Muistatko vielä nämä?

1,043 posts, 53 pages, 639,261 views

Dementation

Posts: 2,892

#281 • • Dementation wednesday?

Chatte:
Meillä se oli nimellä lipunryöstö. Mutta sama peli; muualta tulleet sanoivat fikkarisodaksi tai pimikseksi... *hymy*



Meillä ainakin fikkarisota ja lipunryöstö oli kaksi täysin eri juttua... Lipunryöstöä voi olla päivänvalossakin, eikä siinä mitään taskareita käytetä, vaan joukkueina koitetaan ryöstää vastapuolen piilotettu lippu, ennen kuin ne nappaa kaverit omalla puolellaan. Samalla piti suojella omaa puoltaan, toisen joukkueen etsijöiltä.

Fikkarisodasta taas tiedän useammankin version, mutta me sodittiin niillä silleen, että jengiä metsässä, ja sit sillä taskarilla sai aina vaan väläyttää, ja jos se valokeila sillä hetkellä johonkuhun osui, se henkilö sai osuman. Jos se osui raajaan, siitä tuli vamma, jos vartaloon tai päähän, oli kuollut... Joskus oli ihan määrä ja kaikkea, montako kertaa sai väläyttää. Kun ei ollut varaa tai mahdollisuuksia mihinkään paintball tai airsoft juttuihin... (en tiedä kyllä kauanko noita em. on edes ollut).

Parhaan taskarin omistaja oli vahvoilla, kun osui kauemmas ja tarkemmin. *vink*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Fyrisch

Posts: 4,525

#282 • • Fyrisch

Dementation:
Parhaan taskarin omistaja oli vahvoilla, kun osui kauemmas ja tarkemmin. *vink*



Näinhän se oli *hih* "sitku oon iso ostan maglite 6d.n"
Dementation

Posts: 2,892

#283 • • Dementation wednesday?

Fyraett:
Näinhän se oli *hih* "sitku oon iso ostan maglite 6d.n"



Kun koko suku kuului SPR:ään ja kotona oli etsintöjä varten isoja käsivalaisimia, tiedätkö kuka oli metsän kingi täälläpäin?
*muhaha*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Fyrisch

Posts: 4,525

#284 • • Fyrisch

Dementation:
Kun koko suku kuului SPR:ään ja kotona oli etsintöjä varten isoja käsivalaisimia, tiedätkö kuka oli metsän kingi täälläpäin?
*muhaha*



Nyt pistit pahan *miettii* Naapurin pekka? *nauru*
Dementation

Posts: 2,892

#285 • • Dementation wednesday?

Fyraett:
Nyt pistit pahan *miettii* Naapurin pekka? *nauru*



Eikun Tapio, kun Suomessa ollaan... *muhaha*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Nacu

Posts: 1,293

#286 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Tässä onkin tullu iso lista minunkin lapsuuteeni kuuluneita asioita. Ihan tippa linssissä muistelen vanhoja hyviä ja viattomia aikoja. *nyyh*

Jaki ja Nuka.... Siinä sarjassa oli se pisamanaamainen poika, jota sanottiin Rimpulaksi. Se kuoli jostain syystä ja mä suren sitä vieläkin. *uuh* Sit siinä oli se iso mies nimeltä Pak. Mulle tulee se aina mieleen kun maitotölkissä lukee PURE-PAK. *lmao*

Mut entäs Tao-tao?? Jumankekka siinä oli opettavaisia tarinoita *hihu* Yks kerto hämähäkistä nimeltä Jyri ja me nimettiin meiän mökillä keittiön lampussa asusteleva hämppi sen mukaan. *aplodit*

Ja Eetu-Nalle!!! Mä olin iiiihan koukussa. Olin vähä sekavissa tunnelmissa kun se vihdoin löysi sen isänsä ja sarja loppu. Tuli vissiin vaan yhden kesän.

Ja Commodore 64... ihan legendaarinen. Joitain pelejä täällä jo mainittiinkin, muttei ainakaan vielä SPY vs. SPY *pahis* ja Boulderdash. Ja sit meillä oli sellanen Zorro-peli (muistan vaan, et se oli tosi keltanen peli ja että sinne maanalasiin käytäviin eksy tosi helposti) ja Bruce Lee, jonka perässä kulki aina sellanen vihree sumopainija. Sen tais saada pelattavaks jos valkkas kaksinpelin. Mut parasta oli aina latailla niitä pelejä. Ehti mainiosti käydä syömässä siinä välissä.

Myöhemmin sitten Leisure Suit Larryt sun muut. Kaverilla oli tää ja muistan vieläkin siitä ykkösestä sen salasanan sinne salakapakkaan ja opin myös mikä on kaukosäädin englanniksi. Ja paljon paljon muuta. Nythän on markkinoilla uus Larry peli, joka on vissiin sen poika tai veljenpoika tms. Vähänkö toivon pukilta sitä. *vink*

Ja Jonna Tervomaan biisit Minttu sekä Ville ja Kova kingi oli Aatsipoppaa-kaseteilta mun suosikit. Ja Bogart Companyn biisi Princess oli pienen tytön mielestä tosi ihQ.

Muistaako kukaan minkä nimisiä ne oli ne karvaturrit, jotka pysty kääntään omaan selkätaskuunsa niin että siitä tuli pallo? Mulla oli yks sellanen, jota raahasin joka paikkaan.

Varmasti unohdin paljon, mutta oli kiva kaivella muistoistaan edes nämäkin. *huoh* Tykkäsin olla lapsi... Se meni vaan ohi liian nopeesti...

Ja takasin velvollisuuksien pariin --->

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Roosa

Posts: 136

#287 • • Roosa
Ruusun aika *sydän*
hemuz

Posts: 2,178

#288 • • hemuz kätevä emäntä
Puhtaat valkeat lakanat *hymy*
Avatar
#289 • • Edited Cera Guest

enrg:
käsi ylös kuka oli N.K.O.T.B:n keikalla lahden kisamontussa. Muistelen et aita oli kaatunut ja tuhansia pissiksiä tunki kaikkien muiden lisäksi sinne pummilla... Step by step.. uuh beibee*nauru*



:D:D ihan pakko sanoa, kun sisko oli siellä paikan päällä ja meidän perhe aidan takana odottelemassa ja mä sitten nokkelana huomasin reiän siellä aidassa..
muistan jengin ihmetelleen 'miten nuoria tänne oikeen päästetäänkään'.... 8)

ehän mä kauheen kauaa sie alueellal ollu.. sisko oli lavan edessä, ja sinne oli vielä erillinen aita.


wonder:
Snorkkelit viikonloppu aamuisin skidinä =) tuli vissiin samoihin aikoihin kuin harlekiini . snorkkelit oli kyllä loistava!



snorkkelit oli NIIIIIIIIIIIIIIIIN paras sarja ikinä.
niistä oli semmoisia purkkatarroja joita mä ostin aina innoissani meidän kiskalta..
sittemmin tuli turtles tarrat ja mulla on vieläkin tallessa vaaleanpunainen kärry johka oon laittanu abt kokonaisen paketin jonka sain laivalta mitä siinä oli, ehkä sata purkkaa ja tarraa? :D oli äiti taas niin tyytväinen..

sitten entisenä malmilaisena muistuu mieleen se kun cittari oli vielä AB ja siellä oli ihan hurjan iso liukumäki joka lähti sieltä ylhäältä lelukaupan oven vierestä.. ja sitten siellä (en tiedä oliko muualla tätä, kun ei me ikinä käyty kaupassa muualla) jos palautti ostoskärryn sain öö mitä kymmenen penniä?
COBALT

Posts: 1,407

#290 • • COBALT akitaattori

Chatte:
---
COBALT:
Levi's 501 - huuma!!!
Ja ovat sitten niin perusteellisen hirveän näköset jalassa jos ei satu olemaan just tietynmallinen pehva, joka sopii noihin byysiin... *nauru*

---

Veit jalat suustani. Ja ylpeydekseni voin sanoa, että minä halusin jo silloin erottua massasta, enkä niitä hankkinut... onneksi. *nauru*



*vink**hih**piis*

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Avatar
#291 • • Cera Guest

candyraver:
ne alkuperäset my little ponyt,eli ne joilla on vähän vankempi runko kun nykyisillä vastaavilla,oli ihan lemppareita*sydän* mun suosikki poni oli se merenneitoponi,jolla on umarengas*sydän*



iskä niiiiiin vihas sitä kun mä aina hoilottelin SHUPSHUPPIDUU! :D *sydän*

my little ponyt oli kyllä <3 =) mulla on vieläkin tallessa oma helistimeni.

sit jos jotku muistaa ne semmoiset pikkuset öö niitä kai sanottii pikkaraisiksi..
mulla oli vaikka kuinka monta. [pieni]ja sillonku asuttii ruotsissa ni ostin jostai kaupasta semmosen pöllö perheen jota ei ollu ku tultii takas suomeen KELLÄÄN. hahahaaa. hyvä minä![/pieni]

muistan siskon ja veljen pelanneen tietsikalla tai.. jollain, sellaista peliä missä kolmion muotoinen avaruusalus ampui muita aluksia joita tuli ylhäältä alaspäin ja sitten sitä pystyi lennättään ehkä ylös ja alas ja... se oli kyl ihan hurjan kivaa kateltavaa.. *ding*
Nacu

Posts: 1,293

#292 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

Cera:
sit jos jotku muistaa ne semmoiset pikkuset öö niitä kai sanottii pikkaraisiksi..



Siis niitä pieniä ukkoja ja akkoja, joilla oli ihan suhteettoman iso pää (ainoo osa, joka liikku)? Ja sit ne asu sellasissa avattavissa taloissa, joissa oli huonekaluja ja kaikkee ja niitä pysty koristeleen pienenpienillä tarroilla? Ja väreinä hempeät pastillit ja aina sai pelätä, että se pikkukrääsä hukkuu?

Mulla oli tämmönen talo ja kakskerroksinen bussi *plur*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

ariel

Posts: 308

#293 • • Edited ariel ananas

Nacu:
---
Cera:
sit jos jotku muistaa ne semmoiset pikkuset öö niitä kai sanottii pikkaraisiksi..

---


Siis niitä pieniä ukkoja ja akkoja, joilla oli ihan suhteettoman iso pää (ainoo osa, joka liikku)? Ja sit ne asu sellasissa avattavissa taloissa, joissa oli huonekaluja ja kaikkee ja niitä pysty koristeleen pienenpienillä tarroilla? Ja väreinä hempeät pastillit ja aina sai pelätä, että se pikkukrääsä hukkuu?

Mulla oli tämmönen talo ja kakskerroksinen bussi *plur*



Niiin maneita kyl.:) Vaik kyl niil Äiti- ja isäelukoilla liikku kädet ja jalatkin. Eiks ne ollu niit samettisen tuntusia nahastaan, puhutaanko nyt samasta asiasta..

Satukasetit joissa kuulu sivunkäännön kohalla sellanen pimpelipompeli-ääni. Niin, ja C64 presents: Giana Sisters *sydän*

Ai nii, ja tietty hedelmätarrojen (esim Maroc-mandariinien salmiakinmuotoisten merkkien) keräily ja liimaaminen astianpesukoneen kylkeen kielloista piittaamatta.^_^

--
Vous allez faire des merveilles!

Nacu

Posts: 1,293

#294 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

ariel:
Niiin maneita kyl.:) Vaik kyl niil Äiti- ja isäelukoilla liikku kädet ja jalatkin. Eiks ne ollu niit samettisen tuntusia nahastaan, puhutaanko nyt samasta asiasta..



Mä puhun niistä, jotka oli max 2 cm. Siis tositosi pieniä. Ja kaikki talot ja penkit ja krääsä ihan minimaalisen pientä. Eiks pikkaraisia ollu just kaikki ne eläinhahmot? Oli mulla niitäkin. Mut nää toiset oli ihan ihmisten irvikuvia... mut en nyt muista mikä hemmetti niitten nimi oli. *ding* Ymmärtääkö kukaan yhtään, mistä mä höpisen?

Ja Giana Sisters *aplodit*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

äm

Posts: 2,376

#295 • • äm

Nacu:
Mä puhun niistä, jotka oli max 2 cm. Siis tositosi pieniä.


Lilliputit?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Nacu

Posts: 1,293

#296 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

äm:
---
Nacu:
Mä puhun niistä, jotka oli max 2 cm. Siis tositosi pieniä.

---

Lilliputit?



Oisko ollu? Kuulostaa kyl ehkä tutulta... Siitä on niiiiiin kauan. *hih*
Sovitaan, että ne oli niitä. Ne oli kyl ihan parhaita niitten tarrojensa kanssa. *fiilistel*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

ariel

Posts: 308

#297 • • Edited ariel ananas

Nacu


...Ymmärtääkö kukaan yhtään, mistä mä höpisen?



Niis sellasis avattavissa vaaleanpunaisissa bokseissa (simpukanmallisia?) asuvia? Ja niihin oli saatavilla sellasia sormuksia, joissa oleviin kermaleivoksen näköisiin pikku telineisiin ne sai istumaan. Pieniä tyttöjä, ja niillä oli muistaakseni just kans kissoja lemmikkeinä tms. Kuumeneeko?

--
Vous allez faire des merveilles!

onni3mk

Posts: 3,973

#298 • • onni3mk Onni on.

ariel:
Niis sellasis avattavissa vaaleanpunaisissa bokseissa (simpukanmallisia?) asuvia? Ja niihin oli saatavilla sellasia sormuksia, joissa oleviin kermaleivoksen näköisiin pikku telineisiin ne sai istumaan. Pieniä tyttöjä, ja niillä oli muistaakseni just kans kissoja lemmikkeinä tms. Kuumeneeko?



Mullaki oli semmosia pienenä! Oli ihan pakko saada yks joulu joulupukilta semmonen... Mäkään en kyl muista niiden nimiä..eiku..Polly Pocket! *hihu*

--
Onni on.

Howdy

Posts: 7,955

#299 • • Howdy Oldie
Pelle Hermanni ja sen kepakko oli kyl aika rok kun oli snadi pumpsis *ding*

--
Käpy vailla vertaa

ariel

Posts: 308

#300 • • ariel ananas

onni3mk:
---
.Polly Pocket! *hihu*



Totta! Miten mainiota.:)(:

--
Vous allez faire des merveilles!