Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:
equalizer, 14.11.2009 00:05:
---
Aki Antila, 14.11.2009 00:03:
tota noin, kiinnostaisi tietää teiltä muilta dj-harrastajilta, että paljonko te harjoittelette?
Ja mitä kaikkea harjoitteluun kuuluu? Saas nähä, vastaako kukaan tähän...
---
kaljan juonti<
Kaljan juonti, ehdottomasti!
Ainakin nykyään, kun kotona tulee koskettua omiin laitteisiin ehkä 5 kertaa vuodessa ja siihen liittyy aina illan aloittelua. Harmi sinänsä, että ei enää yksinkertaisesti ole aikaa/jaksamista/rauhaa kotona fiilistellä. Sen siitä saa, kun hankkii lapsia, tekee töitä ja vieläpä opiskelee siihen päälle...
Joskus alkuaikoina tuli soiteltua melkein joka päivä, siis ihan vaan biisiä biisin perään miksaamalla ja nahoittamalla omat sessiot. Sitten niitä nauhoituksia voi kuunnella missä meni jotain pieleen ja mikä puolestaan onnistui hyvin. Hyväksi todettu harjoittelumetodi.
Aki Antila, 14.11.2009 13:13:
Olen yrittänyt nauhoittaa audacityyn vinyylini mp3:siksi, mutta ongelma on, että se särisee ja hitosti. Miten saan ongelman korjattua?
Olisi kiva jos saisin korjattua ohjelman, niin ei tarvitsisi mennä tutun tutulle nauhioittelemaan.
Voisitteko hieman avittaa? Mulla on ihan normaali pc-tietokone jossa soundblasterin kaiuttimet, mutta toisesta paikkaa löytyy kyllä bosen kaiuttimetkin.
Täällä klubbarissakin on käyty keskustelua vinyylien digitoimisesta ja googlettamalla löytyy varmasti paljon tietoa asiasta. Itse en ole tähän hommaan vielä ehtinyt ryhtyä, joten en ole siihen sen enempää perehtynyt, mutta suurin vaikutus äänen laatuun lienee äänirasialla, jolla soitat vinyylit ja äänikortilla, jonka läpi vedät äänen koneelle. Kaiuttimilla ei ole mitään tekemistä äänenlaadun kanssa, ellet sitten nauhoita mikrofonilla kaiuttimista ulos tulevaa ääntä!?!? Mitä ei tietenkään missään tapauksessa pidä tehdä!