pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,954 views

truenorth

Posts: 14

#361 • • Edited truenorth sortida

KumiTorso,
Mulle ainakin vaikka metsäekonomian laitoksen MMM = KTM helpommalla pääsykokeella +jotain piperrysjuttuja päälle.

Kauppiksella taitaa kyl olla aika pitkälti parhaat bileet, ja paljon niitä... Eli ei ehkä ihan turha paikka kuitenkaan.



En kyllä lähtis rinnastamaan KTM ja esim tota mainitsemaas MMM-tutkintoa. Kauppiksessa pystyy kutenkin syventymään jollekin tietylle kaupan/talouden alalle huomattavasti enemmän, kuin maatalous-metsätietellisessä, TKK:lla tai oikiksessa yms.

Ja sekin, että kauppiksessa olis parhaat bileet, taitaa olla jostain 80-luvulta ja KY-EXIT:n ajoilta jäänyt legenda. Mun mielestä kauppiksen bileet ei eroa muiden koulujen bileistä juuri ollenkaan. Taitaa ne teekkari olla niitä kovimpii bilettäjiä *pelle*

Edit: Niin! Eikä KY:llä ole edes minkään näköstä konemusakerhoa!!
ella_

Posts: 1,329

#362 • • ella_

truenorth,

Edit: Niin! Eikä KY:llä ole edes minkään näköstä konemusakerhoa!!



olin aikeissa perustaa sellaisen, mutta aika ei riitä. kiinnostusta sieltä kyllä löytyy.

--
Elementary, my dear.

ella_

Posts: 1,329

#363 • • ella_

KumiTorso,

Kattele elämän realiteetteja vaikka Kauppalehden nimitykset osiosta, älä Sefen esitteestä.



sä olet kyllä nyt lähes hurmaavan suppea ;D kuka tässä on mistään nimityksistä puhunu, kyse oli tutkinnon arvosta työmarkkinoilla, ei siitä, kuka jaksaa koviten sitä duunia sit loppupeleissä paiskia ja itsensä pisimmälle viedä.

ja yhtään sefen esitettä en ole eläessäni lukenut. kai se olisi ihan mielenkiintoista joskus sellainen läpyskä lukea.

--
Elementary, my dear.

KT

Posts: 51

#364 • • KT

truenorth, 22.4.2005 22:18:
---
KumiTorso,
Mulle ainakin vaikka metsäekonomian laitoksen MMM = KTM helpommalla pääsykokeella +jotain piperrysjuttuja päälle.

Kauppiksella taitaa kyl olla aika pitkälti parhaat bileet, ja paljon niitä... Eli ei ehkä ihan turha paikka kuitenkaan.

---


En kyllä lähtis rinnastamaan KTM ja esim tota mainitsemaas MMM-tutkintoa. Kauppiksessa pystyy kutenkin syventymään jollekin tietylle kaupan/talouden alalle huomattavasti enemmän, kuin maatalous-metsätietellisessä, TKK:lla tai oikiksessa yms.

Ja sekin, että kauppiksessa olis parhaat bileet, taitaa olla jostain 80-luvulta ja KY-EXIT:n ajoilta jäänyt legenda. Mun mielestä kauppiksen bileet ei eroa muiden koulujen bileistä juuri ollenkaan. Taitaa ne teekkari olla niitä kovimpii bilettäjiä *pelle*

Edit: Niin! Eikä KY:llä ole edes minkään näköstä konemusakerhoa!!




Niin pystyy, mut kuinka moni duuni vaatii tappiin asti erikoistumista?

Teekkaribileet on kyl menossa hyvään suuntaan, kuulemma lähes poikkeuksetta paikalla on myös teekkarityttö, parhaissa bileissä molemmat :)
KT

Posts: 51

#365 • • Edited KT

ella_, 23.4.2005 07:57:
---
KumiTorso,

Kattele elämän realiteetteja vaikka Kauppalehden nimitykset osiosta, älä Sefen esitteestä.


---


sä olet kyllä nyt lähes hurmaavan suppea ;D kuka tässä on mistään nimityksistä puhunu, kyse oli tutkinnon arvosta työmarkkinoilla, ei siitä, kuka jaksaa koviten sitä duunia sit loppupeleissä paiskia ja itsensä pisimmälle viedä.

ja yhtään sefen esitettä en ole eläessäni lukenut. kai se olisi ihan mielenkiintoista joskus sellainen läpyskä lukea.



