Muutto, sisustus ja vaivanpalkka.

117 posts, 6 pages, 35,720 views

remotion

#41 • • remotion nostatus guru

miikkah:
Silti jokaisen kodin & olkkarin viihtyisäksi muuttamisen rule no one: heittäkää se telkkari ****un. *juonittel*. Oikeasti - kuinka viihtyisältä vaikuttaa kun seinällä on mahdollisimman iso sohva ja vastakkaisella seinällä mahdollisimman iso telkkari ja sterkat -yhdistelmä? Tosi kivaa viettää aikaa kavereiden kanssa kun sisustus melkein pakottaa istumaan rivissä näkemättä muita ja katsomaan töllöä. Telkkari (edes) piiloon ja vaikka sohva/nojatuoli/divaani tilalle, niin voi keskittyä ihmisiin (ja mahdollisesti musiikkiin).

Mulla tulee kans toinen sohva vastapäätä, ni voi sit tapittaa kamuja eikä seinää...
töllöö ei oo eikä tuu, tykki tulee sit kun on varaa yli 2000 tykkiin ilman et se on mistään pois... tuskin tulee kyl sittenkään samal rahal käy monta kertaa leffassa, ja niitähän voi katsoa kavereillakin ;P
z

#42 • • z

whispering:
Ja esim elokuvien kattominen on harrastus johon ite käytän kuitenkin enemmän aikaa, niin eiks oo luonnollista et ne huonekalut on kans sen mukaan laitettu? Ensimmäisenä mulla ainakin tulee käytännöllisyys minkä mukaan ne kalusteet laitan.

Jep, eli kyllä kämppä pitää olla omien harrastusten, tyylin ja ajankäytön mukainen. Jotenkin olen vain ollut huomaavinani, että moni tekee ihan asiaa ajattelematta olkkariinsa sohva + telkkari -sisustuksen. Sitten ehkä ihmetellään kotibileissä tai parisuhteessa, miksi vieraat/puoliso vaan kattoo telkkaria.

Myös käytännöllisyys kannattaa ottaa hyvin huomioon. Monet 'siistit' jutut alkavat aika äkkiä ottamaan päähän, jos ne on epäkäytännöllisiä ja hankalia. Toisaalta joskus käytännöllisyys voi joutua joustamaan muiden tekijöiden & arvojen edessä. Esim matot eivät ole kovin 'käytännöllsiä' mutta sitäkin mukavampia. Samoin verhoissa harvoin valitaan se käytännöllisin ratkaisu.

#43 • • Edited ville olen oikeasti ujo

miikkah:

Jep, eli kyllä kämppä pitää olla omien harrastusten, tyylin ja ajankäytön mukainen. Jotenkin olen vain ollut huomaavinani, että moni tekee ihan asiaa ajattelematta olkkariinsa sohva + telkkari -sisustuksen. Sitten ehkä ihmetellään kotibileissä tai parisuhteessa, miksi vieraat/puoliso vaan kattoo telkkaria.

Kukaan ei katso televisiota jos se ei ole päällä.

Mä ainakin pidän siitä että töllö (tai omassa tapauksessa kangas) ja sohva on vastakkain. Sohvan edessä on sitten paksu matto ja kasa tyynyjä, jolloin on mukava istua vaikka ringissä. Sillä onko töllön paikalla töllö / taulu / kangas ei ole mitään väliä ....

Tyylikkäistä skobeista tuli mieleen: http://www.podspeakers.com/podspeakers.html

Ulkonältö on ihan kivat, vähän vaan huolestuttaa et ei oo tarpeeksi laadukkaat kun on aika halvat :(
ezzy

#45 • • ezzy Droid-pappa

Klabi:
---
ezzy:
http://hiredcam.com/misc/flabataulu.jpg *sydän* isompiakin vois olla, flabat venailee vaan käyttöönottoa...
---
Siistii, vanha Deepmotionin flaba eksynyt flabataululle!!!

Ne on mukavan sielukkaita *sydän*

huomasin että kuvassa yks flaba on jo nuupahtanut alas :D
remotion

#46 • • remotion nostatus guru

Tyylikkäistä skobeista tuli mieleen: http://www.podspeakers.com/podspeakers.html

Ulkonältö on ihan kivat, vähän vaan huolestuttaa et ei oo tarpeeksi laadukkaat kun on aika halvat :(

itse ajattelin muutaessani vahvasti noita, hinta vaan on sen 600 kappale... en sanoios kyllä halvaksi?!?!?, minipodeja on kehuttu kyllä paljonkin, mutta tarvitsee rinnalle subbarin, ei kuitenkaan saman lafkan subbaria, se on lukemani mukan huono kuin käpy.
Kermassahan oli tollaset siel loungessa...

#47 • • Edited ville olen oikeasti ujo

remotion:
itse ajattelin muutaessani vahvasti noita, hinta vaan on sen 600 kappale... en sanoios kyllä halvaksi?!?!?, minipodeja on kehuttu kyllä paljonkin, mutta tarvitsee rinnalle subbarin, ei kuitenkaan saman lafkan subbaria, se on lukemani mukan huono kuin käpy.

Eikä ole kappale kun pari.

Silloin joskus kun b&w teki noita hinta oli varmaan 1200e/pari, mut nyt noita saa briteistä & saksasta n. 600e/pari. Siten noi on aika halvat, kun itse oon miettinyt että pitäisi jossain välissä ostaa paremmat skobet kun on toi uusi vahvari. Noi olisi samaa hintaluokkaa kun nykyiset ja siten vaihdossa hyötyisi varmaan pelkästä ulkonäöstä. Toisaalta kyllähän 5kpl hopeisia podeja, hopeisilla/lasisilla kaiutinjalustoilla ja siihen vielä hopeinen vahvari + hopeinen htpc + hopeinen tykki + harmaa kangas olisi ihan jees. Subbari tosin on musta, mutta siihen voi vetäistä kankaan päälle.
Late

#48 • • Late team Lasse
Järjestystä ja sisutusta on kyllä mietitty ja tutkittu aika monta tuntia jo useamman viikon ajan, vaikka muuttoonkin on vielä melkeen 3 viikkoa aikaa. Ois kyllä tosi siidee sisustaa vimpan päälle jos fyrkat antais moiseen myöten.

Kunhan nyt saa uutta maalipintaa makkariin ja vähän uusia huonekaluja niin kyllä se siitä alkaa pikkuhiljaa kodilta näyttämään. *sydän*
$

#49 • • $ Destination weekend!

remotion:
---

---

Mulla on ollut moiset pöntöt jo viisi vuotta. Perhanan tyytyväinen olen ollut, enkä ole edes harkinnut subbaria niiden kaveriksi. (Joka tosin voisi tasapainottaa ääntä...) Niiden kanssa on ilo sisustaa ja ainakin omaan kämppään ne tuntuvat sopivan melkein joka kulmaan. Maksoivat Hi-Fi Studiossa (?) 2500mk/pari jalkoineen.

Kermassa oli muuten Technopodit tai Housepodit, eli huomattavasti kookkaammat pöntöt. Tarkemmin en muista. Niitä ei enää valmisteta, mutta etenkin Housepodit olivat lumiukon kokoisia.
Madda

#50 • • Edited Madda ice-angel
mä lähen jopa opiskelemaan kyseistä alaa, siis sisustusta...*joo*

.....ja alan vetää vitusti INNO-ohjelmia ku moon iso koska mä haluun olla isona niin kuin ... mikä sen nimi oli... Marko?*ding*

--
Per far un amico basta un bicchier di vino, per conservarlo è poca una botte.

#51 • • ville olen oikeasti ujo
Nyt muutto on ohi.

Käytettiin apuna muuttofirmaa, olisko ollut j.peltona nimeltään. 2 äijää, 30 kuution rekka, ei tuntirajoitusta, 250e ja tosta sai kuitin, jonka voi laittaa kotitalousvähennyksiin. Muuttolaatikoita meni 25% yli suositetun eli niitä kannattaa aina varata yli.

Suosittelen kyl käyttämään firmaa, on vaivatonta ja helppoa kun kaiken saa kerralla ja ammattilaiset on mukana kantamassa esim pesukonetta ja sohvaa.

Kiitos myös kaikille auttaineille. Oli ennätysnopea muutto kun tavarat oli uudessa paikassa alle kahdessa tunnissa vaikka muutettiin neljännestä kolmenteen kerrokseen ja ei hissiä kummassaaan päässä :)
[Nuclear]

#52 • • [Nuclear] el aprendiz

Suosittelen kyl käyttämään firmaa, on vaivatonta ja helppoa kun kaiken saa kerralla ja ammattilaiset on mukana kantamassa esim pesukonetta ja sohvaa.

Millasia noi firman miehet oli, eli oliks havaittavissa jotain "ei oo mun, niin ei väliä vaikka vähän kolhiintuu"-mentaliteettiä kalusteiden suhteen? Sen takia ite vähän karsastanu noita firmoja kun kattonu kadulla ku ne roudailee niitä kamoja, ei oo näyttäny niin kovin huolelliselta puuhalta.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

#53 • • ville olen oikeasti ujo

[Nuclear]:
Millasia noi firman miehet oli, eli oliks havaittavissa jotain "ei oo mun, niin ei väliä vaikka vähän kolhiintuu"-mentaliteettiä kalusteiden suhteen? Sen takia ite vähän karsastanu noita firmoja kun kattonu kadulla ku ne roudailee niitä kamoja, ei oo näyttäny niin kovin huolelliselta puuhalta.

Noi teki tosi hyvää jälkeä. Varovasti käsittelivät ja esim sängyn alle laittoivat autossa alustan, jotta se ei likaantuisi.

Ainoa mitä oli huomautettavaa oli, että sohvaan tuli pari tummaa tahraa. Toisaalta se on valkoinen sohva, joten eipä tollasilta voi täysin välttyä.

Kokonaisuudessaan ehdottomasti suosittelen tota firmaa. Hintaa oli about puolet siitä mitä jollain niemellä, grundelilla tai muilla suurilla, mutta palvelu toimi 100% (olivat ajallaan, kaikki tarvittavat välineet, olivat ahkeria ja tavaroiden kohtelu ensiluokkaista).
Lost-Soul

#54 • • Lost-Soul los pallos

Ja ainakin omastamielestäni saa tapettuu tuon muuton fiiliksen kokonaan pois.. Siin on enemmän fiilistä kun itse kantaa sitä sohvaa ja pesukonetta paikasta toiseen ja itse lastaa autoa. Ei nuo nyt niinpaljoo paina kuitenkaan, etteikö niitä jaksaisi kantaa jonkun kaverin kanssa... Ja sitten kun on 4h niitä kamoja raahattu voi hyvin muuttoa auttaneiden kanssa korkata pullolliset olutta/lonkeroo/viiniä. Itse olen jo kahdesti saannut "koeajooon" pakun muutto päiville, joista ei tarvinnut maksaa muuta kuin bensat. Nämä tosin pienillä suhteillä, mutta kyllä niitä pakuja koeajoon pitäisi saada ihan yhtähyvin kun tavallisiakin henkilöautoja.. Ihan vaan pienenä vinkkinä.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

hrdkvr

#55 • • hrdkvr KURGO
joo mutta jo nyt 3 kertaa muuttaneena (3vuoden aikana + tietty kun asu himassa niin muutettiin 5 kertaa) tultiin siihen tulokseen että seuraavalla kerralla sit firma meillekkin

--
-keep it hard-

$

#56 • • $ Destination weekend!
Kun muutettiin Belgiasta Tanskaan v.1994 niin muuttomiehet kantoivat flyygelin 6. kerrokseen. Kannettaessa kulmasta lohkesi 1x2mm pala joten flyygeli kannettiin takaisin alas, vietiin kuorma-autolla korjattavaksi ja samat heput kantoivat sen takaisin ylös.

Vastaavanlaisissa tilanteissa ystäviltä olisi ollut nihkeää alkaa pyytämään jotain korvauksia moisesta. Eli ts. muuttolafkalla oli vakuutus joka ainakin korvasi asiakkaalle (meille) aiheuttaneensa vahingon.

Toistaiseksi ei ole kertynyt kuin muutama varovasti käsiteltävä huonekalu jotka toki kulkevat vielä käsipelin muutaman muutobissen jälkeen mutta flyygeli, ei mitään toivoa.

#57 • • ville olen oikeasti ujo

Lost-Soul:
Ja ainakin omastamielestäni saa tapettuu tuon muuton fiiliksen kokonaan pois.. Siin on enemmän fiilistä kun itse kantaa sitä sohvaa ja pesukonetta paikasta toiseen ja itse lastaa autoa. Ei nuo nyt niinpaljoo paina kuitenkaan, etteikö niitä jaksaisi kantaa jonkun kaverin kanssa... Ja sitten kun on 4h niitä kamoja raahattu voi hyvin muuttoa auttaneiden kanssa korkata pullolliset olutta/lonkeroo/viiniä. Itse olen jo kahdesti saannut "koeajooon" pakun muutto päiville, joista ei tarvinnut maksaa muuta kuin bensat. Nämä tosin pienillä suhteillä, mutta kyllä niitä pakuja koeajoon pitäisi saada ihan yhtähyvin kun tavallisiakin henkilöautoja.. Ihan vaan pienenä vinkkinä.

Äijä ei oo tainnut paljoa muuttaa tai sit sulla on vielä tosi vähän tavaraa (tai molempia)

Toi oli meillä viides muutto viiden vuoden sisällä. Joka kerta talosta taloon joissa ei ole hissiä. Lisäksi meillä on tavaraa suuren kaksion / pienen kolmion verran eli pakettiautollisia menee se 5 kpl.

Siinä kun ollaan tavaraa siirretty toistakymmentä tuntia, jokainen kantaja on kiivennyt n. 70 kerroksen verran ja joka kerta mukana on ollut reilusti toistakymmentä kiloa, alkaa toi "pari tuntia tavaraa ja sit vähän bisseä" olla aika vitsi ...

Sillon kun teki muuttoja ekaa kertaa ja omaisuus oli lähinnä sänky ja pöytä, muutot oli oikeesti helppoja. Sit kun tavaraa alkaa olla pienen perheen verran, homma on jotain ihan muuta.
domi

#58 • • domi Työn sankari.

Lost-Soul:

---

Äijä ei oo tainnut paljoa muuttaa tai sit sulla on vielä tosi vähän tavaraa (tai molempia)

Toi oli meillä viides muutto viiden vuoden sisällä. Joka kerta talosta taloon joissa ei ole hissiä. Lisäksi meillä on tavaraa suuren kaksion / pienen kolmion verran eli pakettiautollisia menee se 5 kpl.

Siinä kun ollaan tavaraa siirretty toistakymmentä tuntia, jokainen kantaja on kiivennyt n. 70 kerroksen verran ja joka kerta mukana on ollut reilusti toistakymmentä kiloa, alkaa toi "pari tuntia tavaraa ja sit vähän bisseä" olla aika vitsi ...

Sillon kun teki muuttoja ekaa kertaa ja omaisuus oli lähinnä sänky ja pöytä, muutot oli oikeesti helppoja. Sit kun tavaraa alkaa olla pienen perheen verran, homma on jotain ihan muuta.

Täytyy tosin ihmetellä et miten saa pieneen kolmioon menemään tavaraa viisi pakettiautollista, nimittäin itsellä on 4h+k:n verran kamaa ja sitä tarvitsi kuskata vain kaksi pakettiautoa *ding* Mutjuu, juurikin äsken muuttaneena tiiän,et se ei kyllä käy tuossa "muutamassa tunnissa" enää. Ite muuten kahdessa päivässä yksin kaikki kamat (tosin pesukonetta lukuunottamatta). Ja en tiiä, tuntui kun asui yhdessä, niin silloin kamaa oli paljon vähemmän kuin nykyään. Toivottavasti nykyisestä linnasta ei tarvi muuttaa pois lähemmän vuoden aikana ^__^

#59 • • ville olen oikeasti ujo

DominikH:
Täytyy tosin ihmetellä et miten saa pieneen kolmioon menemään tavaraa viisi pakettiautollista, nimittäin itsellä on 4h+k:n verran kamaa ja sitä tarvitsi kuskata vain kaksi pakettiautoa *ding* Mutjuu, juurikin äsken muuttaneena tiiän,et se ei kyllä käy tuossa "muutamassa tunnissa" enää. Ite muuten kahdessa päivässä yksin kaikki kamat (tosin pesukonetta lukuunottamatta). Ja en tiiä, tuntui kun asui yhdessä, niin silloin kamaa oli paljon vähemmän kuin nykyään. Toivottavasti nykyisestä linnasta ei tarvi muuttaa pois lähemmän vuoden aikana ^__^

Sul on ollut joko iso pakettiauto tai sitten vähän tavaraa yhdessä huoneessa :) Eniten homma on kiinni tavarasta, joka ei mahdu muuttolaatikkoon kuten sohvista, pöydistä, tuoleista, lipastoista, kirjahyllyistä, lampuista jne jne jne. Ne on tosi ilkeitä kun päälle ei aina voi laittaa tavaraa ja monet on vielä hankalan muotoisia. Siten pakun täyttöaste jää liian pieneksi.

Toi viisi pakettiautollista on sellaisia basicpakuja mallia hiace, tietysti pakun suurentuessa kyytien määrä vähenee :)

Mut mun täytyy kyl myöntää et me ollaan vaavun kanssa aika hamstereita, pelkästään keittiöstä tuli toistakymmentä muuttolaatikkoa ja meidän keittiö oli vielä tosi pieni (tosin tavaraa oli about joka huoneessa) :D
Lost-Soul

#60 • • Edited Lost-Soul los pallos

No kyll tuota tavaraa oli jo kertynyt ihan mukavasti. (tällä hetkellä ei ole yhtään vapaata lattiatilaa ja kaapitkin pursuavat tavaraa.) Jos on hyvin suunnitellut muuton, niin kyllä nuo tavarat saa 3-4 pakettiautolliseen (pieneen) mahtumaan erittäin hyvin. Tietenkin omasta "reippaudesta" on kiinni, kuinka nopeasti jaksaa sykkiä tavarat ylös. Tietenkin en ota aikaan huomioon tavaroiden järjestelyä, koska silloin puhutaan viikoista hyvinkin helposti (itsellä ainakin meni aikaa levyjen purkamiseen laatikosta pois hyvin pitkään). Itsellä onneksi on ollut hissi käytettävissä, mutta ei sinnekkään sohva esim mahdu juuri mitenkään, saatika sänky.
Ja jos nyt pitää tässä näitä muuttoja laseka, niin viimeisen kahdenvuoden aikan muutossa mukana ollut kolme kertaa..

btw isompi paku on tosi jees!! (mahtuu sohva ja sänky samallakertaa liikkumaan ;)

edit: Tosin seuraava muutto tulee olemaan mielenkiintoinen kun tavaraa on tullut paljon lisää. Onneksi vaan tuon ison tavaran roudaaminen on helpompaa (jos ei jotain flyygeliä oteta huomioon). Yleensä pari henkilöä päistä kiinni ni johan tuntuu kevyeltä taas. Mutta kun on pienessä tilassa paljon painavaan, niin sisu ei anna periksi aina pyytää kaveria auttamaan sellaisen kantamisessa ja sitten yksin puhkii sitä eteenpäin.

Ja vielä tohon aika hommaan.. Pakettiauton täyttäminen ja tyhjentäminen sujuu todella nopeasti, jos esim neljä henkilöä on tekemässä sitä homaa siinä. Aikaa ei pitäisi kulu juuri mitään (varsinkin jos siellä on se sänky tai sohva). Pitää vaan osata suunnitella paria päivää aikasemmin miten homma kannattaa tehdä.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis