Muistatko vielä nämä?

1,043 posts, 53 pages, 639,300 views

ninni

Posts: 489

#121 • • ninni sydän
nalle luppakorva *aplodit*

--
äitini tietää etten ole normaali lapsi
*tirsk*

Caro²

Posts: 5,301

#122 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Sillonkun minä olin nuori.. jotenkin tuntee ittensä vanhaks ku pitää tämmösestä kirjottaa :O

- Inspector Gadget (piirretty)
- Monster Trucks (piirretty)
- Transformers, se aito! (piirretty)
- Turtles
- Pääkallokarkit ja merkkarit
- Tunturin BMX-pyöräsarja (oli mustapunasta, oli sinistä, ja viimisimpänä mallina valkovihree)
- Kebab? Mikä?! Wtf?!
- BBS:t, eli purkit, oli Mbnet, oli Hangar, ball breaker bbs.. jne..
- Groupit: Static, Trip, jne
- Träkkeriklassikot: space depris, poro on parasta, jne <3
- Slicks 'n' Slide
- Settlers 1
- Markka
- Amppari-jäätelö
- Sipsipussit makso 9mk (Estrella 200g)
- Lauantaipussi makso 4.95mk
- Hesen juustopurilaiset 9mk/kpl .. syötii aika paljo..
- Shimano 100gs, 200gs, 300lx, 400 lx, Deore LX, Deore XT, 21 vaihdetta.. ei 24 :)
- Hercule Poirot
- Pergerac a'ka Perserakki
- American Ninja :))
- Legot
- Muffaus <3
Android

Posts: 3,908

#123 • • Android

Caro²:
- Hercule Poirot



*sydän* Tämä olisi pitänyt muistaa *uros*
yana

Posts: 877

#124 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld
kossi kenguru!

doing_p.gif
Ninka

Posts: 564

#125 • • Edited Ninka

Dementation:
HAPSIAISET!!!



*sydän* *sydän* Hapsiaiset *sydän* *sydän*

tossa on kyl tullu niin paljon kaikkia helmiä ettei voi oikeen niitä alkaa erottelee..eikä mitään lisättävääkään oikeen oo...ai niin sellanen sarja ku snorkkelit, se oli huippu *nauru*

edit.isoveljen vanhat neppikset *hihu*
matkalla maailman ympäri 80päivässä,
sit leikittiin sitä peiliä ja valokuvaajaa

--
*nuotti* All i wanna do, is have some fun, I got a feeling, Im not the only one *nuotti*

Hansu

Posts: 481

#126 • • Hansu

äm:
Mäkihyppylelut. Sellaset muoviset äijät, joilla oli metalliset sukset.


Mulla oli näitä monta kappaletta. Iskän kanssa rakennettiin pihalle iso hyppyri ja sitten pidettiin omat Salpausselän kisat. Mäkihyppääjien lisäksi oli sellaisia n. 8 cm mittaisia neljän miehen kelkkoja, jotka lensi myös hyvin hyppyristä.


-superpallot
-twistinarujen käyttö sokkeloon (piti kiemurrella narujen läpi koskematta niihin, oltiin tätä aina välkällä)
-salmiakkijauhe
-Rio Cola
-Iines & Tiku&Taku -mehujäät (heti 80-l. alusta, taisivat olla ensimmäisiä laatuaan)
-muoviset vieteriavainnauhat, pahimmillaan vyötärön ympärillä vyön tavoin...
-koulun itse paistetut veriletut
-hajupyyhekumit
-ystäväkirjat
Displacer

Posts: 1,828

#127 • • Edited Displacer

äm:
"Silloin, kun minä olin nuori..."
*klips*

- Veivattavat puhelimet



*miettii kovasti sellaisia vanhoissa leffoissa olevia puhelimia mitä veivataan, että ne ottavat yhteyden keskukseen*
Ei mun nuoruudessani vaan tollasia enää ollu, taidat olla tosi vanha *nauru*


- Olipa kerran... Elämä
- Olipa kerran... Ihminen



nää oli oikeasti opettavia juttuja. varsinkin tota olipa kerran elämää tuli seurattua paljon.


- Tenavatähti



Meikäläisellä oli joku tenavatähtikilpailun levykin minkä sain silloin kun ekan cd-soittimeni sain *hih*
Samalla sain mm. sellaisen huippuartistin levyn kuin Dr Alban! "Sing Hallelujah!"

edit: oisko ollu vuosi 1992 tai 1991
asdf

Posts: 3,155

#128 • • asdf
Aagh mitähän sitä nyt.. noo täs on muutama :)

- Nintendo oli aika kova sana *vink*
- Halinallet, My Little Pony, Maailman ympäri 80 päivässä, Alfred J. Kwak.. listaa voit jatkaa vaikka kuinka pitkään.
- Ringo! Mul oli sellanen ja kaikki naapurin penskat oli mulle NIIN kateellisia. *hihu*
- Gladiaattorit *nauru*
- Keinupehmis, kiipparipehmis, kirkonrotta jne.
- Kaulurit ja flanellipaidat muistissa täälläkin *nauru* Myös sellaset älyttömän paksut hiuspannat oli in!
- Lasikuulat, joita sit keräiltiin tai niillä pelattiin
- NHL-kortit
- Fröbelin palikat *piis*
- Simo Taikuri

Tossa nyt muutamia mitä tuli mieleen *ding*
kiiki

Posts: 491

#129 • • kiiki hankala

dom|na:
sit leikittiin sitä peiliä



peili on muuten edelleen kova sana 5-7v nappuloiden keskuudessa! hyvät leikit kestää kovaa kulutusta... *joo*
Avatar
#130 • • astaroth Guest

Displacer:
*miettii kovasti sellaisia vanhoissa leffoissa olevia puhelimia mitä veivataan, että ne ottavat yhteyden keskukseen*
Ei mun nuoruudessani vaan tollasia enää ollu, taidat olla tosi vanha *nauru*


Saattaa meinata niitä kotipuhelimia, joissa numero valittiin manuaalisesti pyörittämällä sitä numeropyörää. :P
Gnizhak

Posts: 701

#131 • • Edited Gnizhak iku

Caro²:
- Inspector Gadget (piirretty)
- BBS:t, eli purkit, oli Mbnet, oli Hangar, ball breaker bbs.. jne..


Stealthilla joku järkytti kun osoitti että
Inspector Gadget == Maxwell Smart

Purkeista tulee mieleen Brahman, tuo teknohtavaan träkkerimusiikkiin erikoistunut BBS ja sen kuukausiskabat <3 <3 Sääli että ne biisit on iäksi kadonnut ja nimet kans..

sitten listataan
Telkkarista:
- Rollerball (se laji)
- Spiral Zone
- MASK
- Transformers
- Duck Tales (englanniks)
- jo mainittu Inspector Gadget
- The Mr. Men
- DJ Cat Show!!! & Fun Factory
- Megavisa
- Maksuton Sky One!
- Laadukas MTV Europe (mm. Most Wanted with Ray Cokes+Andy Cam/Ben Dover aka Rob, Simone, Yo MTV Raps soitti muutaki ku eminemiä ja 50-centtiä, Headbangers Ball)
- Ruutuysi (Muuttui ruutuässäksi, juontajana Jorma Pulkkinen avustajana oli joku Sirpa tms. siinä paljastu aina sellasen ruudun takaa joku julkkis jota sai sitten soitella ja arvuutella)
- Jake and the Fatman eli Koira Haudattuna
- Mission: Impossible -88
- Poliisiopistot
- Bad Taste
- DUBBAAMATTOMAT PIIRRETYT - niin smurffit, duck tales, Chip & Dale - rescue rangers etc.
- edit: Gummikarhut, Halinallet,
- edit2: LISÄÄ PUKKAA: Olipa kerran elämä, Snorkkelit, Fragglit ja huhu TaoTao, Peukaloisen Retket (Sama kertojaääni molemmissa)

