pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 366,859 views

rZi

Posts: 587

#61 • • rZi 42
Joo apua kiitos!
Kohta kolme kirjaa kemiaa päässä kaikkineen kaavoineen ja selityksineen. Tuntuu ettei tila riittäisi ja stressi alkaa puskee päälle. Kokeiden alkuun on enää 16 päivää ja nyt pitäs jaksaa lukee 9h päivässä. Vittu kun on vaan pakko päästä sisään, en kestä enää himassa istumista eikä duunikaan maistu.
Teidän ettei jumalaakaan ole joten kaikki on musta kiinni! Vittu ku on synkkää!

APUAAAAAAAA!*nyyh*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#62 • • [Nuclear] el aprendiz
Mun pitää opetella 5 kirjaa ja viel ollaan pikkasen hakusessa, mut kyl tää tästä.*vink*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#63 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
salamapotku_jack: mihin olet pyrkimässä? *hymy*

mä olen kyllä huono esimerkki pääsykokeisiin lukemisesta. Ennätys päivässä lieneen 2 tuntia, yleensä sellanen ei mitään - ½ tuntia *nauraa*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Ana*

Posts: 56

#64 • • Ana* räppäkäpälä
Hei, saanko mäkin hieman valittaa pääsykokeista?! Ai saan, kiva... *hymy* Alkaa tosiaan pikku hiljaa painamaan toi lukeminen, kun sen aloitti jo silloin kun"normaaleilla" ihmisillä oli hiihtoloma. No ei siinä mitään, kun ylppärit oli ohi, ei muuta kun pääsykoekirjoja ostelemaan ja lukemaan. Nice. Mutta kai nuo asiat on vaan nyt päntättävä kerralla ja kunnolla. Eniten mulle antaa motivaatiota juuri ajatus siitä, että ensi vuonna joutuisin pänttäämään uudelleen kaiken, jos en siis pääse sisään *justjoo (toivottavasti pääsen, toivottavasti!) Eikä tässä ole sitten kunnolla ehtinyt edes pilettää, kun viikonloput on menny osittain kirjojen parissa, eikä sitä oikeestaan ole jaksanut lähteä minnekään perjantaisin, kun takana on 7 tuntia pänttäämistä ja pää halkeamaisillaan... Ja kaiken lisäksi kesäkin on tulossa. Kohta on pakko aina mennä kirjastoon lukemaan, kun kotona on niin kuuma ja jos sattuu vilkasemaan ulos ikkunasta tekisi mieli vaan mennä takapihalle norkoilemaan ja nauttimaan auringosta! Mutta sitten kun pääsykokeet on ohi, hieman ennen juhannusta, pistän aivan varmasti aivot narikkaan koko loppukesäksi! Mutta, eipä tässä muuta kun että tsemiä vaan muillekin lukijoille!! *hymy*

--
Take life the way it comes at you and make the best of it. -Yann Martel-

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#65 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
voi voi, saisinpa mä jostain samanlaisen asenteen! *uuh* Nyt kun kokeisiin on 2vkoa aikaa, niin ei enää oysty ihmeitä tekemään. Ihan noin yleensä, yo-kirjoitukset + pääsykokeet on aivan liian rankka yhdistelmä. Osittain siksi kannatankin laajaa ainereaalia, koska se kelpaisi myös yliopistojen opiskelijavalinnoissa. Ei olisi samaa lukuhelvettiä uudestaan edessä.

ps. aluksi jopa pidin lukemisesta; nyt kun sitä on tehnyt liikaa, se todellakin maistuu puulle.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#66 • • purrr Guest
Muutama vinkki pääsykokeita varten:

Jos mahdollista, hommaa joku kaveri. Kun sovitte että luette yhdessä ja tapaatte kello yhdeksältä. Sillä tavalla lukemisesta ei tule luistettua.

Selaile kirja ensin, lue sitten muistiinpanoja tehden. Näin asiat menevät paremmin muistiin. Varmista, että ymmärrät varmasti kaiken lukemasi. Panosta mieluummin siihen että ymmärrät lukemasi kuin siihen että voit sanoa lukeneesi pääsykoekirjat 9 kertaa.

Lue viikoilla n määrä tunteja äläkä stressaa viikonloppuna (paitsi lauantain voit muuttaa lukupäiväksi jos aikasi ei muuten riitä). Lukiessasi pidä taukoja joka 45 minuutti, jotta aivot pysyvät virkeinä. Käy ulkona happihypyillä.

Älä valvo kofeiniin tai muiden piristeiden voimalla vaan nuku kunnon yöunet. Jos olet duunissa lukujen aikaan (niinkuin itse olin), raivaa kalenteriisi selkeästi aikaa lukemiselle. Tingi kaikista muista menoista (koita silti jättää aikaa urheilulle ja liikkumiselle).

Jaksa, jaksa, jaksa. Syksyllä se palkitsee. Itse pääsin Turun kauppakorkeaan vuonna 2001 ja valmistua olisi tarkoitus viimeistään keväällä 2005. Ensi syksyn vietän opiskelijavaihdossa Chilessä.

Jos haet Helsingin kauppakorkeaan ja päädyt Turkuun niinkuin minä, niin opiskelut pystyy kyllä järjestämään niin että voit asua stadissa eikä Turussa tarvitse olla enempää kuin muutaman päivän viikossa. Sosiaalinen elämäsi säilyy ja saa lisäksi uusia kavereita.

Toivottavasti nää vinkit ei tuu liian myöhään:/ Varsinkin kauppakorkeaan pyrkiessä viiden kirjan urakka on iso, mutta hyvin mahdollinen. Opiskelu onkin sitten jo paljon löysempää...

[muokattu 10.5.2003 22:04]
[Nuclear]

Posts: 5,855

#67 • • [Nuclear] el aprendiz
purrr:

Lukiessasi pidä taukoja joka 45 minuutti, jotta aivot pysyvät virkeinä. Käy ulkona happihypyillä.


Toi ei kyl toimis mulla, ei pääse juonesta kiinni jos keskeyttää koko ajan lukemisen.*ding*

Varsinkin kauppakorkeaan pyrkiessä viiden kirjan urakka on iso...


Huomattu on...*justjoo*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

S-T

Posts: 1,195

#68 • • S-T Pieni
Mun oli pitkään tarkoitus hakea tänä keväänä lääkikseen, mutta nyt näyttää siltä, että olen pitämässä välivuotta.

Kirjaan en ole jaksanut tarttua niin hanakasti kuin pitäisi ja toisaalta lukion loppuun vieminen on ollut mulle varsin suuri urakka josta pääsin lopullisesti eroon vasta viime viikolla. Aikaa pääsykokeisiin lukemiseen jäi siis huimat 3 viikkoa *igor*

Sen sijaan (okei kyllä mä menen lääkiksen pääsykokeen katsomaan jo ihan sen takiakin, että tiedän seuraavana vuonna mitä odottaa, jos niikseen tulee) aion hakea tänä keväänä mat. luonnontieteelliseen tiedekuntaan opiskelemaan kemiaa tai matikkaa aineenopettajan suuntautumisvaihtoehtoon. Se on mulle myös sellainen, jota harkitsen ihan vakavasti jatkavani, jos ei motivaatio riitä lääkikseen lukemiseen. Sitäpaitsi sinne pääsen lähes satavarmasti pelkillä papereilla + sillä haastattelulla, joka on pakollinen opettajaksi ryhtyville - kukaan ei halua opeksi *uuh*

--
Pieni on kaunista.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#69 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
BlueWind, mä olen muuten täsmälleen samassa tilanteessa kuin sinäkin *hymy*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

rZi

Posts: 587

#70 • • rZi 42
Hyzenthlay:

salamapotku_jack: mihin olet pyrkimässä? *hymy*

mä olen kyllä huono esimerkki pääsykokeisiin lukemisesta. Ennätys päivässä lieneen 2 tuntia, yleensä sellanen ei mitään - ½ tuntia *nauraa*




TKK kemian tekniikka ja Hkin Yliopisto kemian ala.
enkat 13h putkeen tosin nyt viimeistä kirjaa lukiessa motivaation puutos ongelmia ja stressiä. 15 päivää aikaa ja vasta 248/398 tehtävää tehty ja monta kappaletta lukematta.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#71 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
jaa... minäkin pistin paperit matemaattis-luonnontieteelliseen kemiaan. Onneksi sinne on kai suht. helppo päästä. No, joka tapauksessa, kemia on kivaa *joo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

keisha

Posts: 1,394

#73 • • keisha bullet with butterfly wings
Äh, onpas hankalaa. Olisi opiskelupaikkoja jopa kolmin kappalein, mutta kaikki tuolla veden saartamalla saarella. Nyt eipäs-juupastelen, lähteäkö vaiko ei. Kumpi painaa enemmän vaakakupissa, opiskelupaikka vai perhe ja ystävät? Samaa alaa voisin kuitenkin opiskella täälläkin. Huoh. Olin hyvin varma että olen tarpeeksi rohkea lähtemään, enkä ikävöisi tänne, mutta nyt mieli on muuttunut. *suru*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

She

Posts: 717

#74 • • She
Pääsykokeet alkaa uhkaavasti lähestyä.. AIjaih...*ding*
Avatar
#76 • • none Guest
Paikallaan jauhaminen riittää nyt on pakko päästä opiskelee tai sit voi mennä kauan ennen ku taas löytyy intoa lukee.
Galore

Posts: 131

#77 • • Galore
tänää enää kaksi viikkoa pääsykokeisiin!!!! Köh, aurinko paistaa ja sisällä on kuuma. Mut tänää näin yhellä pojalla lukusalissa sellasseen lapun, joka oli teipattu sen eteen ja siin luki ”TAISTELE”. Kaippa on nyt parempi tehä töitä ja sit iloita siitä paksummasta kirjekuoresta loppukesästä. Kiäh

--
¨kotahi¨

Blues

Posts: 5,414

#78 • • Blues Koning van Afrika
Enään kolme viikkoa..sitten voi rentoutua juhannuksen merkeissä ja toivoa että kolmen kuukauden uurastus riitti.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

hrdkvr

Posts: 3,929

#79 • • hrdkvr KURGO

trance(f):
hain nyt kevään yhteishaussa viiteen eri kouluun ja vaan yhet pääsykokeet...meni ihan mukavasti kuulemma hyvät mahikset päästä sinne...(vantaan hotelli- ja ravintola-ala)
*sydän**iloinen**iloinen**sydän*

hei jos tosiaan haluat oppia ravintola / hotellialasta niin suomessa ei ole kun 2 hyvää opistoa..

1. perho... pilkunnussimispaikka jossa sen nussimisen oppii
2. espoon palvelualojen oppilaitos espa... jossa parempi fiilis ja opetus on hyvää suosittelen... ja mikä bonusta siellä ollessani(huom) siellä oli kova bilettäjäkanta.. mä, topi, paavo..yms

tosiaan itte siirryin tonne vasta kun koulu oli ollu jo 2 vk käynnissä mutta sain peruutuspaikan... että kannattaa hakee sinne vaan.. ei pääsykokeita!!!

--
-keep it hard-

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#80 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Olipa helpottavaa, kun pari muutakin ihmistä lähti lääkiksen pääsykokeesta heti vaan kun sai lähteä... *justjoo*

Kyllä musta lääkäri vielä tulee.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D