Replying to Neuvoja aloitteleville DJ:lle:
serotonot, 20.9.2009 18:57:
Eiköhän toi johdu ihan siitä, että ku on nähny kovan vaivan sen eteen että oppii riittävästi tekniikkaa, jotta soittaminen sujuu ja sit tuleeki toisille ihmisille mahdollisuuksia hoitaa homma helpommin. kyllähän se ärsyttää. kai. en oikein tajua miks.
Mä en myöskään käsitä miks ärsyttäis.
Tai sanotaan näin että ei ärsytä jos käytetään oikein.
Jos leikkii dj:tä pelkän sync napin käyttämisellä niin se toki ärsyttää, siihen pystyy kuka vaan.
Kuten totesin, oikein käytettynä ja sen mahdollisuudet kun on käsitetty kunnolla niin mikä jottei.
Joissan kikkailuhässäkkäjutuissa sync nappula on oikein nasta työkalu.
Korostan sanaa työkalu.
samastahan se vinyylipurismikin lähtee. Ku on pistäny vitusti rahaa levyihin kiinni ja saanu hehkutella et "mul onki se ja se lätty" ni yhtäkkiä kuka vaan voi ostaa biisin eurolla-parilla.
kehitys kehittyy ja joka hetki mennään lähemmäs futuree. siistiähän se vaan on.
Tätähän tä on.
Kyllähän tota on välil miettin et vinyyleihin on uponnu liikaa rahaa ja tuossa ne olkkarin nurkassa lojuu ja kerää pölyä.
Ja nyt voi napin painamisella ostaa uusimmat julkaisut ja samantien soittoon.
Mut vinyylissä on oma viehätyksensä.
Mä oon kokenut et formaattirajoitteisuuden unohtaminen avartaa maailmaa aika helkkaristi.
Avoimuudella saa paljon aikaan...
en mä ainakaan kaipaa tonnisista pioneereista takas johonki geminin tupladekkeihin vain sitä varten et ite on aloittanu niil joskus treenailun ja se oli niil turkasen paljon vittumaisempaa ku nykyvehkeillä.
Pääasia kuitenki lienee ne hyvät setit jotka muodostuu hyvistä biiseistä oikealla hetkellä. Sama se on millä siihen lopputulokseen pääsee, kunhan se lopputulos on hyvä. Vai pitäiskö biisi jättää soittamatta siks, et siinä on softasynillä tehtyjä saundeja, ku niit saa "liian helposti" verrattuna kalliisiin vanhoihin analogeihin?
future <3
Totta.
Levyjen soitto kun on niin paljon muutakin kuin vaan se biittimiksaus.
Pääasia on se mihin setissä päädytään.
Dj on kuitenkin aina tietyllätapaa huora...
Mutta, kuten totesin niin tietty tekniikan hallitseminen on tärkeää.
Ei ne hyvät biisit ja sync nappula tee setistä hyvää.
Kun miksaustekniikka on hallussa ja opeteltu jokseenkin perinpohjaisesti niin väittäisin että asiaan on haluttu paneutua ja settien laatu on monin verroin parempi.