Muistatko vielä nämä?

1,043 posts, 53 pages, 639,294 views

ariel

Posts: 308

#341 • • ariel ananas
Koulu-TV:stä vielä. Se piirustuskoulu tms oli kingi, se missä seikkaili sellainen pieni valkoasuinen klovnimainen ukkeli ja näytti mitä pitää tehdä. peittosi jopa rosenbergin.=)

--
Vous allez faire des merveilles!

Sinza

Posts: 2,227

#342 • • Sinza

enrg:
käsi ylös kuka oli N.K.O.T.B:n keikalla lahden kisamontussa. Muistelen et aita oli kaatunut ja tuhansia pissiksiä tunki kaikkien muiden lisäksi sinne pummilla... Step by step.. uuh beibee*nauru*


_o/ Tuli oltua joo *nauru*. Ai että Jordan oli mun suosikki *lmao*! Se oli silloin mun eka visiitti nykyiseen kotikaupunkiini...

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

innae

Posts: 1,377

#343 • • innae PaskaJätkä
-Yo-tupakka. Ja se sama kuvio oli sitten toppatakeissa, haalareissa, yms.
-Vilkuttakaa-leikki
-joulukalenterit joiden sisällä niissä luukuissa oli pieniä leluja
-Postipankki ja niiden hauskat tarrat
-Launtai-pusseissa oli ihan varmasti enemmän karkkeja
-Kiskis-karkkitönikät (ne metalliset)
-Mekaks-lehti

--
PaskaJätkä

Saara

Posts: 1,954

#344 • • Saara #2970

peikkotyttö:
"sul on ihan rumii tarroi,en mä sun kaa mitään vaihtele,hankkisit ees jotain kiiltävii!"



Lapset osaa olla ilkeitä. Jos yhtään helpottaa, niin ota ens kerraksi tarravihko mukaan ni vaihdellaan. Kyl mulle sun tarrat kelpaa vaikka ne ei ees kiiltäis :)(:

Ps. Mun tarrathan ne nihkeitä vasta onkin :P

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Saara

Posts: 1,954

#345 • • Saara #2970

dizzyli:
Meillä oli pienenä semmonen kiikari-juttu johon pystyi laittaa pahvikiekkoja joissa oli pieniä kuvia, ne sitte näkyi valoa vasten katottuna siitä kiikarista ja pyörittämällä vaihtui kuvat... Mikähän sen nimi oli? *nauru*



Tais olla View-Master, viivalla tai ilman, en oo ihan varma. Mulla ei ollut sellasta :/

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Avatar
#346 • • candyraver Guest
Kriss G

Posts: 1,492

#347 • • Kriss G Wir brauchen bass

innae:
-Postipankki ja niiden hauskat tarrat



Vähä OT mut mulla on vieläkin pankkikortti missä on postipankin logo. Pankkitäti sanoi ettei kellään pitäisi olla näitä ku ne on poistettu käytöstä. Noooh mun kortti toimii vieläkin.

--
DESTROY ALL HIPPIES

Viltsu

Posts: 2,010

#348 • • Viltsu noname
Proteus b2b Neon

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Gnizhak

Posts: 701

#349 • • Gnizhak iku

jeesboks:
radio mafia ja härdelli


Radiomafia ja S-Danger Show (ja sen jälkee Tri. Patti ja yövuoro).
ja sit ei niin kauaa sitten kun ajoivat siellä slogania "ja muista, radiomafia kirjoitetaan yhteen, muuallakin kuin netissä".

--
Don't Just Stand There

Hansu

Posts: 481

#350 • • Edited Hansu

keisha:
En tiedä onko kukaan maininnut vielä, mutta tuli mieleen koulu-tv ja siinä seikkaillut kuparinvärinen robotti, joka opasti lapsille jotain luonnontieteitä.


Kuinka saatoinkaan unohtaa. Tätä katsottiin usein ala-asteella kädet ristissä pulpetin kannella. Erityisen hyvin mieleen on jäänyt jakso, jossa robotti yritti valmistaa ihmistä laittamalla kiehuvaan veteen kaikenlaisia ainesosia joita ihmisessäkin on (esim. hiiltä ja rautaa), mutta eihän siitä ihmistä kuitenkaan tullut, ja minä olin ihan älyttömän pettynyt *nauru* Lasten äitiä esitti muistaakseni Miitta Sorvali.

innae:-Postipankki ja niiden hauskat tarrat


Mun äiti oli Postipankissa töissä ja meillä oli kotona aina hirveä läjä niitä tarroja, joita sitten liimailtiin vihkoihin. Taitaa niitä löytyä edelleenkin vino pino jonkin laatikon pohjalta.


- Kultapossukerho (mulla on edelleen käytössä ihka ensimmäinen kultainen säästöpossuni)
- SinäMinä-lehti
- nimipipot (valkoinen pipo, jossa reunassa punaisilla kohokirjaimilla pipon kantajan nimi tyyliin "Marko" tai "Heidi")
- V (kammottava tv-sarja, en saanut katsoa kuin muutaman jakson...)
- bambusta tms. tehdyt hiihtosauvat joissa oli nahkalenkit, katkesivat helposti
- suksien siteet joissa oli kantapään taakse menevä metallinen lenksu, sukset sini-puna-valkoiset puiset Järviset
- villahousut
- Brion puinen junarata
- ruotsalainen Lundby-nukkekoti
ella_

Posts: 1,329

#351 • • ella_
en lukassu koko threadia, joten pahoittelen päällekäisyyksiä..

mutta yksi korjaus eka: alkusivuilla joku mainitsi irtokarkit (tosiaan, yksi parhaimmista muistoista) ja antoi esimerkiksi 10:llä pennillä ufoja... ufot maksoivat kyllä muistaakseni 20-25penniä :(
ufojen lisäksi vihreät omenaremmit olivat niitä aitoja oikeita, eivät niitä ällötyksiä mitä nykyään myydään.
kioskeissa oli myös sellaisia muovisia raketteja, jotka olivat täynnä salmiakkijauhoa.. NAM.

sitten on tietyst penkkipersis ja kirkkis, niitä vois pelata vieläki (kuka lähtee?)
sit KOOSH - ON HAUSKUUS UUS! :)
Lambchops' Skylta, kuten myös My Little Pony
Frosties-murojen mukana tulevat minifrisbeet, joita oli punaisina, vihreinä ja sinisinä
Coca-cola, Fanta ja Sprite -jojot (hitto kun en muista mikä noista oli se "paras".. oisko ollu kokis)
Kolmiväriset smurffimakaronit (takaisin kauppoihin!)
Jenga-kierremehujäät

--
Elementary, my dear.

Silphid

Posts: 219

#352 • • Silphid
vanhat markat: 5mk:n kolikko oli vähän neliskulmainen ja siinä oli laiva, 1mk:n kolikko oli hopeinen ja siinä oli havuja, pennit oli kaikki samannäkösiä ja niissä oli se puu

riks, raks ja poks oli vielä snap, crackle & pop ^_^

--
:)

DagO

Posts: 1,066

#353 • • Edited DagO häröö

Silphid:
vanhat markat: 5mk:n kolikko oli vähän neliskulmainen ja siinä oli laiva, 1mk:n kolikko oli hopeinen ja siinä oli havuja, pennit oli kaikki samannäkösiä ja niissä oli se puu

riks, raks ja poks oli vielä snap, crackle & pop ^_^


Nussitaan vähän pilkkuu. Tarkotat varmaan kulmikas eikä neliskulmanen. Koska kys. kolikossa oli enemmän kulmia kuin 4.
Silphid

Posts: 219

#354 • • Silphid

DagO:
Nussitaan vähän pilkkuu. Tarkotat varmaan kulmikas eikä neliskulmanen. Koska kys. kolikossa oli enemmän kulmia kuin 4.


no eihän kaikkea voi muistaa *nauru*

--
:)

Tripla-T

Posts: 373

#355 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Joo, mut mikään ei vedä vertoja niille vanhoille He-Maneille. *nauru*

--
Crom ! - Conan Barbaari

anthocyan

Posts: 1,511

#356 • • anthocyan Kohti valoa...

SikaihQ:
LIIKAA MUISTOJA! Täällä on ihmiset eläny lapsuuttaan niin samoihin aikoihin, että meillä on tässä jonkunlainen kollektiivinen lapsuudenmuisto nyt kasassa.



Oon kyl sun kaa Sambe nyt täysin samaa mieltä! *joo* *hihu* Mut aika siistii kyl! *iloinen*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Amma

Posts: 2,383

#357 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

JustinSan:
-Pinkeet räikeet haalarit ala-asteella ja ne sellaiset typerät huopaiset talvikengät *sydän*


Neonvärit rokkas. Ja huopaisia talvikenkiä jotkut käyttävät muuten edelleen ja on kuulemma _erittäin_ lämpimät.

-Ala-asteella koulussa oli sellaisia "pönttömäkkejä" joissa oli joku 8" mustavalkonäyttö ja siinä se yksi animointiohjelma *sydän*


Hämäriä muistikuvia ala-asteen viikottaisesta tietokonekerhosta.. Jossain ohjelmassa tjsp piti kumittaa kuvaa ja alta sitten paljastui joku eläinkuva kuten lintu tai hevonen ja niitä sitten tulostettiin ihan intopiukeena. *nauru*


Telkkarisarjojen taso oli kyllä jotain ihan eri luokkaa kuin nykyään. Oi niitä aikoja.

- Sunnuntaiaamuisin tuli joku ihmisten näyttelemä minitarina (tehty muistaakseni Keski-Euroopassa), joka sijottu jonkun vuosisadan taakse. Tarinoissa oli suomen kielinen kertoja ja niihin liitty aina joku opetus. *ding*
- Miitta Sorvalin joulukalenteri. Klemsuja... *hihu*
- Salapoliisi Nikke Knatterton *aplodit*

--
*etsiskel*

Fea

Posts: 690

#358 • • Fea Ithaqua

Tatuovi:
Joo, mut mikään ei vedä vertoja niille vanhoille He-Maneille. *nauru*



Joo ne oli kyllä aika kovia!

Mulla oli myös G.I Joe ja Battle Beast-figuurit kovassa leikkikäytössä

--
Booze is the answer. I dont remember the question

Avatar
#359 • • candyraver Guest
-Pekka Töpöhäntä-elokuva
-Rölli Peikko(sarja ja satukasetit)
-Hinku ja Vinku(pikku-kakkosessa)
-kovamuoviset "keräilytutit",joita oli eri kokoisia ja ne pysty pujottamaan naruun
-10-kioskit
-ruutupaidat(*nauru*)
-twist-naru
Dementation

Posts: 2,892

#360 • • Dementation wednesday?
Onko kukaan kirjannut tamagotcheja? (kirjoitetaanko sitä edes noin?)

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}