Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 432,502 views

Jil

Posts: 682

#761 • • Jil
Mulla oli samanlainen ongelma Traktorin ja ulkosen 5.1. äänikortin kanssa. Ei näyttäny traktorin asetuksissa kun yhtä kanavaa saatavilla. Ongelma ratkes kun asensin Asion driverit. Johan alko kanavia löytymään.
Aki Antila

Posts: 220

#763 • • Aki Antila
Olen lisäämässä ekaa downbeat-musiikki miksausta nettiin, mutta en tiedä mitään paikkaa mihin voisi laittaa miksaus. Haluaisin laitta miksauksen suoraan wavina, kun kyseessä on kaikenlisäksi myös vain 30 minuuttinen setti. Voisko joku kertoo paikkoja?
thomas

Posts: 5,618

#764 • • thomas

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Aki Antila, 2.3.2010 16:55:
Olen lisäämässä ekaa downbeat-musiikki miksausta nettiin, mutta en tiedä mitään paikkaa mihin voisi laittaa miksaus. Haluaisin laitta miksauksen suoraan wavina, kun kyseessä on kaikenlisäksi myös vain 30 minuuttinen setti. Voisko joku kertoo paikkoja?



soundcloud, zippyshare, speedyshare yms. etit googlella free file hosting vaikka
villelope

Posts: 2,846

#766 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

thomas, 2.3.2010 17:18:
---
Aki Antila, 2.3.2010 16:55:
Olen lisäämässä ekaa downbeat-musiikki miksausta nettiin, mutta en tiedä mitään paikkaa mihin voisi laittaa miksaus. Haluaisin laitta miksauksen suoraan wavina, kun kyseessä on kaikenlisäksi myös vain 30 minuuttinen setti. Voisko joku kertoo paikkoja?

---


soundcloud, zippyshare, speedyshare yms. etit googlella free file hosting vaikka


Tuomaksen listaamat palvelut ovat hyviä esimerkkejä tiedoston välitykseen soveltuvista palveluista.

Vaikka saatkin noista palveluista tiedoston välityksen veloituksetta, niin konvertoithan tiedoston mp3:ksi. Näin huomioit myös tiedoston lataajan, silloin heillä ei kulu niin paljoa aikaa tiedoston lataamiseen. Lisäksi mahdollisuus korkeisiin latausmääriin ja sitä kautta palautteen saamiseen kasvaa reilusti.
nomic

Posts: 4,120

#768 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Aki Antila, 6.3.2010 14:04:
Minä lisäsin nettiin yyden chill out miksauksen jonka tein äsken. Se on 40 minuuttia pitkä. Voitteko kertoa, saatteko sen ladatuksi, kun en ole varma, toimiiko lataus. Jos se toimii, lisään miksauksen klubbariin virallisesti. Thanksit jos joku viitsii testata.

Osoite : http://www.2shared.com/file/11890148/b1114e42/Aki_Antila_-_Chilled_Emotions.html



Joo, linkki toimii ja saa ladattua. Mutta sivusto on Mordorista. Meni hetken löytää, mistä tuon setin sai ladattua...
Ressiv

Posts: 1,582

#770 • • Ressiv

kondis, 17.3.2010 21:40:
tiedä sopiiko kysymykseni tänne, mutta aloittelevana pyörittäjänä moiset asiat vähän kiinnostaa...

Eli sinkkulohkasujen eri miksaukset, eli mitä eroa milläkin miksauksella on, en nyt siis hae eri henkilöiden miksauksia, vaan, kun löytyy, Dub mix, Club mix, Original mix, Extended mix niin mitä eroa näissä on?

Sen verran (ehkä) jyvällä että Club mix yleisesti ottaen alkaa Bassolijalla suoraan(?)



Dub Mix = (vokaalit dubattu) Vokaaliton versio / Instrumental Mix
Original Mix = se alkuperäinen
Extended = esim. albumiversiosta pidennetty dj-käyttöön ystävällisempi versio
Club Mix = vitsi, ehkä hivenen erilainen lyhyempi versio orkkiksesta, mukamas menevämpi
Radio Edit = jätä kauppaan, ei sovellu dj-soittoon

jotakuinkin nuin
kondis

Posts: 128

#771 • • kondis Concha
eli siis meinaatko dubatulla että siihen on soviteltu uudet sanat?
Ressiv

Posts: 1,582

#772 • • Ressiv

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

kondis, 17.3.2010 21:49:
eli siis meinaatko dubatulla että siihen on soviteltu uudet sanat?



uh.. meni hivenen väärin.. vokaalit siis lähes poissa/kokonaan poissa.

Dub mixeissä yleensä vokaalit enään jonkinlaisena samplena jäljellä ei siis mitään naikkosia enään laulamassa kuinka naama-naamat hän on.

Tai sitten ei jäljellä ollenkaan ja biisi onki paremmin siis Instrumental Mix
Ressiv

Posts: 1,582

#773 • • Ressiv

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

kondis, 17.3.2010 21:49:
eli siis meinaatko dubatulla että siihen on soviteltu uudet sanat?



