Neuvoja aloitteleville DJ:lle

853 posts, 43 pages, 432,667 views

J-Mx

Posts: 441

#741 • • J-Mx Koneradio

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 16.1.2010 18:27:
No ei anna.. juu mutta kokeneiden DJ:n neuvo on vain se että kaikkoja et tule saamaan kuin tarpeeksi hyvillä suhteilla tekhnopuolella. Mutta jos korjaisin tätä väitettä, että jos sitten ilman suhteita niin sitten pitää olla aika wizardi heti kättelyssä mixaamaan ja esiintymään ja se pitää vakuttaa bilejärkkärille.



Oon kyl kans sitä mieltä, että ilman suhteita on vaikee menestyy tai breakkaa tai jtn. Mut hei, ihan sama :D

Jos sitä rahaa, tai naisia haluaa niin menee sit sinne baariin soittaan. Tai oikeestaan.. unohtaa Dj hommat alkuunsaan =D
evvk

Posts: 1,918

#742 • • Edited evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

J-Mx, 16.1.2010 18:33:
---
mark hamilton, 16.1.2010 18:27:
No ei anna.. juu mutta kokeneiden DJ:n neuvo on vain se että kaikkoja et tule saamaan kuin tarpeeksi hyvillä suhteilla tekhnopuolella. Mutta jos korjaisin tätä väitettä, että jos sitten ilman suhteita niin sitten pitää olla aika wizardi heti kättelyssä mixaamaan ja esiintymään ja se pitää vakuttaa bilejärkkärille.

---


Oon kyl kans sitä mieltä, että ilman suhteita on vaikee menestyy tai breakkaa tai jtn. Mut hei, ihan sama :D

Jos sitä rahaa, tai naisia haluaa niin menee sit sinne baariin soittaan. Tai oikeestaan.. unohtaa Dj hommat alkuunsaan =D



Joo.. ei ne mulla toimi.. Baaripuolta kokeiltiin ja anntettiin näyttää mutta Juontamista en osannut ja tein vain muutaman keikan ja homma irtisanotiin vaikka jotkut tahot eivät irtisanoneet koska Tj sen loppupeleissa päätää ja hommaa mut baaripuolella taksin kun ne sen tietää että homma alkaa pelitään kun vain minun pelko speekata poistuu ja ne tekee aina uuden sopparin uusilla ehdoilla jos ne oikeasti minut haluaa DJ:ksi niitten baariin.. mutta sitten lopetan homman kun mua ei kiinnosta kun en saa rahaa niin kauan kun hommaa en osaa. Miksi baarin TJ tekee päätöksensä.. niden firma eli baari on tuomittu jo konkursiin ja sen pelastaa vain DJ joka suostuu sen ilmaiseksi pelastamaan ja sellaisen löytäminen on vaikeaa noin niinkuin ilmaseksi joka on ainoa vaihtoehto. Olen nähnyt L.A Garagen -konkan.. Pulsen konkan ja olin sen konkurssi bileissä nimeltä "Pulsen Hautajaiset".. nähnyt NiteTrainin konkan.. nähnyt vaikka minkä baarin konkurssin. Senssikin meni konkaan ja nyt siellä on uus baari.
Kriss G

Posts: 1,492

#743 • • Kriss G Wir brauchen bass

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 16.1.2010 18:40:
---
Miksi baarin TJ tekee päätöksensä.. niden firma eli baari on tuomittu jo konkursiin ja sen pelastaa vain DJ joka suostuu sen ilmaiseksi pelastamaan ja sellaisen löytäminen on vaikeaa noin niinkuin ilmaseksi joka on ainoa vaihtoehto.



Nii, tai sit sä oot niin paska et halutaan parempi kaveri tilalle? Tuskin kovin monen baarin tulevaisuus ole siitä kiinni soittaako sitä Rihannaa joku supastaar vai ei, kuhan vaan osaa hommansa mitä sä selkeesti et osannu.

--
DESTROY ALL HIPPIES

evvk

Posts: 1,918

#744 • • Edited evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Kriss G, 16.1.2010 18:51:
---
mark hamilton, 16.1.2010 18:40:
---
Miksi baarin TJ tekee päätöksensä.. niden firma eli baari on tuomittu jo konkursiin ja sen pelastaa vain DJ joka suostuu sen ilmaiseksi pelastamaan ja sellaisen löytäminen on vaikeaa noin niinkuin ilmaseksi joka on ainoa vaihtoehto.

---


Nii, tai sit sä oot niin paska et halutaan parempi kaveri tilalle? Tuskin kovin monen baarin tulevaisuus ole siitä kiinni soittaako sitä Rihannaa joku supastaar vai ei, kuhan vaan osaa hommansa mitä sä selkeesti et osannu.



Niin no niinhän se on.. mutta melko moni baari on konkursinssa Tampereella tehnyt.. eikä siinä auta mikään DJ:n vaihto vaan baarin maine on tuhoutunut ja sitä ei kukaan pelasta.. vain Alebub porheltaa vaikka sekin oli konkurssi uhassa taannoin. Ne jotka ovat oikeesti pysyneet pystysä ja pysyy ovat baareja nimeltään Pikilinna Tammela ja Bub Vaakuna (Kerrostalon alakerta kalevassa). Ja kun baarin maine on mennyt niin viimepelissä baarin vimeinen osakkeiden omistaja on itse DJ ja melkein kaikki henkilökunta irtisanottu ja päätökset baarin pelastamiseen on melko epätoivoisia.. mallia L.A Garage. Ja itäs nyt.. esim. yhden nykyisen Bulldog baarin tiloissa oli vaikka mitä bubeja jotka teki usieta konkurssaja.. uskon nyt että Bulldog Bar on se joka siihen tilaan jää koska se on frensaising. DJ-hommat ei mua enää kiinosta.. mua kiinnostaa esim. se että mun firmassa on asiat niinkuin itse haluan ja isojekin brandien ehdottomat liikesalaisuudet ja markkinointi on minun suunnittelema n. 50 %:sesti. Enkä puhu nyt Suomalaisista asiakkaista vaan osin ulkomaisista.. NDA:t on sellaiset että tässä näin netissä en voi mitään tarkempaa paljastaa..
Ozma

Posts: 867

#745 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 16.1.2010 18:55:
NDA:t on sellaiset että tässä näin netissä en voi mitään tarkempaa paljastaa..



Kiitos kuitenkin seuraavasta tiedosta :

Se on SSL-salattu Subversion jossa on aina viimeisin versio asiakaan sivusta ja sen tärkeimmistä tiedostoista ja täisi kirjan pito siitä mihin tiedostoihin tehtiin ja milloin ja mitä muutoksia ja mihin koodirivinumeroon taki kuka kekä ja ja mitä ja koska ja millä kellon ajalla.. katastrooffi kopiot säilytetään firman jokaisen koneen kovalevyllä ja kaikilla ulkoisilla USB-kovalevyillä encryptatussa verkossa jossa on rauta palomuuri, NAT, ja softapalomuurit kaikissa koneissa. Kunnia maininnan annan hei jos minun Dedikoidun Dell PowerEdge R200 -palvelimen hakkeroit. Valitettavasti harvan asiakaan sivustot on hostattu minun palvelimella ja Web-hotelleissa on se heikkous että sinne on vain FTP-yhteys.
Aki Antila

Posts: 220

#746 • • Aki Antila
Moikka taas, tälläista nyt:

Eli olen alkamassa ostaa mp3:sia beatportista. Kysyisin, että minne sinne oikein laitetaan korttitiedot? En oikein tiedä.
evvk

Posts: 1,918

#747 • • evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Ozma, 16.1.2010 19:50:
---
mark hamilton, 16.1.2010 18:55:
NDA:t on sellaiset että tässä näin netissä en voi mitään tarkempaa paljastaa..

---


Kiitos kuitenkin seuraavasta tiedosta :

Se on SSL-salattu Subversion jossa on aina viimeisin versio asiakaan sivusta ja sen tärkeimmistä tiedostoista ja täisi kirjan pito siitä mihin tiedostoihin tehtiin ja milloin ja mitä muutoksia ja mihin koodirivinumeroon taki kuka kekä ja ja mitä ja koska ja millä kellon ajalla.. katastrooffi kopiot säilytetään firman jokaisen koneen kovalevyllä ja kaikilla ulkoisilla USB-kovalevyillä encryptatussa verkossa jossa on rauta palomuuri, NAT, ja softapalomuurit kaikissa koneissa. Kunnia maininnan annan hei jos minun Dedikoidun Dell PowerEdge R200 -palvelimen hakkeroit. Valitettavasti harvan asiakaan sivustot on hostattu minun palvelimella ja Web-hotelleissa on se heikkous että sinne on vain FTP-yhteys.



Ehkä tuosta juuri tässä topikissa ei kellekään ole mitään hyötyä. Enemmänkin ehkä vain haittaa itelleni.
Minulla vain loppui into pitää DJ hommat harrasuksena johtuen harrastuksen kalleudesta. Ei se paljon ruoki ne 1-2 keikaa vudessa joissain uusien kykyjen bileissä missä ei edes palkiota saa ja vaikka saisi niin sillä rahalla ei tee mitään.
Funktion

Posts: 1,720

#748 • • Edited Funktion over 9000

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Aki Antila, 17.1.2010 10:51:
Moikka taas, tälläista nyt:

Eli olen alkamassa ostaa mp3:sia beatportista. Kysyisin, että minne sinne oikein laitetaan korttitiedot? En oikein tiedä.



...

Jos siellä vähän katselisi ympärilleen, etsisi vaikkapa sanoja "account" "options" ja "payment" niin ei pitäis kovin montaa minuuttia mennä että sen sieltä löytää, se kun ei mitenkään piilossa ole.

Mutta, tässäpä tällänen pikainen (hyvin pikainen) ja helppo (hyvin hyvin helppo) step-by-step:

1. Loggaa sisään oikeassa yläkulmassa olevalla boksilla. Tarkemmin siis user name ja password. Käyttäjänimi ja salasana.

2. Heti kun olet logannut sisää, siihen samaan boksiin ilmestyy laatikko jossa lukee Account Settings, tilin asetukset. Painapa sitä.

3. Aukeavalla sivulla on about keskellä "edit payment preferences". Painapa sitä.

Ei ollu vaikeeta :)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Apo

Posts: 1,574

#749 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

mark hamilton, 18.1.2010 10:13:
Minulla vain loppui into pitää DJ hommat harrasuksena johtuen harrastuksen kalleudesta. Ei se paljon ruoki ne 1-2 keikaa vudessa joissain uusien kykyjen bileissä missä ei edes palkiota saa ja vaikka saisi niin sillä rahalla ei tee mitään.



Tuo on varmaan täysin totta. Suomessa skenen pienuus ohjaa siihen että dj:lle se palkkio tulee muusta kuin rahasta mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, ohjaa siihen että dj:t ovat oikeasti fiiliksellä mukana hommissa eikä vain rahan takia. Toisaalta se on myös vähän huono homma. Palkkioiden pienuus vähentää mahdollisuuksia elää musiikista kun ainoastaan huipuilla on mahdollisuus tehdä musiikkihommia täysipäiväisesti.
Vertigo

Posts: 589

#750 • • Vertigo
Yks hyvä neuvo on se, että ei lue tätä foorumii.
evvk

Posts: 1,918

#751 • • evvk

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Apo, 18.1.2010 16:58:
---
mark hamilton, 18.1.2010 10:13:
Minulla vain loppui into pitää DJ hommat harrasuksena johtuen harrastuksen kalleudesta. Ei se paljon ruoki ne 1-2 keikaa vudessa joissain uusien kykyjen bileissä missä ei edes palkiota saa ja vaikka saisi niin sillä rahalla ei tee mitään.

---


Tuo on varmaan täysin totta. Suomessa skenen pienuus ohjaa siihen että dj:lle se palkkio tulee muusta kuin rahasta mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, ohjaa siihen että dj:t ovat oikeasti fiiliksellä mukana hommissa eikä vain rahan takia. Toisaalta se on myös vähän huono homma. Palkkioiden pienuus vähentää mahdollisuuksia elää musiikista kun ainoastaan huipuilla on mahdollisuus tehdä musiikkihommia täysipäiväisesti.



No miksi sitä rahaa ja keikkoja pitäs niin saada.. onhan sitä kiva soitella kotonakin.
Apo

Posts: 1,574

#752 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Apo, 18.1.2010 16:58:
ohjaa siihen että dj:t ovat oikeasti fiiliksellä mukana hommissa eikä vain rahan takia.

mark hamilton, 19.1.2010 14:55:
No miksi sitä rahaa ja keikkoja pitäs niin saada.. onhan sitä kiva soitella kotonakin.



Mitä mieltä itse olet, juurihan sinä sanoit että lopetit koska se oli harrastuksena kallis:

mark hamilton, 18.1.2010 10:13:
Minulla vain loppui into pitää DJ hommat harrasuksena johtuen harrastuksen kalleudesta. Ei se paljon ruoki ne 1-2 keikaa vudessa joissain uusien kykyjen bileissä missä ei edes palkiota saa ja vaikka saisi niin sillä rahalla ei tee mitään.

Arsk4_

Posts: 833

#753 • • Arsk4_ Lihis
ei stna *lmao* ja pahasti

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Monni

Posts: 5

#754 • • Edited Monni
Noob tarvitsee apua. Leikin tässä Numarkin Omni Controlilla ja aina kun laitan toisen biisin soimaan kuulokkeista se kuuluukin samalla kajareista.. Mistä johtuu? Eli kuulokkeista tulee samat äänet kuin kajareista. :-P
Ressiv

Posts: 1,582

#756 • • Ressiv

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Monni, 2.2.2010 18:35:
Noob tarvitsee apua. Leikin tässä Numarkin Omni Controlilla ja aina kun laitan toisen biisin soimaan kuulokkeista se kuuluukin samalla kajareista.. Mistä johtuu? Eli kuulokkeista tulee samat äänet kuin kajareista. :-P



Käyttämästäsi softasta löytynee 'CUE' nappi jostakin, aktivoippa se kun monitoroit.
Monni

Posts: 5

#757 • • Monni

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Ressiv, 2.2.2010 19:55:
---
Monni, 2.2.2010 18:35:
Noob tarvitsee apua. Leikin tässä Numarkin Omni Controlilla ja aina kun laitan toisen biisin soimaan kuulokkeista se kuuluukin samalla kajareista.. Mistä johtuu? Eli kuulokkeista tulee samat äänet kuin kajareista. :-P

---


Käyttämästäsi softasta löytynee 'CUE' nappi jostakin, aktivoippa se kun monitoroit.



Äh, en saa tätä nyt skulaamaan. Ohjelmana siis mukana tullut Traktor LE. Jos laitan Omnista "PH Vol" pois ei kuulu kajareistakaan mitään tai "PH Mixin" CUE-asentoon, niin ei silloinkaan. Jostain asetuksista tää on nyt kiinni. En vaan osaa. Muuten pelaa loistavasti..!
Ressiv

Posts: 1,582

#758 • • Ressiv

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Monni, 4.2.2010 18:41:
---
Ressiv, 2.2.2010 19:55:
---
Monni, 2.2.2010 18:35:
Noob tarvitsee apua. Leikin tässä Numarkin Omni Controlilla ja aina kun laitan toisen biisin soimaan kuulokkeista se kuuluukin samalla kajareista.. Mistä johtuu? Eli kuulokkeista tulee samat äänet kuin kajareista. :-P

---


Käyttämästäsi softasta löytynee 'CUE' nappi jostakin, aktivoippa se kun monitoroit.

---


Äh, en saa tätä nyt skulaamaan. Ohjelmana siis mukana tullut Traktor LE. Jos laitan Omnista "PH Vol" pois ei kuulu kajareistakaan mitään tai "PH Mixin" CUE-asentoon, niin ei silloinkaan. Jostain asetuksista tää on nyt kiinni. En vaan osaa. Muuten pelaa loistavasti..!



Traktoria en niin tunne mutta koitappa sieltä äänikortin asetuksista laittaa cue ja master eri ulostuloihin. Onhan sulla äänikortti kahdella eri ulostulolla?
tomts

Posts: 77

#759 • • Edited tomts

Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:

Ressiv, 4.2.2010 18:45:
---
Monni, 4.2.2010 18:41:
---
Ressiv, 2.2.2010 19:55:
---
Monni, 2.2.2010 18:35:
Noob tarvitsee apua. Leikin tässä Numarkin Omni Controlilla ja aina kun laitan toisen biisin soimaan kuulokkeista se kuuluukin samalla kajareista.. Mistä johtuu? Eli kuulokkeista tulee samat äänet kuin kajareista. :-P

---


Käyttämästäsi softasta löytynee 'CUE' nappi jostakin, aktivoippa se kun monitoroit.

---


Äh, en saa tätä nyt skulaamaan. Ohjelmana siis mukana tullut Traktor LE. Jos laitan Omnista "PH Vol" pois ei kuulu kajareistakaan mitään tai "PH Mixin" CUE-asentoon, niin ei silloinkaan. Jostain asetuksista tää on nyt kiinni. En vaan osaa. Muuten pelaa loistavasti..!

---


Traktoria en niin tunne mutta koitappa sieltä äänikortin asetuksista laittaa cue ja master eri ulostuloihin. Onhan sulla äänikortti kahdella eri ulostulolla?



Numark omnissa on itsessään äänikortti ns. mukana.

http://dancemusic.about.com/od/djgear/fr/Numark_Omni_Control_Review.htm

The Omni Control as has a built-in audio interface, saving the need for an external device. The RCA outputs are located on the back of the Omni Control; output 1 is recommended for sending audio to the main system and is controlled by the Master knob on the front. Output 2 is controlled by the headphone volume and is recommended for sending audio to the booth for monitoring. Unfortunately, this means that the headphone volume AND the booth volume are controlled by one knob. You can somewhat compensate for this by using the Phone Mix knob to control the ratio of main signal to cue signal in your phones; however, you do not have independent control of the booth and headphone volume.
Monni

Posts: 5

#760 • • Monni
Alkoi toimimaan kun tarpeeksi johtoja sääti.. Kiitti kuitenkin :)