Mä en kyl ole vahingossakaan hurmaava.
Puhuin nimityksistä tossa muutama viesti ylempänä. Et vissiin opiskele tutkinnon takia, vaan saadakses haluamas duunin?
ella_

Posts: 1,329

#366 • • ella_

KumiTorso,

Mä en kyl ole vahingossakaan hurmaava.
Puhuin nimityksistä tossa muutama viesti ylempänä. Et vissiin opiskele tutkinnon takia, vaan saadakses haluamas duunin?



no sitä nimenomaan.

--
Elementary, my dear.

milla

Posts: 3,699

#367 • • Edited milla
skitsoa. maailman kamalimman ja henkisesti raskaimman päivän vietettyäni valtion virastotalossa, tulin kotiin ja odotti kaksi kutsua pääsykokeisiin. ennen en o päässy edes stadian pääsykokeisiin asti! perkele, tänä vuonna mä aion onnistua ja päästä opiskelemaan!
Samu81

Posts: 1,224

#368 • • Samu81 kokolihaa

milla, 6.5.2005 20:43:
skitsoa. maailman kamalimman ja henkisesti raskaimman päivän vietettyäni valtion virastotalossa, tulin kotiin ja odotti kaksi kutsua pääsykokeisiin. ennen en o päässy edes stadian pääsykokeisiin asti! perkele, tänä vuonna mä aion onnistua ja päästä opiskelemaan!



Minneköhän mun kutsu on jääny? *ding* *uuh* Vai tuleekohan sitä. Mesta on sama, mutta linja varmaan eri.
Mä sain käsityksen, että kutsut tulee vasta viikkoa ennen pääsykokeita, joohan?

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

milla

Posts: 3,699

#369 • • milla
emmä tiiä, mikä linja? mä hain esittävään taiteeseen, siel on eka vaihe 26.5. et öö..häh. mut käy kattoo sivuilt! toiv säki saat kutsun!

on kyl pakko viel hehkuttaa siitä, koska oon pari vuotta odottanu et se kolahtais postiluukusta!
peepe

Posts: 904

#370 • • peepe

milla, 6.5.2005 20:43:
skitsoa. maailman kamalimman ja henkisesti raskaimman päivän vietettyäni valtion virastotalossa, tulin kotiin ja odotti kaksi kutsua pääsykokeisiin. ennen en o päässy edes stadian pääsykokeisiin asti! perkele, tänä vuonna mä aion onnistua ja päästä opiskelemaan!



Onneks olkoon! Ja toi on se asenne mikä pitääkin olla, sä meet sinne! :)
sapeli

Posts: 11,768

#371 • • sapeli jokukukamikä?

peepe, 6.5.2005 21:00:
---
milla, 6.5.2005 20:43:
ennen en o päässy edes (snip - mikä tahansa laitos- ) pääsykokeisiin asti! perkele, tänä vuonna mä aion onnistua ja päästä opiskelemaan!
---
Onneks olkoon! Ja toi on se asenne mikä pitääkin olla, sä meet sinne! :)



Aamen ja onnea roppakaupalla kaikille klubbarilaisille! *hali* *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,775

#372 • • Freja Sihteeri
Huoh. *uuh* Ei ainakaan eilen tullut vielä kutsua pääsykokeisiin, nehän siis lähetettiin 4.5. Toivo elää vielä et maanantaina tulisi, mutta jos ei, niin sitten tämä tyttö ei päässyt opiskelemaan. *nyyh* Hain vaan yhteen kouluun joten aika pienet mahikset on. Voi itku.. *nyyh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Esa

Posts: 947

#373 • • Edited Esa

ella_, 23.4.2005 07:54:
---
truenorth,

Edit: Niin! Eikä KY:llä ole edes minkään näköstä konemusakerhoa!!

---


olin aikeissa perustaa sellaisen, mutta aika ei riitä. kiinnostusta sieltä kyllä löytyy.



Psst. (offtopic)
Aina ei tarvitse kehittää pyörää uudelleen ihan perusteista lähtien - esimerkiksi Entropy ry:een (jonka 'päämajaan' 15 min matka bussilla Kampista) ovat hyvinkin poikkitieteelliset näkemykset ts. erilaiset ihmiset uskoakseni tervetulleita :) Esim. kauppakorkeakoululaisia on aktiiveissa mukana
bansq

Posts: 931

#374 • • bansq leftfield winger.
freja, sama tilanne eikä tänään töistä tullessa näkyny postilaatikossa mitään, ootko kuullu onko kukaan saanu kutsuja jo? nimim. toivoa tiistaihin :[

--
plip goes on.