Muuta
- Asterix mehujäät Talin palloiluhallista
- M.A.C Black Orange (sitä saa kyllä vieläkin)
- Irtokarkit
- Viikkorahat
- C64 ja lukuisat pelit niinkuin Defender of the Crown, Pirates, Law of the West, Winter Games
- Legot jotka oikeasti olivat palikanmuotoisia ja muunneltavia ja niistä pystyi rakentamaan mitä tahansa, ja joiden kera oli sellasia epäsuhtasia erittäin geneerisiä lego-ukkoja
- Pow Ray + Moray
- Smodem+arisoft chat
- Hpy-tauot
- C-kasetit
- Lautapelit (Pane miljoona menemään, Hotelli, Muuttuva Labyrintti, Pekingin Mysteeri)
- Labyrintti-pelit, Ne sellaset puiset nivelletyt puukehikot jossa oli puulevy päällä jossa oli reikiä ja piti saada metallikuula läpi sen radan mikä siihen oli rakennettu kääntämällä ohjausruuveista
- Katulätkä
- Ulkoleikit

Jokohan tää lista riittäs näin ensialkuun.. lisää riittäs kun vaan miettis
Ja jukeboksin tunnarina magnetic fields <3

--
Don&#039;t Just Stand There

Avatar
#132 • • Edited djmg Guest
Tohtori sykerö ,peukaloinen ja halinallet,histamiini ja hapsiainen*aplodit**iloinen*
leikit nimeltä: peili,kuka pelkää mustaa miestä ja kirkkis,laiva on lastattu ja väri*hihu*
jojot,tarrojen vaihtelu,muovi tutit*hihu**nauru*
Illustrator

Posts: 3,171

#133 • • Illustrator
- Nirvana
- Nintendo 8-bit
- Stiga
- Lätkäkortit (ykkösliiffit)
- C-kasetti
- Keinuperse
- Polkuautot
- Super Soaker...vai mites se nyt kirjotetaankaan.*ding*
- Autoradat
- Neonvärit
- Flanellipaidat
- Pelle Hermanni
sAmmy-

Posts: 29

#134 • • Edited sAmmy- ynwa
Lätkäkorttien heitto, yleensä ala-asteella välitunneilla ja joskus muulloinkin. Se joka säi lähimmäs seinää voitti toisen kortin tai useamman jos oli panosta. Jos kortin sai ikkunalaudalle tai pystyyn niin tuli voittaja fiilis! Kortteja piti tietenkin väännellä sun muuta jotta ne eivät pomppisis seinästä takaisin etc. ja kastellut kortit olivat joidenkin mielestä laittomia.

Telinehippa ja kaikki noi muut pehmikset sun muut oli kans kovia *hymy*

ps. tietääkö kukaan harrastetaanko tota korttien heittoa vieläkin?

*nauru*

edit. tuli just mielee jostain esikoulu ajoilta pusuhippa *iihhih*

--
You´ll Never Walk Alone

Avatar
#135 • • wonder Guest
Snorkkelit viikonloppu aamuisin skidinä =) tuli vissiin samoihin aikoihin kuin harlekiini . snorkkelit oli kyllä loistava!
Gnizhak

Posts: 701

#136 • • Gnizhak iku

wonder:
Snorkkelit viikonloppu aamuisin skidinä =) tuli vissiin samoihin aikoihin kuin harlekiini . snorkkelit oli kyllä loistava!


Joo voin vielä lisätä ja vahvistaa mitä andi tuolla jo aiemminkin painotti
Yhdyssanoja oon jääny kaipaamaan. Missävaiheessa niistä tuli vähemmistöä kirjotetussa kielessä. Onko anglismit ja huoleton kirjottelu oikeesti rappeuttanut suomen kielen niin pahasti, että vaikka kirjotetaan puhekieltäkin niin se ei vaan enää onnistu?

--
Don&#039;t Just Stand There

Avatar
#137 • • wonder Guest

Gnizhak:
---
wonder:
Snorkkelit viikonloppu aamuisin skidinä =) tuli vissiin samoihin aikoihin kuin harlekiini . snorkkelit oli kyllä loistava!