Jospa esimerkki kertoisi paremmin:

Biisi: Novaline feat. Lisa Rose - Run Away

Dub Mix

Laulu leikattu pois, ainoastaan kertosäkeestä jätetty joitain elementtejä

Original Mix (Vokaaleilla)
&feature=related
Eli ärsyttävää ihqplur laulantaa, aiheuttaa ainakin mulle oksennusefektiä, korkea cheddar-juusto faktor!
Jil

Posts: 682

#774 • • Jil
Harvemmin oon ainakaan ite törmänny samasta biisistä tehtyyn sekä extented että club versioon.. Taitaa olla yleensä joko tai ja tarkottaa pitkälti samaa asiaa.. Noh. Korjatkoon joku paremmin tietävä jos olen väärässä. *släp*
deviq

Posts: 77

#775 • • deviq

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Jil, 17.3.2010 22:05:
Harvemmin oon ainakaan ite törmänny samasta biisistä tehtyyn sekä extented että club versioon.. Taitaa olla yleensä joko tai ja tarkottaa pitkälti samaa asiaa.



No noilla nimityksillähän ei tunnu mitään vakiintuineita sääntöjä olevan, joten pelkästä Extended tai Club -nimestä ei pysty juuri mitään kertomaan. Alla joitain esimerkkejä termistön käytöstä, mitä omaalta koneelta sattui löytymään..

Extended on usein albumiversiosta pidennetty, dj-ystävällisempi versio, kuten Ressiv mainitsikin. (Esim. Ferry Corsten Feat. Betsie Larkin - Made Of Love).
Extendediä käytetään "kokoversion" nimenä usein myös (sinkku)julkaisuissa, joissa on mukana radioversio kappaleesta. (Esim. Jochen Miller - Face Value)

Club-versio sitten taas voi tarkoittaa oikeastaan mitä tahansa. Jossain julkaisuissa Club Mix on (kuten aikaisemmin Ressiviltä tuli taas todettua) originaalista hieman saksittu versio, esimerkiksi jotain suvantovaihetta on typistetty. (Esim. Signalrunners Feat. Julie Thompson - These Sholders)

Club Mixiä käytetään usein myös nimityksenä versiosta, joka on originaalia menevämpi versio. Usein popbiisien yökerhoversiot ovat ns. Club-versioita. (Esim. Nelly Furtado - All Good Things (Come To An End) (Dave Audé Club Mix))
Toki Club Mix voi olla myös myös Extendedin tavoin "kokoversion" nimenä julkaisuissa, joissa on mukana radioversio kappaleesta. (Esim. Eric Prydz - Pjanoo)

OceanLab - On A Good Day -sinkku ainakin sisältää sekä Extended, että Club-version, kuten myös A&N Project - Wear That Dress ja Cosmic Gate Feat. Emma Hewitt - Not Enough Time.
spaze

Posts: 262

#776 • • spaze
Kertokaas miten te hoidatte equttamisen miksatessanne kahta raitaa. Olen tsekannut djtutorin sun muut lähteet mutta siis olis kiva kuulla miten te hoidatte homman ja ehkä oppiakin jotain uutta.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#777 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

spaze, 18.3.2010 07:50:
Kertokaas miten te hoidatte equttamisen miksatessanne kahta raitaa. Olen tsekannut djtutorin sun muut lähteet mutta siis olis kiva kuulla miten te hoidatte homman ja ehkä oppiakin jotain uutta.



Eipä tähän mielestäni mitään kiveen hakattua kaavaa ole. Se riippuu aika paljon niistä kahdesta biisistä ja miksauskohdasta miten milloinkin equtan. Nyt en jaksa sen syvällisemmin lähteä purkamaan eri tyylejä, mutta tämä video kuvaa aika hyvin tapaa miten tyypillisesti tulee equtettua:
$

Posts: 1,802

#778 • • $ Destination weekend!

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

spaze, 18.3.2010 07:50:
Kertokaas miten te hoidatte equttamisen miksatessanne kahta raitaa. Olen tsekannut djtutorin sun muut lähteet mutta siis olis kiva kuulla miten te hoidatte homman ja ehkä oppiakin jotain uutta.



En equta laisinkaan. Mikserissäni ei edes ole kanavakohtaisia equja. Tuon toisen raidan sisään vähitellen, ja sopivassa kohdassa boostaan tulevaa raitaa ja samanaikaisesti lasken toista (jättäen ne soimaan kuitenkin päällekkäin).

Mikserin loopissa mulla on isolaattori jolla saan vaimennettua tarvittaessa ääniä neljältä alueelta, mutta tavallisesti käytän sitä vain kikkailuun.
kondis

Posts: 128

#779 • • kondis Concha
no nuo selvittivätkin asiaa, ja auttoivatkin jonkun verran, kiitoksia loistavista vastaksista!
Barfunkel

Posts: 95

#780 • • Barfunkel

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

$, 18.3.2010 17:40:
---
spaze, 18.3.2010 07:50:
Kertokaas miten te hoidatte equttamisen miksatessanne kahta raitaa. Olen tsekannut djtutorin sun muut lähteet mutta siis olis kiva kuulla miten te hoidatte homman ja ehkä oppiakin jotain uutta.

---


En equta laisinkaan. Mikserissäni ei edes ole kanavakohtaisia equja. Tuon toisen raidan sisään vähitellen, ja sopivassa kohdassa boostaan tulevaa raitaa ja samanaikaisesti lasken toista (jättäen ne soimaan kuitenkin päällekkäin).

Mikserin loopissa mulla on isolaattori jolla saan vaimennettua tarvittaessa ääniä neljältä alueelta, mutta tavallisesti käytän sitä vain kikkailuun.



Näinhän tämä toimii high end-miksereissä kun niissä on niin hyvä soundi että kahta biisiä voi soittaa päällekkäin ilman että kuulostaa puurolta. Jollain Pioneerilla on vähän pakko leikkailla bassoja jos haluaa että lopputulosta voi kuunnella.