Tanjiz

Posts: 370

#375 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Mun mielestä viime vuonna kutsu pääsykokeisiin tuli pari viikkoa ennen itse kokeita.. Pääsin viime vuonna pääsykokeisiin, vaikka laitoin työkokemukseen nolla kuukautta (ku motivaatiokin oli nolla..) Tänä vuonna laitoin sen 36kk (minkä oon oikeasti työskennelly) plus siihen vielä mulla on aika hyvät paperit lukiosta, niin prkl kyllähän se kutsu sieltä tulee!!!*juonittel*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Freja

Posts: 8,775

#376 • • Freja Sihteeri

bansq, 9.5.2005 17:31:
freja, sama tilanne eikä tänään töistä tullessa näkyny postilaatikossa mitään, ootko kuullu onko kukaan saanu kutsuja jo? nimim. toivoa tiistaihin :[



Itseasiassa kaverin kaveri sai kutsun juuri siihen samaan helvetin kouluun mihin minäkin olin hakenut, ja sama linja ja kaikki ja mä oon nytten menettänyt toivoni kokonaan *nyyh* En usko että enää tiistaina siis tänäänkään tulee, vaikka tiedän että kun herään niin juoksen heti ekana ovelle ja tsekkaan postit.. Mut ei tainnut meitä lykästää tänä vuonna *lohduttel*
Kaverit sanoo et "no yritä ens vuonna uudestaan" mut PERKELE mä halusin sinne nyt!Ens vuonna on vasta vuoden päästä!! Mua ketuttaa oikeesti ihan helvetisti, olin toiveikas jne, mutta toivo ei näköjään riittänyt. Muhun tais iskee just kevätmasennus.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

CreEp

Posts: 31

#377 • • Edited CreEp
Mulle kilahti tänään postiluukusta Stadian ja Laurean kutsu pääsykokeisiin. :)

--
--- But I'm a creep, I'm a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don't belong here. ---

bansq

Posts: 931

#378 • • bansq leftfield winger.

Freja, 10.5.2005 01:12:
---
bansq, 9.5.2005 17:31:
freja, sama tilanne eikä tänään töistä tullessa näkyny postilaatikossa mitään, ootko kuullu onko kukaan saanu kutsuja jo? nimim. toivoa tiistaihin :[

---


Itseasiassa kaverin kaveri sai kutsun juuri siihen samaan helvetin kouluun mihin minäkin olin hakenut, ja sama linja ja kaikki ja mä oon nytten menettänyt toivoni kokonaan *nyyh* En usko että enää tiistaina siis tänäänkään tulee, vaikka tiedän että kun herään niin juoksen heti ekana ovelle ja tsekkaan postit.. Mut ei tainnut meitä lykästää tänä vuonna *lohduttel*
Kaverit sanoo et "no yritä ens vuonna uudestaan" mut PERKELE mä halusin sinne nyt!Ens vuonna on vasta vuoden päästä!! Mua ketuttaa oikeesti ihan helvetisti, olin toiveikas jne, mutta toivo ei näköjään riittänyt. Muhun tais iskee just kevätmasennus.



mulla oli aika lyhyt masis, toisaalta tein ne tehtävät liian nopeasti ja ruttasin sen paperinkin tunkemalla ne sellaseen postin pahviputkeen... tais olla ainoa putki joka siinä ennakkotehtäväläjässä oli :)

mut parempi vaan mitä nopeammin pääsee jaloilleen. nyt joku kansalaisopiston kurssi tjsp ja kynät käteen päivittäin, unohtuu vitutuskin paremmin tekemällä jotain muuta järkevää :)
tsemppiä sullekin, tää oli jo mun kolmas vuosi kun on pitäny hakea sinne, ja tää on ainoa kerta kun sain ees tehtävät valmiiks ja lähetettyä... neljäs kerta toden sanoo!

--
plip goes on.

lostgone

Posts: 2,493

#379 • • lostgone
Jouduin varttumaan vielä pari viikkoa ennen q voin alkaa edes odottelemaan kutsua pääsykokeisiin.*hmph*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Illustrator

Posts: 3,171

#380 • • Illustrator

CreEp, 10.5.2005 13:18:
Mulle kilahti tänään postiluukusta Stadian ja Laurean kutsu pääsykokeisiin. :)

Jahas. Ei eipä siis kilahtele tänne tänä vuonna.

Noh, pihvit on muutenki korkeemmalla. Jos vaikka pääsis korkeekouluun.