---

Joo voin vielä lisätä ja vahvistaa mitä andi tuolla jo aiemminkin painotti
Yhdyssanoja oon jääny kaipaamaan. Missävaiheessa niistä tuli vähemmistöä kirjotetussa kielessä. Onko anglismit ja huoleton kirjottelu oikeesti rappeuttanut suomen kielen niin pahasti, että vaikka kirjotetaan puhekieltäkin niin se ei vaan enää onnistu?



anteeksi tyhmyyteni ... ei ollut ketään tarkoitus ärsyttää osaamattomuudellani, mikäli tämä oli nyt siitä johtuva kommentti. Mä kirjoitan tunteella, ja siinä voi muutama virhe tulla helposti . (tässä olisi hymiö, mutta jostain syystä ikkuna ei aukee)...
*vetoaa viattomana koska on uusi* hymy*10
andi--

Posts: 1,381

#138 • • andi-- lunttu

Sammyli:
Lätkäkorttien heitto...



Narikkalapuilla myös. *joo*

--
- RAAH -

innae

Posts: 1,377

#139 • • innae PaskaJätkä
-Jalon sisarusten heppakirjat
-Hevoshullu ja Villivarsa
-Halinallet ja My little ponyt (mulla on vieläkin halinalle-tyynyliina ja my little ponyt tallella)
-Barbit ja Sindyt
-kaulurit
-Marjo Matikainen (oli mun idoli, halusin isona olla huippuhiihtäjä)
-ballerina-kengät
-kirkkis, purkkis, x-litta, nurkkis/nurkkajussi, peili
-pottakampaus ja kiharretut hiukset
-legginsit/pitkät kalsarit ja minihame-yhdistelmä
-purkkarit
-gladiaattorit
-Maija Mehiläinen-sarjislehti
-lasten kultainen kirjakerho (ja se jokainen odotus, koska posti tuo sen uuden kirjan)
-muoviset eväspullot (miel. pun.)
-Reginat (niitä oli tosi jännä lukee penskana)
-Tuija Lehtisen kirjat
-Viisikon seikkailut
-Vihreä varis(vai harakka)- kirjasarja
-Anttilan ja Elloksen postimyynti-luettelot
-verkkarit ja salihousut
-NHL-lippikset ja ne kuuluisat 8 raitaa
-Twist-narut
-hulahula-vanteet
-kauppa-auto
-kirjastoauto
-kingisjätski (tunnetaan eräissä piireissä anninkakka-jäätelönä, kiitokset siitä kuuluvat isosiskolleni)
-nukkekoti
-1-litran lasiset limupullot
-trumpettihuosut
-taotao
-Supermallit (tms. jenkkiläläinen tv-sarja)
-Ritari-Ässä
-pikkuautot
-lätkäkortit

Jatkan listaa myöhemmin :)

--
PaskaJätkä

Dementation

Posts: 2,892

#140 • • Edited Dementation wednesday?
Onko kukaan maininnut PEZ karkkeja? Eikö ne sellaisia mahtanut olla, sellaisia ladattavia muoviputkiloita, joiden päässä oli joku pää...

Ja sarjakuvalehdistä ehdottomasti täytyy muistaa ainakin maailman vahvin nalle ja pellefantti.
Muistaako kukaan näitä?

Sit mietin tossa, että muistan vanhoista peleistä ainakin ski or dien ja sit alkuperäisen lemmingsin...
Myös windows 3.11 paint oli aika huippuvehje lapsuudessa. Tuli käytettyä kymmeniä tunteja siihen, että pikseli kerrallaan piirsi jotain kuvaa, saadakseen oikein tarkkaa jälkeä. Hullu sitä on joskus ollut.

Myös lerput muistuu mieleen, nuo ihanat isot levykkeet tietokoneisiin.

Sitten telkkarista tuli varjoankka, sekä ansa ja oiva.

EDIT: Onko sellaisia muovisia sotaäijiä, tankkeja ja niiden varusteita etc. vielä olemassa?
Muistan kun pentuna aseteltiin monta tuntia niitä äijiä asemiin ja sitten muutamassa sekunnissa ydinpommi tappo kaikki.
*muhaha* *muhaha* *muhaha*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}