuosta mikä on kaikki tarvittava, tuskin koskaan pääsisimme yksimielisyyteen*nauru*
Mutta täytyy sanoa että ainakin itselle on ollut hedelmällinen väittely, opettavaista ja herännyt paljon uusia
ajatuksia.

--
sen pituinen se

typ0

Posts: 1,892

#659 • • typ0 syntax error

ville, 9.10.2007 16:09:
---
typ0, 9.10.2007 15:05:
jos sä näytät mulle hyvin vähän kulumattoman vaikka 5 vuotta vanhan normaalissa käytössä olleen gantin beduiinin kivespussinvälinahasta tehdyn pussilakanan joka ei ole virttynyt/nukkaantunut ja näyttää edelleen kuin uudelta. niin mä näytän sulle ihan samasta kasvista viritetyn ja väritetyn beduiinin kivespussinahkapersekarvapussilakanan joka ei ole virttynyt.

---


Sulla taitaa toi sisälukutaito olla vieläkin hakusessa, joten otetaans uusiksi:



jos oisit kunnolla lukenu mun aiempia postailuja tietäsit että se on hakusessa. *hih*


Merkillä ei ole hevon pyllyä väliä. Jos tiedät, mistä saan samaa materiaalia kuin tuo gantin 90e pussari, halvemmalla niin käyn heti ostamassa :)



hyvä et selvis seki.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

typ0

Posts: 1,892

#660 • • typ0 syntax error

Yallu, 9.10.2007 16:11:
---
typ0, 9.10.2007 15:59:


...tää tarkottaa sitä että musta on aina surkuhupasaa ku sakki vääntää kuinka tietty merkki on niin paljon laadukkaampaa ku toinen vaikka materiaali on täysin samaa. mallit vaan muuttuu.

---


Lue iltalehden T-paita vertailu, laadussa on eroja. Voittaja Tommy Hilfiger (59,90e) jätti taakseen mm. Bossin (79,90), ja dressmanin (19,90). Eroa mm. pesun kestossa ja venymisessä..



kuten mainitsin kyse on suuresta osasta merkkejä ei kaikista!

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual